Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ χαρακτήρισε άφρονα την απόφαση της κυβέρνησης να πάρει το σχετικό ρίσκο για πολύ λίγες μέρες μαθημάτων. Μάλιστα, έκανε λόγο για «πολιτικούς τυχοδιωκτισμούς», καθώς και για κυνικά και αδίστακτα «παιχνίδια στις πλάτες των μαθητών και των καθηγητών».
Ο Νίκος Φίλης κάλεσε την Νίκη Κεραμέως να αποσύρει την τροπολογία για την εξ από αποστάσεως εκπαίδευση, αφού σύμφωνα με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, «υπάρχει υψηλός κίνδυνος για τα προσωπικά δεδομένα, των παιδιών πρωτίστως, αλλά φυσικά και των εκπαιδευτικών». Είναι ενδεικτικό ότι ο κ. Φίλης κάλεσε τον Κυριάκο Μητσοτάκη να ανακαλέσει την κ. Κεραμέως στην τάξη έστω και με… βιντεοκλήση.
Ο πρώην υπουργός Παιδείας χαρακτήρισε το πολυνομοσχέδιο της κ. Κεραμέως «μνημείο αντιπαιδαγωγικών ρυθμίσεων και επαναφοράς του ρολογιού της εκπαίδευσης πίσω στο 2012-14».
Ο Νίκος Φίλης είπε ακόμα ότι είναι εφικτή η ανατροπή της δημοσκοπικής εικόνας αν ο ΣΥΡΙΖΑ επικεντρωθεί στα κοινωνικά ζητήματα και τα εκφράσει πολιτικά. Υποστήριξε ότι το οικονομικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι κοστολογημένο. Κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «η Ελλάδα είναι ουραγός στις δαπάνες επί του ΑΕΠ για την αντιμετώπιση της κρίσης». Εκτίμησε όμως ότι «αν η κρίση διαρκέσει, καμία ευρωπαϊκή χώρα, και ειδικά οι χώρες του Νότου, δεν μπορούν να τα βγάλουν πέρα χωρίς κοινές και συντονισμένες ευρωπαϊκές δράσεις».
Τέλος, έκανε λόγο για τα πολλά πρόσωπα του λαϊκισμού κι έστειλε εσωκομματικό μήνυμα συνεννόησης μεγάλης βαρύτητας. «Χρειαζόμαστε, λοιπόν, όχι ένα κόμμα κλειστό και περιχαρακωμένο, αλλά ένα κόμμα ευρύχωρο και ανοιχτό στην κοινωνία και στους πολίτες με ένα συνεκτικό πολιτικό και προγραμματικό πλαίσιο και μια περιεκτική- γιατί όχι;- «εγκάρδια συνεννόηση», στην κορυφή και στη βάση του κόμματος και της προοδευτικής συμμαχίας που θέλουμε να οικοδομήσουμε».
Αναλυτικά η συνέντευξη του Νικου Φίλη στο CNN Greece.
– Κύριε Φίλη, πώς κρίνετε τη γνωμάτευση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Σας κάλυψαν οι διευκρινίσεις που έκανε το υπουργείο Παιδείας μετά τη γνωμάτευση; Ζητάτε επίσης από την κυβέρνηση να μη φέρει το νομοσχέδιο για την παιδεία στη Βουλή. Θα επιμείνετε σε αυτή σας τη θέση;
Πρώτα από όλα, δεν υπάρχει κάποια οριστική γνωμοδότηση. Διάβασα προσεκτικά το δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Αρχή μετά τις συναντήσεις της με τις ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών και εκεί επισημαίνεται αυτό που λέμε από την πρώτη στιγμή, ότι δηλαδή υπάρχει υψηλός κίνδυνος για τα προσωπικά δεδομένα, των παιδιών πρωτίστως, αλλά φυσικά και των εκπαιδευτικών. Και ότι για να αξιολογηθεί συνολικά η δυνατότητα μετάδοσης με κάμερα μέσα από την τάξη οφείλουν να προηγηθούν η λεγόμενη «μελέτη αντικτύπου» και η υπουργική απόφαση, την οποία η κα Κεραμέως είχε εξαγγείλει στη βουλή ότι θα εκδιδόταν… προχτές.
Μετά από μια τόσο ηχηρή διάψευση των ισχυρισμών της η κυρία υπουργός, αν δεν λειτουργούσε με τόσο απροσχημάτιστο αυταρχισμό, θα έπαιρνε πίσω τη ρύθμιση, τουλάχιστον, για τη φετινή χρονιά που ολοκληρώνεται σε μόλις ένα μήνα. Δηλαδή, στο minimum διάστημα που απαιτεί η αρμόδια Aρχή για να μελετήσει το παγκόσμιας πρωτοτυπίας εγχείρημα της κυρίας Κεραμέως.
Πολύ περισσότερο όταν η υπουργός βαρύνεται με σωρεία παραβιάσεων του ευρωπαϊκού κανονισμού GDPR, που υπερτερεί του εθνικού δικαίου (άρα και της νομοθετικής της ρύθμισης) και γι’ αυτό το λόγο επειχειρεί να νομιμοποιήσει εκ των υστέρων και ανεπιτυχώς συγκεκριμένες επιλογές της. Ενίοτε, όπως θα διαπιστώσει σύντομα στη Βουλή η κυρία Κεραμέως η καλύτερη άμυνα δεν είναι η επίθεση ούτε η αποφυγή του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Φευ, όμως! Αντί να αναστείλει έστω την απόφασή της, προτίμησε με περίσσιο θράσος, να ανέβει στο βήμα της Βουλής και να επιδοθεί αμετανόητη σε λεονταρισμούς ότι δεν θα κάνει πίσω και άλλες γραφικότητες. Δηλαδή, τι ακριβώς εννοεί; Μήπως, ότι χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Αρχής επί μελέτης αντικτύπου, θα υποχρεώσει παρανόμως εκπαιδευτικούς και μαθητές να εκτεθούν σε κοινή θέα στη σχολική αίθουσα;
Λυπάμαι, αλλά, αν μέσα στον πανικό και στην αποδόμησή της, όχι μόνο ως υπουργός αλλά και ως νομικός, η κυρία Κεραμέως, εννοεί κάτι τέτοιο και πυροδοτήσει έτσι αχρείαστες εντάσεις και αντιπαραθέσεις στα σχολεία, τότε, ο πρωθυπουργός πρέπει να παρέμβει και να την ανακαλέσει στην τάξη. Μέσω βιντεοκλήσης, έστω!
Τίποτα, βέβαια, από αυτά δεν θα είχε συμβεί αν μας άκουγαν και δεν άνοιγαν για ελάχιστο χρονικό διάστημα τα σχολεία. Ενός κακού μύρια έπονται. Τι θα έπρεπε να γίνει ρωτούν καλοπροαίρετα ορισμένοι. Απαντώ. Να συνεχιζόταν η εξ αποστάσεως διδασκαλία. Αυτή που με πολύ κόπο και χωρίς καμιά ουσιαστική παιδαγωγική βοήθεια από το υπουργείο και το ΙΕΠ δημιούργησαν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί, χρησιμοποιώντας, κι αυτό αξίζει να ειπωθεί, τον ατομικό τους οικιακό εξοπλισμό και παράγοντας έναν τεράστιο όγκο εκπαιδευτικού υλικού.
Τώρα, με όλους τους καθηγητές να υπηρετούν το ωράριό τους στα Γυμνάσια και στα Λύκεια, μετά την άφρονα απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία, δυσκολεύει προφανώς, η παροχή τηλεκπαίδευσης, στα παιδιά που θα απουσιάσουν. Και έτσι εκβιαστικά η υπουργός πάει να ενώσει δύο ξεχωριστές και μη επιδεχόμενες σύμπτυξης εκπαιδευτικές διαδικασίες, σε μία, με τη live αναμετάδοση του μαθήματος που δεν εφαρμόζει κανένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα στον κόσμο. Ακόμη και εκεί που η πανδημία έχει προκαλέσει πολύ μεγαλύτερα προβλήματα.
Για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας- ακόμα και για τις συνδικαλιστικές παρατάξεις της ΝΔ στο χώρο- οι κάμερες στα σχολεία είναι «κόκκινη γραμμή». Η ρύθμιση της κυρίας Κεραμέως πιστεύω ότι στην πράξη έχει τελειώσει. Σίγουρα δεν πρόκειται να εφαρμοστεί τη φετινή χρονιά.
Πέρα από το περιεχόμενο της ρύθμισης, είναι και το πώς προσεγγίζει κανείς τόσο σοβαρά θέματα. Όταν νομοθετεί στο πόδι, όπως έκανε η υπουργός, αιφνιδιαστικά, χωρίς την ελάχιστη διαβούλευση, χωρίς διάλογο, με μια τροπολογία σε νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής. Είναι ντροπιαστική η απαξίωση που δείχνει για την εκπαιδευτική κοινότητα και τους κοινοβουλευτικούς θεσμούς την ώρα που σε κάθε πέντε φράσεις της επαναλαμβάνει μηχανικά και μονότονα τις λέξεις «αριστεία» και «κανονικότητα».
– Γιατί κρατάτε τόσο ψηλά τους τόνους για το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας;
Μετά από αυτό το φιάσκο -που αν τυχόν επιμείνει θα εξελιχθεί σε μεγάλο στραπάτσο για την κυβέρνηση, αντίστοιχο των vouchers- σειρά για την εκπαιδευτική κοινότητα έχει η απόκρουση του νομοσχεδίου που έχει καταθέσει η κυρία Κεραμέως, εν μέσω πανδημίας.
Ένα σχέδιο νόμου μνημείο αντιπαιδαγωγικών ρυθμίσεων και επαναφοράς του ρολογιού της εκπαίδευσης πίσω στο 2012-14. Δεν λείπουν μάλιστα ακόμη και πιο βαθιές βουτιές στην ιστορία, αφού επανέρχεται η διά βίου αναγραφή της διαγωγής στα απολυτήρια. Αντί για αριστεία, ώρες της δεκαετίας του ’50 στην Παιδεία!
Και μόνο η εν μέσω παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης αύξηση των παιδιών στα τμήματα δημοτικών και νηπιαγωγείων στα 26 από 22 επί ΣΥΡΙΖΑ, θα έφτανε για να δικαιώσει την επιμονή μας να αποσυρθεί το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου. Υπάρχει έπειτα η τραγική ρύθμιση που διώχνει από τα ΕΠΑΛ με τρόπο ρατσιστικό και βαθύτατα ταξικό όσα παιδιά είναι πάνω από 17 ετών, δηλαδή, κοντά στους 40.000 μαθητές.
Πλήρης διάλυση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης, που αναστήθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ. Προς τέρψιν βέβαια των ιδιωτών παρόχων επαγγελματικής κατάρτισης τύπου -αρκετοί από αυτούς- Σκόιλ Ελικίκου. Δεν κατάφερε να τους ενισχύσει οικονομικά ο κ. Βρούτσης, θα τους ενισχύσει με πελατεία η κυρία Κεραμέως. Με τον κ. Μητσοτάκη να τα παρακολουθεί όλα αυτά ως απαθής και τελικά επιτήδειος Επιμηθεύς.
Όμως για όσα ακόμα περιλαμβάνονται στα άρθρα του θα έχουμε την ευκαιρία να ξανασυζητήσουμε εκτενέστερα, ειδικά αν η κυβέρνηση διαπράξει και πάλι το λάθος να μη μας ακούσει και αποτολμήσει να φέρει αυτό το νομοσχέδιο-νάρκη στη δημόσια εκπαίδευση στη Βουλή.
– Στη δημοσκόπηση της Alco για το Open το 60% πιστεύει ότι τα γυμνάσια και τα λύκεια πρέπει να ανοίξουν μόνο για τις Πανελλήνιες, ενώ το 73% δεν θέλει να ανοίξουν τα δημοτικά. Πώς σχολιάζετε αυτά τα ευρήματα; Εξακολουθείτε να καλείτε την κυβέρνηση να μην ανοίξει τα σχολεία;
Σημειώστε ότι αυτά τα ποσοστά είναι πολύ μεγαλύτερα μεταξύ των γονέων όπου κινούνται πέριξ του 80%. Αλλά, ούτε αυτοί, ούτε οι εκπαιδευτικοί που επίσης αντιτίθενται, ξέρουν. Τα ξέρει όλα μια παντογνώστρια υπουργός. Και ένας πρωθυπουργός που θέλει να χτίσει μια επίπλαστη εικόνα κανονικότητας, έχοντας απλωμένα στο γραφείο του σενάρια πολιτικών εξελίξεων, όπως διαλαλούν οι βουλευτές του και τα φιλικά ΜΜΕ. Πρόκειται για αχρείαστους πειραματισμούς με την υγεία χιλιάδων μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων και για καθαρή μικροπολιτική στόχευση.
Αυτό αποτυπώνεται και δημοσκοπικά, γι’ αυτό οι πολίτες αποδοκιμάζουν την κυβερνητική απόφαση να ανοίξουν τα σχολεία, παρ’ ό,τι κατά τα άλλα οι δημοσκοπήσεις εξακολουθούν να δίνουν το προβάδισμα στη ΝΔ. Μέσα στο 60% ή το 70% ή το 80%, υπάρχει και ένα μεγάλο κομμάτι συντηρητικών ψηφοφόρων. Ούτε αυτούς υπολογίζει ο κ. Μητσοτάκης και δεν χαλαλίζει 6 μέρες μάθημα; Αλλά, είπαμε, αλλού έχει στραμμένη την προσοχή του. Σε πολιτικούς τυχοδιωκτισμούς με τρόπο κυνικό και αδίστακτο, παίζοντας παιχνίδια στις πλάτες των μαθητών και των καθηγητών.
Το δημοσκοπικό αυτό εύρημα δικαιώνει την πολιτική που ως ΣΥΡΙΖΑ χαράξαμε και ως κοινοβουλευτικός τομέας εξειδικεύσαμε, με τη βοήθεια του τμήματος Παιδείας του κόμματος.
Από την πρώτη μέρα, η θέση του ΣΥΡΙΖΑ ήταν να ανοίξει η Γ’ Λυκείου μόνο για τις πανελλήνιες, γιατί πρέπει να δώσουν τα παιδιά εξετάσεις και να υπάρξουν πρωτοετείς φοιτητές του χρόνου. Δεν υπάρχει κανένας λόγος για 6-7 μέρες μαθημάτων να ανοίξουν οι υπόλοιπες τάξεις. Σε αυτό επιμένουμε. Να ήταν Οκτώβρης, Νοέμβρης, θα το ζυγίζαμε αλλιώς. Για ελάχιστες μέρες εναλλάξ διδασκαλίας από τη Δευτέρα 18/5 και ως τα μέσα Ιουνίου, το ρίσκο είναι σοβαρό, όπως διδάσκει και η διεθνής εμπειρία.
Τα σχολεία πρέπει να προγραμματιστεί να ανοίξουν το Σεπτέμβριο με σοβαρή προετοιμασία της σχολικής υποδομής όλο το καλοκαίρι. Τότε, το Σεπτέμβριο δηλαδή, θα είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε τα δεδομένα της πανδημίας από καλύτερη θέση, με περισσότερες μελέτες και στοιχεία, ίσως και με περισσότερα φάρμακα ή πολύ πιο αξιόπιστα και ταχύτερα test.
Πηγή: CNN Greece
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη