Μετά από έντονο και συνεχείς συνεδριάσεις των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας. προβληματισμό ελήφθη η απόφαση για την επαναφορά των μαθητών στα σχολεία.
Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας και μέλος της Επιτροπής, Χρήστος Χατζηχρηστοδούλου εξηγεί στο iatropedia.net το σκεπτικό της απόφασης, ο οποίος έχει συμμετάσχει σε όλες τις κρίσιμες συνεδριάσεις που προηγήθηκαν και οδήγησαν τελικά στην χθεσινή κρίσιμη απόφαση.
Κληθείς να απαντήσει για το άνοιγμα το σχολείων, ο καθηγητής αναφέρει πως «έχουμε μπει πλέον σε μία ύφεση της επιδημίας, τα κρούσματα είναι πολύ χαμηλά, σε έναν συντελεστή μεταδοτικότητας που είναι πολύ χαμηλός και μπορούμε πια να πάρουμε μέτρα πίσω. Δεν είναι το μόνο μέτρο που θα πάρουμε πίσω. Όπως έκανε και η Γουχάν και όλες οι χώρες το κάνουν αυτό. Όλες οι χώρες που πέρασαν το πρώτο επιδημικό κύμα. Γιατί θα έχουμε κι άλλο.
Δεν είναι μόνο τα σχολεία, είναι τα μικρά μαγαζιά, είναι τα εστιατόρια, είναι πολλά μέτρα που πάρθηκαν, είναι η σταδιακή απαγόρευση της κυκλοφορίας. Όλα τα μέτρα σταδιακά και ελεγχόμενα, όλα πρέπει να τα πάρουμε πίσω.
Και βάζουμε τους όρους και είπαμε: δύο εβδομάδες από κάθε μέτρο, για να ελέγχουμε το αποτέλεσμά του. Κι αν δούμε ότι δεν πάμε καλά, θα παίρνουμε πίσω μέτρα. Όχι τόσο πολύ οριζόντια, αλλά πιο εστιασμένα, πιο στοχευμένα και ίσως ανά περιοχή. Όπου υπάρχει το πρόβλημα, δηλαδή. Από δω και πέρα πρέπει να λειτουργήσουμε λίγο διαφορετικά, δεν είναι μόνο τα σχολεία. Γιατί επικεντρώνεται ο κόσμος τόσο πολύ στα σχολεία;».
Να δούμε με ποιον τρόπο θα ανοίξουν τα σχολεία
«Τις ευπαθείς ομάδες πρέπει να συνεχίσουμε να τις προστατεύουμε. Κάθε μέρα το λέμε και στην Επιτροπή, ότι δεν πρέπει να σταματήσουμε να προστατεύουμε τις ευπαθείς ομάδες. Τα παιδιά δεν πρέπει να έρχονται σε επαφή με ευπαθείς ομάδες, όπως και τώρα δεν έρχονταν» τονίζει, ωστόσο προσθέτει ότι:
«Μπαίνουμε σε μια περίοδο που περιμένουμε να έχουμε -και λόγω της εποχικότητας- ακόμα περισσότερο μειωμένη μετάδοση του ιού. Δηλαδή, πότε θα ανοίξουν τα σχολεία; Τον Σεπτέμβριο ή τον Οκτώβριο; Τότε που θα αρχίσουν κι άλλες ιώσεις του αναπνευστικού και ενδεχομένως να αρχίσει και ένα νέο πανδημικό κύμα; Πρέπει και να δοκιμάσουμε τον τρόπο που θα ανοίξουμε, τώρα που μας επιτρέπουν τα επιδημιολογικά δεδομένα. Να δούμε και κάποια προβλήματα που μπορεί να υπάρξουν με τον αριθμό μαθητών, με πόσους θα πρέπει να λειτουργήσουμε, πως θα εξελιχθούν κάποια διαδικτυακά μαθήματα στα Πανεπιστήμια, στις θεωρητικές σχολές με τους φοιτητές, να βρούμε λύσεις για τις εξετάσεις. Τώρα νομίζω ότι είναι η κατάλληλη εποχή για να δούμε όλα αυτά τα ζητήματα, ώστε να ξέρουμε τι θα κάνουμε από τον Σεπτέμβριο.
Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την καραντίνα
«Όσο και να κυκλοφορήσει τώρα ο ιός, δεν πρόκειται να κάνουμε τεράστια ανοσία για να χτίσουμε ανοσία αγέλης. Το να κυκλοφορήσει ήπια ο ιός και εφόσον το σύστημα υγείας αντέχει από δω και πέρα, προστατεύοντας τις ευάλωτες ομάδες δεν είναι κακή στρατηγική. Πάντα, όμως, προστατεύοντας τις ομάδες υψηλού κινδύνου.
Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε την καραντίνα. Για σκεφτείτε να συνεχίζονταν αυτά τα μέτρα για άλλον ένα μήνα. Σε λίγο καιρό θα γλιτώσουμε από τους θανάτους COVID-19 και θα έχουμε περισσότερους θανάτους μέσα στο σπίτι από άλλες νόσους, γιατί πλέον οι άνθρωποι δεν πάνε στα νοσοκομεία ούτε για τα εμφράγματα. Θα έχουμε θανάτους από ανεργία και πείνα.
Πρέπει να βρούμε μια ισορροπία στο σύστημα. Και δεν είναι ότι θα κάνουμε “πειραματόζωα” τα παιδιά ή οτιδήποτε. Πρέπει να αρχίσουμε τώρα που μας επιτρέπουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, να ανοίξουμε τις δραστηριότητες σταδιακά και ελεγχόμενα, υπό επιτήρηση και υπό όρους, όλες. Σιγά – σιγά».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη