Κορονοϊός: Τα κρούσματα στα σχολεία, ο ΕΟΔΥ και η εκπαιδευτική πραγματικότητα
Προβληματισμοί και ερωτηματικά για τα κρούσματα στα σχολεία, τις οδηγίες του ΕΟΔΥ και τον τρόπο αντιμετώπισης της διασποράς του ιού στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα

Σύμφωνα με ενημέρωση του εκπαιδευτικού Δημήτρη Παπαδόπουλου, μέλους του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λάρισας, θετικοί στον κορονοϊό εντοπίστηκαν δύο εργαζόμενοι στη Διεύθυνση   Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Λάρισας  αλλά  και  στην  Περιφερειακή  Διεύθυνση  Εκπαίδευσης  Θεσσαλίας. Ωστόσο με αφορμή την αύξηση των κρουσμάτων στα σχολεία, διατυπώνει προβληματισμούς για τον τρόπο αντιμετώπισης της διασποράς του ιού στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα και τα σχετικά πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ. 

Αναλυτικά το κείμενο του:

Τα πρωτόκολλα του ΕΟΔΥ και η εκπαιδευτική πραγματικότητα

Προκαλεί  πραγματικά  απορίες  η  αντιμετώπιση  των  κρουσμάτων  κορoνοϊού  στην εκπαιδευτική  κοινότητα, η οποία  δημιουργεί  πολίτες  δύο  ταχυτήτων  με  ευθύνη  προφανώς των Υπουργείων Παιδείας  και  Υγείας.

Συγκεκριμένα,  ενώ  ορθώς  η εμφάνιση  κρούσματος  κορoνοϊού σε εργαζόμενο  στην  Διεύθυνση  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  Λάρισας  αλλά  και  στην  Περιφερειακή  Διεύθυνση  Εκπαίδευσης  Θεσσαλίας οδήγησε  τις  εν  λόγω  υπηρεσίες να  προχωρήσουν σε ιχνηλάτηση  στο  σύνολο του  προσωπικού  τους  μέσω  δωρεάν  τεστ  ώστε  να  εντοπιστούν τυχόν  φορείς  του  ιού και  να  αποτραπεί  η  διασπορά  του, δεν  συμβαίνει  το  ίδιο  με  τα  σχολεία  όπου  εμφανίζονται  κρούσματα.

Με  βάση  τις μέχρι  τώρα  αποφάσεις  της  διοίκησης τοπικά  και  τις  οδηγίες  που  δόθηκαν  κεντρικά  από  το  υπουργείο, στις  περιπτώσεις  κρουσμάτων  στα   σχολεία απλώς  κλείνει  το   τμήμα  όπου  εμφανίστηκε  το  κρούσμα  και  οι  μαθητές παραμένουν  στο  σπίτι  για 14  ημέρες, όπως  και  ένας  αριθμός  εκπαιδευτικών. 

Προκύπτουν όμως τα εξής ερωτήματα:

-Οι  μαθητές  δεν  έρχονται  σε  επαφή  στην  αυλή  του σχολείου όπως και στα  διάφορα  κοινά  εργαστήρια  με  μαθητές  άλλων  τάξεων;

-Οι  εκπαιδευτικοί  που  διδάσκουν  σε  διάφορα  τμήματα, πέρα  από  αυτό  όπου  παρουσιάστηκε το  κρούσμα, δεν είναι  εν  δυνάμει  φορείς;

-Το  σχολείο  δεν αποτελεί  μια  ενιαία  μονάδα  όπως  και  οι  υπηρεσίες  διοίκησης; Γιατί   αντιμετωπίζεται διαφορετικά;

-Δεν πρέπει, λοιπόν,  να  γίνονται  τεστ  δωρεάν   σε  όλα  τα  μέλη  της  σχολικής  μονάδας,  ώστε  να  εντοπίζεται  το  σύνολο  των  κρουσμάτων  και  να  επιτυγχάνεται  στον  μέγιστο  δυνατό  βαθμό  η  αντιμετώπιση  της  εξάπλωσης  του  ιού;  

Είναι  ολοφάνερο  πως  η  πολιτεία  οφείλει  να  σταθεί  με  σοβαρότητα  απέναντι  στο  πρόβλημα  της πανδημίας  και  να  λάβει  όλα τα  αναγκαία  μέτρα  για  την  διαφύλαξη  της  υγείας  του  συνόλου των  πολιτών  και  πολύ  περισσότερο  των  μαθητών.

Έχει  επισημανθεί , άλλωστε,  από  τους  ειδικούς  η  αναγκαιότητα  των  μαζικών  δωρεάν  τεστ,   προκειμένου  να  υπάρξει  η  δυνατότητα  χάραξης  υγειονομικής  πολιτικής  που  να  εδράζεται  σε  πραγματικά  δεδομένα  και  που  να  απαντά  έγκαιρα  και   εύστοχα  στις  δύσκολες  αλλά  όχι  πρωτόγνωρες  συνθήκες  του  δεύτερου  κύματος. 

Η ενίσχυση  του συστήματος  υγείας  άμεσα  με  προσλήψεις  προσωπικού, η  δημιουργία  μικρότερων  τάξεων  στα  σχολεία  με  υιοθέτηση  του  σωστού αιτήματος  των 15  μαθητών  ανά  τάξη και η διενέργεια δωρεάν τεστ  σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και προπαντός στις σχολικές μονάδες όπου εμφανίζονται κρούσματα αποτελούν μερικά από τα βασικότερα μέτρα που πρέπει να ληφθούν άμεσα.

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ   ΔΗΜΗΤΡΗΣ    μέλος  του  ΔΣ  της  ΕΛΜΕ  ΛΑΡΙΣΑΣ       

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

skilaki
Λαμία: Στο σπίτι της μητέρας του 54χρονου νεκρού το σκυλάκι που διασώθηκε από το τροχαίο
«Το σκυλάκι είναι στη Σαντορίνη. Πήγαν και το πήραν ο γιος του και ο αδερφός του από το τμήμα τροχαίας στη Φθιώτιδα και το έφεραν στο σπίτι της...
Λαμία: Στο σπίτι της μητέρας του 54χρονου νεκρού το σκυλάκι που διασώθηκε από το τροχαίο
meth
«Μη αναστρέψιμη η κατάσταση της 41χρονης» – «Τι κτήνη είναι αυτά που δεν μαζεύουν τα κουλά τους», λέει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ
Τι αποκάλυψε ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ - «Τη βάρεσε στο κεφάλι, είναι σε καταστολή» λέει η μητέρα της 41χρονης
«Μη αναστρέψιμη η κατάσταση της 41χρονης» – «Τι κτήνη είναι αυτά που δεν μαζεύουν τα κουλά τους», λέει ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ
apergia-daskaloi-696x435_51.jpg
Ανυποχώρητοι οι Εκπαιδευτικοί απέναντι στον αυταρχισμό Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης
Η κυβερνητική επίθεση στους εκπαιδευτικούς κλιμακώνεται και περνάει σε άλλο επίπεδο
Ανυποχώρητοι οι Εκπαιδευτικοί απέναντι στον αυταρχισμό Υπουργείου Παιδείας και Κυβέρνησης