Κορονοϊος- Ειδική Αγωγή: Έκκληση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ασφαλείς συνθήκες στα σχολεία
Έκκληση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) για ασφαλείς συνθήκες σε Ειδικά σχολεία, εξειδικευμένα μέτρα και δωρεάν τεστ coνid19 – Επιστολή στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

«Έκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ασφαλείς συνθήκες σε Ειδικά σχολεία, εξειδικευμένα μέτρα  και δωρεάν τεστ coνid19» 

Η Ομοσπονδία, τα μέλη της που ανήκουν στους κλάδους του Ειδικού Εκπαιδευτικού  Προσωπικού – Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, οι οποίοι εργάζονται στα Ειδικά σχολεία και  στα ΚΕΣΥ κάνουμε έκκληση να παρθούν άμεσα μέτρα στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής  και Εκπαίδευσης – ΣΜΕΑΕ και στα ΚΕΣΥ για την προστασία των μαθητών, των οικογενειών  τους και των εργαζομένων από τη διασπορά του ιού covid-19. Είναι γνωστό ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν εξειδικευμένα μέτρα για τις ΣΜΕΑΕ ως προς την  προστασία των μαθητών και εργαζομένων, παρά το γεγονός ότι έχουν ειδικά χαρακτηριστικά και  διαφοροποιήσεις από τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης.  

Οι αναφορές των συναδέλφων από τα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας είναι δραματικές καθώς και απ΄ όλη την Ελλάδα.

Σήμερα από τη λίστα του ΥΠΑΙΘ 21 μονάδες πρωτοβάθμιας και  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχουν αναστείλει πλήρως τη λειτουργία τους, λόγω κρουσμάτων, σε  τρία σχολεία έχουν ανασταλεί τμήματα, ενώ από επιβεβαιωμένες πληροφορίες υπάρχουν κι άλλα  ειδικά σχολεία που βρίσκονται σε πλήρη αναστολή τα οποία δεν αναφέρονται στη λίστα  φθάνοντας πανελλαδικά περίπου τα 30 σχολεία, μόνο για τη συγκεκριμένη ημέρα.  

Από την αρχή της πανδημίας σας έχουμε αναφέρει αναλυτικά τους κινδύνους που υπάρχουν στις ΣΜΕΑΕ και τα ΚΕΣΥ λόγω της εξαίρεσης μάσκας προστασίας των μαθητών, της μεταφοράς  τους με λεωφορεία και ταξί, της αδυναμίας να κρατηθούν αποστάσεις καθώς και της μετακίνησής  των μαθητών εκτός της τάξης για την προσφορά άλλων υποστηρικτικών υπηρεσιών και θεραπειών  ή και παράλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων από το προσωπικό του σχολείου.

Η διαπίστωσή  μας είναι ότι τα μέτρα μέχρι τώρα είναι οριζόντια για τα σχολεία γενικής και ειδικής εκπαίδευσης,  ενώ υπάρχουν πολλές διαφοροποιήσεις.  

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε: 

Να παρθούν εξειδικευμένα μέτρα για τα Ειδικά σχολεία ανάλογα με τις ανάγκες κάθε  σχολείου μετά από αιτιολογημένη πρόταση της διεύθυνσης του σχολείου και του  συλλόγου προσωπικού.

Οι ανάγκες σε κάθε σχολείο ποικίλουν και μπορεί να αφορούν σε  μη επαρκείς κτιριακές συνθήκες ή υλικοτεχνικής υποδομής ή πληθώρας εκπαιδευτικού  προσωπικού το οποίο καθιστά τα σχολεία επικίνδυνα ως προς τη διασπορά του ιού.  Να καθοριστεί μέγιστος αριθμός μαθητών ανά λεωφορείο και ταξί σύμφωνα με τις  επιδημιολογικές ανάγκες.

Η ΚΥΑ (Αριθμ. Δ1α/Γ.Π.οικ. 69543/ 31-10-20) με την οποία  δύναται μια σχολική μονάδα να προτείνει νέα δρομολόγια, ενώ είναι προς τη σωστή  κατεύθυνση είναι δύσκολο να εφαρμοστεί λόγω της χρονοβόρας διαδικασίας που  απαιτείται και μέχρι αυτή τη στιγμή δουλεύουν στο 100% της πληρότητάς τους . 

Να διενεργούνται μαζικά δωρεάν τεστ coνid19 σε εκπαιδευτικούς, προσωπικό και  μαθητές στα σχολεία της Ειδικής Αγωγής που βρίσκονται σε λειτουργία, όπως  προβλέπονται και για τα ΚΔΑΠ – μεΑ και ΚΔΗΦ, δεδομένου ότι υποστηρίζουμε μαθητικό  πληθυσμό αντίστοιχων αναγκών.  Άμεση παρέμβαση κλιμακίου του ΕΟΔΥ στα σχολεία και στα ΚΕΣΥ όπου υπάρχει  κρούσμα, για ιχνηλατήσεις και τεστ σε μαθητές, ΕΕΠ – ΕΒΠ, εκπαιδευτικούς και στις  οικογένειές τους. 

  Να υπάρχουν σχολικοί νοσηλευτές σε κάθε ΣΜΕΑΕ, οι οποίοι να είναι σε άμεση  συνεργασία με το ιατρικό προσωπικό της πρωτοβάθμιας φροντίδα υγείας.  6. Να διασφαλιστεί η καθαριότητα και οι συνθήκες υγιεινής σε κάθε σχολική μονάδα και  ΚΕΣΥ. Να εξασφαλιστούν μέσα ατομικής προστασίας και ο απαραίτητος εξοπλισμός για όλο το  προσωπικό και ιδιαίτερα για το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό το οποίο φροντίζει και για  την αυτοεξυπηρέτηση των μαθητών (τουαλέτα, σίτιση, μετακίνηση κ.α.) και βρίσκεται σε  άμεση επαφή με τους μαθητές.  

Μείωση μαθητών ανά τμήμα στα Ειδικά σχολεία.

Είναι απαράδεκτο να λειτουργούν  τμήματα με περισσότερα από 5 μαθητές με σοβαρές παθήσεις και σε χώρους πολύ λίγων  τετραγωνικών. Κατάργηση του κατώτατου αριθμού μαθητών (4) στα τμήματα των  Ειδικών Σχολείων.

Ο αριθμός να ορίζεται με βάση τις εκπαιδευτικές ανάγκες. 

  Θεωρούμε ότι για να εξασφαλιστούν όλα τα παραπάνω, για να υπάρχει  διαλειτουργικότητα μεταξύ των υπηρεσιών και αποτελεσματικότητα θα πρέπει να  συσταθεί ειδική επιτροπή που να καθορίζει εξειδικευμένα μέτρα και προσαρμογές για τα  άτομα με αναπηρία.  

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ και τα μέλη του ΕΕΠ και ΕΒΠ είμαστε έτοιμοι να ανταπεξέλθουμε στην  δύσκολη αυτή συνθήκη και να υποστηρίξουμε τους μαθητές και τις οικογένειές τους,  ωστόσο θέλουμε ασφαλείς συνθήκες.  

Παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες. 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Αδιανόητη αυθαιρεσία: Διευθυντής Π.Ε αδικεί υποψήφιο Διευθυντή σχολείου και δημιουργεί «μπάχαλο» με εμπλοκή της δικαιοσύνης!

Κατάρτιση 500.000 ενηλίκων: 10.000 προσλήψεις εκπαιδευτών ενηλικών με έως 22 ευρώ την ώρα

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με μόνο 65Є εγγραφή - Ξεκινάει 28 Μαρτίου

Μοριοδοτούμενο σεμινάριο Ειδικής Αγωγής (ΕΛΜΕΠΑ) με μόνο 50Є εγγραφή- αιτήσεις ως 28/3

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Proficiency και Lower μόνο 95 ευρώ σε 2 μόνο ημέρες στα χέρια σας (ΧΩΡΙΣ προφορικά, ΧΩΡΙΣ έκθεση!)

ΕΥΚΟΛΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ και ΙΤΑΛΙΚΩΝ για εκπαιδευτικούς - Πάρτε τις άμεσα

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes 2023
Δ’ τάξη Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ: Τράπεζα Θεμάτων-Τα «Γραπτώς Εξεταζόμενα» μαθημάτων στις απολυτήριες εξετάσεις
Τα «Γραπτώς εξεταζόμενα» μαθήματα στις απολυτήριες εξετάσεις της Δ’ τάξης των Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ
Δ’ τάξη Λυκείων ΕΝΕΕΓΥΛ: Τράπεζα Θεμάτων-Τα «Γραπτώς Εξεταζόμενα» μαθημάτων στις απολυτήριες εξετάσεις