Καταλήψεις σχολείων: Έχει νόημα η κατάληψη ή απλά συνεχίζεται ένα έθιμο;
Οι μαθητές του πυρήνα ελεύθερης έκφρασης μαθητών Change The World GR, παρουσιάζουν τις απόψεις τους σχετικά με το κύμα καταλήψεων που έρχεται να ταράξει τα «νερά» λίγες βδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων. Είναι άραγε όλοι σε θέση να αντιληφθούν τις συνθήκες που επικρατούν ανεξαρτήτου ηλικίας; Έχει νόημα η κατάληψη η απλά συνεχίζεται ένα έθιμο;

Μαθητές απ’ όλη την χώρα μιλάνε για τις καταλήψεις, τον κορωνοιό και τα αιτήματα τους απ’ την πολιτεία για καλύτερες συνθήκες την δύσκολη αυτή περίοδο.

Οι μαθητές του πυρήνα ελεύθερης έκφρασης μαθητών Change The World GR, παρουσιάζουν τις απόψεις τους σχετικά με το κύμα καταλήψεων που έρχεται να ταράξει τα «νερά» λίγες βδομάδες μετά το άνοιγμα των σχολείων. Είναι άραγε όλοι σε θέση να αντιληφθούν τις συνθήκες που επικρατούν ανεξαρτήτου ηλικίας; Έχει νόημα η κατάληψη η απλά συνεχίζεται ένα έθιμο;

Τις τελευταίες μέρες η χώρα μας συνταράσσεται για μια ακόμα φορά από καταλήψεις. Καταλήψεις αναγκαίες φυσικά εν πολλοίς, εξαιτίας των άστοχων χειρισμών της κυβέρνησης κατά την επιστροφή των μαθητών στα σχολεία, ωστόσο χωρίς σαφή αιτήματα στις περισσότερες των περιπτώσεων και με έντονο κομματικό πρόσημο. Αυτό οφείλεται τόσο στο κακό μομέντουμ, δεδομένου ότι δεν υπάρχουν ακόμα νέα 15μελή για να οργανώσουν συντεταγμένα τις καταλήψεις, όσο και στην γενικότερη έλλειψη αποτελεσματικών λύσεων στην κρίση που αντιμετωπίζουμε. Εγώ προσωπικά, ως πρόεδρος του 15μελούς του σχολείου μου από πέρσι λοιπόν, αυτό που βλέπω είναι μια δυναμική και αναγκαία μεν σειρά κινητοποιήσεων, γιατί όντως υπάρχουν πολλά προβλήματα, η οποία ωστόσο δεν διαθέτει ξεκάθαρη προσέγγιση ή λύσεις απέναντι στα ζητήματα που μας απασχολούν δυστυχώς…

Νίκος Διονυσάτος, 17 ετών.

Μου φαίνεται βλακεία το να γίνεται κατάληψη για τις μάσκες, καθώς αυτές μας προστατεύουν. Χωρίς αυτές υπάρχει κίνδυνος μετάδοσης του ιού, θα κολλήσουμε όλοι, όπως και οι γονείς μας με αποτέλεσμα τα μέτρα που θα πρέπει να υπάρξουν, να φέρουνε και ζημιά στην οικονομία. Σχετικά με το ότι το σχολείο πρέπει να ορίσει λιγότερα άτομα ανά τμήμα, συμφωνώ και υπάρχουνε τρόποι για να γίνει αυτό. Επίσης, το σχολείο που πηγαίνω είναι ιδιωτικό, εκεί δεν υπάρχουν αντισηπτικά και κάποιοι καθηγητές δεν φοράνε σωστά ή και καθόλου τις μάσκες. Υπάρχει μια αντίφαση καθώς μας ζητάνε να μην συνωστιζόμαστε ενώ πρέπει αναγκαστικά κάποιες φορές, όταν π.χ είμαστε στους διαδρόμους και πρέπει να μπούμε στην τάξη. Δεν νομίζω ότι όλα αυτά θα αλλάξουνε μέσω των καταλήψεων. Οι καταλήψεις δίνουν την εντύπωση πως είμαστε χούλιγκανς και κανείς δεν θα υλοποιήσει τα αιτήματα που έχουμε, γιατί δεν θα μας πάρει στα σοβαρά.

Μαριλίνα Κιούση, 16 ετών.

Τα αιτήματα των μαθητών που θέτουν τα σχολεία τους σε καταλήψεις, αφορούν την ανάγκη αύξησης των μέτρων, και την άμεση πρόσληψη καθηγητών ώστε να κατέστη εφικτός ο διαχωρισμός των τμημάτων. Όμως τα μέτρα για τα οποία διαμαρτύρονται οι καταληψίες, δεν τηρούνται από τους ίδιους! Σε πολλά σχολεία σπάνια γίνεται σωστή χρήση μάσκας –με την οποία καλύπτεται όλο το σαγόνι, το στόμα και η μύτη- ενώ πολλές φορές δεν γίνεται καθόλου! Τα αντισηπτικά καταλήγουν τελειωμένα μέσα στις πρώτες ώρες της ημέρας διότι χρησιμοποιούνται ως… σκάγια για παιχνίδια μεταξύ των μαθητών. Οι αποστάσεις είναι ανύπαρκτες. Οι μαθητές που είναι μέσα στα σχολεία μαζεύονται όλοι μαζί και φωνάζουν εκτοξεύοντας σταγονίδια ο ένας στον άλλον… Έτσι, βάζουν σε κίνδυνο τους εαυτούς τους αλλά και εκατοντάδες άλλους μαθητές του σχολείου οι οποίοι δεν συμμετέχουν στις καταλήψεις αλλά συναντιούνται με τους άλλους μαθητές εκτός σχολείου ή αναγκαστικά εντός σχολείου αφού η κατάληψη τελειώσει.

Αν και μια κατάληψη κατά την διάρκεια της πανδημίας είναι κάτι παραπάνω από μια ανόητη, αλόγιστη και απερίσκεπτη πράξη, δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τα αιτήματα που υπάρχουν ως αφορμή αυτής. Η απερισκεψία των μαθητών είναι γεγονός αλλά η κυβέρνηση κάθε άλλο παρά βοηθάει με την στάση της. Η υποχρεωτική χρήση μάσκας δεν τηρείται από τους καθηγητές διότι την φοράνε στο σαγόνι ή με τη μύτη τους από έξω. Όσο και να προσπαθείς να τηρήσεις τις αποστάσεις δεν γίνεται, όταν τα παιδιά σε μια τάξη με προδιαγραφές χωρητικότητας 15 ατόμων ξεπερνάνε τα 25!

Κατά τη γνώμη μου η κυβέρνηση θα έπρεπε να δώσει περισσότερη βάση στην σωστή εκπαίδευση και προστασία των μαθητών. Το μάθημα θα έπρεπε να γίνεται εξ αποστάσεως ή έστω εκ περιτροπής ενώ οι καθηγητές θα έπρεπε να ακολουθούν σεμινάρια πληροφορικής για περίπτωση δεύτερης καραντίνας. Όλοι οι καθηγητές θα έπρεπε να διδάσκονται, για το πως να χρησιμοποιήσουν προγράμματα όπως το webex ώστε το μάθημα να γίνεται από τα σπίτια των μαθητών.

Σοφία Παπαδογιάννη, 13 ετών.

Τα τελευταία χρόνια οι καταλήψεις είναι συνώνυμο της άσκοπης διακοπής της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι καταλήψεις των ημερών γίνονται απ’ του μαθητές με την πρόφαση της ύπαρξης συνωστισμού. Τo πρόβλημα είναι υπαρκτό και καταδικαστέο, αλλά μεγαλύτερη σημασία θα δίνονταν στις κινητοποιήσεις των σχολείων αν με τη στάση τους οι μαθητές υποστήριζαν πραγματικά τα αιτήματα τους. Δηλαδή το βράδυ που θα βγουν βόλτα να μην συγχρωτίζονται, γιατί είναι και αστείο να ζητούν την αποφυγή του συγχρωτισμού κατά την διάρκεια του σχολείου, όταν έξω από αυτό τον επιζητούν οι ίδιοι. Αυτό είναι το ηθικό κομμάτι που τίθεται, όσον αφορά αυτό το επίκαιρο θέμα. Οι μαθητές πιστεύουν ότι με την κατάληψη βλάπτουν το κατεστημένο, αλλά βλάπτουν τον εαυτό τους καθώς σταματάνε προσωρινά να μορφώνονται. Συν τοις άλλους οι καταλήψεις έχουν ένα ξεκάθαρα αντιδημοκρατικό χαρακτήρα, γιατί κάποιοι υποστηρίζουν και επιδιώκουν την κατάληψη στερώντας σε κάποιους άλλους μαθητές το δικαίωμα της μόρφωσης. Ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στο ακέραιο είναι βασική αξία-προϋπόθεση της δημοκρατίας.

Χρήστος Τσιάντας, 15 χρονών.

Οι μαθητές της Γ’ λυκείου παλεύουν να κλείσουν τα σχολεία τους καθώς επιζητούν χρόνο για μια επανάληψη,  οι μαθητές της Α και της Β για να χάσουνε μάθημα και όλοι μαζί για τα ξέφρενα πάρτι που γίνονται κάθε βράδυ που έχουν στην κατοχή τους το σχολείο. Πολύ λίγα σχολεία έχουν πραγματικά αιτήματα, λίγοι μαθητές αντιλαμβάνονται τον μόχθο και τον κόπο της πολιτείας και των καθηγητών τους για να κρατηθούν όρθιες οι σχολικές μονάδες, και ακόμα λιγότεροι σέβονται την θέση και την ευθύνη, που έχουν απέναντι τους οι διευθυντές των σχολείων. Πολλοί βλέπουνε παντού εχθρούς, και μέσω των καταλήψεων δεν επιδιώκουν απολύτως τίποτα παρά λίγη διασκέδαση, κάπου εκεί έρχονται και πολιτικές νεολαίες που ζητούνε χρήματα και στήριξη απ’ όλους και χειραγωγούν πολλούς νέους για να δείξουν την «δύναμη» τους. Φέτος τα πράγματα δεν είναι αστεία καθώς ένας μαθητής που «βγάζει γλώσσα» στους καθηγητές του, δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να ακούσει υποδείξεις συμμαθητών του που οργανώνουν την κατάληψη. Αποτέλεσμα αυτού θα είναι πολλοί να κουβαλήσουν αλκοόλ, τσιγάρα, σπάζοντας αυτόματα κάθε ιδέα για διατήρηση της δημόσιας υγιεινής. Βεβαίως έχουμε αιτήματα, βεβαίως θέλουμε λιγότερα άτομα ανά τάξη και περισσότερους καθηγητές. ΟΜΩΣ δεν υπάρχουν πόροι στο κράτος και πρέπει απλά να αυτό-βοηθηθούμε δεχόμενοι την κατάσταση. Η Αμορφωσιά και άγνοια βλάπτει και κάποιοι δεν αναγνωρίζουν ακόμα την σημαντικότητα του σχολείου και της εκπαίδευσης.

Γιώργος Τριανταφύλλου 18 ετών.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

georgiadis
Γεωργιάδης για ΣΥΡΙΖΑ: «Η εκλογή Πολάκη θα είναι ένα χαρμόσυνο δώρο για όλους εμάς τους αντιπάλους τους»
«Η εκλογή Πολάκη θα οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα νέο σπιράλ διασπάσεων»
Γεωργιάδης για ΣΥΡΙΖΑ: «Η εκλογή Πολάκη θα είναι ένα χαρμόσυνο δώρο για όλους εμάς τους αντιπάλους τους»
απθ
ΑΠΘ: Δεν επισκευάστηκε το ασανσέρ που έπεσε, αλλά «χάλασαν» και τα υπόλοιπα
Αντί να φτιαχτεί το ασανσέρ που έπεσε στο ΑΠΘ, «χάλασαν» και τα άλλα - Τι αναφέρει ανακοίνωση για τα ασανσέρ
ΑΠΘ: Δεν επισκευάστηκε το ασανσέρ που έπεσε, αλλά «χάλασαν» και τα υπόλοιπα