Δήλωση – Ενημέρωση
Των Αιρετών εκπροσώπων στο Α. Π. Υ. Σ. Π. Ε. Αττικής Καββαδία Φωτεινής (τακτικής) 6932628101 – 2108068683
και Μελαμπιανάκη Ζέττας (αναπληρωματικής) 6977885092 εκλεγμένες με τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ Π. Ε.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι
πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 – 6 – 2020 συνεδρίαση του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής, τα θέματα της Η. Δ. της συνεδρίασης ήταν τα παρακάτω:
ΘΕΜΑ 1ο : Απαλλαγή στελεχών εκπαίδευσης από τα καθήκοντά τους.
ΘΕΜΑ 2ο: Χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή.
ΘΕΜΑ 3ο: Κατάρτιση πινάκων προακτέων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ΚΕΣΥ.
|
Το Α. Π. Υ. Σ. Π. Ε. Αττικής ομόφωνα ψήφισε στα 1ο και το 3ο θέμα Απάλλαξε από τα καθήκοντά τους (3) συναδέλφους – στελέχη εκπαίδευσης κατόπιν αιτήσεώς τους. Επίσης, ομόφωνα ενέκρινε τους πίνακες προακτέων εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε ΚΕΣΥ ( η συγκεκριμένη διαδικασία ήταν μια απολύτως τυπική διαδικασία, μια και αυτόματα οι εκπαιδευτικοί αυτοί μόλις συμπλήρωσαν 8 έτη προϋπηρεσίας προάχθηκαν στον βαθμό Α΄, σύμφωνα με ό,τι ορίζουν οι διατάξεις του ν. 1566/85).
Στο 2ο θέμα για την χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή σε 2 στελέχη εκπαίδευσης απείχαμε από τη διαδικασία με βάση την πάγια θέση μας και το παρακάτω αιτιολογικό.
Για τις άδειες ιδιωτικού έργου Συντονιστών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ.
Με βάση πάγια τοποθέτησή μας απέχουμε από τη διαδικασία και επισημαίνουμε ότι:
Αφενός η άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου είναι αναφαίρετο δικαίωμά όλων των εκπαιδευτικών, είναι επίσης μία ανάγκη που επιδείνωσαν οι μισθολογικές περικοπές των μνημονιακών χρόνων σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό (μόνιμους και αναπληρωτές).
Αφετέρου:
α) τα επαναλαμβανόμενα αιτήματα Συντονιστών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ. για άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου παρουσιάζουν αλληλοκάλυψη ωρών και ημερών πολλές φορές (στο παρελθόν έχουν εγκριθεί 6 έργα ετησίως).
β) οι αυξημένες αποδοχές που λαμβάνουν δεδομένου ότι το ΑΠΥΣΠΕ δεν τις ελέγχει
γ) οι χρονικές και επιστημονικές δεσμεύσεις που τα έργα αυτά επιβάλλουν στο στελεχικό δυναμικό των Συντονιστών Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων Κ.Ε.Σ.Υ. με τα ήδη αυξημένα καθήκοντα καθώς και η στόχευσή των έργων.
Ζητάμε να υπάρχει από τις αρμόδιες και υπεύθυνες διοικητικές υπηρεσίες άμεση παρέμβαση για να διαμορφωθεί το αναγκαίο θεσμικό πλαίσιο που θα καθορίζει τα όρια και τις προϋποθέσεις άσκησης ιδιωτικού έργου, έτσι ώστε να μην υπάρχει υπερβολική ενασχόληση των στελεχών εκπαίδευσης με έργο εκτός και εις βάρος των βασικών καθηκόντων τους. Επισημαίνουμε ότι ο Ν.3528/2007 αρ.31 θέτει κάποιες προϋποθέσεις για τις άδειες άσκησης ιδιωτικού έργου, αλλά την κύρια ευθύνη για το πλαίσιο έχει το υπηρεσιακό συμβούλιο με τη «σύμφωνη -αιτιολογημένη γνώμη» του.
Συγκεκριμένα προτείνουμε:
1. Να επανεξεταστεί όλο το πλαίσιο που επιτρέπει την άσκηση ιδιωτικού έργου στα στελέχη με ερώτημα-αίτημα της περιφέρειας προς την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.
2. Να υπάρχει ο προβλεπόμενος οικονομικός έλεγχος και η οικονομική καταγραφή των ποσών που εισπράττονται από την άσκηση του ιδιωτικού έργου.
Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. χωρίς να χάσει ούτε μέρα προχωρά ολοταχώς στην υλοποίηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου 4692/2020 που πρόσφατα ψήφισε. Με την προσφιλή αυταρχική τους τακτική και τη μέθοδο του «σοκ και δέος», το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε νέα ωρολόγια προγράμματα Γυμνασίων και Λυκείων για τη νέα σχολική χρονιά (αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα Ημερησίου και Εσπερινού Γυμνασίου 2020-2021 - ΦΕΚ Ιούνιος 2020).
Τα ωρολόγια προγράμματα που ανακοινώθηκαν, εξαφανίζουν μαθήματα και ολόκληρους επιστημονικούς κλάδους, αποτελούν ευθεία βολή στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών καθώς τινάζουν στον αέρα οργανικές θέσεις, αφήνοντας πλήθος συναδέλφους της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με ελλειμματικό ή ακόμη και μηδενικό διδακτικό ωράριο, πλήττουν ακόμη περισσότερο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Η κυβέρνηση με ιδεοληπτική ευλάβεια και προς τέρψη του ακροδεξιού της ακροατηρίου «εξαφανίζει» τους κλάδους των Κοινωνικών, Οικονομικών, Πολιτικών και Νομικών Επιστημών και Καλλιτεχνικής παιδείας ουσιαστικά και τυπικά από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση!
- Οι κοινωνικές επιστήμες εξαφανίζονται από την Β΄ και Γ΄ ΓΕΛ και μειώνονται οι ώρες στην Α΄ Λυκείου. Στο Γυμνάσιο, το μάθημα της Οικιακής Οικονομίας γίνεται μονόωρο και μόνο για την Α΄ Τάξη. Η προοπτική εξαφάνισης και κατάργησης του είναι πια παραπάνω από εμφανής! Για το ΥΠΑΙΘ, οι μαθητές δεν χρειάζεται να γνωρίζουν όσα τους αφορούν ως κοινωνικά και πολιτικά όντα, όπως άλλωστε είχε υποστηρίξει ο αντιπρόεδρος της Ν.Δ. και υπουργός «ανάπτυξης» Άδωνης Γεωργιάδης οι κοινωνικές επιστήμες κάνουν τα παιδιά μας κομμουνιστές!!!!
- Όλα τα μαθήματα καλλιτεχνικής παιδείας καταργούνται από το Λύκειο και μένουν ως μονόωρα στο Γυμνάσιο τα εικαστικά και η μουσική. Εξαφανίζουν ό,τι έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Εκτός από την καλλιέργεια, τη γνώση και την αισθητική που θα στερείται ο μαθητής του Λυκείου, στερείται και τη διδασκαλία των Καλλιτεχνικών Μαθημάτων, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό Σχέδιο, που αφορούν εξεταζόμενα μαθήματα στις Πανελλήνιες Εξετάσεις και πλέον η μόνη πηγή διδασκαλίας τους θα είναι τα φροντιστήρια! Οι υποψήφιοι αυτών των σχολών θα οδηγηθούν αναγκαστικά στην παραπαιδεία και την ιδιωτική εκπαίδευση και οι γονείς τους θα πρέπει να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Τίποτα δεν έχει αλλάξει και τίποτα δεν είναι όπως παλιά.
Η κυβέρνηση στρώνει το δρόμο για νέες διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών!!!
Όλοι οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων που αναφέραμε παραπάνω ( π.χ. ΠΕ 8, ΠΕ78, ΠΕ80, 81,82, ΠΕ 4) θα βρεθούν στο επόμενο σχολικό έτος σε δεινή θέση ως προς τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου τους - που σε πολλές περιπτώσεις με τα νέα ωρολόγια προγράμματα γίνεται μηδενικό - αλλά και ως προς τη διατήρηση της οργανικής τους θέσης, για όσους διέθεταν τέτοια.
Το δημόσιο σχολείο, και ειδικά το Λύκειο, χάνει ολοσχερώς τον όποιο παιδευτικό και παιδαγωγικό χαρακτήρα είχε, καθώς καταργούνται όλα τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής και των κοινωνικών επιστημών που συμβάλλουν στην καλλιέργεια της προσωπικότητας, του αισθητικού κριτηρίου και της κοινωνικής συνείδησης.
Οι εκπαιδευτικοί που τα προηγούμενα χρόνια βρέθηκαν αντιμέτωποι με τις αρνητικές εργασιακές και μορφωτικές συνέπειες των αλλαγών στα ωρολόγια προγράμματα, αισθάνονται σαν το ρολόι του χρόνου να έχει γυρίσει στον Ιούνιο του 2013 (Κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου, κατάργηση ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών.)
Είναι φανερό πως τα ωρολόγια προγράμματα του Υπουργείου παιδείας :
- υπακούουν στην αποτελεσματικότερη δημοσιονομική πειθαρχία με την ελαχιστοποίηση του κόστους της παρεχόμενης εκπαίδευσης, και τη μείωση εκπαιδευτικού προσωπικού.
Στερούν αφενός από όλους εκπαιδευτικούς των παραπάνω ειδικοτήτων διδακτικές ώρες, αφετέρου από τους αναπληρωτές κι ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς των κλάδων τη δυνατότητα εργασίας, φέρνοντάς τους αντιμέτωπους με το φάσμα της ανεργίας. Χιλιάδες θέσεις εργασίας χάνονται, χιλιάδες οργανικές θέσεις τινάζονται στον αέρα, χιλιάδες συνάδελφοι σε καθεστώς εργασιακής αβεβαιότητας.
- υπονομεύουν τη μονιμότητα στην εργασία. Το ΥΠΑΙΘ δημιουργεί νέα «δεξαμενή» πλεοναζόντων καθηγητών χωρίς ωράριο, μόνιμα μετακινούμενων σε 4 και 5 σχολεία, που δεν θα μπορούν πλέον να πάρουν πουθενά και ποτέ οργανική θέση. Εξάλλου είναι ακόμη νωπές οι μνήμες των διαθεσιμοτήτων των συναδέλφων των ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ το 2013 επί Αρβανιτόπουλου...που τότε έγιναν με κατάργηση ειδικοτήτων….αλλά και των υποχρεωτικών μετατάξεων εκπαιδευτικών που «περίσσευαν» από την δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
- εναρμονίζονται με το αγοραίο εξεταστικοκεντρικό σχολείο της Κεραμέως, με λιγότερους μαθητές και εκπαιδευτικούς, λιγότερη γνώση και κυριαρχία των δεξιοτήτων, όπως καθορίζονται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Ό,τι δεν δημιουργεί και δεν κινείται στην σφαίρα των δεξιοτήτων, soft skills, ό,τι δεν εξετάζεται θεωρείται περιττό και δεν αξίζει να υπάρχει ως αντικείμενο διδασκαλίας στο δημόσιο σχολείο.
Αυτή είναι η επιλογή των «αρίστων» της κυβέρνησης της Ν.Δ.: ένα Λύκειο αποκομμένο από την κοινωνική πραγματικότητα, ένα λύκειο εξειδίκευσης, ένα λύκειο αποστεωμένο από τέχνες, σκέψη, γνώση, ένα λύκειο που θα σπρώχνει τα παιδιά των φτωχότερων κοινωνικών στρωμάτων αποκλειστικά στην κατάρτιση (ας θυμηθούμε εδώ όσο έλεγε ένα χρόνο πριν ο Κ. Μητσοτάκης στις προεκλογικές του συγκεντρώσεις για τους ψυκτικούς από το Περιστέρι!!!)
Σ’ αυτές τις συνθήκες δεν έχει καμιά θέση το «διαίρει και βασίλευε» μεταξύ των εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων που καλλιεργεί συνειδητά η κυβέρνηση προκειμένου να μείνουν στο απυρόβλητο οι αντιδραστικές – αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις και μέτρα που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Σύσσωμος ο κλάδος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να αντιδράσει άμεσα διεκδικώντας:
- Ανάκληση της κυβερνητικής απόφασης για τα ωρολόγια προγράμματα ΤΩΡΑ.
- Όχι στον εξοστρακισμό μαθημάτων και ειδικοτήτων.
-Να μη χαθεί καμία οργανική θέση. Καμία ειδικότητα και κανένας συνάδελφος δεν περισσεύει. Καμία απόλυση αναπληρωτή συναδέλφου μας – σύσταση τώρα οργανικών θέσεων για όλα τα διδακτικά αντικείμενα στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση (κάλυψη των θέσεων με μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών).
- Πλήρη διασφάλιση των θέσεων όλων των συναδέλφων και των εργασιακών δικαιωμάτων τους.
- Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί. Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
- Μείωση των μαθητών στα τμήματα τώρα.
- Να καταργηθεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος Κεραμέως, 4692/2020
- Δημόσιο, δημοκρατικό και δωρεάν σχολείο των όλων και των ίσων, που θα χωρά όλη τη γνώση, όλα τα παιδιά, όλα τα μαθήματα, όλες τις ειδικότητες και όλους τους εκπαιδευτικούς.
-Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση. Η κατηγοριοποίηση των σχολείων και των εκπαιδευτικών δε θα περάσει!!!
ΟΛΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ!!!
ΝΑ ΑΚΥΡΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
Καββαδία Φωτεινή Τακτική Αιρετός εκπρόσωπος στο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής τηλ. επικοινωνίας :6932628101 – 2108068683
Μελαμπιανάκη Ζέττα Αναπληρωματική Αιρετός εκπρόσωπος στο Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Αττικής τηλ. επικοινωνίας: 6977885092
εκλεγμένες με το ψηφοδέλτιο των Παρεμβάσεων – Κινήσεων – Συσπειρώσεων Π. Ε.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη