Όλοι μας διαρκώς αγωνιούμε για τις εξελίξεις που αφορούν στην εκπαίδευση και δη οι μαθητές της Γ’ Λυκείου που καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες με τελικό στόχο τις Πανελλαδικές. Όμως, και οι υπόλοιπες τάξεις της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έρχονται αντιμέτωπες με αυτές τις νέες συνθήκες και χρειάζεται να προσαρμοστούν σε αυτόν τον καινούργιο τρόπο εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα στην τηλεκπαίδευση. Πολλά άρθρα έχουν μιλήσει για αυτήν και ειδικά για τον αριθμών εγγεγραμμένων μαθητών και καθηγητών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο που φτάνουν εως 7 Απριλίου (σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της «η-τάξη») σε 664.352 και 108.794 αντίστοιχα. Η κα Κεραμέως δηλώνει «τον ενθουσιασμό της σχολικής κοινότητας» μεταφράζοντας τα προαναφερθέντα νούμερα, η αλήθεια όμως διαφέρει πολύ από αυτά τα ποσοστά καθώς τα προβλήματα της σύγχρονης και της ασύγχρονης εκπαίδευσης τα αντιμετωπίζω καθημερινά όντας μαθητής της Γ’ Γυμνασίου.
Η λεγόμενη «η-τάξη» προϋπήρχε με τις ίδιες δυνατότητες που έχει και σήμερα αλλά σε μεγάλο βαθμό οι καθηγητές δεν την χρησιμοποιούσαν καθιστώντας την αδιάφορη προς τους μαθητές. Όταν όμως η «η-τάξη» παρουσιάστηκε στο προσκήνιο η κυρία Κεραμέως και ο Τύπος θέλοντας να διαφημίσουν τις προσπάθειες της κυβέρνησης για την ενίσχυση της εκπαίδευσης , η «η-τάξη» ήταν ένα από τα πρώτα εργαλεία παρουσιάζοντάς την σαν μια καινοτομία στο χώρο της εκπαίδευσης με καινούργιες δυνατότητες, αναφερόμενοι ιδιαίτερα στις ηλεκτρονικές τάξεις που μπορούσαν να είναι είτε «ανοιχτές» είτε «κλειστές», που απαιτούσαν από τον χρήστη να έχει εγγραφεί στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο ώστε να συνδεθεί, κάτι όμως που προϋπήρχε πριν από αυτές τις συγκυρίες. Φτάνοντας στο σήμερα, οι μόνες αλλαγές που έχουν πραγματοποιηθεί είναι κάποιες αναβαθμίσεις στους server της «η-τάξη» χωρίς καμία άλλη αλλαγή τόσο στο γραφικό περιβάλλον όσο και στις δυνατότητες της.
Όσον αφορά στην σύγχρονη εκπαίδευση, η οποία υποστηρίζεται σε πλατφόρμα της CISCO και πιο συγκεκριμένα την Webex, υστερεί καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί επιμορφωτικά σεμινάρια σε καθηγητές με αποτέλεσμα να μην μπορούν να αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό τη συγκεκριμένη πλατφόρμα. Συνέπεια αυτού είναι πως η διεξαγωγή του μαθήματος είναι ελλιπής και η παράδοση δεν γίνεται πλήρως κατανοητή από τους μαθητές. Επιπλέον, ένα γενικό πρόβλημα το οποίο αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει η χώρα μας, είναι οι απαρχαιωμένες δομές και τα δίκτυα της σταθερής τηλεφωνίας σε πολλές περιοχές της Αθήνας με αποτέλεσμα την αργή σύνδεση στο διαδίκτυο και το λεγόμενο “lagging” κατά την διάρκεια των online μαθημάτων μέσω βιντεκλήσεων, δηλαδή την καθυστέρηση τόσο οπτικού όσο και ακουστικού περιεχομένου με ενδιάμεσες «διακοπές» δυσκολεύοντας την παράδοση του μαθήματος. Πρόσφατα ανακοινώθηκε επίσημη εγκύκλιος που υπογράφεται από τη Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής, κυρία Αναστασία Γκίκα που δίνει την δυνατότητα σε καθηγητές να καλύψουν και θέματα πέραν των επαναλήψεων της έως σήμερα διδαχθείσας ύλης, κάνοντας χρήση μεθόδων τόσο σύγχρονης όσο και ασύγχρονης διδασκαλίας. Ωστόσο, επισημαίνεται ότι οποιεσδήποτε ενότητες καλυφθούν, πέραν της ύλης που έχει διδαχθεί έως την ημερομηνία αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, δεν θεωρείται διδακτέα ύλη παρά μόνο εφόσον αυτή παραδοθεί και με δια ζώσης διδασκαλία στην τάξη, όταν επαναλειτουργήσουν τα σχολεία. Αυτή όμως η απόφαση ίσως να φανεί ριψοκίνδυνη καθώς στο ενδεχόμενο να ανοίξουν οι σχολικές μονάδες, ορισμένοι εκπαιδευτικοί μπορούν να «περάσουν» με μια πρόχειρη ματιά τα κεφάλαια τα οποία δίδαξαν μέσω τηλεκπαίδευσης υπό τις προαναφερόμενες συνθήκες, καθιστώντας αυτά τα κεφάλαια διδακτέα ύλη. Στην περίπτωση που διεξαχθούν προαγωγικές εξετάσεις θα ήταν ένα ατόπημα και άδικο προς τους μαθητές. Άξιο αναφοράς επίσης είναι η ειδική μεταχείριση που δέχονται ορισμένα Πειραματικά σχολεία καθώς τους προσφέρθηκαν διαφορετικές πλατφόρμες για την υλοποίηση της σύγχρονης εκπαίδευσης όπως το Bigbluebutton και το Zoom.
Ένα ακόμη σοβαρό ζήτημα είναι η μη καθολική συμμετοχή μαθητών στην τηλεκπαίδευση καθώς ορισμένοι δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο ή δεν διαθέτουν ηλεκτρονικά μέσα. Αφενός η μηδενική χρέωση μέσω κινητής τηλεφωνίας για την Ηλεκτρονική Σχολική Τάξη και για τις ιστοσελίδες που αναφέρονται σύμφωνα με το δελτίο τύπου του ΥΠΑΙΘ αφετέρου ο μεγάλος αριθμός των των μαθητών από όλη την Ελλάδα οι οποίοι συμμετέχουν στην τηλεκπαίδευση, είναι ενθαρρυντικά στοιχεία αλλά δεν πρέπει να παραμελούμε και το ποσοστό των μαθητών το οποίο μένει εκτός της διδακτικής διαδικασίας. Δεν είναι αρκετό το γεγονός πως δίνεται η δυνατότητα να συμμετέχουν οι μαθητές μέσω του σταθερού τηλεφώνου στα μαθήματα της σύγχρονης εκπαίδευσης καθώς δεν έχουν καμία επαφή με οπτικό περιεχόμενο που ουσιαστικά αυτός είναι ο στόχος της σύγχρονης εκπαίδευσης. Σε αυτές τις περιστάσεις, οι επιδιώξεις του Υπουργείου θα έπρεπε να είναι ταχύτατες για την πλήρη ένταξη όλων των μαθητών στην τηλεκπαίδευση με λύσεις οι οποίες να μπορούν να εξυπηρετούν την ανάγκη αυτή κατάλληλα και όχι με αποφάσεις και ενέργειες της ύστατης στιγμής.
Συνοψίζοντας, αυτή την περίοδο “ξεδιπλώνονται” οι ελλείψεις της εκπαίδευσης και ειδικότερα μέσω διαδικτύου . Αυτό όμως δεν σημαίνει πως πρέπει να υποσκιάζουμε τα πραγματικά γεγονότα και τις ανάγκες παρουσιάζοντας ένα έργο το οποίο είναι εξιδανικευμένο και δεν στηρίζεται στην πραγματικότητα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη