Καθηγητής Ιατρικής ΕΚΠΑ: Η χρήση μάσκας είναι κάτι που μπορούν να μάθουν τα παιδιά
Τη χρήση μάσκας ως βασικό εργαλείο δημόσιας υγείας επισήμανε ο Αθανάσιος Τσακρής, καθηγητής Μικροβιολογίας και Διευθυντής Εργαστηρίου Μικροβιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, μιλώντας για τα σενάρια λειτουργίας των σχολείων

Ο κ. Τσακρής τόνισε ότι η γενικευμένη χρήση μάσκας σε ποσοστό «80 – 90% του πληθυσμού μπορεί να έχει περίπου ισάξια αποτελέσματα με αυτά που έχει ένα lockdown».

Παράλληλα σημείωσε ότι η τάση είναι να ανοίξουν τα σχολεία, δεδομένου ότι τα παιδιά χρειάζονται και την κοινωνικοποίηση που είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την ψυχική τους υγεία, αλλά και η εκπαίδευση, η δια ζώσης επικοινωνία με τους δασκάλους και τους καθηγητές τους, όπως είπε, είναι πολύ σημαντική.

Υπογράμμισε ότι η χρήση μάσκας, που εφαρμόζεται με επιτυχία σε ασιατικές χώρες, είναι κάτι που μπορούν να μάθουν τα παιδιά, προσθέτοντας ότι είναι καλό να αποκτήσουν αρχές δημόσιας υγείας.

Ο καθηγητής Μικροβιολογίας τόνισε ότι θα πρέπει να ληφθεί δέσμη μέτρων για το άνοιγμα των σχολείων, αφού εξεταστούν ενδελεχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα που θα υπάρχουν στη χώρα μας τις επόμενες κρίσιμες εβδομάδες.

Ακόμα, ανέφερε ότι συγκεντρώνονται και τα επιστημονικά δεδομένα για το κατά πόσο τα παιδιά, μικρότερης ή μεγαλύτερης ηλικίας, συμβάλλουν στη μετάδοση της επιδημίας στο οικογενειακό περιβάλλον, καθώς υπάρχουν λίγο διαφορετικές απόψεις.

«Φαίνεται, λιγότερο από τη γρίπη, να μπορούν να μεταφέρουν τον ιό κυρίως τα παιδιά του Γυμνασίου και του Λυκείου και λιγότερο τα μικρότερα παιδιά του Δημοτικού, αν και αρκετές μελέτες δείχνουν ότι και στα μικρότερα παιδιά υπάρχει ιικό φορτίο» σημείωσε ο κ. Τσακρής.

Επισήμανε ότι όπως έχουν δείξει τα τελευταία επιδημιολογικά δεδομένα σε ΗΠΑ και Ευρώπη, την επιδημία φαίνεται να οδηγούν πια οι νέες ηλικίες, κυρίως 20 – 30 ετών, που συμβάλλουν στη μετάδοση του ιού στο οικογενειακό τους περιβάλλον. Οι λοιμώξεις αυτές σε νέους μπορεί να είναι αρκετά ήπιες, αν και μερικές φορές μπορεί να υπάρχουν σημαντικές επιπλοκές ή να αφήνουν χρόνια προβλήματα.

Υπογράμμισε ότι έχει ιδιαίτερη σημασία όχι μόνο ο απόλυτος αριθμός των περιστατικών, αλλά και πόσο τοις 100 των δειγμάτων που εξετάζονται στα εργαστήρια είναι θετικά στον κορωνοϊό.

«Όσο είμαστε κάτω από το 5%, βρισκόμαστε ακόμα σε επίπεδα που μπορούμε να αναχαιτίσουμε την πανδημία» σημείωσε ο Αθανάσιος Τσακρής, δίνοντας έμφαση στην ανάγκη να ληφθούν άμεσα τα απαραίτητα μέτρα για την ανακοπή της πορείας της επιδημίας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

siriza
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
Πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόθεση αποκλεισμού ενός πολύ σημαντικού αριθμού συνέδρων που υποστηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
πατρα1
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
«Το λιγότερο που είχαμε να κάνουμε ως Διευθυντές που παλεύουμε για το δημόσιο σχολείο, για την αξιοπρέπεια τη δική μας, των μαθητών μας αλλά και των...
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
Καλλιτεχνικός μαθητικός διαγωνισμός
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού
Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού του ΙΘΤΠ έως την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού