Σχολεία: Η Κεραμέως παίζει με την ψυχική υγεία των μαθητών
Επιτείνει το άγχος η Ν. Κεραμέως παίζοντας με την ψυχική υγεία των μαθητών: «Δε θα διστάσουμε ακόμα και παράταση της χρονιάς»

«Δε θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε τυχόν πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχουν αναστατωθεί από την πανδημία», απαντά η Νίκη Κεραμέως, ερωτώμενη για το αν υπάρχουν σκέψεις για παράταση του σχολικού έτους.

Αναλυτικά σε δηλώσεις ανέφερε: «Μελετούμε στενά τις επιδράσεις της πανδημίας και στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και στην ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των μαθητών και δεν θα διστάσουμε να προσαρμόσουμε τυχόν πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχουν αναστατωθεί από την πανδημία». Επίσης: «Προχωρούμε με πολύ προσεκτικά βήματα μελετώντας σε καθημερινή βάση τα επιδημιολογικά δεδομένα και ακούγοντας με προσοχή τις εισηγήσεις των ειδικών. Κατά το διάστημα αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων η διδασκαλία προχωρά μέσω σύγχρονης και ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, ενώ παρακολουθείται πολύ στενά η κάλυψη της ύλης». Καταλήγοντας τόνισε: «Στο πλαίσιο αυτό έχει ήδη ανακοινωθεί για φέτος σημαντικός περιορισμός στην εξεταστέα ύλη των πανελλαδικών εξετάσεων», κατέληξε. (Εφημερίδα «Παραπολιτικά», Σ. 6 – 2 – 2021)

Κυριαρχούν το άγχος (71,5% των μαθητών), η ψυχική εξάντληση (63%)…

Ξεπερνάει κάθε όριο η Υπουργός Παιδείας αναφερόμενη στην ψυχοσυναισθηματική εξέλιξη των μαθητών, όταν η πολιτική που εφαρμόζει ακρωτηριάζει ψυχοσυναισθηματικά και μορφωτικά μια ολόκληρη γενιά μαθητών. Ενδεικτικά τα ευρήματα πρόσφατης έρευνας της Καθημερινής: «Αρνητικά συναισθήματα βιώνουν οι εννέα στους δέκα εφήβους, μαθητές γυμνασίου και λυκείου, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Όπως δείχνει πανελλαδική έρευνα που παρουσιάζει η «Κ», τους λείπουν το σχολείο –βασικός χώρος κοινωνικοποίησής τους–, οι φίλοι τους, οι δάσκαλοί τους. Κυριαρχούν το άγχος (όπως δήλωσε το 71,5% των μαθητών), η ψυχική εξάντληση (63%), η αίσθηση ρουτίνας (55,3%), η θλίψη (44,7%). 

Ύστερα από όλα αυτά αναφέρεται σε μέτρα για αναπλήρωση μαθημάτων και παράταση της σχολικής χρονιάς κάνοντας σκόνη και θρύψαλα την ψυχολογία των μαθητών. 

Όσο για την εκπαιδευτική διαδικασία και την ύλη, όταν το καράβι πετάει 7 στους 10 επιβάτες στη θάλασσα το ταξίδι δε συνεχίζεται κανονικά. Αναφερόμαστε στην πρόσφατη έρευνα της «Καθημερινής» σύμφωνα με την οποία οι τρεις στους τέσσερις μαθητές (72,6%) δήλωσαν ότι έχουν εμπεδώσει λίγο ή και καθόλου την ύλη που διδάχθηκε στα τηλεμαθήματα. Αυτό αποδεικνύει ότι η τηλεκπαίδευση δεν έχει καμιά σχέση με τη δια ζώσης εκπαίδευση. Γιατί συνθλίβει παιδαγωγικές αρχές και αξίες, καταργεί την καθολική πρόσβαση των μαθητών, υποβαθμίζοντας την εκπαιδευτική διαδικασία σε μία μονόδρομη μετάδοση πληροφοριών εν είδει «ραδιοφωνικής εκπομπής». Αποκλείει εκ των πραγμάτων από τη στοιχειώδη επαφή με το μάθημα ένα μεγάλο τμήμα μαθητών που προέρχονται από τις ασθενέστερες κοινωνικές τάξεις και στρώματα και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας είτε επειδή δεν έχει ηλεκτρονικό υπολογιστή ή τη δυνατότητα σύνδεσης, είτε επειδή παρακολουθεί σποραδικά με προβλήματα συνδεσιμότητας, άρα είναι δέκτης θραυσμάτων τηλεκπαίδευσης ως στιγμιοτύπων ενός ιδιότυπου «ζάπινγκ».

Ας μη μας διαφεύγει, επίσης, ότι το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ανάλογα με τον βαθμό επικινδυνότητας για την μετάδοση του ιού , δημιουργεί «μαθητές – υποψηφίους  δυο ταχυτήτων», στα λύκεια διότι στις κόκκινες περιοχές οι σχολικές μονάδες δε θα επαναλειτουργήσουν για άγνωστο ακόμη διάστημα.

Χωρίς ουσιαστικά μέτρα για την προστασία μαθητών - εκπαιδευτικών

Για την πανδημία δήλωσε: «Σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα μαθητές εκπαιδευτικοί γονείς συμβάλλουν στην υποδειγματική τήρηση των μέτρων πρόληψης και προστασίας από τον κορονοΐό ενώ διενεργούνται δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε δομές τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Παράλληλα μέσω της πλατφόρμας edutesting.gov.gr δίνεται η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές 16 ετών και άνω να υποβληθούν δωρεάν σε τεστ για τον κορονοΐό σε 386 σημεία σε όλη τη χώρα Καλώ εκπαιδευτικούς και μαθητές να αξιοποιήσουν αυτήν τη δυνατότητα να υποβάλλονται συστηματικά στους δωρεάν αυτούς ελέγχους για να θωρακίσουμε ακόμα περισσότερο τα σχολεία μας από τον κορονοΐό. Σχετικά με τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών έχει διευκρινίσει ότι οι εκπαιδευτικοί προβλέπεται να εμβολιαστούν πριν από τον γενικό πληθυσμό».

Άνοιξε τα σχολεία χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας μαθητών, εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Τα σχολεία ανοίγουν με πολυπληθή αριθμό μαθητών, μικρές αίθουσες, υπόγειες, χωρίς αερισμό, χωρίς το αναγκαίο προσωπικό καθαριότητας, μαζικά τεστ στους σχολικούς χώρους, χωρίς εμβόλια για τους εκπαιδευτικούς. Ο τρόπος με τον οποίο ανοίγουν δημιουργεί συνθήκες εξάπλωσης του ιού και προδιαγράφει το νέο κλείσιμο των σχολείων καθώς το επικείμενο 3ο κύμα της πανδημίας βρίσκεται μπροστά μας. Άλλωστε, η κυβέρνηση συνεχίζει να μη λαμβάνει ουσιαστικά μέτρα για τους χώρους δουλειάς, τα ΜΜΜ, τη στήριξη του Δημόσιου συστήματος Υγείας. Το ήδη κατεστραμμένο από την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων σύστημα υγείας εγκαταλείφθηκε στην τύχη του από την αρχή της πανδημίας. Για την κυβέρνηση η μόνη λύση στη διαχείριση της υγειονομικής κρίσης είναι το γενικευμένο λοκντάουν και έφτασαν στο σημείο με δηλώσεις της υπουργού παιδείας να απειλήσουν με πρόστιμα τους μαθητές που δεν θα ακολουθούν τα μέτρα.

Τα σχολεία ανοίγουν, και αντί να απασχολεί την εκπαιδευτική κοινότητα η επάνοδος στη ζωντανή σχολική πραγματικότητα, με ευθύνη του υπουργείου τίθενται στο επίκεντρο τα διαγωνίσματα και οι βαθμοί. Αυτή είναι η προτεραιότητα του υπουργείου παιδείας μετά από 3 μήνες κλειστά σχολεία! Η εκπαιδευτική διαδικασία και η παιδαγωγική είναι άγνωστες έννοιες για την κ. Κεραμέως και τους συμβούλους της. Με ρύθμιση όμως στο νομοσχέδιο για την είσοδο στα ΑΕΙ προβλέπεται με υπουργικές αποφάσεις να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες στα σχολεία με μαθήματα στις αργίες και στις διακοπές λόγω της πανδημίας.

Και δεν είναι μόνο αυτά

Με το άνοιγμα των σχολείων τίποτα δε θα είναι, όπως παλιά. Τα αντιεκπαιδετικά μέτρα που η κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ ψηφίζουν και εφαρμόζουν, επιδιώκουν να διαμορφώσουν μια «κανονικότητα» για ένα σχολείο ακόμα πιο αυταρχικό και ταξικό.

Πηγή: Γιώργος Κ. Καββαδίας - drepani.gr (argyrades.gr)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

siriza
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
Πληροφορίες κάνουν λόγο για πρόθεση αποκλεισμού ενός πολύ σημαντικού αριθμού συνέδρων που υποστηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη
Ποια είναι τα σενάρια για την Επιτροπή Πιστοποίησης Συνέδρων του ΣΥΡΙΖΑ
πατρα1
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
«Το λιγότερο που είχαμε να κάνουμε ως Διευθυντές που παλεύουμε για το δημόσιο σχολείο, για την αξιοπρέπεια τη δική μας, των μαθητών μας αλλά και των...
Ανοικτή επιστολή από τους καθαιρεμένους Διευθυντές στην Πάτρα: Υπουργείο και Διευθύντρια Εκπαίδευσης νομοθετούν πάνω από το Σύνταγμα
Καλλιτεχνικός μαθητικός διαγωνισμός
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού
Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού του ΙΘΤΠ έως την Παρασκευή 22 Νοεμβρίου
Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης: Παράταση Καλλιτεχνικού Μαθητικού Διαγωνισμού