Αναλυτικές οδηγίες παρέχει εγκύκλιος του υπουργείου Υγείας για τον αερισμό των αιθουσών, καθώς τη Δεύτερα 11 Ιανουαρίου 2021 αναμένεται το άνοιγμα των σχολείων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, την ώρα που προβλέπεται πλαίσιο μέτρων για την αποτροπή της διασποράς του κορονοϊού.
Πιο αναλυτικά:
1. Οι αίθουσες θα πρέπει να αερίζονται πλήρως για τουλάχιστον 15 λεπτά πριν την έναρξη της λειτουργίας τους.
2. Τα παράθυρα θα πρέπει να παραμένουν πλήρως ανοικτά για τουλάχιστον 15 λεπτά κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων και των σχολικών γευμάτων, καθώς και μετά την αποχώρηση των μαθητών.
3. Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων, τα παράθυρα των αιθουσών θα πρέπει να ανοίγουν πλήρως τουλάχιστον για 5 λεπτά ανά 20λεπτο, ή μία φορά κατά τη διάρκεια της 45λεπτης ώρας διδασκαλίας, ώστε να ανανεώνεται πλήρως ο εσωτερικός αέρας. Όσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού χώρου, τόσο πιο γρήγορα επιτυγχάνεται η ανανέωση του αέρα. Κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, τα 5 λεπτά θεωρούνται επαρκής χρόνος για την πλήρη ανανέωση του αέρα, υπό την προϋπόθεση της ανανέωσης του εσωτερικού αέρα κάθε 20 λεπτά.
4. Οι κοινόχρηστοι χώροι (βιβλιοθήκες, τουαλέτες, σχολικά γυμναστήρια) θα πρέπει να αερίζονται συνεχώς και πλήρως, δεδομένου ότι χρησιμοποιούνται από διαφορετικές ομάδες ατόμων.
5. Θα πρέπει να εξασφαλίζεται η πρόσβαση για το άνοιγμα των παραθύρων (ειδικά σε περιπτώσεις, που βρίσκονται σε ψηλότερα σημεία για λόγους ασφαλείας) και επίσης ότι τα ανοίγματα των συστημάτων εξαερισμού δεν παρεμποδίζονται με κανέναν τρόπο, πχ κρεμασμένες αφίσες κ.λπ.
6. Σε ψυχρότερες καιρικές συνθήκες η επίδραση των χαμηλών θερμοκρασιών μπορεί να μετριαστεί ανοίγοντας τα παράθυρα, που βρίσκονται άνωθεν των θερμαντικών σωμάτων.
7. Σε περίπτωση λειτουργίας κλιματισμού όλα τα υφιστάμενα συστήματα εξαερισμού και κλιματισμού θα πρέπει να ρυθμιστούν στο μέγιστο ποσοστό εισαγωγής νωπού αέρα. Το άνοιγμα των παραθύρων συνιστάται για τη βέλτιστη ανανέωση του εσωτερικού αέρα. Για τη χρήση συστημάτων κλιματισμού υπενθυμίζονται και οι συστάσεις των (α) και (β) σχετ. εγκυκλίων.
8. Εάν υφίστανται πόρτες πυρασφάλειας, αυτές θα πρέπει να παραμένουν κλειστές, να μην αξιοποιούνται ως ανοίγματα για τον αερισμό του κτιρίου και να χρησιμοποιούνται όπως προβλέπεται από το σχέδιο πυρασφάλειας του κτιρίου.
9. Για λόγους αποφυγής της διασποράς του ιού τονίζονται τα ακόλουθα:
- Το άνοιγμα αποκλειστικά των εσωτερικών θυρών των αιθουσών θα πρέπει να αποφεύγεται καθώς υπάρχει κίνδυνος μεταφοράς αερολυμάτων από τη μία αίθουσα στην άλλη μέσω των διαδρόμων. Για το λόγο αυτό απαιτείται και το παράλληλο άνοιγμα των παραθύρων και της εσωτερικής πόρτας της αίθουσας.
- Το άνοιγμα των παραθύρων αποκλειστικά σε θέση ανάκλισης δεν εξασφαλίζει τον επαρκή αερισμό της αίθουσας, ακόμη κι αν διατηρούνται σε αυτή τη θέση καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Σε κάθε περίπτωση, και για λόγους προστασίας της Δημόσιας Υγείας, οι συστάσεις της παρούσας θα πρέπει να εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το σύνολο των συστάσεων για την προστασία από την εξάπλωση του κορωνοϊού SARS CoV-2 (. υγιεινή των χεριών, χρήση μάσκας κλπ).
Σε κάθε περίπτωση, και για λόγους προστασίας της Δημόσιας Υγείας, οι συστάσεις της παρούσας θα πρέπει να εφαρμόζονται σε συνδυασμό με το σύνολο των συστάσεων για την προστασία από την εξάπλωση του κορωνοϊού SARS CoV-2 (υγιεινή των χεριών, χρήση μάσκας κλπ).
Επίσης συνιστάται η μεταφορά και η παραλαβή παιδιών από / προς το σχολείο να γίνεται κατά το δυνατόν από ένα σταθερό πρόσωπο αναφοράς ή ένα άτομο της κατοικίας του παιδιού.
Τέλος υπενθυμίζονται οι γενικότερες συστάσεις της (γ) σχετ. αναφορικά με την ανάγκη λήψης των απαραίτητων μέτρων για τον καθαρισμό και την απολύμανση επιφανειών των εκπαιδευτικών μονάδων καθώς και της (δ) σχετ. αναφορικά με τον εξαερισμό εσωτερικών χώρων κατά τη χειμερινή περίοδο υπό το πρίσμα της πανδημίας του ιού SARS CoV-2.
Τι θα γίνει με Γυμνάσια-Λύκεια
Σχετικά με το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων, ο υφυπουργός Παιδείας, Άγγελος Συρίγος, διευκρίνισε ότι «όλα θα εξαρτηθούν από την εισήγηση των λοιμωξιολόγων.
Ο ίδιος, μιλώντας στο Mega το πρωί του Σαββάτου επισήμανε: «Δεν είναι σωστό εμείς να προτρέξουμε. Υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα ιδίως με τα παιδιά της Γ’ Λυκείου, αλλά περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Αντιλαμβάνομαι ότι προτεραιότητα της επιτροπής είναι να δει πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και εξετάζει συνεχώς τα επιδημιολογικά δεδομένα. Είναι μια διαρκής διαδικασία».
«Έχουμε ένα φυσικό φαινόμενο που διαρκώς εξελίσσεται και πρέπει να προσαρμόζεις την άμυνά σου ανάλογα με αυτό που βλέπεις», τόνισε ο κ. Συρίγος.
Ακόμα, σύμφωνα με τον καθηγητή Παθολογίας, Χαράλαμπο Γώγο, την επόμενη εβδομάδα θα γίνει η συζήτηση για το άνοιγμα της Γ’ Λυκείου στην επιτροπή των ειδικών του υπουργείου Υγείας, καθώς είναι το επόμενο θέμα για επανεξέταση.
Συγκεκριμένα, ο Χαράλαμπος Γώγος δήλωσε στον ΣΚΑΪ ότι το επόμενο θέμα για επανεξέταση είναι το άνοιγμα της Γ’ Λυκείου και προσέθεσε ότι θα συζητηθεί την άλλη βδομάδα.
Επιστρέφει το sms στο 13033
Ο τρόπος μετακίνησης από και προς το σχολείο για τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών είναι ο εξής:
Επιλογή 4 στο SMS και αποστολή στο 13033
Σύμφωνα με το forma.gov.gr η επιλογή 4 αντιστοιχεί σε «Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο».
Επιπλέον, τα παιδιά πρέπει να φέρουν μαζί την έγγραφη βεβαίωση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη