Κατάληψη ή αποχή;
    Αν θεωρούμε από τη μία το Σχολείο σημαντικό, ότι είναι τόπος μάθησης, διάχυσης της γνώσης, απόκτησης δεξιοτήτων απαραίτητων για τη ζωή, έμπνευσης, χαράς και δημιουργίας.

Αν θεωρούμε από την άλλη ότι το Σχολείο παρά τις αστοχίες του, τις ελλείψεις και, γενικά, τα στραβά του, είναι θεσμός δοκιμασμένος στο χρόνο και μάλλον περισσότερο λειτουργικός από τις όποιες εναλλακτικές έχουν  προταθεί και δοκιμαστεί  σε άλλους καιρούς κι άλλους τόπους. Τότε δεν μπορεί παρά να είναι και να παραμένει ανοιχτό, ορθάνοιχτο. Μία αγκαλιά πάντα σε εγρήγορση. Και μάλιστα όχι μόνο τις ώρες των μαθημάτων του ωρολογίου προγράμματος. Ένας τόπος συνάντησης, ανταλλαγής  απόψεων,  ιδεών, οραμάτων, εκδηλώσεων αλληλεγγύης και πολιτισμού. 

     Γιατί το Σχολείο που στέκεται ανοιχτό, αν και συχνά γέρικο, αν και πάντα  με τα κάγκελα σαν φυσική, ταιριαστή  επιδερμίδα, αν και συχνά βρόμικο, δίνει δωρεάν μαθήματα σε όσους ( έχουν μία μικρή  δεκτική ευαισθησία τουλάχιστον ) ισότητας και ελευθερίας. Είναι ένα σύμβολο Δημοκρατίας. Όλοι μπορούν να έχουν το δικαίωμα να μορφωθούν και σε αυτό να διακριθούν, να ολοκληρωθούν,  να ανοίξουν - μιας και πιο πριν μιλάγαμε για ανοιχτοσύνη - μυαλό και φτερά. Ας πετάξουν και στα σύννεφα!  Ακόμη και αν όλα τα παιδιά έχουν ψηφίσει υπέρ της κατάληψης, να μείνει ανοιχτό! Κάποιου παιδιού τα απείθαρχα βήματα  θα το πάνε εκεί! Θα το δείτε κι αυτό! Γιατί το Σχολείο ασκεί μία έλξη σαν ένας άσωτος γονιός.

     Κατά τη γνώμη μου η κατάληψη σε καιρούς Δημοκρατίας, είναι το ύστατο μέσο να διεκδικήσουν τα παιδιά τα αιτήματα τους, αφού πρώτα, βέβαια,  έχουν εξαντλήσει όλες τις άλλες επιλογές, όλα τα μέσα και τους διαθέσιμους συμμάχους, ανάμεσα τους οι γονείς και οι καθηγητές. Θα την δικαίωνα όμως, και εάν η συντριπτική πλειοψηφία των παιδιών συμμετείχε ενεργά  στην κατάληψη με το νου και την ψυχή, όλο πάθος ( και ας γίνει και κάνα λάθος ),  όχι μόνο στηρίζοντας την με την ψήφο. Μία κατάληψη που μαθητές και εκπαιδευτικοί, ναι στο προαύλιο του σχολείου, θα συναποφασίσουν, θα καταρτίσουν και θα υλοποιήσουν, για όσες μέρες  κρατάει η κατάληψη, ένα δικό τους ωρολόγιο πρόγραμμα με μαθήματα ζωής. Και μπορούν να ζητήσουν τη συνδρομή και ανθρώπων εκτός σχολείου, κάτι σαν επισκέπτες καθηγητές, π.χ. ψυχολόγους, λογοτέχνες, ανθρώπους του θεάτρου κλπ. Και θα την θεωρούσα,  την κατάληψη επιβεβλημένη  και σε περίοδο δικτατορίας. Γιατί τότε το ανοιχτό «Σχολείο» είναι σκοτεινό και επικίνδυνο, άκρως επικίνδυνο για την πνευματική και ηθική υγεία των μαθητών. 

     Όσο ελλειμματική και αν είναι η Δημοκρατία μας, όσο και αν η αδιαφορία για τις εκλογικές και γενικά τις πολιτικές διαδικασίες είναι ο κανόνας, όσο χαμηλά  και αν οι υπηρέτες της, δηλαδή οι πολιτικοί, έχουν πέσει στην εκτίμηση του κόσμου, το σχολείο να μείνει ανοιχτό. Κτήριο και προαύλιο. Αυτό που χρειάζεται, όταν παίρνεις κρίσιμες αποφάσεις, είναι να ζυγίσεις προσεκτικά τα ενδεχόμενα κέρδη και τις προβλεπόμενες ζημιές. Δεν παραβλέπω ότι υπάρχει μεγάλη δυσκολία, γιατί δεν μπορείς να κάνεις αναγωγές σε αριθμητικές τιμές και άρα έτσι εύκολα να αποφασίσεις. Όμως με την απόχη αφήνεις τον άλλο, το συμμαθητή σου, να μπει στο Σχολείο και να γευτεί τις μικρές ή και μεγάλες προσφορές του. Θα έχεις συνέπεια, βέβαια, να πάρεις απουσία, αλλά αυτό είναι το τίμημα. Το τίμημα αυτό θα δυναμώσει τη στήριξη της κοινωνίας σε σένα και στις διεκδικήσεις σου, αφού δείχνει μία πιο συνειδητοποιημένη στάση, έναν νέο άνθρωπο που δεν τον φοβίζουν οι συνέπειες. Θα πετάξει κάποιος: ρε δάσκαλε, για να ακουστούμε χρειάζεται η φωνή μας να είναι ισχυρή και αυτό μας το προσφέρει μόνο η κατάληψη όχι η αποχή! Η αποχή έχει χαμηλή ένταση.  Δε μας ταιριάζει.  Δυνατά μιλάμε στις συζητήσεις μας! Δυνατά φωνάζουμε, όταν παίζουμε! Δυνατά βάζουμε τη μουσική ! Δυνατά διεκδικούμε τα δίκια μας! Τι μας λες τώρα εκεί;

                                                                                                                                    Βαγγέλης Δήμας,  φιλόλογος,
                                                 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

πανεπιστημιούπολη ρεθύμνου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List “ 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
Stanford’s “World’s Top 2% Scientists List: 81 Μέλη του Πανεπιστημίου Κρήτης στη λίστα των κορυφαίων επιστημόνων του κόσμου
γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες