Προσφυγόπουλα, ΖΕΠ, Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας
Τι συνέβη τελικά στο Ίππειος; Ρατσιστική επίθεση σε εκπαιδευτικούς κατά της δημιουργίας "Ζώνης Εκπαιδευτικής Προτεραιτότητας"

Η Αγωνιστική Παρέμβαση ΔΕ της Λέσβου παραθέτει και αναλύει τα θλιβερά γεγονότα που διαδραματίστηκαν στο Γυμνάσιο Ιππείου στις 5/2/20221

Τα θλιβερά και εξαιρετικά ανησυχητικά γεγονότα που συνέβησαν στο Γυμνάσιο Ιππείου χτες Παρασκευή 5/2/2021 φέρνουν για άλλη μια φορά στην επιφάνεια τα αδιέξοδα στα οποία οδηγεί η βάρβαρη αντιμεταναστευτική πολιτική που επιβάλλει η ΕΕ (Σένγκεν, Δουβλίνο Ι, ΙΙ, συμφωνία με Τουρκία κλπ) και υλοποιούν όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις των τελευταίων ετών.

Η δημιουργία νησιών-φυλακών σε μία Ευρώπη-φρούριο είναι μία απαράδεκτη συνθήκη για να γίνει αποδεκτή από οποιαδήποτε κοινωνία θέλει να θεωρείται πολιτισμένη. Η μετανάστευση και η προσφυγιά είναι φαινόμενα κάθε άλλο παρά ανεξάρτητα του παγκόσμιου οικονομικοπολιτικού γίγνεσθαι.

Είναι αποτελέσματα των πολεμικών επεμβάσεων, της φτώχιας και της ανέχειας, σύμφυτων του ιμπεριαλισμού και του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής.

Τι συνέβη τελικά στο Ίππειος;

Ο Σύλλογος Διδασκόντων του Γυμνασίου Ιππείου πήρε την απόφαση να δεχτεί την πρόταση της Περιφερειακής Διεύθυνσης Βορείου Αιγαίου να δημιουργηθεί Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας προκειμένου να φοιτήσουν στο σχολείο προσφυγόπουλα που έχουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιούνται να φοιτούν στο δημόσιο σχολείο.

Τα τμήματα αυτά λειτουργούν εδώ και χρόνια στα σχολεία του νησιού, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση όταν προσλαμβάνονται εκπαιδευτικοί ειδικά για αυτόν τον σκοπό από το ΥΠΑΙΘ. Η ένταξη των προσφύγων στην εκπαίδευση προβλέπεται τόσο από την ελληνική νομοθεσία όσο και από διεθνείς συνθήκες για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα δικαιώματα του παιδιού.

Μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων δέχθηκαν χυδαία, αήθη επίθεση με ύβρεις μόλις έφτασαν στο σχολικό συγκρότημα από ορισμένους μαθητές, τους γονείς τους και άλλα άτομα, κάποια από τα οποία δεν είχαν καμία σχέση με την εκπαιδευτική κοινότητα (δεν ήταν γονείς ή μαθητές του Γυμνασίου και Λυκείου Ιππείου), οι οποίοι είχαν προχωρήσει σε ιδιότυπο «κλείσιμο του σχολείου». Με επιχειρήματα που περιορίστηκαν σε εκτιμήσεις για την ηλικία των μαθητών με βάση το ύψος τους καθώς και την ανερμάτιστη φρασεολογία περί κινδύνου ισλαμοποίησης, κατονόμασαν και διέσυραν συναδέλφους με ψευδείς καταγγελίες στα τοπικά μέσα ενημέρωσης και στα κοινωνικά δίκτυα.

Δηλώνουμε σε όλους τους τόνους και προς όλες τις κατευθύνσεις ότι τέτοιου είδους τραμπουκισμοί μας βρίσκουν ενωμένους και αποφασισμένους ως εκπαιδευτικούς και ως πολίτες. Κανένας από μας δεν στέκει μόνος/η απέναντι στις άναρθρες φασιστικές κραυγές και απειλές. 

Γυμνάσιο Ιππείου Λέσβος

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνουν τέτοια γεγονότα στο νησί της Λέσβου. Πριν από λίγους μήνες ελέγχονταν και προπηλακίζονταν πολίτες σε «μπλόκα» τα οποία συγκροτήθηκαν με πρωτοβουλία ακροδεξιών κύκλων και στα οποία καλούσαν γνωστοί για τις απόψεις τους τοπικοί παράγοντες (Δήμαρχος Μυτιλήνης και Περιφερειάρχης Β. Αιγαίου). Με τα ίδια ακριβώς επιχειρήματα που υπαγορεύονται από παραπληροφόρηση, ανιστόρητες αναλύσεις περί κινδύνου του ελληνικού έθνους, φανατισμό, μισαλλοδοξία και ρατσιστικές αντιλήψεις, με αντικοινωνικές, βίαιες και ναζιστικής έμπνευσης συμπεριφορές δημιούργησαν στον τόπο ένα ζοφερό πολεμικό κλίμα.

Ο ζόφος αυτός δεν μπορεί να ιδωθεί ανεξάρτητα από την προσπάθεια των ντόπιων δημαγωγών να μεταστρέψουν το πολιτικό τους ακροατήριο από το αίτημα για κανένα κέντρο κράτησης σε αυτό για το οποίο έχουν έτσι κι αλλιώς εξ’ αρχής συμφωνήσει, τη δημιουργία κλειστού στρατοπέδου συγκέντρωσης. Τόσο η επιλογή της χρονικής στιγμής της εμφάνισης «των αγανακτισμένων πολιτών» στο Ίππειος όσο και η αλλαγή στη φρασεολογία των πρωτοστατών τους από το «Όχι κέντρο κράτησης» στο «Φτιάξτε τους εκπαιδευτικές δομές, αλλά μέσα στο ΚΥΤ» (που προφανώς αποδέχεται ή/και επιθυμεί τη δημιουργία κλειστού κέντρου), κάνει σαφή την προσπάθεια χειραγώγησης του ακροδεξιού ακροατηρίου από τους κάθε λογής κηδεμόνες του.

Εδώ και πολλά χρόνια η εκπαιδευτική κοινότητα προειδοποιεί ότι αυτή η μισαλλόδοξη κουλτούρα που καλλιεργήθηκε σκόπιμα για να καλυφθούν οι εγκληματικές πολιτικές των κυβερνήσεων που διαχειρίστηκαν τα ζητήματα που προέκυψαν από το προσφυγικό κινδυνεύει να δηλητηριάσει τα μυαλά και τις ψυχές των μαθητών και μαθητριών μας.

Τι είναι όμως αυτό που επιτρέπει σε αυτούς τους κύκλους να απειλούν και να εξυβρίζουν δημόσια θεωρώντας ότι δεν θα έχουν συνέπειες;

Η ατιμωρησία εγκληματικών ενεργειών (πογκρόμ πλατείας Σαπφούς, γεγονότα εναντίον προσφύγων και μεταναστών, πολιτών και δημοσιογράφων στο λιμάνι της Θερμής) και η ιδεολογική-πολιτική κάλυψη που παρέχεται από την πολιτική ηγεσία του νησιού και της χώρας  έχουν πληγώσει βαθιά τη δημοκρατική συνείδηση και την ιστορία αυτού του τόπου και –αναμενόμενο- έχουν σοβαρές επιπτώσεις στην ψυχολογία και τη σκέψη των παιδιών μας. Όταν αυτή η κατάσταση συνδυάζεται με τον τρόμο, τον εγκλεισμό και την αποκοπή από κοινωνικές δραστηριότητες, όταν ο διάλογος περιορίζεται σε κουβέντες καφενείου και παραπληροφόρηση μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι λογικό κι επόμενο να δημιουργούνται τέτοιες εκρηκτικές καταστάσεις.

Είναι βαριές οι ευθύνες του ΥΠΑΙΘ και της Περιφερειακής Διεύθυνσης Β.Α., που ενώ με καθυστερήσεις και γραφειοκρατικά προσχήματα -ενδεικτικά προφανώς της πολιτικής τους βούλησης- σαμποτάρουν συστηματικά κάθε προσπάθεια για εκπαίδευση των προσφύγων και των μεταναστών, προχωράνε υπό αυτές τις συνθήκες (σκληρό lock down εδώ και εβδομάδες στη Λέσβο, εκκίνηση διαδικασιών για το νέο ΚΥΤ), αποσπασματικά στη λειτουργία ΖΕΠ αποποιούμενοι την ευθύνη τους για προεργασία και ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών. Αντίθετα, προτιμούν να περιφρουρούν με αστυνομία και εισαγγελείς το ήδη διαμορφωμένο, εκρηκτικό κλίμα πόλωσης, πλήρως εναρμονισμένοι με την κυβερνητική επιλογή να προτάσσει πάντα τη λύση της καταστολής.

Οφείλουν να απολογηθούν για την κατάσταση που άφησαν εγκληματικά να εξελιχθεί σε βαθύ τραυματισμό της σχολικής κοινότητας του Γυμνασίου και Λυκείου Ιππείου.

Το δημόσιο σχολείο είναι για όλα τα παιδιά.

Η λογική του αποκλεισμού ξεκινά από τον αδύναμο και καταλήγει στην πόρτα μας. Εάν δεν αντιλαμβανόμαστε τα κοινά δικαιώματα Ελλήνων και Προσφύγων-Μεταναστών οι επόμενοι που θα αποκλειστούν είναι οι πιο οικονομικά αδύναμοι ανεξαρτήτως καταγωγής. Οι αποδείξεις αυτής της πολιτικής είναι μπροστά στα μάτια μας: Χιλιάδες μαθητές του ελληνικού δημόσιου σχολείου αποκλείστηκαν από την πρόσβαση στην εκπαίδευση με το κλείσιμο των σχολείων και την περίφημη «τηλεκπαίδευση».

Τα κοντέινερ που στεγάζουν τους πρόσφυγες έγιναν επίσημη πρόταση της Δημοτικής Αρχής για το στεγαστικό των σχολείων. Οι «χρυσές» ισοθερμικές κουβέρτες με τις οποίες σκεπάζονταν οι ναυαγοί πρόσφυγες στα παράλια του νησιού σκέπασαν ασθενείς στις ουρές έξω από τα νοσοκομεία.

Οι άναρθρες κραυγές και οι ύβρεις σε εκπαιδευτικούς και -πολύ περισσότερο- σε παιδιά, η τρομοκρατία και οι αντικοινωνικές αντιδραστικές συμπεριφορές είναι σημάδια σήψης κοινωνικής, ηθικής και πολιτικής.

Ως εκπαιδευτικοί εδώ και χρόνια παλεύουμε στην τάξη και την κοινωνία να μάθουμε στα παιδιά βασικές αρχές των επιστημών, της βιολογίας, της ιστορίας.

Αυτοί που θέλουν τα παιδιά αμόρφωτα, πειθήνια όργανα της κάθε εξουσίας και των εργοδοτών, με συνείδηση ραγιαδισμού να υπομένουν μισθούς πείνας, χωρίς δικαιώματα, μας έχουν ενωμένους και όρθιους απέναντί τους. Δεν είναι πρώτη φορά που απειλούνται εκπαιδευτικοί από αυτούς τους πολιτικούς κύκλους. Πολλές φορές η εκπαιδευτική κοινότητα αντιμετώπισε τη στοχοποίηση εκπαιδευτικών με σκοπό την τρομοκράτηση και φίμωσή τους. Δεν πέρασε τότε και δε θα περάσει ούτε τώρα.

Απέναντι στα μισαλλόδοξα σχέδια της Κυβέρνησης και της ΕΕ για κλειστά κέντρα κράτησης εμείς προβάλλουμε το αναφαίρετο δικαίωμα της μόρφωσης όλων των παιδιών  μεταναστών - προσφύγων  ανεξαιρέτως. Αίτημα άρρηκτα συνδεδεμένο με τα αλλά πάγια αιτήματά μας που στόχο έχουν την καθολική και ισότιμη πρόσβαση των παιδιών στη γνώση μέσα από ένα σύστημα παιδείας αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν.

Καταδικάζουμε και καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο κάθε ρατσιστική πρακτική και ρητορική, φανερή ή κρυφή! Με τους μετανάστες είμαστε μαζί.

Εδώ και τώρα απαιτούμε

·Ανθρώπινες και αξιοπρεπείς συνθήκες στέγασης, σίτισης και περίθαλψης για όλους τους πρόσφυγες.

·Να δοθεί η απαραίτητη και επείγουσα υγειονομική φροντίδα σε όλους – ες.

·Να κλείσουν άμεσα όλα τα στρατόπεδα συγκέντρωσης προσφύγων στη χώρα.

·Να δοθεί άσυλο σε όλους και όλα τα νομιμοποιητικά έγγραφα ώστε να μετακινηθούν στις χώρες που επιθυμούν.

·Ίσα δικαιώματα σε εργασία, μόρφωση, υγεία κλπ. Να ενταχθούν όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία.

·Να καταδικαστούν δημόσια τα περιστατικά φασιστικής και ρατσιστικής βίας από όλους τους επίσημους φορείς και τις συνδικαλιστικές ενώσεις.

 

Αγωνιστική Παρέμβαση

Μυτιλήνη 6-2-2021

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες