* Tο 61.4% των ερωτηθέντων απάντησε πως το διάβασμά τους επηρεάστηκε λόγω καραντίνας είτε αρνητικά είτε πολύ αρνητικά.
* Το 67,4% ψήφισε τις τηλεδιασκέψεις ως την καταλληλότερη μέθοδο διδασκαλίας υπό αυτές τις συνθήκες. Στην συνέχεια ακολούθησε το e-mail με ποσοστό 10,2% ξεπερνώντας το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που είχε ποσοστό 7,5%.
* Το υλικό που αναρτούν οι καθηγητές στο διαδίκτυο καθώς και τα διαδικτυακά βιβλία δεν χρησιμεύει και πολύ στο διάβασμα των υποψηφίων. Μόνο το 17,4% βρήκε «Πολύ Χρήσιμο» ή «Χρήσιμο» το υλικό αυτό.
* Περιορισμένη η σύνδεση των μαθητών στο διαδίκτυο. Σχεδόν το ¼ των μαθητών είπαν πως η σύνδεση τους περιορίζεται αφού χρειάζεται να συνδέονται και τα αδέρφια τους. 30 άτομα μάλιστα, είπαν πως δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο και πως συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο με την βοήθεια ενός φίλου τους.
Ακολουθεί η έρευνα:
Κλειστά σχολεία, καραντίνα, αβέβαιη η ημερομηνία διεξαγωγής των πανελλαδικών.
Πώς αισθάνονται και τι σκέφτονται οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' Λυκείου; Πώς έχει επηρεάσει η καραντίνα το διάβασμά τους; Τι σκέφτονται για τις πανελλαδικές εν μέσω καραντίνας; Ποια η εικόνα των μαθητών για τις πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης; Τους βοηθούν οι καθηγητές και το σχολείο; Έχουν ικανοποιητική σύνδεση στο διαδίκτυο;
Η Μαριλένα Πάτση μαθήτρια της Γ' Λυκείου που πραγματοποίησε την έρευνα και δημοσιεύει το alfavita.gr αναφέρει:
«Αυτή η έρευνα είναι σημαντική καθώς παρουσιάζει ξεκάθαρα χωρίς φίλτρο ό,τι νιώθουν και σκέφτονται οι μαθητές. Ας ανοίξουμε τα μάτια μας και ας δούμε πώς οι μαθητές έχουν φτάσει στα όρια τους. Οι στιγμές αυτές είναι δύσκολες για εμάς και δεν είναι σε καμία περίπτωση μια ευκαιρία που είμαστε ικανοί να αξιοποιήσουμε παραγωγικά… είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές, έχουμε καρδιές και όχι γρανάζια. Σας ευχαριστούμε!»
Αν και δεν πρόκειται για ένα αντιπροσωπευτικό ποσοστό των μαθητών που θα διαγωνιστούν φέτος στις πανελλήνιες, είναι σίγουρα ένας μεγάλος αριθμός. Αυτοί οι μαθητές πιθανώς να είναι σε μεγάλο ποσοστό από την Αθήνα (εκεί ξεκίνησε η κοινοποίηση του ερωτηματολογίου) αλλά και από όλη την Ελλάδα χάρη στην κοινοποίηση του alfavita.gr για την οποία είμαι και πολύ ευγνώμων.
Στόχος της έρευνας αυτής είναι να πάρει ο καθένας από εμάς μια γεύση από το τι περνά από τα μυαλά χιλιάδων μαθητών. Τι σκέφτονται; Τι επιθυμούν; Ποιοι είναι οι φόβοι τους; Ας εξετάσουμε λοιπόν τις απαντήσεις τους.
Η ΚΑΡΑΝΤΙΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Όπως και ήταν αναμενόμενο οι μαθητές δυσκολεύονται να διαβάσουν αυτές τις δύσκολες μέρες. Η πίεση είναι μεγάλη αυτόν τον καιρό για κάθε υποψήφιο. Είναι δύσκολη η οργάνωση του χρόνου και συνεπώς του διαβάσματος εξαιτίας της αποδιοργάνωσης της ρουτίνας του κάθε μαθητή. Ως υποψήφια μπορώ να πω πως δεν είναι εύκολο να διαχειριστεί κανείς τον χρόνο του αυτόν τον καιρό. Ο υπερβολικός ελεύθερος χρόνος σου δίνει την αίσθηση πως είναι και άφθονος αν και αυτό δεν ισχύει. Έτσι, την στιγμή που κάποιος λέει στον εαυτό του πως θα διαβάσει «σε λιγάκι» μπορεί να καταλήξει να μην έχει διαβάσει και τίποτα στο τέλος της μέρας.
Στο διάγραμμα βλέπουμε το ποσό των μαθητών που δήλωσαν το πόσο έχει επηρεαστεί το διάβασμα τους. Το «1» αντιπροσωπεύει το «Πολύ Θετικά» ενώ το «5» το «Πολύ Αρνητικά»
Έτσι το 61.4% απάντησε πως είτε επηρεάστηκε αρνητικά είτε πολύ αρνητικά. Αναμφίβολα, αυτό το ποσοστό δεν είναι αμελητέο. Μόνο το 14% των μαθητών δήλωσαν πως ευνοήθηκαν ενώ για το 24.4% δεν υπήρξε καμία σημαντική διαφορά.
ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ
Η παρουσίαση της καραντίνας ως μια «ευκαιρία» διαβάσματος όχι μόνο είναι άτοπο αλλά και αποθαρρύνει τους υποψηφίους. Όπως φαίνεται και δίπλα οι υποψήφιοι νιώθουν κυρίως ανησυχία.
Στην συνέχεια ακολουθεί πως αισθάνονται «αβοήθητοι» , «στεναχώρια», και «μόνοι». Δυστυχώς τα θετικά συναισθήματα ακολουθούν πιο μετά σε ποσοστά της τάξης κάτω του 3%. Τα πράγματα δεν είναι καλά για την ψυχολογία των μαθητών.
Υπήρξαν και μαθητές που με απόλυτη ειλικρίνεια δήλωσαν «ΣΑΠΙΟΣ», «άχρηστος», «κενός», «ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ» και «κατάθλιψη».
ΘΕΛΟΥΝ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ;
Παραπάνω φάνηκε πως δεν είναι ψυχολογικά άρτιοι οι μαθητές και το διάβασμα τους έχει επηρεαστεί. Είναι σε θέση λοιπόν να διαγωνιστούν στις πανελλαδικές;
Κρίνοντας από τις απαντήσεις τους, αρκετοί μαθητές δεν θέλουν, όμως οι περισσότεροι επιθυμούν να διεξαχθούν (63,1%) Από αυτούς που θέλουν να γράψουν, οι περισσότεροι επιθυμούν να διαγωνιστούν τον Ιούνιο εφόσον είναι εφικτό ενώ αρκετοί θα ήθελαν και Ιούλιο.
Εάν οι συνθήκες αποτρέψουν την διεξαγωγή των Πανελλήνιων οι μαθητές φαίνεται να επιθυμούν να διαγωνιστούν σε εξετάσεις διοργανωμένες από τα πανεπιστήμια. Πολλοί υποστήριξαν πως θα ήταν καλύτερο να περάσουν με Μέσο Όρο εξ αρχής όπως και στην Γαλλία καθώς η μείωση τον κρουσμάτων δεν θα πρέπει να σημαίνει “πράσινο φως” για τις Πανελλήνιες. Άνθρωποι θα μπορούσαν να αρρωστήσουν κατά την διάρκεια τους (μαθητές, καθηγητές και γονείς). Δεν είναι μια εύκολη απόφαση. Μπορεί οι θάνατοι να ελαχιστοποιούνται αλλά ο κίνδυνος παραμένει. Ίσως είναι εγωιστικό από εμάς να αψηφούμε την φύση για την διεξαγωγή των πανελλήνιων.
Παραπάνω μπορείτε να δείτε πως η εισαγωγή στα πανεπιστήμια μέσω εξετάσεων είναι μια «τέλεια ιδέα» ή μια «καλή ιδέα» για το 51.3% των μαθητών ενώ μια «απαίσια ιδέα» ή «κακή ιδέα» για το 26.7%
ΠΟΙΑ Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;
Το 67,4% ψήφισε τις τηλεδιασκέψεις ως την καταλληλότερη μέθοδο διδασκαλίας υπό αυτές τις συνθήκες. Στην συνέχεια ακολούθησε το e-mail με ποσοστό 10,2% ξεπερνώντας το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που είχε ποσοστό 7,5%. Τα βιντεομαθήματα από την πλατφόρμα του YouTube ακολούθησαν με 7,2%.
Παρ’ όλ’ αυτά οι μαθητές δεν δίνουν μια ξεκάθαρη απάντηση για το αν μπορούν οι καθηγητές τους να τα ανταπεξέλθουν με τις τεχνολογίες. Το «1» αντιπροσωπεύει το «Πολύ Ικανοί» ενώ το «5» το «Καθόλου Ικανοί». Το 35% των παιδιών απάντησε ουδέτερα στην απάντηση. Ενώ λιγότεροι μαθητές απαντήσαν θετικά από αυτούς που απαντήσαν αρνητικά.
Δυστυχώς, το υλικό που αναρτούν οι καθηγητές στο διαδίκτυο καθώς και τα διαδικτυακά βιβλία δεν χρησιμεύει και πολύ στο διάβασμα των υποψηφίων. Μόνο το 17,4% βρήκε «Πολύ Χρήσιμο» ή «Χρήσιμο» το υλικό αυτό. Πάνω από το 50% των μαθητών δεν το χαρακτήρισε χρήσιμο ενώ το 30,6% το χαρακτήρισε αδιάφορο.
Αξιοσημείωτες είναι και οι απαντήσεις των μαθητών όσο αναφορά την συστηματικότητα αλλά και την αποτελεσματικότητα της σύγχρονης διδασκαλίας. Ένα ποσοστό 10% απάντησε πως δεν γνωρίζει, πράμα που σημαίνει ότι απέφυγε να συμμετάσχει σε αυτά.
Σημαντικές είναι και οι απαντήσεις των μαθητών για την σύνδεση τους στο διαδίκτυο η οποία είναι περιορισμένη. Μονάχα το 35.8% του συνόλου απάντησε πως δεν είναι περιορισμένη. Σχεδόν το ¼ των μαθητών είπαν πως η σύνδεση τους περιορίζεται αφού χρειάζεται να συνδέονται και τα αδέρφια τους. 30 άτομα μάλιστα, είπαν πως δεν έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο και πως συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο με την βοήθεια ενός φίλου τους.
Το 4.3% είπε πως δυσκολεύεται στην χρήση του διαδικτύου εξαιτίας περιορισμών που τους θέτει η υγεία τους. Ενδιαφέρον είναι πως 18 μαθητές απαντήσαν πως οι γονείς τους δεν τους επιτρέπουν την πολύωρη χρήση του διαδικτύου. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι το 32.4% των μαθητών δήλωσε πως η σύνδεση του είναι αργή. Τελικά, δεν φτάνει το κάθε σπίτι να έχει σύνδεση στο διαδίκτυο! Βλέπουμε πως η μειοψηφία μόνο έχει την άνεση της σταθερής σύνδεσης. Τίθενται εν τέλει πολλά ερωτήματα για την αποτελεσματικότητα των μαθημάτων εξ αποστάσεως.
Η ΥΛΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ
Αν και ανακοινώθηκε αυτές τις μέρες η ύλη δεν θα ήταν κακό να δούμε τα συναισθήματα των παιδιών προτού γίνει η ανακοίνωση αυτή. Όπως φαίνεται η πλειοψηφία αδημονούσε για την ύλη. Αφαιρέθηκαν τα κεφάλαια που -βάση των οδηγιών- ήταν προτιμότερο να διδαχθούν προς το τέλος του διδακτικού έτους που ανταποκρίνεται σε αυτό που ψηφίστηκε από τους μαθητές. Ωστόσο, μεγάλο είναι και το ποσοστό που ευελπιστούμε να βγουν από την ύλη τα κεφάλαια που κάναν φέτος την είσοδο τους ως εξεταστέα.
Όπως, προαναφέραμε, τα σχολεία δεν ήταν ουσιαστικά υποχρεωμένα να ακολουθήσουν τις παραπάνω οδηγίες. Αυτό σημαίνει πως θα μπορούσε να υπάρχουν σχολεία που δεν έχουν διδάξει την εξεταστέα ύλη και ίσως αυτός είναι και ο λόγος που πολλοί μαθητές θέλουν τα καινούρια εκτός. Φυσικά, κάθε μαθητής έχει την κλίση του και μπορεί απλά να κατείχε καλύτερα τα άλλα κεφάλαια. Ωστόσο το ποσοστό είναι αρκετά μεγάλο και τα νέα κεφάλαια δεν είναι απαραιτήτως και δυσκολότερα, οπότε θα ήταν εύλογες οι αμφιβολίες σχετικά με το πόσοι μαθητές έχουν διδαχθεί την εξεταστέα ύλη.
Από μια πιο αισιόδοξη ματιά, τα περισσότερα παιδιά χρειάζονταν αυτή την μείωση στην ύλη. Μιλώντας ως μαθήτρια μπορώ να πω ότι είναι μια εξαιρετικά μεγάλη ψυχολογική ανακούφιση.
Το “1” είναι το πολύ θετικά ενώ το “5” το πολύ αρνητικά
ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΝΑ ΔΕΙ ΤΙΣ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
Πράγματι, μέσω των Google Sheets μέσω του παρακάτω link μπορείτε να δείτε τι απάντησε κάθε μαθητής ξεχωριστά σε κάθε ερώτηση. Στο ερωτηματολόγιο υπάρχουν και ερωτήσεις μικρής και μεγάλης ανάπτυξης. Ειδικότερα ζητήθηκε από τους μαθητές να περιγράψουν αυτό που ζουν αυτή την στιγμή χρησιμοποιώντας 2-3 λέξεις αλλά και τι θα θέλαν να πουν απευθείας στους αρμόδιους υπουργούς. Όπως είναι λογικό είναι αδύνατον να παρουσιαστούν όλα αυτά αφού ο αριθμός των απαντήσεων είναι ιδιαίτερα εκτενής.
Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται παραπάνω, εκτός από τις διαλεγμένες απαντήσεις τους παρακάτω μπορεί να βρει και τις υπόλοιπες εδώ:
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
Ακολουθούν διαλεγμένες απαντήσεις μαθητών όταν κλήθηκαν να προτείνουν κάτι στους αρμόδιους υπουργούς σε σχέση με τις πανελλήνιες εξετάσεις στις οποίες θα διαγωνιστούν φέτος.
- Μια πολύ καλή ιδέα είναι να γράψουμε εξετάσεις ηλεκτρονικά , όπως γράφουν στο εξωτερικό και όπως θα γίνει με τα εαπ. Μπορούμε σαν χώρα να πάμε μπροστά επιτέλους με την τεχνολογία και να είμαστε ανοιχτοί σε αυτή.
- Νομίζω το σημαντικότερο είναι να συνειδητοποιήσετε ότι οι αποφάσεις σας αφορούν εφήβους με όνειρα και ελπίδες που έχουν αφιερώσει τουλάχιστον ένα χρόνο από τη ζωή τους να προετοιμάζονται για μια μέρα που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το μέλλον τους. Αναγνωρίζουμε και εμείς ως μέλη της παγκόσμιας κοινότητας την κατασταση που βιώνει όλος ο κόσμος αυτήν τη στιγμή και τη δύσκολη θέση που βρίσκεστε, οπότε ζητάμε να καταλάβετε και εσείς την ανησυχία μας και την αγωνία που περνάμε.
- Σκεφτείτε εμάς, το μέλλον μας και το κοινό καλό! Πράξτε ανάλογα με σωστό τρόπο ! Οι καιροί είναι δύσκολοι και για τους μαθητές η πρωτόγνωρη πανδημία μας επηρεάζει... οι πανελλήνιες δεν θα είναι όπως «έχουμε» συνηθίσει! Αν δεν υπάρξει ιδανικός τρόπος πραγματοποίησης των πανελληνίων... καλύτερα να μην γίνουν ! Ελπίζω να γίνουν όλα όπως πρέπει και να το καταφέρουμε όλοι μαζί ! Καλή δύναμη σε όλους !
- Αν είναι να γίνουν οι πανελλαδικές, να έχουν τουλάχιστον μια επιείκεια καθώς αρκετοί μαθητές δυσκολεύονται με το διάβασμα υπό αυτες τις συνθήκες καθώς έχει χαθεί η ρουτίνα που είχε ο καθε μαθητής εδω και 7 μηνες. Τώρα στο τέλος έχουμε κουραστεί αρκετά ψυχικά και σωματικά και έχουμε άλλο τόσο άγχος για το μέλλον μας καθώς νιώθουμε αβοήθητοι. Αν γινόταν να ακυρωθούν οι πανελλαδικές και να γίνουν εισαγωγές με τον βαθμό του πρώτου τετράμηνου των μαθητών θα ηταν μια τεράστια βοήθεια σε αυτή τη δύσκολη θέση που έχουμε.
- Οι Πανελλαδικές εξετάσεις ,θα πρέπει πάση θυσία, να πραγματοποιηθούν. Τρέμω και μόνο στην ιδέα ότι η εισαγωγή στα πανεπιστήμια μπορεί να καθοριστεί από τους ΜΟ των τετραμήνων, διότι όπως θα γνωρίζουν όλοι οι μαθητές πολύ καλά, ο βαθμός του ΜΟ σε καμία περίπτωση δεν αντιπροσωπεύει την τελική εικόνα και προσπάθεια που θα δώσει ο μαθητής την ώρα των Πανελλαδικών. Οι Πανελλαδικές αποτελούν,είτε το θέλουμε είτε όχι, το πιο δίκαιο και αξιοκρατικό σύστημα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
- Υπάρχουμε κι εμείς που έχουμε αποφοιτήσει και χρόνια τώρα μαζεύαμε λεφτά για να πληρώνουμε φροντιστήρια όλη τη χρονιά και διαβάζουμε ,εργαζόμαστε και ταυτόχρονα μεγαλώνουμε παιδιά. Μας έχει επηρεάσει πολύ αρνητικά η όλη κατάσταση. Και οικονομικά, καθώς επενδύσαμε πολλά χρήματα στα φροντιστήρια (τα οποία εξοικονομίσαμε τόσα χρόνια) .
Λόγω παιδιών και φροντίδας αυτών μείναμε πίσω κι εμείς και δεν μπορούμε να ανοίξουμε βιβλίο πλέον. Οπότε ή εισαγωγή στα ΑΕΙ ΠΡΕΠΕΙ να γίνει με διάκριση και να εξετάσουν και τις δικές μας περιπτώσεις. Οι γονείς που ήταν να δώσουν να μπουν ΧΩΡΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ σε ειδικό ποσοστό, με βαθμό εισαγωγής από απολυτήριο- γιατί αριστούχοι μαθητές δεν δώσαμε κάποτε λόγω οικονομικών και κάναμε οικογένειες.
Και οι ενήλικες επίσης γιατί είχαμε οργανώσει το πρόγραμμά μας έτσι ώστε να μπορούμε να είμαστε λειτουργικοί (Μετακομίσεις, διαζύγια). Θα κατεδαφιστούμε αν δεν υπάρξει μια θέση για εμάς στα ΑΕΙ. Πρώτον οικονομικά γιατί δεν υπάρχουν άλλα χρήματα για να ξαναπροσπαθήσουμε με υποστήριξη φροντιστήρια.
- Να βρεθεί άλλη μέθοδος τηλεκπαίδευσης γιατί το Ίντερνετ είναι αργό και υπάρχουν και αλλα μέλη στην οικογένεια που το χρησιμοποιούν είτε για εκπαίδευση είτε για δουλειά.
- Τα παιδιά χάνουν όλο και περισσότερο την αυτόπεποίθηση τους να πετύχουν στον τελικό τους σκοπό λόγω της όλης κατάστασης που κυριαρχεί η ανακρίβεια και ο εγκλεισμός με κάποιους ανθρώπους που δεν μπορούν πάντα να στηρίζουν όλες σου τις διαθέσεις μέσα από αυτό. Είναι άσχημο να ξέρεις ότι όλο το μέλλον σου στηρίζεται σε ένα σκοινί αυτή την στιγμή το οποίο είναι χαλαρό και έτοιμο να σπάσει ενώ έχεις προσπαθήσει πάρα πολύ για να φτάσεις μέχρι εδώ. Να ξέρετε τα αποτελέσματα από τις φετινές εξετάσεις θα είναι πολύ πιο χαμηλά από τις περσινές και όχι λόγω θεμάτων αλλά λόγω της κακιάς ψυχολογίας των χρόνων που πέρασαν για να βρεθούν να δώσουν.
- Να σκεφτούν σοβαρά την ψυχολογική κατάσταση των παιδιών, όπως και το γεγονός ότι δεν είμαστε ρομπότ ούτε άψυχα όντα. Δεν είναι εύκολο να λειτουργήσουμε υπό αυτές τις συνθήκες και να είμαστε παραγωγική ή τουλάχιστον όσο θα έπρεπε να ήμασταν προκειμένου να πετύχουν τους στόχους μας. Προτείνω να μπουν στην θέση μας και να σκεφτούν πρωτα την ψυχική μας υγεία και έπειτα να ασχοληθούν με τα τυπικά των εξετάσεων.
Δεν θέλουμε να πάνε η θυσίες μας χαμένες γιατι πίστεψε με είναι πάρα πολλές. Παρατήσαμε τα αθλήματα μας, τα χόμπι μας, τους φίλους μας, την προσωπική μας ζωή, το σώμα μας, την ψυχική μας υγεία κλπ προκειμένου να πετύχουμε τον στόχο μας που πολλοί τον θεωρούν κριτήριο για την επαγγελματική μας επιτυχία. Όσο για την διαδικτυακή εκπαίδευση θα ήθελαν να σας ενημερώσω ότι δεν λειτουργεί έτσι όπως το είχατε προγραμματίσει και οι λόγοι ποικίλουν.
Συγκεκριμένα πολλοί καθηγητές δεν έχουν τις απαραίτητες τεχνολογικές γνώσεις με αποτέλεσμα να μην γίνονται κάποια μαθήματα. Επιπλέον ο χρόνος είναι ελάχιστος όπως επίσης και οι συνδέσεις λόγω υπερφόρτωσης του δικτύου είναι υπερβολικά αδύναμες με αποτέλεσμα να δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την μάθηση. Τέλος, πολλά παιδιά δεν έχουν τον απαραίτητο εξοπλισμό ώστε να παρακολουθήσουν τα διαδικτυακά μαθήματα, κάτι που ανεβάζει υπερβολικά το ποσοστό της αδικίας. Κλείνοντας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για τον χρόνο που αφιερώσετε διαβάζοντας το μήνυμα μου. Μαθήτρια 3ης λυκείου, Θεσσαλονίκη
- Στην Γαλλία επέλεξαν να ακυρώσουν το Μπακαλορεά, κάτι που όπως διάβασα δεν έχει ξανασυμβεί... Φοβάμαι πως ακόμα και αν γίνουν οι πανελλήνιες πολύ αργότερα, δεν θα νιώθω ασφαλής... Έχουμε ηλικιωμένους σπίτι μου, τον παππού και την γιαγιά. Με ποια λογική λοιπόν θα πάω εγώ να γράψω μαζί με άλλα τουλάχιστον 20 άτομα, στην ίδια αίθουσα για τρεις ολόκληρες ώρες; Και αν έχουν κάτι; Και αν γυρίσω σπίτι και το έχω και γω; Πως θα βγω έξω; Πως θα παρω την ζωή του 87χρονου παππού μου στα χέρια μου; Δεν νομίζω ότι αξίζει...
Σκέφτομαι να μην πάω καν να δώσω φέτος, ακόμα και αν ήθελα να περάσω στην ιατρική... Δεν αξίζει να ριψοκινδευσω τον άνθρωπο μου για μια σχολή... Φοβάμαι... νιώθω μονος... Νιώθω ευάλωτος, αβοήθητος... Η τηλεκπαίδευση δεν είναι αρκετά βοηθητική... Το προσωπικό μου διάβασμα έχει αποδιοργανωθεί, ο ίδιος έχω χάσει την οργάνωση μου... Δεν μπορώ πλέον να διαβάσω ήσυχος... Ανησυχώ...Φοβάμαι... Ακούω πως θα γίνει μείωση της ύλης... Ήδη έχω φίλους που έχουν χάσει συγγενείς τους, και ξέρω πως θα υπάρξουν και άλλοι... Αυτά τα παιδιά, με τι ψυχή θα πάνε να δώσουν; Αν συμβεί κάτι τέτοιο και σε μένα;
Με τι ψυχή θα πάω να δώσω; Δεν το αντέχω... Φοιτώ σε ελληνογαλλική σχολή, και δεν μου είναι άγνωστη η έννοια μπακαλορεά. Γνωρίζω πολύ καλά τι είναι... Και όμως οι Γάλλοι ακύρωσαν τις εξετάσεις τους για φέτος... Πιστεύω ότι και εμείς πρέπει να κάνουμε το ίδιο! Είχα ήδη άγχος για φέτος, φανταστείτε τώρα που έχω και αλλα πράγματα στο μυαλό μου, θέματα ζωής και θανάτου...
- Να σταματήσει αυτό το μαρτύριο κάθε μέρα κλαίω με όλο αυτό που γίνεται δεν το αντέχω δεν ξέρω τι να κάνω να διαβάσω η όχι έχω την μητέρα μου ευπαθείς ομάδα δεν ξέρω που να έχω το μυαλό μου έχω μπερδευτεί να μην γονείς πανελλήνιες η ψυχολογία μου δεν είναι καλά τόση προετοιμασία που έχω κάνει Νοιώθω πως δεν θα τα καταφέρω σας παρακαλώ να μην γίνουν οι πανελλήνιες οι ψυχολογία όλων των παιδιών είναι χάλια .
- Είμαι μια καλή μαθήτρια,με πολύ καλές επιδόσεις όλα αυτά τα χρόνια. Έχω αντιμετωπίσει όμως πολλά προβλήματα με το άγχος μου εξαιτίας του βαθμοθηρικου σας συστήματος. Στην οικογένεια μου δεν έχει σπουδάσει κανείς, ένιωθα πάντα την πίεση να μπω σε ένα πανεπιστήμιο για να μην έχω τα ίδια οικονομικά προβλήματα με την οικογένειά μου.. Καταλαβαίνω πως η κατάσταση αυτή είναι για όλους πρωτόγνωρη. Όμως εσείς αυτή τη στιγμή κρίνετε το μέλλον μου.
Πρέπει να ξέρω τι θα γίνει.. πρέπει να ξέρω αν αξίζει να ξενυχτάω για να βγάλω την προκαθορισμένη ύλη..αν αξίζει να διαβάζω γενικά..και αν θα διεξαχθούν οι πανελλήνιες τώρα,τον Σεπτέμβριο ή καθόλου. Αυτή η αβεβαιότητα με σκοτώνει και έχει αρχίσει να φέρνει στην επιφάνεια προβλήματα που είχα στο παρελθόν με την υγεία μου..
Παρακαλώ ανακοινώσετε κάτι γρήγορα..όπως έκανε η Αγγλία και η Γαλλία. Το ξέρω ότι δεν είμαστε σαν αυτές της χώρες στην οργάνωση, όμως αυτές οι στιγμές είναι που θα ξεχωρίσουν την χώρα μας . Μην μας αφήσετε άλλο σε αυτήν την κατάσταση παρακαλώ..
- Απευθύνω έκκληση προς τους αρμόδιους επί του θέματος να αφουγκραστούν την άμεση επιρροή των πρωτόγνωρων και ιδιαίτερα δύσκολων συνθηκών που βιώνουμε στην ψυχολογική και πνευματική μας υγεία. Η αβεβαιότητα και η απροσδιοριστία ως προς το θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων έρχεται να προστεθεί στο ήδη υπέρογκο και εξουθενωτικό άγχος για το μέλλον μας.
Δεν θα μπορούσα να παραβλέψω τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε με την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική διαδικασία, όχι μόνο διότι η τηλεκπαίδευση δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης αλληλεπίδραση και επικοινωνία στη σχολική τάξη, αλλά και γιατί κανένας από εμάς δεν ήταν εξ ολοκλήρου προετοιμασμένος για μια τέτοια αιφνίδια αλλαγή.
Ως εκ τούτου, θα πρότεινα να συμπεριλάβετε στα σχέδια υπό εξέταση την πιθανότητα διενέργειας ενός εναλλακτικού τρόπου εισαγωγής των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την άμεση ανακοίνωση της -όποιας- απόφασής σας, ώστε να μετριαστεί η ψυχική μας αστάθεια και να μας αποφορτιστούμε εν μέρει από τις ποικίλους τύπου αντιξοότητες που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε. Αναμφίβολα, συμμεριζόμαστε τις προσπάθειες που καταβάλλετε για την, όσο το δυνατόν, ομαλότερη διεκπεραίωση της διαδικασίας και τις σεβόμαστε πλήρως. Αγωνιούμε, ωστόσο, για μια απάντηση, με την ελπίδα ότι οι φωνές μας θα εισακουστούν...
- Φέτος έχω κατανοήσει ότι το σύστημα μας αδικεί και μας κατακερματίζει ψυχολογικά. Θα προτιμούσα να δωθουν οριστικες ημερομηνίες για τις πανελλαδικές ή έστω μια συγκεκριμένη ύλη. Επίσης να πάψουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης να μεταδίδουν fake news για θέματα που επηρεάζουν την καθημερινότητα και την ψυχολογία των εξεταζομένων. Μια ακόμα σκέψη (απελπισίας θα την έλεγα) είναι να συμπεριληφθούν σε ένα ποσοστό οι βαθμοί του 1ου τετραμήνου στις πανελλαδικές για την διευκόλυνση μας ή να γίνουν εξετάσεις για εισαγωγή αμέσως στην σχολή-πανεπιστήμιο της αρεσκείας του εξεταζόμενου.
- Προτείνω κατάργηση των πανελλαδικών , βέβαια για να μην πάει χαμένος όλος ο κόπος και το διάβασμα της φετινής χρονιάς , προτρέπω τους αρμόδιους φορείς να ξεκινήσουν την διαδικασίες για κατατακτήριες εξετάσεις στις σχολές που επιθυμούμε.
Ως γνωστόν οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ένα αρκετά αξιοκρατικό μέσο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά στην παρούσα κατάσταση χρειαζόμαστε μια εναλλακτική λύση , δεν είναι δίκαιο να δίνουμε τρίωρες εξετάσεις σε περιόδους καύσωνα ενώ σε άλλες περιοχές(νησιά,ορεινές και παραθαλάσσιες περιοχές) οι θερμοκρασίες θα είναι πιο χαμηλές και παράλληλα πιο ευνοϊκές για τους μαθητές εκεί.
Ενώ σε ιδιωτικά σχολεία που υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να χρησιμοποιηθούν συσκευές κλιματισμού (air condition,ανεμιστήρες) όπου θα ρυθμίζουν το περιβάλλον της αίθουσας σε πιο λειτουργικές θερμοκρασίες για τους εξεταζόμενους, κάνουν την διαδικασία ακόμα πιο άδικη.Παρόλα αυτά το ενδεχόμενο μείωσης της ύλης είναι αρκετά θετικό για εμάς,όμως αν εξετάσουμε τα επικρατέστερα σενάρια αυτής , η ύλη παραμένει αρκετά μεγαλύτερη συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές και αρκετά δυσκολότερη.Επίσης το πρόγραμμα της ασύγχρονης εκπαίδευσης είναι ένα επικοινωνιακό τέχνασμα, καθώς εμείς οι πλειονότητα των μαθητών δεν έχουμε συμμετάσχει σε κανένα διαδυκτιακό μάθημα όσο και αν το υπουργείο υποστηρίζει το αντίθετο . Ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις και βομβαρδιζόμαστε συνεχώς από ανησυχητικές δηλώσεις , δεν γίνεται να μας ζητάτε να τα αντιμετωπίσουμε σαν καθημερινότητα, όταν η ίδια έχει υποστεί τεράστιες αλλαγές. Επιλογικά τασσόμαστε υπέρ :
• Κατάργησης των πανελληνίων εξετάσεων
• Δημιουργία ενδοσχολικών εξετάσεων για την αξιοκρατική εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με δυνατότητα επιλογής έως 3 σχολές.
• Παράταση του σχολικού έτους ώστε να διδαχθεί κανονικά η ύλη της τρίτης λυκείου
• Δημιουργία ιστοσελίδων που θα παρέχουν στους μαθητές οδηγίες καθημερινά για την αποτελεσματικότερη επανάληψη, όσο διαρκέσει η παρούσα κατάσταση.
Αυτή η έρευνα είναι σημαντική καθώς παρουσιάζει ξεκάθαρα χωρίς φίλτρο ό,τι νιώθουν και σκέφτονται οι μαθητές. Ας ανοίξουμε τα μάτια μας και ας δούμε πώς οι μαθητές έχουν φτάσει στα όρια τους.
Οι στιγμές αυτές είναι δύσκολες για εμάς και δεν είναι σε καμία περίπτωση μια ευκαιρία που είμαστε ικανοί να αξιοποιήσουμε παραγωγικά… είμαστε άνθρωποι και όχι μηχανές, έχουμε καρδιές και όχι γρανάζια.
Σας ευχαριστούμε!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη