Το «νομοσχέδιο του υπ. Παιδείας περνάει όλες τις κόκκινες γραμμές που θέτει χρόνια η εκπαιδευτική κοινότητα» έλεγε τον Απρίλιο μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ στο tvxs.gr. Τα ίδια λέει σήμερα μετά την κατάθεσή του στη βουλή, ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, Θεόδωρος Μαλαγάρης, αφού η κα Κεραμέως δεν υποχώρησε στις βασικές διεκδικήσεις τους. Αυτός είναι ο λόγος που τη Δευτέρα κιόλας οι εκπαιδευτικοί ξεκινούν κινητοποιήσεις, ζητώντας να αποσυρθεί γιατί δεν επιδέχεται βελτιώσεων όπως λένε, ενώ αυξάνει το εξεταστικό σε βάρος της μάθησης και των παιδιών. Το χαρακτηρίζουν αντιδραστικό, αναχρονιστικό και με ταξικό πρόσημο.
Η Γενική Συνέλευση των προέδρων θα γίνει στις 6 του μήνα για να αποφασιστεί η κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ενώ το ΔΣ της ΟΛΜΕ, έχει αποφασίσει ήδη απεργία στις 9 του μήνα, την ημέρα που θα συζητιέται στην ολομέλεια το νομοσχέδιο. Για την επόμενη της ψήφισης του νομοσχέδιου, έχει αποφασιστεί συλλαλητήριο και συναυλία κατά πάσα πιθανότητα στην πλ. Συντάγματος.
«Η συνολική μορφή του νομοσχέδιου, αν εξαιρέσουμε κάποιες διατάξεις, είναι άκρως αρνητική. Η υπουργός, όχι απλά δεν μας άκουσε αλλά σε κάποιες περιπτώσεις, επιδείνωσε την κατάσταση όπως στην περίπτωση των προτύπων και πειραματικών σχολείων που αύξησε τον αριθμό τους. Το μόνο θετικό, είναι η απόσυρση για την ώρα των διατάξεων που αφορούν το όριο ηλικίας των παιδιών, που μπαίνουν στην τεχνική - επαγγελματική εκπαίδευση. Είχε βάλει αρχικά όριο τα 17 έτη, ενώ γνωρίζει καλά ότι εκεί διεκδικούν να σπουδάσουν νέοι άνθρωποι που εργάζονται και δεν έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν το σχολείο. Ακύρωσε επίσης τις εξετάσεις εισαγωγής από τα πρότυπα γυμνάσια στα λύκεια. Αυτές ήταν οι βελτιώσεις όλες κι όλες» λέει στο tvxs.gr ο Θ. Μαλαγάρης.
Εξετάσεις, Βάση του 10, Τράπεζα θεμάτων θα διώξουν πάλι μαθητές από τα σχολεία
Ο Θ. Μαλαγάρης εξηγεί ότι παραμένει η απόφαση για τη βάση του 10 «...που σημαίνει ότι οι μαθητές που πέφτουν κάτω από δέκα σε παραπάνω από τέσσερα μαθήματα δεν θα έχουν δικαίωμα να ξανά δώσουν τον Σεπτέμβρη εξετάσεις».
Παραμένει και η τράπεζα θεμάτων, που έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν και τα αποτελέσματα ήταν να σταματήσουν το σχολειό εκατοντάδες παιδιά, καθώς όπως λέει ο Θ. Μαλαγάρης, όταν το εξεταστικό αποβαίνει σε βάρος της μαθησιακής διαδικασίας είναι φυσικό επακόλουθο κάποια παιδιά να φεύγουν από το σχολείο.
«Τη χρονιά 2013 -14, η τράπεζα θεμάτων αύξησε τη διαρροή των μαθητών από το 4% στο 23% σε μία χρονιά. Αντιλαμβάνεστε τι θα γίνει αν ισχύσει αυτό άπαξ!» υπογραμμίζει ο Θ. Μαλαγάρης ο οποίος διερωτάται:
«Ποιος είναι ο στόχος ενός σχολείου; Ιδιαίτερα στην γυμνασιακή βαθμίδα δεν πρέπει να ολοκληρώνουν τις σπουδές και να αποκτούν γνώσεις γενικού περιεχομένου; Δεν πρέπει να ολοκληρώνουν τις σπουδές του λυκείου; Τι θέλουμε; Να έχουμε μαθητές που να είναι όσο το δυνατό περισσότερο μορφωμένοι και να επικοινωνούν με το κοινωνικό τους περιβάλλον. Να ανταποκρίνονται στις γενικές ανάγκες. Όταν διώχνεις ένα παιδί από το σχολείο, σταματάει η διαπαιδαγώγηση, του καθώς το σχολείο είναι ένας φορέας κοινωνικοποίησης μετά την οικογένεια. Ε, το νομοσχέδιο αυτό κινείται σε αυτή την κατεύθυνση. Διώχνει τα παιδιά από την εκπαιδευτική κοινότητα».
Ο Θ.Μαλαγάρης εξηγεί, ότι με την τράπεζα θεμάτων αποκόπτονται και οι εκπαιδευτικοί από τους μαθητές τους. «Όταν επιλέγονται τα δύσκολα θέματα από μια δεξαμενή θεμάτων, τυχαία, χωρίς να συνυπολογίζονται οι ιδιαιτερότητες κάθε παιδιού, ακυρώνουν τη δουλειά που έχουμε κάνει ξεχωριστά με τον καθένα όλο αυτό το διάστημα, γνωρίζοντας που δυσκολεύεται ο καθένας. Δεν είναι επακόλουθο, τα παιδιά να εγκαταλείπουν μετά το σχολείο;».
Αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Ευνοημένοι οι ευκατάστατοι
Στο νέο νομοσχέδιο παραμένει η διάταξη για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων για την οποία οι εκπαιδευτικοί λένε, πως θα αυξήσει τις ανισότητες ανάμεσα σε σχολεία φτωχών και πλούσιων συνοικιών. Μπαίνει σε εφαρμογή η αξιολόγηση των καθηγητών στα πρότυπα και πειραματικά, ενώ η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών στα υπόλοιπα σχολεία θα εφαρμοστεί αργότερα.
«Εμείς γενικά λέμε ότι είναι αντιδραστικό, αναχρονιστικό το νομοσχέδιο και έχει ταξικό πρόσημο υπό την έννοια ότι επιβαρύνει τις πιο ευάλωτες κοινωνικές τάξεις σε σχέση με τους πιο εύρωστους, διότι αυξάνει τις εξεταστικές χωρίς να υπάρχει λόγος σε βάρος της μάθησης και αναρωτιόμαστε, η κυβέρνηση ποιος θεωρεί ότι είναι ο στόχος του σχολείου».
Διωγμός κοινωνικών επιστημών
Ο Θ. Μαλαγάρης μιλάει για διωγμό των κοινωνικών επιστημών με αφορμή τον εξοστρακισμό όπως λέει της Κοινωνιολογίας από τα μαθήματα εισαγωγικών εξετάσεων.
«Ποια είναι η αιτιολογία; Μια αντιεπιστημονική, ακατανόητη και εκδικητική πράξη απέναντι σε μια επιστήμη. Όταν το 75 % των σχολών αφορά κοινωνικές και ανθρωπιστικές επιστήμες πως είναι δυνατόν να αποφασίζει το υπουργείο να εξαιρεί τα μαθήματα αυτά;» αναρωτιέται. Στην ερώτηση μας αν έχουν βάση οι φόβοι συναδέλφων του, πως πρόκειται να απαλειφθούν κι άλλα μαθήματα κοινωνικών επιστημών από τα σχολεία απαντά:
«Υπάρχει βάσιμη υποψία ότι θα χτυπηθούν κι άλλα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών. ιδιαίτερα αυτό για την πολιτική παιδεία και ένα άλλο μάθημα. Ακούγεται ότι θα τα βγάλουν από το ωρολόγιο πρόγραμμα. Είναι ακατανόητα και επικίνδυνα πράγματα αυτά».
Διαγωγή και στίγμα
Για το θέμα της επαναφοράς της αναγραφής της διαγωγής του μαθητή στο απολυτήριο ο Θ. Μαλαγάρης σχολιάζει: «Είναι απλό. Η διαγωγή σου στο σχολείο, θα σε ακολουθεί μια ζωή».
Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, πρόσθετε στις καταστροφικές διατάξεις του νομοσχέδιου και το πλαφόν των 120 μηνών προϋπηρεσία που βάζει για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν ταλαιπωρηθεί περιφερόμενοι σε σχολεία της Ελλάδας όλα αυτά τα χρόνια.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη