Εκπαιδευτικοί: Σχολεία στο έλεος της πανδημίας και του καιρού
Πίσω από την τηλεκπαίδευση προσπαθούν να κρυφτούν Υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση, καθώς δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για τα κλειστά σχολεία σε όλη τη χώρα λόγω καιρού και κορονοϊού, αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ιεράπετρας

Πίσω από την τηλεκπαίδευση προσπαθούν να κρυφτούν Υπουργείο Παιδείας και κυβέρνηση, καθώς δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη για τα κλειστά σχολεία σε όλη τη χώρα λόγω καιρού και κορονοϊού, αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Ιεράπετρας.

Παράλληλα, στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται ότι «τα σχολεία παραμένουν υγειονομικά αθωράκιστα, με απαρχαιωμένες κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, με πολυπληθείς τάξεις, με ελλιπή καθαριότητα, χωρίς μαζικά τεστ πρόληψης και ελέγχου της διασποράς, χωρίς σαφή σχεδιασμό για τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και αδυνατούν, παρά την φιλότιμη προσπάθεια των εκπαιδευτικών, να αντιμετωπίσουν τις έκτακτες και πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε».

Η ανακοίνωση: 

Χθες και σήμερα, με τα σχολεία σχεδόν σ’ ολόκληρη την Ελλάδα κλειστά (σε κάποιες περιοχές λόγω πανδημίας και σε άλλες λόγω καιρού), το Υπουργείο Παιδείας και η κυβέρνηση αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους, προσπαθούν να κρυφτούν πίσω από την «τηλεκπαίδευση», που την επιστρατεύουν ως τη μοναδική λύση για να συνεχιστεί η εκπαιδευτική διαδικασία χωρίς όμως να έχουν διασφαλίσει τα αυτονόητα: τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα σχολεία παραμένουν υγειονομικά αθωράκιστα, με απαρχαιωμένες κτιριακές και τεχνολογικές υποδομές, με πολυπληθείς τάξεις, με ελλιπή καθαριότητα, χωρίς μαζικά τεστ πρόληψης και ελέγχου της διασποράς, χωρίς σαφή σχεδιασμό για τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών και αδυνατούν, παρά την φιλότιμη προσπάθεια των εκπαιδευτικών, να αντιμετωπίσουν τις έκτακτες και πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε. Τα ερωτήματα προκύπτουν αμείλικτα:  

• Πώς θα γίνει τηλεκπαίδευση από τους εκπαιδευτικούς που – μην έχοντας κατάλληλο προσωπικό εξοπλισμό - χρησιμοποιούσαν τον εξοπλισμό των σχολικών μονάδων για την υλοποιήσουν;  

• Ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι θα μπορούσαν να μετακινηθούν με ασφάλεια προς τις σχολικές τους μονάδες, προκειμένου να έχουν πρόσβαση στα μέσα της τηλεκπαίδευσης;  

• Η αδυναμία πολλών μαθητών (λόγω έλλειψης υποδομής και διαδικτυακής σύνδεσης, καθώς δεν έχει υπάρξει κρατική μέριμνα), δεν έχει καταστροφικά αποτελέσματα τόσο στην και ψυχική τους υγεία όσο και μαθησιακά;  

• Το θεσμοθετημένο εργασιακό ωράριο εκπαιδευτικών και γονέων υφίσταται ή με  αφορμή κάθε «έκτακτη» ανάγκη θα γίνεται «λάστιχο»;  

Η τηλεκπαίδευση υλοποιείται χωρίς να έχει ούτε στο ελάχιστο εξασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των παιδιών, χωρίς προσαρμοσμένα διδακτικά αντικείμενα για εξ αποστάσεως εκπαιδευτικές διαδικασίες, χωρίς την μέριμνα για δωρεάν χορήγηση του αναγκαίου τεχνολογικού εξοπλισμού σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, χωρίς ούτε καν το άφαντο εδώ και 11 μήνες ταχύρυθμο εισαγωγικό σεμινάριο των 20 ωρών και με την μονιμοποίηση του εντελώς αντιπαιδαγωγικού για παιδιά ηλικίας 4 μέχρι 12 ετών απογευματινού ωραρίου. Παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των εκπαιδευτικών και των γονέων, πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι;  

Η αδιαφορία για τη στήριξη των μαθητών στις πολυποίκιλες ανάγκες τους (μορφωτικές, ψυχοσυναισθηματικές, κοινωνικοποίησης, εμπέδωσης των αρχών της ισονομίας και της δημοκρατίας, καλλιέργειας κριτικής σκέψης κλπ) και η πολιτική επιλογή των ανοχύρωτων σχολείων οδηγεί σε μια επικίνδυνη συνθήκη για το μέλλον του δημόσιου σχολείου και της παιδαγωγικής διάστασης της μαθησιακής διαδικασίας.  

Η κυβέρνηση, που ούτως ή άλλως κινείται σε «βαρομετρικά χαμηλά» σε σχέση με την αποτελεσματικότητά της, για άλλη μια φορά βαθμολογείται κάτω από τη βάση.   

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Μαρία Λιουδάκη» υπογραμμίζουμε πως εάν τα σχέδια της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και της Κυβέρνησης, μόλις τελειώσει η περίοδος της υγειονομικής κρίσης, είναι η  ξιοποίηση της ηλεκπαίδευσης για να αντικαταστήσουν, εστιασμένα σε περιοχές της χώρας, τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία θα μας βρουν μπροστά τους. Δεν θα επιτρέψουμε τη διάλυση του δημόσιου σχολείου και τη μετατροπή της ζωντανής μαθησιακής διαδικασίας σε ένα αποστειρωμένο, πέρα από κάθε παιδαγωγική και επιστημονική άποψη, υποκατάστατο μέσα από οθόνες.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες