Υψηλή, σε σύγκριση με τον πανελλαδικό μέσο όρο, υπήρξε στη Λέσβο η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην τηλε-ψηφοφορία για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια του υπ. Παιδείας.
Σύμφωνα με καταγγελία της Αγωνιστική Παρέμβασης-Ανεξάρτητων Καθηγητών ΔΕ Λέσβου, 276 εκπαιδευτικοί στήριξαν το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ Λέσβου, κατόπιν συστηματικής κινητοποίησης του κομματικού μηχανισμού της παράταξης, η οποία κατέθεσε, άλλωστε, και το μοναδικό ψηφοδέλτιο στη διαδικασία της ψηφοφορίας.
Η Αγωνιστική Παρέμβαση επιμερίζει ευθύνες και στη διοίκηση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, η οποία «έπαιξε το ρόλο της στην εικόνα επίπλαστης "κανονικότητας" στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νησιού».
Αναλυτικά:
Στις 15/10 η Κεραμέως, δήλωσε πως “Η ηλεκτρονική ψηφοφορία θα γίνει και τότε θα μετρήσουμε ποιοι θα πάνε με την ΟΛΜΕ και ποιοι με το Υπουργείο”. Στις 7/11 ο κόσμος της εκπαίδευσης έδωσε ηχηρή απάντηση και ταυτόχρονα ένα γερό ράπισμα στην υπουργό της βίας, των καμερών, της μάσκας και του παγουρίνου.
Λίγα λεπτά μετά τη λήξη της ψηφοφορίας τα αποτελέσματα που έδιναν οι εφορευτικές επιτροπές επιβεβαίωναν τα μονοψήφια ποσοστά συμμετοχής την ώρα που στις προηγούμενες – διά ζώσης – εκλογές οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν άγγιζαν το 80%.
Χαιρετίζουμε την αποφασιστική και σθεναρή στάση της αποχής που κράτησε η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών σήμερα, πρώτη μέρα του νέου κυβερνητικού lockdown. Οι εκπαιδευτικοί με τη στάση τους επιβεβαιώνουν ότι δεν ευθυγραμμίζονται ούτε αποδέχονται την κυβερνητική πολιτική. Ο κλάδος σχεδόν καθολικά απέρριψε την πολιτική της κυβέρνησης που, αντί να λάβει μέτρα για την ασφαλή λειτουργία τους, κλείνει τα σχολεία και στερεί από τα παιδιά το δικαίωμά τους στη μόρφωση, που προωθεί το ηλεκτρονικό φακέλωμα, που ετοιμάζει τη νέα επίθεση ενάντια στα σωματεία, τις Γενικές Συνελεύσεις, την απεργία και τα συνδικαλιστικά δικαιώματα!
Στις 7/11 επιβεβαιώθηκε περίτρανα ότι “ο Βασιλιάς είναι γυμνός”. Η πολιτική της πυγμής, των πραξικοπημάτων και των αυταρχικών μέτρων που επιβάλλει η Κεραμέως και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ προσέκρουσαν πάνω στα βράχια του εκπαιδευτικού κινήματος! Στις 7/11 οι εκπαιδευτικοί με την αποφασιστικότητά τους και την καθολική συσπείρωσή τους στις μαχητικές αποφάσεις του κλάδου και των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ απέδειξαν πως η κυβερνητική πολιτική δεν είναι αήττητη!
Στη Λέσβο ωστόσο η κατάσταση δεν ήταν ίδια με αυτή του πανελλαδικού κλίματος. Η ΔΑΚΕ επέλεξε να στηρίξει με όλες της τις δυνάμεις το πραξικόπημα του Υπουργείου Παιδείας ακολουθώντας τη γνωστή πρακτική της υποταγής. Η ίδια παράταξη
ü Που όταν είχε την αυτοδυναμία στο Σωματείο (ΕΛΜΕ ΛΕΣΒΟΥ) εξέδιδε αποφάσεις για την προτίμηση του όρου «λαθρομετανάστης» και τα «εθνικά θέματα της αντιπολιτευτικής ατζέντας της ΝΔ» (Συμφωνία Πρεσπών, κλπ) συντασσόμενη με την ακροδεξιά και ρατσιστική αντίληψη που έθρεψε την εγκληματική οργάνωση της Χ. Αυγής.
- Που έπαιρνε το ρόλο της διοίκησης και έστελνε το καθηκοντολόγιο στους Συλλόγους Διδασκόντων για να μην παίρνουν «παράνομες» αποφάσεις.
- Που όταν είχε την προεδρία της ΕΛΜΕ έστελνε επιστολές σύμπνοιας στην τότε Υπουργό Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου υπέρ της αξιολόγησης.
- Της οποίας κεντρικό στέλεχος και Διευθυντής Γυμνασίου της Μυτιλήνης μετά την καραντίνα της άνοιξης του 2020 διαβεβαίωσε τον πρωθυπουργό και την Υπουργό Παιδείας ότι όλα βαίνουν καλώς στη Λέσβο με την τηλεκπαίδευση κάνοντας ζωντανή σύνδεση από το σχολείο του.
- Η οποία δεν συμμετέχει σε καμία διαμαρτυρία του κλάδου αλλά και έχει εξαφανιστεί από κάθε διαδικασία απόφασης της πλειοψηφίας των παρατάξεων της ΕΛΜΕ Λέσβου.
- Η οποία επιδίδεται σε έναν ανηλεή αγώνα παρουσίασης του δικαιώματος των συναδέλφων σαν προσωπική εξυπηρέτηση, δίνοντας την ψευδαίσθηση ότι εάν δεν υπήρχε η μεσολάβηση συγκεκριμένων αιρετών δε θα ήταν δυνατή η ικανοποίηση δίκαιων αιτημάτων.
- Της οποίας μέλος αποτελεί ο –κατά δήλωσή του- εθνικοσοσιαλιστής έκπτωτος Γυμνασιάρχης για τον οποίο το Ευρωπαικό Δικαστήριο απεφάνθη ότι ήταν αποδεκτή η χρήση του όρου νεοναζί από πλευράς του δημοσιογράφου Στρατή Μπαλάσκα και δεν αποτελούσε κάτι μεμπτό. Δεν πρόκειται απλά για μέλος, αλλά για στέλεχος της ΔΑΚΕ Λέσβου, τον οποίο η παράταξη έσπευσε -κατά την προεδρεία της- να αποκαταστήσει και εν συνεχεία να τοποθετήσει στη θέση του προεδρεύοντα της ΕΛΜΕ για τη διετία 2019-20 και 2020-21 πυροδοτώντας αντιδράσεις που κατέληξαν στη μη συγκρότηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ.
- Η οποία χρησιμοποιεί τη θητεία στο Σωματείο ως γραμμή στο κομματικό βιογραφικό για την εξασφάλιση διευθυντικών θέσεων και κύρους για πολιτική καριέρα. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι ο πρόεδρος της ΔΑΚΕ είναι αιρετός στο ΠΥΣΔΕ και πρόεδρος της σχολικής επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Δυτικής Λέσβου.
Όλοι άριστοι!!!
Αυτή τη φορά όμως το ότι έκοψε το νήμα πρώτη στον αντιδραστικό προεκλογικό αγώνα του παραγοντισμού, όχι μόνο δεν τη δικαιώνει αλλά εκθέτει τον τρόπο με τον οποίο απευθύνεται στους συναδέλφους και δείχνει τα όρια της πολιτικής της αντίληψης. Μιας αντίληψης που μετέτρεψε δεκάδες συναδέλφους στη Λέσβο σε δεκανίκια της πολιτικής του Υπουργείου και της κυβέρνησης που διαλύει τη δημόσια εκπαίδευση (26άρια τμήματα, ακατάλληλα κτίρια, αδιοριστία, τρίμηνες συμβάσεις κοκ), βάζει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία, εξαντλεί τους εκπαιδευτικούς με ρόλους μάνατζερ (σύμβουλος σχολικής ζωής, υπεύθυνος covid) και γραμματέων, διαλύει τις εργασιακές σχέσεις. Οι 276 συνάδελφοι που εμπιστεύτηκαν την παράταξη της Νέας Δημοκρατίας (της μοναδικής που καλούσε σε συμμετοχή στην παρωδία εκλογών) έδωσαν πράσινο φως στη συνέχιση της πολιτικής αυτής και κομματικά παράσημα στους υποψήφιους που σπάσαν τα τηλέφωνα μη τυχόν και ξεφύγει κανένα ψηφαλάκι…
Η διοίκηση της ΔΕ Λέσβου έπαιξε άλλωστε το ρόλο της στην εικόνα επίπλαστης «κανονικότητας» στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση του νησιού. Ο ΔΔΕ, σε συνέντευξη που έδωσε σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό μια ημέρα πριν τις εκλογές, τεχνηέντως και με δικαιολογία την ασθενή -επιλεκτικά βέβαια- μνήμη, απέκρυψε τις ελλείψεις καθηγητών Νοέμβρη μήνα, τα 26ρια τμήματα, το πλήθος των κρουσμάτων και των κλειστών τμημάτων στο νησί, υπερασπίστηκε την εξ αποστάσεως εκπαίδευση ακόμα και σε σύγκριση με τα ανοιχτά σχολεία (ελέω μάσκας ή υπερκινητικών μαθητών!), στήριξε τις τηλε-εκλογές ως απάντηση στο συνωστισμό εν μέσω πανδημίας διαστρεβλώνοντας το αίτημα των ΕΛΜΕ- ΟΛΜΕ-ΑΔΕΔΥ για αναβολή εκλογών – παράταση θητειών, εμφάνισε την παράσταση διαμαρτυρίας ως φιλική κουβέντα ανταλλαγής απόψεων για προβληματισμό και όχι ως αυτό που πραγματικά ήταν, δηλαδή απαίτηση να μην περιληφθούν στα ψηφοδέλτια των εκλογών όσοι συνάδελφοι ή παρατάξεις είχαν αποσυρθεί.
Όλη αυτή η στάση αποκαλύπτει τα όρια που έχουν οι συγκεκριμένοι ρόλοι. Αποκαλύπτει πόσο δεμένη είναι και η τωρινή, ακομμάτιστη κατ’ επίφαση, Διοίκηση στο κυβερνητικό άρμα, το πόσο διατεθειμένη είναι να βάλει πλάτη για να στηρίξει το Υπουργείο Παιδείας. Ωστόσο η στήριξη και συμμετοχή στο τηλε-πραξικόπημα των ψευδοεκλογών της 7ης Νοεμβρίου δεν μπορεί να καλυφθεί με φιλικά χαμόγελα και ευγενείς προθέσεις. Ήταν μια βαθιά αντιδραστική επιλογή που κατέταξε και αυτή τη Διοίκηση στη μαύρη σελίδα της ιστορίας της εκπαίδευσης.
Ευτυχώς η απάντηση ήρθε από το 90% του κλάδου, στο οποίο ανήκει και το 70% των εκπαιδευτικών της Λέσβου, που γύρισαν την πλάτη στον παραγοντισμό και τον εκφοβισμό για αόριστες κυρώσεις με τη μη συμμετοχή στις εκλογές-πραξικόπημα.
Καλούμε τους εκπαιδευτικούς που εμπιστεύτηκαν τη ΔΑΚΕ να συνειδητοποιήσουν ότι τους ενέταξε στη θλιβερή μειοψηφία της ομάδας της Υπουργού Παιδείας που δήλωσε ότι την επομένη των εκλογών θα δούμε ποιοι είναι με την ΟΛΜΕ και ποιοι με το Υπουργείο.
Καλούμε όσους συναδέλφους παραπλανήθηκαν από παράγοντες, συνδικαλιστές ή τη διοίκηση να το καταγγείλουν στην ΕΛΜΕ Λέσβου ώστε να διαπιστωθεί κατά πόσο αυτές οι 276 ψήφοι ήταν αποτέλεσμα επαρχιωτισμού, αφέλειας και πολιτικού αυτισμού ή εκφοβισμού και πελατειακών σχέσεων.
Η Αγωνιστική Παρέμβαση εδώ και πολλούς μήνες επαναφέρει το αίτημα για συγκρότηση του ΔΣ της ΕΛΜΕ, αίτημα στο οποίο δεν έχει πάρει απάντηση από καμία παράταξη. Αυτό δε γίνεται επειδή πιστεύουμε ότι χωρίς προεδρείο δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Έχουμε αποδείξει με τις προτάσεις, τις ανακοινώσεις και τη στάση μας ότι σε οποιεσδήποτε συνθήκες παλεύουμε για να ακουστεί η φωνή των συναδέλφων. Πιστεύουμε στις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες, τις Γενικές Συνελεύσεις και τη συζήτηση στους Συλλόγους για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου, των παιδιών και των εργασιακών δικαιωμάτων. Δεν μπορούμε όμως να ενημερώνουμε τους Συλλόγους από μακριά. Η απουσία της ΕΛΜΕ από τα σχολεία σε συνδυασμό με τη μη αποστολή των ανακοινώσεων τόσο της ίδιας της ΕΛΜΕ όσο και των παρατάξεων από τους διευθυντές των σχολείων καθιστά την ενημέρωση των εκπαιδευτικών της Λέσβου αποσπασματική και ανεπαρκή. Οι συνδικαλιστικές άδειες που δίνονται στο προεδρείο δεν είναι «προνόμιο συνδικαλιστικό» αλλά ζωτικής σημασίας μέσο για τη λειτουργία του Σωματείου. Το ότι υπάρχει ατολμία έστω στην κήρυξη στάσης εργασίας η οποία δεν κρίνεται απαραίτητη ακόμα και από μέλη της πλειοψηφίας του ΔΣ έχει οδηγήσει στην αίσθηση αδράνειας και απουσίας συνδικαλιστικής στήριξης.
Δυστυχώς καθοριστικό ρόλο έχει παίξει το ΠΑΜΕ με δυο έδρες καθώς αφενός επιμένει στο αναλογικό προεδρείο (που θα εξέλεγε τη ΔΑΚΕ στη θέση του προέδρου) κι αφετέρου αποσύρει την πρόταση για αναλογικό προεδρείο αν δεν είναι ομόφωνη.(!!!)
Οι τακτικισμοί και τα πλαστά αδιέξοδα είναι κατώτερα των περιστάσεων, αποδυναμώνουν το Σωματείο και καταλήγουν σε ηττοπάθεια και υποταγή. Θεωρούμε ότι και η έλλειψη φυσικής παρουσίας των μελών του ΔΣ της ΕΛΜΕ συνέβαλε σε αυτό το 30% της συμμετοχής στις εξ αποστάσεως εκλογές.
Καλούμε όλα τα μέλη των παρατάξεων του ΔΣ της ΕΛΜΕ και τον προεδρεύοντα μέλος της ΔΑΚΕ να προχωρήσει άμεσα σε συνεδρίαση για συγκρότηση.
Να μη χαρίσουμε ούτε μια μέρα ακόμη στη σιωπή και τη συνενοχή!!!
Το πανελλαδικό χαστούκι στο Υπουργείο Παιδείας έδειξε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών δεν υποτάσσεται, τώρα είναι η ώρα να ακουστεί η πραγματική φωνή των εκπαιδευτικών κι όχι τα φερέφωνα της Κεραμέως.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη