Σχολείο reality
...είναι οι γνώσεις, η εμπειρία, το πάθος, η επαφή… και αυτά δεν μεταφέρονται. Όλα αυτά τα χρόνια καταβάλλουμε προσπάθειες για αποφυγή και άκριτη χρήση του κινητού τηλεφώνου, του διαδικτύου και τώρα αλληλοαναιρούμαστε, επιδιώκοντας το αντίθετο

Η Υπουργός Παιδείας, χωρίς διάλογο με τους εκπαιδευτικούς φορείς, αποφάσισε για τον ελάχιστο χρόνο έως τη λήξη της σχολικής χρονιάς να καθιερώσει την τηλεκπαίδευση, βιντεοσκόπηση του μαθήματος της εκπαιδευτικής τάξης. Υποστηρίζει ότι πρέπει να δίνεται η δυνατότητα σε μαθητές από απόσταση, λόγω υγείας ή για την αναγκαία εκ περιτροπής παρακολούθηση, να διατηρούν την καθημερινή επαφή με το μάθημα.

Ο εκπαιδευτικός κόσμος κλήθηκε σε ελάχιστο χρόνο, μέσα από πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, να αναπληρώσει το κενό της παύσης λειτουργίας των σχολείων. Παρά τις  τεράστιες δυσκολίες λειτουργίας των μέσων Ασύγχρονης Εκπαίδευσης, οι  εκπαιδευτικοί αγκάλιασαν την προσπάθεια και με αμέτρητες εργατοώρες –τις περισσότερες φορές ατελέσφορες– εργάστηκαν και συνεχίζουν  με κάθε τρόπο για την αναπλήρωση των χαμένων μαθημάτων. Ακολούθησε η Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση  με Zoom ή με τη Cisko webex με στόχο την πληρέστερη επαφή, ώστε να μη μείνει ούτε ένας μαθητής πίσω. Όπου δεν υπάρχουν τα μέσα υπάρχει η θέληση, και συχνά, παιδιά δίχως υπολογιστές, δουλεύουν από κινητά τηλέφωνα με τους δασκάλους τους.

Όλο αυτό το διάστημα, είμαστε αγόγγυστα δίπλα στους μαθητές μας, αναζητούμε νέους τρόπους διδακτικής προσέγγισης, που προάγουν όχι μόνο τη γνώση, αλλά και το ενδιαφέροντα και τις δεξιότητες. Καμιά όμως Διαδικτυακή Εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη  ζωντανή διδασκαλία και διάδραση. Μόνο στην δια ζώσης επαφή, ο μαθητής μπορεί να προχωρήσει, να λύσει απορίες και να δεχτεί επαρκή ανατροφοδότηση… Αλήθεια, αναρωτήθηκε κανείς με ποιο τρόπο πραγματοποιείται η ανατροφοδότηση από τον διδάσκοντα; 150-200 γραπτά –σε 26 μαθητές ανέρχονται τα τμήματα των τάξεων στις πόλεις– χρειάζονται ενδελεχή επεξεργασία, σχολιασμό, διόρθωση και επαναπροώθηση αρχείων. Σαν να μην αρκεί αυτή η εργώδης προσπάθεια, καλούμαστε με την επιστροφή στις αίθουσες, να δεχτούμε την απευθείας μετάδοση του μαθήματος της τάξης σε ένα είδος θεατρικής παράστασης. Το μάθημα είναι ζωντανή διαδικασία με συμμετέχοντες άριστους, μέτριους, αδυνατούντες μαθητές. Πώς θα προστατευθούν τα παιδιά; Πώς θα αφεθούν βορά του οποιουδήποτε θελήσει να διεισδύσει στην τάξη; Σε μια διδακτική ώρα υπάρχουν χρόνοι για διδασκαλία, εκφώνηση, γράψιμο, εξέταση, επανάληψη, απρόοπτα, στιγμές χιούμορ ή ελεύθερης συζήτησης. Ο εκπαιδευτικός δεν κάθεται κολλημένος στην καρέκλα του, ώστε να μπορεί να βιντεοσκοπείται ούτε όλα τα μαθήματα γίνονται με διαφάνειες και power point, παρά μόνο σε project, αφού προηγηθεί ειδική προετοιμασία. Είναι οι γνώσεις, η εμπειρία, το πάθος, η επαφή… και αυτά δεν μεταφέρονται. Όλα αυτά τα χρόνια καταβάλλουμε προσπάθειες για αποφυγή και άκριτη χρήση του κινητού τηλεφώνου, του διαδικτύου και τώρα αλληλοαναιρούμαστε, επιδιώκοντας το αντίθετο.

Έγκριτοι δημοσιογράφοι της κρατικής τηλεόρασης, ενώ δεν έχει γνωμοδοτήσει θετικά η Ανεξάρτητη Αρχή, παραποιούν την πραγματικότητα και ανερυθρίαστα υπερασπίζονται στο όνομα της υποτιθέμενης εξέλιξης, το μέτρο της κυβέρνησης, αποκαλώντας   πρόοδο την παραβίαση προσωπικών δεδομένων. Είναι εξέλιξη η υποκατάσταση της ζωντανής μάθησης από την εικονική; Είναι εξέλιξη η άρση φωτογράφισης ανήλικων μαθητών και δημοσίευσης στα δίκτυα; Ποιος υπάλληλος, ελεύθερος επαγγελματίας δέχεται μια κάμερα πάνω από το κεφάλι του να καταγράφει τον τρόπο εργασίας του;

Το 1984 δεν αποτελεί δυστοπική λογοτεχνική αναπαράσταση, αλλά τον Μεγάλο Αδελφό που θέλει προσχηματικά, με τη βία της εξουσίας, να διεισδύσει στη ζωή μας. Νέα ήθη ή νέος περιορισμός της ελευθερίας και των ατομικών δικαιωμάτων;

Ευθυμιάδου Γεωργία, εκπαιδευτικός 15ου Δ.Σ Θεσσαλονίκης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

karamanliskwstas
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
Καραμανλής: Έντονη κριτική σε Μητσοτάκη για διαγραφή Σαμαρά - «Ούτε με αφορά ούτε με ενδιαφέρει η θέση του ΠτΔ»
foto_education.jpg
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων-Συμβούλων Σταδιοδρομίας-Εκπαιδευτικού Προσωπικού – Ανακοίνωση από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οι οριστικοί Πίνακες Συμβούλων Ψυχολόγων, Συμβούλων Σταδιοδρομίας, Εκπαιδευτικού Προσωπικού
Εκπαίδευση
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»
Καταγγελία της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την ανακοίνωση που έλαβαν εργαζόμενοι των ΚΕΔΑΣΥ για βραδεία προσέλευση και πρόωρη αποχώρηση κατά μία ώρα πριν τη λήξη...
Ειδική Αγωγή: «Ντροπή την ημέρα της απεργίας να παροτρυνόμαστε να πάμε στη δουλειά έστω και καθυστερημένα»