Επιστροφή στα σχολεία: Τι λένε οι εκπαιδευτικοί
Ρεπορτάζ από την επιστροφή μαθητών και εκπαιδευτικών στις σχολικές αίθουσες - «Επιστρέψαμε στο σχολείο με χαρά και συγκίνηση»

Το “πρώτο” κουδούνι χτύπησε και πάλι στα Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, τα οποία άνοιξαν τις πόρτες τους μετά από περίπου τρεις μήνες διαδικτυακών μαθημάτων λόγω της έξαρσης του κορονοϊού, προκειμένου να υποδεχτούν εκ νέου τους μαθητές.

Εκπαιδευτικοί από διάφορες περιοχές της Ελλάδας έδωσαν τη δική τους ξεχωριστή «μαρτυρία» στο thesstoday.gr:

“Στα θρανία, λοιπόν, ξανά με χαρά αλλά και φόβο, με κοινή παραδοχή ότι η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν προσομοιάζει σε τίποτε με τη δια ζώσης αλλά και με προβληματισμό. Προβληματισμό για το λόγο που αντί το ενδιαφέρον μας να στρέφεται στην χαρά της συνάντησης , εμείς (και μιλώ για όλους μας σχεδόν, μαθητές, καθηγητές αλλά και γονείς) δεν πάψαμε να ασχολούμαστε στιγμή  με το πώς θα μπει ‘το διαγώνισμα’, πότε, σε ποια ύλη και τι ρόλο θα παίξει στο βαθμό. Για άλλη μια φορά το εξετασιοκεντρικό και το βαθμοθηρικό σύστημα βρίσκεται μπροστά μας, λες και το δια ταύτα της όλης διαδικασίας δεν είναι η συνάντηση και η γνώση αλλά η αξιολόγηση αυτή κάθε αυτή. Ο τρόπος που έχουμε μάθει τα παιδιά και τους μαθητές μας να σκέπτονται είναι ο τρόπος που και εμείς σκεπτόμαστε. Έτσι με τους μαθητές μου δεν μίλησα αρκετά επί της ουσίας την σημαντική αυτή ημέρα, δεν μου είπαν αρκετά για το πώς νιώθουν(ελπίζω τις επόμενες ημέρες). Ούτε με τους συναδέλφους μου όμως μίλησα πολύ… Είχαν να προγραμματίσουν ‘το διαγώνισμα’. Γιατί τι θα πούμε στα παιδιά και τους γονείς, όταν έρθει η ώρα των βαθμών; Ότι κρίναμε τη συμμετοχή τους στην εξ αποστάσεως; Το βαθμό δικτύωσής τους; Τον εξοπλισμό και το καλό ή κακό διαδίκτυο που είχαν; Ή ότι μήπως  ότι δεν προέχει να αξιολογήσουμε; Όπως και να έχει οι δύο μάσκες δόθηκαν, τα παράθυρα άνοιξαν και οι προσευχές μας να επιβιώσουμε με τα λιγοστά αυτά όπλα στην καθημερινή αυτή άνιση μάχη ελπίζω να έφτασαν σε ευήκοα ώτα…”, σημείωσε η η φιλόλογος του 5ου Γυμνασίου Βέροιας, Κατερίνα Βάχλα.

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Φυσικής του 2ου Γενικού Λυκείου Ξάνθης, Θωμάς Αλεξόπουλος, τόνισε πως ο ρόλος των εκπαιδευτικών κατά την πανδημία έχει αλλάξει και έχει μετατραπεί σε παιδονόμου για την τήρηση των μέτρων: “Τη σημερνή μέρα της επιστροφής θα τη χαρακτήριζα ως μια μέρα αμηχανίας. Ύστερα από σχεδόν, τρείς μήνες καραντίνας και τηλεκπαίδευσης η επιστροφή στις τάξεις και τα θρανία μόνο ως επιστροφή στην κανονικότητα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Ο ρόλος των εκπαιδευτικών έχει μεταλλαχθεί και αυτός και έχει μετατραπεί σε ρόλο παιδονόμου για την τήρηση των μέτρων της ασφαλούς απόστασης στα διαλείμματα, της σωστής χρήσης των μασκών και της ασφαλούς απόστασης. Οι συζητήσεις που επικράτησαν μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας ήταν πότε θα ξανακλείσουμε. Εάν ήταν τόσο απλό με ανοιχτά παράθυρα και μάσκες να καταπολεμηθεί ο ιός γιατί τότε κλείσαμε;”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η διευθύντρια Γυμνασίου της Χαλκιδικής, Κ. Π., ανέφερε πως υπάρχει ανησυχία λόγω του μεγάλου αριθμού κρουσμάτων στην περιοχή: “Επιστρέψαμε στο σχολείο με χαρά και συγκίνηση, αφού μετά από περίπου τρεις μήνες είδαμε από κοντά τους μαθητές μας, των οποίων μόνο τις φωνές ακούγαμε αυτόν τον καιρό. Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι γονείς είμαστε ανήσυχοι εξαιτίας του υψηλού αριθμού κρουσμάτων στην περιοχή μας, η οποία έχει χαρακτηριστεί ‘κόκκινη’ (συμπεριλαμβανομένου και του μεταλλαγμένου ιού). Ο μεγάλος αριθμός μαθητών ανά τμήμα, το γεγονός ότι διανύουμε τον χειμώνα, καθώς και το ότι ένα Δημοτικό Σχολείο της περιοχής έχει κλείσει λόγω κρουσμάτων εντείνει την ανησυχία μας”, σημείωσε.

Ο φιλόλογος του 3ου Λυκείου Καβάλας, Βίκτωρ Καραμπέρας, σημείωσε πως η δεύτερη καραντίνα έκανε τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τη σοβαρότητα της κατάστασης:   “Μετά από τρεις μήνες τηλεκπαίδευσης, η σημερινή μέρα έμοιαζε σαν την πρώτη μέρα του σχολικού έτους. Τόσο οι μαθητές όσο κι εμείς οι εκπαιδευτικοί επανήλθαμε στο φυσικό μας χώρο με ανακούφιση αλλά και με μία σχετική ανησυχία για την πορεία της πανδημίας. Συζητήσαμε εκτενέστερα για τον τρόπο που διαχειρίστηκαν τον εγκλεισμό της δεύτερης καραντίνας, τα συναισθήματα που τους διακατέχουν σήμερα μετά την επιστροφή τους και κάναμε έναν ψύχραιμο απολογισμό για τα οφέλη και τις αδυναμίες της τρίμηνης τηλεκπαίδευσης. Και μόνον η διάθεση και το χαμόγελό τους ήταν αρκετά για να πει κανείς: ‘…σαν να μην πέρασε μια μέρα’. Πιάσαμε το νήμα του κουβαριού από εκεί που το αφήσαμε. Οι όροι λειτουργίας της φυσικής τάξης, βέβαια, είναι τώρα ελαφρώς πιο αυστηροί. Εκτός από την επιβεβλημένη μάσκα (με την οποία όλοι πια εξοικειώθηκαν), οι χώροι πρέπει να αερίζονται συχνά (κι ας είναι χειμώνας). Κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε όμως. Το τίμημα αυτό είναι πολύ μικρό, προκειμένου να επανέλθουν οι μαθητές στο φυσικό τους χώρο. Άλλωστε η δεύτερη καραντίνα νομίζω ότι τους έκανε να συνειδητοποιήσουν περισσότερο τη σοβαρότητα της κατάστασης και να ωριμάσουν. Απομένει να αποδείξουν και στο εξής ότι ωρίμασαν τηρώντας αδιαμαρτύρητα όλα τα μέτρα προφύλαξης. Το μοναδικό (και αντικειμενικό) πρόβλημα που μας απασχολεί είναι ο συγχρωτισμός πολλών μαθητών (και μάλιστα από διαφορετικά οικογενειακά περιβάλλοντα ο καθένας) σε σχετικά μικρές αίθουσες. Δυστυχώς, το Υπουργείο φαίνεται να εθελοτυφλεί σε αυτή την πραγματικότητα και να κωφεύει στις πολύμηνες επισημάνσεις και ενστάσεις μας. Πρέπει να αποδείξουμε για άλλη μία φορά ότι μαθητές κι εκπαιδευτικοί είμαστε  -ας μου επιτραπεί η έκφραση- ‘αφανείς ήρωες’. Και ότι η πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης είναι αναφαίρετο δικαίωμα και καθήκον που καμία πανδημία δεν μπορεί να εμποδίσει”, τόνισε.

Ο  φιλόλογος του Μουσουλμανικού Ιεροσπουδαστηρίου Ξάνθης, Γιώργος Μέλλιοςπως τηρήθηκαν τα μέτρα ασφαλείας κατά την πρώτη μέρα: “Την πρώτη μέρα επιστροφής στα σχολεία τα προβλεπόμενα μέτρα τηρήθηκαν και από εκπαιδευτικούς και από μαθητές. Προβληματισμός υπάρχει από το μεγάλο αριθμό μαθητών σε τμήματα κεντρικών σχολείων. Επίσης, ένα θέμα που αποτελεί πηγή ανησυχίας είναι οι μετακινήσεις των μαθητών με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς”, είπε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα