Το βράδυ της Τετάρτης, εκδόθηκε εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας για την αξιολόγηση των μαθητών γυμνασίου και λυκείου που θα πρέπει να γίνει σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης.
Ωριαίες γραπτές δοκιμασίες, τεστ, βαθμολόγηση, πολλαπλές ομάδες θεμάτων, αποτροπή των φαινομένων συνεργασίας ή ηλεκτρονικής αντιγραφής, απαρέγκλιτη εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων, συγκεκριμένες προθεσμίες και ώρες υποβολής.... και άλλα τέτοια ωραία διαβάζουμε σε αυτήν.
Βράδυ Τετάρτης βγήκε η εντολή.
Καλούμαστε, δηλαδή, να βάλουμε σε διαδικασία εξετάσεων - με όλη την πίεση και το άγχος που αυτή συνεπάγεται - παιδιά που βρίσκονται καθηλωμένα γύρω στις 8-10 ώρες μπροστά σε μια οθόνη, παιδιά που δεν έχουν καθόλου πρόσβαση στην τηλεκπαίδευση ή που έχουν πρόσβαση με τεχνικές δυσκολίες,
παιδιά που βιώνουν τον εγκλεισμό της καραντίνας (πάνω από 1500 κρούσματα κάθε μέρα),
παιδιά που έχουν αρρώστια ή πένθος μέσα στο σπίτι (πάνω από 3000 οι νεκροί),
παιδιά που στερούνται την οποιαδήποτε κοινωνική ζωή,
που στερούνται τις ευκαιρίες άθλησης ή σωματικής εκτόνωσης,
παιδιά που αντιμετωπίζουν τη φτώχεια και τις στερήσεις (ολόκληροι οικονομικοί κλάδοι έχουν παραλύσει).
Βέβαια...
Έτσι πρέπει. Να τα αξιολογήσουμε και μάλιστα να είμαστε αυστηροί και απόλυτα αντικειμενικοί. Αλίμονο.... Πώς αλλιώς θα φανούμε καλοί παιδαγωγοί, συμπαραστάτες και αρωγοί των παιδιών μας;
Γιατί ο βαθμός του τετραμήνου είναι εξαιρετικά σημαντικό εφόδιο για το μέλλον τους, ειδικά στις παρούσες συνθήκες.
Κοροϊδευόμαστε;
Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Παιδείας εγκληματεί σε βάρος της ψυχικής και σωματικής υγείας των παιδιών μας και εμείς, γονείς και εκπαιδευτικοί, γινόμαστε συνένοχοι δίνοντας τη συναίνεσή μας.
Έλενα Ζερβού (φιλόλογος)
Η εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας
Πώς θα αξιολογηθούν οι μαθητές στα Γυμνάσια και τα Λύκεια κατά την εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης στα σχολεία - Τι προβλέπει η εγκύκλιος Ζαχαράκη
Με μία νέα εγκύκλιο έρχεται το υπουργείο Παιδείας να δώσει οδηγίες στους εκπαιδευτικούς για το πως θα αξιολογηθούν οι μαθητές τον καιρό της τηλεκπαίδευσης.
Στη νέα εγκύκλιο περιγράφεται ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών που παρακολουθούν διαδικτυακά μαθήματα λόγω των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κορονοϊού.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 167603/ΓΔ4/2020 εγκύκλιο που υπέγραψε η Υφυπουργός, κα Σ. Ζαχαράκη, η αξιολόγηση των μαθητών/τριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για το Α΄ Τετράμηνο θα γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Οδηγίες για Γυμνάσια, Γενικά Λύκεια και ΕΠΑΛ
Τηλεκπαίδευση, απουσίες και διδακτέα ύλη
Σύμφωνα με τον αναλυτική Χρήστο Κάτσικα «οι εκπαιδευτικοί επισημαίνουν ότι παρά τις καθημερινές διακηρύξεις της Υπουργού Παιδείας περί «κανονικότητας», η πράξη έχει αποδείξει περίτρανα ότι η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι καθολική και ισότιμη»
Όλο και περισσότεροι Σύλλογοι και Ενώσεις Γονέων σε όλη τη χώρα διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν είτε την έλλειψη ηλεκτρονικού εξοπλισμού, τις ανυπολόγιστες ψυχολογικές επιπτώσεις στους μικρούς μαθητές και την απόγνωση των οικογενειών είτε τις αρνητικές συνέπειες στη σωματική αλλά και την ψυχική υγεία.
Οι γονείς επισημαίνουν ότι ο ρόλος του δημόσιου σχολείου δεν χωράει στο φροντιστηριακό τεχνοκρατισμό της «τηλεκπαίδευσης» καθώς και η τελευταία δημιουργεί τεράστια μαθησιακά κενά στα παιδιά εντείνει τις ανισότητες και τελικά μετατρέπεται σε ένα ακόμα πιο ισχυρό ταξικό φίλτρο.
Για παράδειγμα αυτές τις μέρες δεκάδες γονείς μαθητών Δημοτικού Σχολείου στην Ικαρία με επιστολή τους στο Υπουργείο Παιδείας
καταγγέλλουν τον τρόπο διδασκαλίας μέσω της τηλε-εκπαίδευσης, «δεδομένου ότι αφενός δεν έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση σε αυτή, αφετέρου κρίνουμε ότι η καθημερινή πολύωρη έκθεση των μαθητών στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού τηλεφώνου είναι επιβαρυντική για την υγεία τους,
σε κάθε δε περίπτωση αυτή η μέθοδος διδασκαλίας είναι τουλάχιστον αντιεκπαιδευτική και αναποτελεσματική».
Ενισχυτική διδασκαλία
Εκδόθηκε η εγκύκλιος για την Ενισχυτική Διδασκαλία σχολικού έτους 2020-2021
Εγκύκλιο για την Ενισχυτική Διδασκαλία σχολικού έτους 2020-2021 εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας.
Πιο αναλυτικά προβλέπεται:
Σε συνέχεια του ανωτέρω σχετικού και στο πλαίσιο προετοιμασίας για την έναρξη των μαθημάτων της Ενισχυτικής Διδασκαλίας παρακαλούνται:
Α) Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες που προβλέπονται στο με αρ. πρωτ. 156902/Δ2/17-11-2020 έγγραφο μέχρι την Δευτέρα, 14 Δεκεμβρίου 2020, δηλαδή να αποστείλουν προς τις οικείες Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης
α) τις εισηγήσεις τους για την λειτουργία Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης (Σ.Κ.Α.Ε.) και τμημάτων ανά Κέντρο και
β) τις εισηγήσεις των Σ.Ο.Δ.Α.Ε. στην εξαιρετική περίπτωση που αυτές υπάρχουν.
Στις εισηγήσεις για λειτουργία Σ.Κ.Α.Ε., οι Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης προτείνουν τους Υπεύθυνους Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης καθώς και αντικαταστάτες αυτών σύμφωνα με την παρ. 13 της με αρ. πρωτ. 125614/Δ2 /21-09-2020 Υ.Α. (Β΄ 4194).
Επίσης, οι Διευθυντές εισηγούνται και για τον ενδεικτικό αριθμό διδασκόντων ανά κλάδο που θα απαιτηθεί για τη λειτουργία των οικείων Σ.Κ.Α.Ε., σύμφωνα με την κατανομή Σ.Κ.Α.Ε.- Εκπαιδευτικών ανά Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης που σας έχει αποσταλεί με το με αρ. πρωτ. 156902/Δ2/17-11-2020 έγγραφο.
Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ. 6 της ως άνω Υ.Α., σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης διαμορφώνεται πίνακας αιτούντων μαθητών ανά μάθημα και ανά Σ.Κ.Α.Ε. ο οποίος χρησιμοποιείται για τη συγκρότηση των αντίστοιχων τμημάτων.
Περισσότερα ΕΔΩ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη