Την συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων και τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων προστασίας ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς ζητά η Ένωση Γονέων Δήμου Δάφνης Υμηττού για το άνοιγμα των σχολείων.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Το ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων Δάφνης Υμηττού συνήλθε σε συνεδρίαση τη Δευτέρα, 1η Σεπτεμβρίου, και, λαμβάνοντας υπόψη του τις εξελίξεις σχετικά με την πανδημία του κορωνοϊού και τις τελευταίες ανακοινώσεις των Υπουργών Παιδείας και Εσωτερικών, κατέληξε ομοφώνως επί των παρόντων στο ακόλουθο κείμενο:
Τα παιδιά μας τα θέλουμε σε ένα σχολικό περιβάλλον που προάγει την εκπαίδευσή τους, αναπτύσσει την κοινωνικοποίησή τους και διασφαλίζει την ψυχική και σωματική τους υγεία. Έχοντας επιδείξει, κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί, αυξημένη ατομική ευθύνη, περιμέναμε από την κεντρική και τοπική διοίκηση να επιδείξει την αντίστοιχη αναλογούσα σε αυτή ευθύνη, καθώς από τις 11 Μαρτίου που αποφασίσθηκε το πρώτο κλείσιμο όλων των σχολείων της ελληνικής επικράτειας μέχρι σήμερα, έξι μήνες αργότερα, υπήρχε ικανό χρονικό διάστημα για μια υπεύθυνη προετοιμασία.
Δυστυχώς, θεωρούμε ότι χάθηκε πολύτιμος χρόνος σε ένα κυνήγι επικοινωνιακών εντυπώσεων και τα σχολεία μας ανοίγουν σε λίγες μέρες με έκθεση όλων μας στον κίνδυνο της διασποράς του ιού και τη συνακόλουθη επισφαλή (υπο)λειτουργία των σχολείων. Μόνη «σημαία» της Κυβέρνησης η χρήση μάσκας και ο επιμερισμός της τεράστιας κεντρικής ευθύνης σε πολλές «ατομικές». Κανένας κεντρικός σχεδιασμός που να γεννά αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης δεν αναπτύχθηκε κατά το εξάμηνο που πέρασε, παρά μόνο σπασμωδικές κινήσεις με το «άγγιγμα» του Σεπτεμβρίου. Ακόμα και για τις μάσκες, το «υπερόπλο» της Κυβέρνησης, ξεκίνησε η διαδικασία παραγγελίας τους τελευταία στιγμή και με περιέργεια περιμένουμε να δούμε αν θα προλάβουν να έχουν μοιραστεί στα παιδιά μέχρι τον, ήδη μία φορά αναβαλλόμενο, Αγιασμό.
Ως Ένωση Γονέων, παρακολουθούμε και σεβόμαστε τις απόψεις των ειδικών, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΠΟΣΑΦΗΝΙΖΟΥΜΕ, όμως, τα εξής:
- Ολιγομελή Τμήματα. Κυβέρνηση και Δημοτική Αρχή να διασφαλίσουν επαρκές προσωπικό και επαρκείς αίθουσες και να μην κρύβονται πίσω από μάσκες και ατομική ευθύνη. Με την υγεία και την ασφάλεια των παιδιών μας, αλλά και όλης της κοινωνίας, δεν θα έπρεπε ούτε να τσιγκουνευόμαστε, ούτε να παίζουμε. Εξάλλου η καταστροφή που θα ακολουθήσει από μια έξαρση της πανδημίας θα είναι χειρότερη. Το πρόσχημα ότι δεν μπορούν να καλυφθούν τόσες ανάγκες θα μπορούσε να εξετασθεί, αν είχαμε δει ενέργειες και προσπάθειες διερεύνησης ή έστω «αποφόρτωσης» των μεγάλων τμημάτων. Αντιθέτως, είδαμε, εν μέσω της πανδημίας, την Κυβέρνηση να νομοθετεί την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα και τον Δήμο να παίρνει αίθουσες από τα Δημοτικά Σχολεία, επιβαρύνοντάς τα, για να τις δώσει σε ανάγκες των νηπιαγωγείων, καθώς επί δύο και πλέον χρόνια δεν έκανε καμία ενέργεια για τη στέγασή τους. Να αποσαφηνίσουμε σε αυτό το σημείο ότι, σύμφωνα με τις κυβερνητικές αποφάσεις, τα τμήματα δεν θα λειτουργήσουν με 17 παιδιά, όπως παρουσίασαν πολλά ειδησεογραφικά δελτία, αλλά με όλους τους μαθητές, που αυτό σημαίνει και τμήματα με 25, 26, 27 μαθητές. Ακόμα και αυτός ο μέσος όρος μαθητών ανά τμήμα που επικαλέστηκε η Υπουργός είναι πολύ πάνω του 17 παιδιών ανά τμήμα στον Δήμο μας. Να σημειώσουμε, επίσης, ότι και πριν την πανδημία ήταν πάγιο αίτημά μας τα μικρότερα τμήματα, για εκπαιδευτικούς και παιδαγωγικούς λόγους. Αν το δημόσιο σχολείο είχε στηριχθεί όπως έπρεπε, σήμερα θα είχαμε άλλη αφετηρία συζήτησης. Και όπως αποδεικνύεται, δυστυχώς επώδυνα, η στήριξη της δημόσιας παιδείας και της δημόσιας υγείας δεν είναι απλώς θεωρητικά ή πολιτικά αφηγήματα, αλλά απόλυτη αναγκαιότητα!
- Καθαριότητα. Τελευταίες ημέρες Αυγούστου θυμήθηκαν οι ιθύνοντες ότι πρέπει να υπάρξει ενίσχυση του προσωπικού καθαριότητας στα σχολεία. «Ασθμαίνοντας» βγαίνουν οι προκηρύξεις, ίσως για να μην μπορεί και κανείς να ελέγξει το αποτέλεσμα όλων αυτών. Όμως το αποτέλεσμα είναι εμφανές. Το προσωπικό καθαριότητας δεν επαρκούσε και δεν επαρκεί. Το προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία πρέπει να είναι επαρκές και μόνιμο. Όπως και όλο το βοηθητικό προσωπικό (φύλακες, τραπεζοκόμοι, ψυχολόγοι κ.ά), αίτημα που παραμένει «ουτοπικό».
- Ολοήμερο Σχολείο. Ο θεσμός που δεν στηρίχθηκε ποτέ πραγματικά και που τώρα καλεί η Υπουργός όλες τις οικογένειες να εγγράψουν τα παιδιά τους. Με ποιο σχεδιασμό; Με συμπτύξεις μαθητών από διαφορετικά τμήματα πολλαπλασιάζοντας έτσι τον συγχρωτισμό; Με ποιο εκπαιδευτικό προσωπικό; Με ποιο εξοπλισμό και ποιους χώρους για τη σίτιση των παιδιών; Με τι προσωπικό καθαριότητας που θα πρέπει να απολυμαίνει μετά το πέρας του ολοημέρου σε λειτουργία σχεδόν όσο και του πρωινού σχολείου, σύμφωνα με το κάλεσμα της Υπουργού; Έχει περάσει άραγε ποτέ κανένας από τους αποφασίζοντες από σχολείο εν ώρα λειτουργίας ολοημέρου;
- Ιατρικό/νοσηλευτικό προσωπικό στα σχολεία. Και αν αυτό που ζητούσαμε χρόνια φάνταζε πολυτέλεια, τώρα είναι αδιαμφισβήτητη ανάγκη η ύπαρξη ιατρικού ή νοσηλευτικού προσωπικού στα σχολεία, για τον ασφαλή χειρισμό όλων των περιστατικών που αφορούν στην υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών. Η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας πρέπει να ξεκινά από τα σχολεία και να υπάρχει άμεση διασύνδεση.
- Δωρεάν τεστ και θερμομέτρηση στα σχολεία για να προλάβουμε τα χειρότερα. Ούτε καν ανάπτυξη επιχειρηματολογίας δεν χρειάζεται. Δωρεάν τεστ και στις οικογένειες κρουσμάτων.
- Κυλικεία. Στα σχολεία πρέπει να λειτουργούν κυλικεία, με ασφάλεια για όλους, και αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να στηριχθούν, με οικονομικές ελαφρύνσεις, γιατί αλλιώς θα κλείσουν όλα.
- Έγκαιρες διευκρινίσεις για τις εξαγγελίες που μοιάζουν ανεφάρμοστες, όπως τα ξεχωριστά διαλείμματα και τη σύνδεσή τους με το ωρολόγιο πρόγραμμα.
Περαιτέρω, ζητάμε από τη Δημοτική Αρχή τα εξής:
- Πλήρες πλάνο του σχεδιασμού καθαριότητας στα σχολεία. Ενημέρωσή μας για το πόσο προσωπικό καθαριότητας υπάρχει εξειδικευμένα σε κάθε σχολική μονάδα, το ακριβές ωράριό του, τη σχέση εργασίας του (αν πρόκειται για συμβάσεις τον χρόνο λήξης τους).
- Επιστροφή των αιθουσών των δημοτικών σχολείων που παραχωρήθηκαν προς χρήση στα νηπιαγωγεία, ενώ δεν είναι καν κατάλληλες για χρήση από αυτά και εξεύρεση κατάλληλων χώρων για τη στέγαση των νηπίων. Θα πρέπει κάποια στιγμή ο Δήμος να μας εξηγήσει γιατί δεν έχει προβεί σε καμία έγκαιρη ενέργεια για την επίλυση του ζητήματος της στέγασης των νηπίων και να μας παρουσιάσει το όποιο σχέδιο έχει, αν έχει.
-Πλήρης εφοδιασμός όλων των σχολείων με αντισηπτικά και είδη καθαρισμού, που είθισται να καλούνται κάθε φορά οι γονείς «να βάλουν πλάτη».
-Πλήρης εξοπλισμός του φαρμακείου των σχολείων. Ούτε καν αυτή η ύπαρξη θερμόμετρων στα φαρμακεία των σχολείων δεν θεωρείται αυτονόητη.
-Κτιριακή αναβάθμιση όλων των σχολείων και άμεση επισκευή τους. Όταν, για παράδειγμα, οι χώροι υγιεινής στα περισσότερα σχολεία είναι με σκουριασμένα καζανάκια και υδρορροές, χωρίς κατάλληλα μηχανήματα για τον καθαρισμό των χεριών και χωρίς επαρκή εξαερισμό, είναι εμφανές ότι η πανδημία δεν μας βρήκε σε εγρήγορση.
-Προληπτικός έλεγχος όλων των σχολικών κτιρίων. Να θυμίσουμε ότι ακόμα περιμένουμε απάντηση για τον αντισεισμικό έλεγχο των σχολείων μας, όπως επίσης περιμένουμε τον έλεγχο με το μηχάνημα βαρέων βαρών των μπασκετών σε όλα τα σχολεία του Δήμου μας και όχι μόνο σε μερικά για τις ανάγκες της …φωτογράφισης.
Δυστυχώς, τα προβλήματα στα σχολεία του Δήμου μας ήταν και παραμένουν μεγάλα. Η πανδημία του κορωνοϊού αποδεικνύει απλώς πόσο «γυμνός είναι ο βασιλιάς». Όμως, αν μέχρι τώρα επικρατούσε μια διαχείριση των αναγκών στη λογική του «όσα βλέπει η πεθερά», τώρα είναι εμφανές ότι το διακύβευμα είναι τεράστιο και αφορά το ΤΩΡΑ!
Επειδή μπορεί να …σκοντάψουμε και στο «τι να κάνουμε τώρα πια, δεν προλαβαίνουμε», επισημαίνουμε ότι αυτή η ιστορία φαίνεται να έχει βάθος χρόνου. Και για να μη συζητάμε σε ένα εξάμηνο πάλι τα ίδια, ας δούμε επιτέλους την ύπαρξη ενός πλάνου. Ως Ένωση είμαστε δίπλα στα σχολεία, σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό και θα καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για ένα καλύτερο σχολείο και επί κορωνοϊού και μετά από αυτόν!
ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ! ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΓΝΩΣΗ!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη