μαθητής
Για άλλη μια φορά την Παρασκευή 7-8-2020 η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε να πραγματοποιήσει διαδικτυακή συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ διαδικασία   με την οποία ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ είμαστε κάθετα αντίθετοι.

Δήλωση των εκπροσώπων των ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ – ΚΙΝΗΣΕΩΝ – ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΩΝ Π. Ε. στο Δ.Σ. της ΔΟΕ

Γιάννη Αναγνωσταρά  (6974750410) και  Άννας Μάγιας Σταυροπούλου(6975308409)

Για την τηλεδιάσκεψη – συνάντηση του Δ.Σ. της ΔΟΕ με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ που έγινε την Παρασκευή 7-8-2020

Αρνήσεις , αδιαλλαξία και... «προσεχώς» αναμείνατε!

Για άλλη μια φορά την Παρασκευή 7-8-2020 η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας επέλεξε να πραγματοποιήσει διαδικτυακή συνάντηση με το ΔΣ της ΔΟΕ διαδικασία   με την οποία ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ είμαστε κάθετα αντίθετοι.

Η τηλεδιάσκεψη πραγματοποιήθηκε με την Υφυπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη και τη Γ.Γ. του Υ.ΠΑΙ.Θ.  Σ. Γκίκα.

Σε μια τηλεδιάσκεψη που εξελίχθηκε κάτω από την πίεση χρόνου που έθεσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, η συνάντηση αποτέλεσε μια εργασία «αγγαρείας» για το Υπουργείο.

Παρότι τέθηκαν προς συζήτηση από πλευράς της ΔΟΕ  όλα τα ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και απαιτούν άμεσα λύσεις προς  όφελος του δημόσιου σχολείου και των εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων των εκπαιδευτικών (πίνακες προσλήψεων και διορισμών του Α.Σ.Ε.Π., πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στη Γενική Αγωγή, η πραξικοπηματική εγκύκλιος του Υ.ΠΑΙ.Θ. για τα λειτουγικά κενά και τις τοποθετήσεις,  ο αντιεκπαιδευτικός Ν.4692/2020 στο σύνολό του και με ζήτημα αιχμής την αξιολόγηση , μέτρα για το άνοιγμα  των σχολείων τον Σεπτέμβριο σε συνθήκες Covid-19, εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης κλπ.). στη μιάμιση μόλις ώρα που διέθεσε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, η  συνάντηση  εξαντλήθηκε  στα εξής:

Αναπληρωτές

(Πίνακες  κατάταξης -  προσλήψεις αναπληρωτών – Διορισμοί – Τοποθετήσεις)

·ΚΑΜΙΑ ΛΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ/ΤΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ/ΡΙΕΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ/ΙΣΣΕΣ ΜΑΣ και την πληρωμή του παράβολου.

·ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΤΟΥ ΥΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ για τις/τους αναπληρώτριες/ές που οδηγούνται στην ανεργία για 3 ευρώ.

Στο κύριο θέμα που στην ουσία μονοπώλησε τη συνάντηση για την απόρριψη των αναπληρωτών/ριών λόγω παραβόλου, η πολιτική ηγεσία δήλωσε για ακόμη μια φορά αναρμόδια. Παρέπεμψε το θέμα στον ΑΣΕΠ και τόσο η Υφυπουργός κ.Ζαχαράκη καθώς και η Γενική Γραμματέας κ. Γκίκα διατύπωσαν τη θέση ότι η διαδικασία αφορά τις ενστάσεις που θα υποβληθούν στον ΑΣΕΠ. Δεν απάντησε η υφυπουργός αν θα εργαστούν οι αναπληρωτές/ριες που θα δικαιωθούν από τις ενστάσεις ούτε τοποθετήθηκε επί της ουσίας για τη δημόσια δήλωση του υπουργού εσωτερικών κ.Θεοδωρικάκου(28/7/2020) για εξεύρεση λύσης λόγω μη καταβολής του παραβόλου.

Παρότι η υφυπουργός διαπίστωσε χαρακτηριστικά ότι «είναι δύσκολο για ένα παιδί νεότερης ηλικίας… να βρίσκεται εκτός για 3 ευρώ» στη συνέχεια θύμισε ότι και πέρσι δεν υπήρχε σχετική νομοθετική ρύθμιση.

Ως ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΚΙΝΗΣΕΙΣ-ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ υπογραμμίσαμε εξ αρχής ότι με την  εφαρμογή του προσοντολογίου του ν.4589 πολλές χιλιάδες συνάδελφοί μας που κάλυψαν πάγιες και διαρκείς ανάγκες στην Εκπαίδευση την προηγούμενη χρονιά απολύονται/ αποκλείονται από την εργασία στην εκπαίδευση  και   ενώ διορίζονται μόλις 4.500  στην Ειδική Αγωγή επισημάναμε  στην υφυπουργό, που το ανέφερε, ότι περισσότεροι  από  15.000 συνάδελφοι/ισσες μας  αποκλείονται από τους πίνακες (λόγω όλων των περιπτώσεων μη εμφάνισης πληρωμής του παραβόλου των 3 ευρώ και των συναδέλφων αποφοίτων διετών σχολών χωρίς εξομοίωση) Τονίσαμε ότι είναι εξόφθαλμο και πέρα από κάθε λογική να αποκλείονται οι συνάδελφοί μας αυτοί από τους πίνακες . Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι όχι μόνο αποκλείονται από τους μόνιμους διορισμούς αλλά δεν θα μπορέσουν να εργαστούν ως αναπληρωτές/ριες ούτε τα επόμενα δύο χρόνια εφόσον οι πίνακες θα είναι «κλειδωμένοι». Γι αυτό τοποθετηθήκαμε ότι χρειάζεται πολιτική απόφαση για να δοθεί λύση στην κατάφορη αδικία και  απαιτήσαμε την ένταξη στους πίνακες όλων όσων βρέθηκαν εκτός, παρότι πάγια θέση μας είναι η κατάργηση του προσοντολογίου και η κατάρτιση πινάκων αποκλειστικά με το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία.

Σχετικά με τις πιστώσεις για τους αναπληρωτές/ριες η υφυπουργός δεν απάντησε με προβλεπόμενο αριθμό αλλά τοποθετήθηκε γενικά ότι θα κυμανθούν περίπου στα περσινά επίπεδα με μια σχετική προσαύξηση λόγω της εφαρμογής της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων η Γεν. Γραμματέας  δήλωσε ότι οι αρχικές προσλήψεις αναπληρωτών/ριών θα γίνουν από 23 έως 25 Αυγούστου μετα την τελική καταγραφή των κενών η οποία εκτιμούν ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι 21/8. Ως Παρεμβάσεις θέσαμε το θέμα της απόσυρσης της τελευταίας εγκυκλίου που έστειλε το Υπουργείο Παιδείας για την καταγραφή των λειτουργικών κενών και την πραγματοποίηση των τοποθετήσεων μέχρι 14/8. Εγκύκλιος, η οποία παραβιάζει την εκπαιδευτική νομοθεσία και τα κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα. Σημειώνουμε ότι το αίτημα απόσυρσης που έχει διατυπωθεί και από τις δύο Ομοσπονδίες και παράλληλα η απόφασή μας ως ΔΟΕ να την καταγγείλουμε και να καλέσουμε τα μέλη των ΠΥΣΠΕ να μην αποδεχτούν και να μην νομιμοποιήσουν τη διαδικασία, και τους δε συλλόγους να παρέμβουν σε κάθε προσπάθεια επιβολής της. Τονίσαμε ότι η διαδικασία του προσδιορισμού των λειτουργικών κενών και των τοποθετήσεων δεν μπορεί να υλοποιηθεί  με κλειστά σχολεία.

Η Γεν. Γραμματέας επικαλέστηκε τη «σπουδή» του Υπουργείου να πραγματοποιηθούν οι προσλήψεις των αναπληρωτών στο τέλος Αυγούστου για να βρίσκονται στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου χωρίς να απαντήσει τόσο στο παράνομο της ενέργειας του Υπουργείου και την παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών όσο και στα μεγάλα προβλήματα που θα δημιουργήσει στη λειτουργία των σχολείων αγνοώντας προκλητικά τις αιτιάσεις μας. 

Στο πλαίσιο της ίδιας πραξικοπηματικής τακτικής,  οι δηλώσεις των περιοχών  αναμένεται να γίνουν αφού οριστικοποιηθούν τα κενά , στις 20 με 21 Αυγούστου και οι πρώτες προσλήψεις στο διάστημα  23 με 25 Αυγούστου.

Επίσης μας διευκρινίστηκε ότι οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών σε σχολεία  θα γίνουν με βάση τη σειρά εγγραφής στους πίνακες  και όχι με κοινωνικά κριτήρια,λόγω της αλλαγής  του νομοθετικού πλαισίου  με την εφαρμογή του Ν.4589/19.

Σχετικά με τις πιστώσεις για προσλήψεις αναπληρωτών που θα διατεθούν για το σχ. έτος 2020-2021 η Γεν. Γραμματεάς και η υφυπουργός   δήλωσαν  ότι προβλέπεται να κυμανθούν  στα ίδια επίπεδα με το περσινά, με μια μικρή προσαύξηση που αναμένεται να προκύψει λόγω της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Από τις εκπροσώπους της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου έγινε αναφορά σε 5250 διορισμούς στη Γενικής Αγωγή με την προπτική να  γίνουν μετά την έκδοση των οριστικών πινάκων και να εγγραφούν  στον προϋπολογισμό του 2021. Δεν δόθηκε απάντηση στο ερώτημα της ΔΟΕ   για το ποσοστό  θέσεων που θα αποδοθεί στην Α/θμια Εκπαίδευση, ούτε για την κατανομή ανά ειδικότητα.

Δεν δόθηκε  σαφής απάντηση σε ερώτημα  σχετικά με το θέμα των αδειών  ανατροφής των αναπληρωτών και μονίμων που άρχισαν το 2019-2020 και διεκόπησαν, αν  θα συνεχιστούν μέχρι την εξάντλησή τους το 2020-2021. Το θέμα  εξετάζεται από το Υπουργείο. 

Έναρξη σχολικού έτους

Στα ερωτήματα που τέθηκαν από τη ΔΟΕ για το άνοιγμα των σχολείων η Γεν. Γραμματέας τα παρέπεμψε σε επόμενη προσεχή συνάντηση και δήλωσε  ότι αναμένουν το τελευταίο 10ημερο του Αυγούστου για να αποφασίσουν με βάση την κατάσταση που θα επικρατεί στην εξάπλωση του Covid- και τις σχετικές εισηγήσεις  της επιτροπής λοιμωξιολόγων.

Από την πλευρά της ΔΟΕ επισημάνθηκε ότι τα εκπαιδευτικά ζητήματα αποτελούν αρμοδιότητα  του Υπουργείου Παιδείας και όχι των λοιμοξιολόγων και οφείλει να διατυπώσει έγκαιρα τον προγραμματισμό της έναρξης της σχολικής χρονιάς.

Η ηγεσία του Υπουργείου εξέθεσε δύο σενάρια. Το πρώτο σενάριο αφορά πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος, κανονική λειτουργία των σχολείων με μάσκες και το   εξετάζουν είναι μερική ανάπτυξη του προγράμματος και εκ περιτροπής προσέλευση των μαθητών. Στη δε συνολική αντίθεση της ΔΟΕ και του εκπαιδευτικού κινήματος για την τηλεμετάδοση του μαθήματος-που τέθηκε στη συζήτηση- και στη χρήση της εξ αποστάσεως ως αποκλειστικά επικουρικού εργαλείου που σε καμία περίπτωση δεν υποκαθιστά τη διαζώσης,  η  Γεν.  Γραμματέας αναφέρθηκε στην εξ αποστάσεως λέγοντας ότι είναι επικουρική διαδικασία.

Θυμίζουμε ωστόσο ότι στις 13-7-2020 στη συνάντηση του ΔΣ της ΔΟΕ Κεραμέως η κ. Γκίκα είχε σημειώσει χαρακτηριστικά ότι η εξ αποστάσεως είναι «εναλλακτικό μοντέλο διδασκαλίας» προμηνύοντας προφανώς τα επόμενα βήματα μετάλλαξης της διδασκαλίας με πρόσχημα το covid 19 ή άλλο π,χ, έκτακτο γεγονός που θα προκύψει.

Δεν απαντήθηκαν θέματα που τέθηκαν σε σχέση με τη λειτουργία των σχολείων με περιορισμένο αριθμό μαθητών, την υγειονομική προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών, τις προσλήψεις προσωπικού καθαριότητας με μόνιμες σχέσεις εργασίας  καθώς και την εισαγωγή των αγγλικών στο νηπιαγωγείο και των εργαστηρίων δεξιοτήτων.

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Συνολικά η αποτίμηση της συνάντησης δεν είχε θετικό πρόσημο  καθώς οι απαντήσεις της πολιτικής ηγεσίας στα ερωτήματα και τις διεκδικήσεις μας  ήταν είτε αρνητικές είτε ανύπαρκτες, ενώ η συζήτηση για θέματα κομβικής σημασίας  που αφορούν το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς παραπέμφθηκαν για άλλη μια φορά σε μελλοντική συνάντηση για την οποία η πολιτική ηγεσία αρκέστηκε να διατυπώσει τη «διάθεσή της». Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας ουσιαστικά απαξιώνουν  τον διάλογο γιατί η αντιεκπαιδευτική - αντιλαική πολιτική τους και οι αντιδημοκρατικές τους επιλογές υπαγορεύονται από τους σχεδιασμούς ΕΕ –ΟΟΣΑ , τα συμφέροντα του κεφαλαίου και της αγοράς. 

Αναγκαιότητα το επόμενο διάστημα ο συλλογικός και ανυποχώρητος αγώνας μας με τους όρους των αναγκών  που θέτει το εκπαιδευτικό κίνημα για το δημόσιο και δωρεάν σχολείο, με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς.

ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΟΛΕΣ/ΟΛΟΥΣ.

ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ.

 

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
kleista sxoleia proaulio
Τρίκαλα: Άγριο ξύλο μεταξύ μαθητών δημοτικού! Στο νοσοκομείο το ένα παιδί
Oι γονείς του παιδιού κατέθεσαν μήνυση σε βάρος της γιαγιάς άλλου μαθητή, υποστηρίζοντας πως χτύπησε τον γιο τους στην πλάτη με αποτέλεσμα να...
Τρίκαλα: Άγριο ξύλο μεταξύ μαθητών δημοτικού! Στο νοσοκομείο το ένα παιδί