Με το πανελλαδικό «φιάσκο» της Δευτέρας και τα σοβαρά προβλήματα σε αρκετές περιοχές της χώρας σήμερα Τρίτη, ξεκίνησε η εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στις σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Υπενθυμίζεται πως, στο πλαίσιο των μέτρων προστασίας έναντι του κορονοϊού, τα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας θα συνεχίσουν τη λειτουργία τους αποκλειστικά μέσω εξ αποστάσεως διδασκαλίας μέχρι (τουλάχιστον) τις 30 Νοεμβρίου.
Ο... πανωλεθρίαμβος της Cisco
Η γ.γ του υπουργείου Παιδείας Α. Γκίκα, αναφέρθηκε στη σύμβαση του υπ. Παιδείας, τονίζοντας ως μεγάλο πλεονέκτημα ότι προσφέρεται εντελώς δωρεάν και δεν επιβαρύνεται το δημόσιο από τη χρήση της πλατφόρμας.
Γνώστες, ωστόσο, των πραγμάτων, τονίζουν πως αυτή είναι, στην πραγματικότητα, η ουσία του προβλήματος.
Ειδικός σε ζητήματα ψηφιακών δικτύων, τονίζει στο alfavita.gr πως είναι αδιανόητο η εθνική στρατηγική για την Παιδεία να βασίζεται αποκλειστικά στη δωρεάν έκδοση μιας πλατφόρμας τηλεδιασκέψεων.
Σε κάθε περίπτωση, η σύμβαση με την εταιρία δεν έχει αναρτηθεί στη Διαύγεια, με την τομεάρχη Παιδείας του ΚΙΝΑΛ Χαρά Κεφαλίδου να καταθέτει σχετική ερώτηση στη Βουλή.
Ωστόσο, στον βαθμό που οι «διαρροές» και οι δηλώσεις εκπροσώπων του υπ. Παιδείας ευσταθούν και γίνεται χρήση της δωρεάν εκδοχής, η Cisco δεν δεσμεύεται από κάποια συμφωνία παροχής υπηρεσιών τύπου SLA (Service-level agreement) ούτε είναι υποχρεωμένη να έχει ανά πάσα στιγμή διαθέσιμη και σε πλήρη λειτουργία την πλατφόρμα της.
«Είναι σαν να άρχιζε η σχολική χρονιά και ο καθηγητής αντί για βιβλίο ιστορίας να ζήταγε από τους μαθητές να διαβάσουν από το Wikepedia», δήλωσε χαρακτηριστικά.
«Μονοκαλλιέργεια» η Cisco
H επιβολή εκ νέου μέτρων περιορισμού των μετακινήσεων και η υποχρεωτική θέσπιση τηλε-εργασίας για μια σειρά από κλάδους και επιχειρήσεις, είναι λογικό να φέρει πίεση τόσο στις υποδομές του διαδικτύου όσο και σε ψηφιακές πλατφόρμες, των οποίων οι χρήστες πολλαπλασιάζονται μέσα σε λίγες ημέρες. Χαρακτηριστική, άλλωστε, είναι η σύσταση του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για συνετή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και άλλων διαδικτυακών εφαρμογών, ειδικά στις «ώρες αιχμής».
Θα έπρεπε, τουλάχιστον, να υπήρχε η πρόβλεψη για εναλλακτικές επιλογές (π.χ χρήση Zoom, Skype κ.α), καθώς και για απο-φόρτιση του δικτύου, με τη θέσπιση εκ περιτροπής διδασκαλίας για την τηλεκπαίδευση. Άλλωστε, στο πρώτο κύμα της πανδημίας, υπήρχε μεγαλύτερη δυνατότητα επιλογές για πλατφόρμες τηλε-διασκέψεων, όπως παρέθεσε και ο Γενικός Γραμματέας της ΟΛΜΕ Β. Μπουντουλούλης.
Θα μπορούσε, επιπλέον, να αξιοποιηθεί αποτελεσματικότερα το διάστημα 6 μηνών που μεσολάβησε από την επανέναρξη των μαθημάτων τον Μάιο και βελτίωση/επέκταση των υποδομών του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου για την τηλεκπαίδευση. Άλλωστε, το υπουργείο Παιδείας θα μπορούσε με ιδία μέσα να προχωρήσει σε βελτιώσεις, με συμβάσεις έργου υπερωριακής εργασίας εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την μετάβαση στην «ψηφιακή τάξη».
Ενδεικτικό της κατάστασης και της έλλειψης προνοητικότητας είναι, άλλωστε, το γεγονός πως μετά την πλατφόρμα Webex, προβλήματα σύνδεσης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο αντιμετώπισαν εκατοντάδες εκπαιδευτικοί το πρωί της Τρίτης...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη