Σφοδρές αντιδράσεις προκαλεί η παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας για εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, την ώρα που λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, η πλειοψηφία των σχολείων της χώρας βρίσκεται σε καθεστώς τηλεκπαίδευσης.
Σε ανακοίνωσή της η ΑΡΠΑ Καθηγητών Ηλείας αναφέρει μεταξύ άλλων πως «η κίνηση αυτή δεν είναι τυχαία· αποτελεί συνέχεια μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών νομοθετημάτων που ψηφίστηκαν εν μέσω υγειονομικής κρίσης (ψήφιση νόμου Κεραμέως, θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίοδο καταλήψεων, ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, ψήφιση νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, Τράπεζα θεμάτων και αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ που θα αφήσουν απ’ έξω χιλιάδες παιδιά) και έχει απώτερο στόχο τη συρρίκνωση και υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος ιδιωτικών μεγαλοσυμφερόντων και την προώθηση του φθηνού σχολείου της αγοράς, των δεξιοτήτων, των ταξικών και εξεταστικών φραγμών».
Τι προβλέπεται:
-Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας θα είναι διπλή: εσωτερική αξιολόγηση από το Σύλλογο Διδασκόντων και εξωτερική αξιολόγηση από τον Συντονιστή Εκπ. Έργου, τα ΠΕΚΕΣ, την Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. και το Ι.Ε.Π. Όλες οι εκθέσεις αξιολόγησης των σχολείων είναι μετρήσιμες/ Σε όλες τις εκθέσεις η αξιολόγηση θα περιλαμβάνει και αριθμητική αποτίμηση, (τετράβαθμη κλίμακα για το Σύλλογο Διδασκόντων και δεκάβαθμη κλίμακα για το Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου) και οι εκθέσεις θα δημοσιοποιούνται σε ειδική πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.!
-Η εσωτερική αξιολόγηση περιλαμβάνει τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, συγκρότηση ομάδων από 2-5 εκπαιδευτικούς που υλοποιούν Σχέδια Δράσης για τη «βελτίωση της ποιότητας της λειτουργίας του σχολείου» (η φόρμα υποβολής των οποίων περιλαμβάνει από στόχους, χρονοδιάγραμμα και μέσα μέχρι κριτήρια επιτυχίας), με υποχρεωτική τη συμμετοχή του κάθε εκπαιδευτικού σε τουλάχιστον δύο από αυτές, έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης που αναρτάται στην αντίστοιχη ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ! Η αξιολόγηση θα γίνεται με βάση 14 θεματικούς άξονες σε τετράβαθμη κλίμακα, που περιλαμβάνουν από την εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών, πρακτικών διαφοροποιημένης μάθησης και εξατομικευμένων παρεμβάσεων, ανάπτυξη εκπ/κού υλικού, ενέργειες πρόληψης της μαθητικής διαρροής, ενίσχυση ήπιων και ψηφιακών δεξιοτήτων, αξιοποίηση πόρων μέχρι τις σχέσεις εκπαιδευτικών- μαθητών και γονέων και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών! Επομένως, δεν πρόκειται για μια εσωτερική διαδικασία ανατροφοδότησης του διδακτικού έργου αλλά για μια αξιολογική διαδικασία που ποσοτικοποιεί, καταμετρά, συγκρίνει, κατανέμει και κατηγοριοποιεί τις σχολικές μονάδες.
-Η εξωτερική αξιολόγηση γίνεται: α) από τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου σε δεκάβαθμη κλίμακα για την κάθε σχολική μονάδα που καταχωρίζεται επίσης στην ειδική πλατφόρμα του ΙΕΠ, β) από τα ΠΕΚΕΣ σε περιφερειακό και γ) από την ΑΔΙΠΠΔΕ σε εθνικό επίπεδο και καταχώρισή τους στις πλατφόρμες του ΙΕΠ. Η εσωτερική αξιολόγηση είναι το όχημα για μια πολλαπλή και αυστηρά ιεραρχημένη εξωτερική αξιολόγηση, με εκθέσεις ανά σχολείο, ανά ομάδα σχολείων, ανά περιφέρεια και τελικά ανά την επικράτεια.
Ανακοίνωση ΑΡΠΑ καθηγητών Ηλείας
Η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, εν μέσω αύξησης των περιορισμών, των απαγορεύσεων και του εγκλεισμού λόγω Covid 19, με τα σχολεία να ανοιγοκλείνουν χωρίς ουσιαστικά μέτρα ασφαλούς λειτουργίας τους, με λιγότερο από δυο μήνες δια ζώσης λειτουργίας τους και χωρίς τις αναγκαίες υλικοτεχνικές υποδομές, με σχολεία σε λυόμενα, με επιταγμένο τον προσωπικό τεχνολογικό εξοπλισμό των εκπαιδευτικών (γιατί των σχολείων είναι ανεπαρκής!!) για την υλοποίηση της λεγόμενης «τηλεκπαίδευσης» (για την οποία επαίρονται ότι πέτυχαν μέσα σε άρτιες τεχνικές συνθήκες την καθολική ισότιμη χρήση της), δημοσίευσαν το ΦΕΚ140/20-1-2021 για την αξιολόγηση και έστειλαν κατεπείγουσες οδηγίες για την έναρξη της υλοποίησής της μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου! Την προωθούν ακόμα και με τον ανορθόδοξο τρόπο του απολογισμού χωρίς προγραμματισμό!!Η κίνηση αυτή δεν είναι τυχαία· αποτελεί συνέχεια μιας σειράς αντιεκπαιδευτικών νομοθετημάτων που ψηφίστηκαν εν μέσω υγειονομικής κρίσης (ψήφιση νόμου Κεραμέως, θεσμοθέτηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης σε περίοδο καταλήψεων, ζωντανή αναμετάδοση του μαθήματος, ψήφιση νόμου για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των δημόσιων πανεπιστημίων, νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ, Τράπεζα θεμάτων και αλλαγές στον τρόπο πρόσβασης στα ΑΕΙ που θα αφήσουν απ’ έξω χιλιάδες παιδιά) και έχει απώτερο στόχο τη συρρίκνωση και υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης προς όφελος ιδιωτικών μεγαλοσυμφερόντων και την προώθηση του φθηνού σχολείου της αγοράς, των δεξιοτήτων, των ταξικών και εξεταστικών φραγμών.
ΓΙΑΤΙ ΤΩΡΑ
Το ΥΠΑΙΘ εργαλειοποιεί τον εγκλεισμό, το φόβο, τα περιοριστικά μέτρα και μετατρέπει την υγειονομική κρίση σε «ευκαιρία» για να προωθήσει την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, να δημιουργήσει τετελεσμένα και να ακολουθήσει αμέσως μετά η ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού, όπως την έχει προαναγγείλει. Άλλωστε τα όσα προβλέπονται στο ΦΕΚ της αξιολόγησης αποτελούν εξειδίκευση των άρθρων του νόμου 4692/2020 της ΝΔ, ο οποίος αποτελεί συνέχεια του νόμου Γαβρόγλου 4547/, κινούνται στις κατευθυντήριες γραμμές: • της έκθεσης του ΟΟΣΑ του 2018, που συντάχθηκε κατά παραγγελία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, • της έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον Μάιο του 2020, • της Ετήσιας Έκθεσης Παρακολούθησης της Εκπαίδευσης και της Κατάρτισης 2020 του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου. Ταυτόχρονα αποτελούν βασικό ιδεολογικό και πολιτικό πυλώνα του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας και υποδεικνύονται και από την πρόσφατη έκθεση Πισσαρίδη.
ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, γιατί θα οδηγήσει:
► Στην κατηγοριοποίηση και βαθύτερη ταξική διαφοροποίηση των σχολείων (και εκπαιδευτικών, μαθητών) και σε σχολεία πολλών ταχυτήτων. Αυτό θα έχει ως επακόλουθο τον ανταγωνισμό και το διχασμό ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και σε σχολεία. Από τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα εξαρτάται η χρηματοδότησή τους (όπως ήδη εφαρμόζεται στα ΑΕΙ), η συγχώνευση ή το κλείσιμό τους, η αναζήτηση οικονομικών πόρων από ιδιώτες. Δεν είναι τραγελαφικό το ότι στο υποχρηματοδούμενο σχολείο θα αξιολογείται η «ικανότητα διαχείρισης των οικονομικών πόρων» ή σε ένα υποστελεχωμένο σχολείο θα αξιολογείται η «αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού»;
► Στην ενοχοποίηση των εκπαιδευτικών και των σχολείων για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία (και στην αθώωση των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών ή των πολιτικοοικονομικοκοινωνικών παραγόντων που καθορίζουν τη λειτουργία του σχολείου) όπως π.χ. για προβλήματα μαθητικής επίδοσης, σχολικής διαρροής, απουσιών, έλλειψης υποδομών ή για τη μη πραγματοποίηση «καινοτόμων» προγραμμάτων με επιχειρήσεις για την εξεύρεση χρημάτων. Δεν είναι κωμικοτραγικό το ότι σε ένα σχολείο με ακατάλληλες υποδομές, με αίθουσες κλουβιά ή μαθητές σε λυόμενα, θα αξιολογείται «η αξιοποίηση των σχολικών υποδομών»;
► Στη συρρίκνωση και απαξίωση του δημόσιου αγαθού της μόρφωσης: οι θεματικοί άξονες περιγράφουν το μοντέλο ενός σχολείου που δεν εστιάζει στη μορφωτική διαδικασία και στην ουσιαστική γνώση, αλλά σε πρόσκαιρες δεξιότητες και μετρήσιμους στόχους που θα καθορίζονται από τις ανάγκες της αγοράς και την εμπλοκή στην εκπαιδευτική διαδικασία φορέων άσχετων με την εκπαίδευση (από Μ.Κ.Ο. μέχρι και επιχειρήσεις). Σε μια εποχή που η ανάγκη για στέρεη γνώση και ολόπλευρη μόρφωση είναι αδήριτη, θα αξιολογείται η «καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές»!
► Στη χειραγώγηση και στην εξαφάνιση της σχετικής παιδαγωγικής ελευθερίας: όλα, θεματικοί άξονες του προγραμματισμού, φόρμες αξιολόγησης, περιεχόμενο των κριτηρίων, ο τρόπος σύνταξής τους στην έκθεση αξιολόγησης ΚΑΘΟΡΙΖΟΝΤΑΙ από τα πάνω. Το Σχολικό συμβούλιο, το ΠΕΚΕΣ, η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε, το ΙΕΠ, το Υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί, ως εκτελεστές προκαθορισμένων πρακτικών, λογοδοτούν για το επίπεδο συμμόρφωσής τους στους δείκτες της αξιολόγησης! Το ρήμα «διδάσκω» λείπει από το σχεδιάγραμμα που περιγράφει σχηματικά τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, ενώ κυριαρχούν τα ρήματα: «ελέγχω, παρακολουθώ, εντοπίζω, ιεραρχώ, προσαρμόζω, αξιολογώ».
► Στην πλήρη αποσύνθεση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών: απώλεια οργανικών, ενίσχυση ελαστικών σχέσεων εργασίας, αύξηση του εργάσιμου χρόνου, ενώ οι μαθητικές επιδόσεις θα αποτελούν το σημαντικότερο μετρήσιμο στοιχείο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.
Η ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Η διεθνής εμπειρία (π.χ. Μ. Βρετανία,ΗΠΑ) έχει αποδείξει ότι η εφαρμογή της αξιολόγησης οδήγησε: σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων,·στη λειτουργία τους με όρους ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας, στη συρρίκνωση μορφωτικών και εργασιακών δικαιωμάτων, στην είσοδο γονέων και δήμων στα σχολεία σε ρόλο επόπτη του εκπαιδευτικού έργου, στην «ελεύθερη επιλογή» του διδακτικού προσωπικού (που σημαίνει εδραίωση μηχανισμών ρουσφετιού), που, μαζί με τη δυνατότητα των γονιών να επιλέγουν σχολείο, αποτελούν το μείγμα της αποδόμησης του δημόσιου χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος. Τα παραπάνω επιβεβαιώνονται και από τα επίσημα χείλη της Νταϊάν Ράβιτς, διακεκριμένης Αμερικανίδας καθηγήτριας με ειδίκευση στην εκπαιδευτική πολιτική, η οποία, μετά την εμπειρία της ως υφυπουργός Παιδείας επί Τζορτζ Μπους πατρός, έπαψε να υπερασπίζεται την αξιολόγηση: «Σήμερα δεν πιστεύω πια πως η αξιολόγηση ή η επιλογή σχολείου μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα της εκπαίδευσης, όπως είχαμε ελπίσει….».Η ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ και Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΑΠΕΡΓΙΑ – ΑΠΟΧΗ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη