Tα αμέτρητα «βουβά» θύματα… και οι δείκτες αξιολόγησης
Αυτό το ελληνικό σχολείο, ο φυσικός χώρος των παιδιών, ο χώρος προετοιμασίας αυριανών ενεργών πολιτών, ο καθρέφτης της κοινωνίας. Κανείς δεν αντιλαμβάνεται την ευθύνη που αντιστοιχεί στο εκπαιδευτικό σύστημα για όποια φαινόμενα καταδικάζουμε στην κοινωνία των ενηλίκων; 

ΤΑ ΑΜΕΤΡΗΤΑ «ΒΟΥΒΑ» ΘΥΜΑΤΑ…ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΙΚΤΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (ΕΚΤΟΣ ΘΕΜΑΤΟΣ)…

Της Τόλη Ευαγγελίας

Θύτες και θύματα βίας (όποιας μορφής)… καταγγελίες , λαϊκά δικαστήρια, κυκλώματα, αθέατοι κόσμοι θυμάτων και θυτών, ορατοί δράστες που τώρα το σύστημα θα τους χρησιμοποιήσει για να κατευναστεί το κοινό αίσθημα για απονομή τιμωρίας και δικαιοσύνης αλλά και πάλι δε θα φτάσει το μαχαίρι στο κόκκαλο κ στην ολική κάθαρση…

Μια απορία μου προκύπτει….Αυτό το ελληνικό σχολείο, ο φυσικός χώρος των παιδιών (που φοριέται πολύ ως ατάκα τώρα τελευταία), ο χώρος προετοιμασίας αυριανών ενεργών πολιτών, ο καθρέφτης της κοινωνίας και όλες αυτές οι κενού πλέον περιεχομένου φράσεις πού στέκεται σε όλα αυτά; Κανείς δεν αντιλαμβάνεται την ευθύνη που αντιστοιχεί στο εκπαιδευτικό σύστημα για όποια φαινόμενα καταδικάζουμε στην κοινωνία των ενηλίκων; 

Κανείς δε βγαίνει να πει ότι το εκπαιδευτικό σύστημα όπως είναι στημένο ως σήμερα έχει αποτύχει; Όχι γιατί δεν παράγει άριστους, όχι γιατί τα παιδιά περνούν με χαμηλό μέσο όρο στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα αλλά γιατί έχει αποτύχει να προστατέψει τα παιδιά μας από το να γίνουν ΔΡΑΣΤΕΣ..

Έχει αποτύχει να τα προστατέψει από το να γίνουν ΘΥΜΑΤΑ…

Έχει αποτύχει στην πρόληψη της όποιας εγκληματικότητας και ίσα ίσα συμβάλλει να μεγιστοποιηθεί  και απλά όταν εκδηλωθεί στην κοινωνία των ενηλίκων ασχολείται με την καταστολή και το ποινικό δίκαιο επιβολής ποινών..

Έχει αποτύχει να εκπαιδεύσει τα παιδιά να εκφράζονται χωρίς φόβο…

Έχει αποτύχει να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους την πηγή πυροδότησης και να τα διαχειρίζονται και κυρίως το ΘΥΜΟ ,τη ΛΥΠΗ και το ΦΟΒΟ..

Έχει αποτύχει να αντιλαμβάνονται το σώμα τους, να αποδέχονται τη σεξουαλικότητα τους χωρίς ακραίους πειραματισμούς..

Έχει αποτύχει να προστατέψει παιδιά που δέχονται βία στα σπίτια τους και όχι μόνο…

Έχει αποτύχει να αποτρέψει το μελλοντικό δράστη να πυροδοτήσει την όποια υπολανθάνουσα ροπή στην παραβατικότητα…

Έχει αποτύχει… έχει αποτύχει…έχει αποτύχει…

Τόσοι επιστημονικοί κλάδοι αναξιοποίητοι ψυχολόγοι, ανθρωπολόγοι, εγκληματολόγοι κλπ κλπ που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε μια μεταρρύθμιση εκπαιδευτική με στόχο την προετοιμασία μιας υγιούς ψυχικά κοινωνίας γιατί μόνο μια τέτοια κοινωνία μπορεί να εξασφαλίσει κοινωνική συνοχή, παραγωγικότητα, μείωση εγκληματικότητας…

Χωρίς να υποτιμώ αξιόλογες προσπάθειες και εργασίες των συναδέλφων μου τα κολάζ των συναισθημάτων και τα βιντεάκια για το bullying, πολύ δημοφιλή σε πλαίσια προγραμμάτων είναι σαν να θεραπεύεις στην ακμή το σπυράκι και να μη θεραπεύεις την αιτία…το ανακουφίζεις για λίγο αλλά αν δεν εντοπίσεις την πραγματική αιτία το σπυράκι θα ξαναβγει…

Είναι δυνατόν τα παιδιά με σοβαρά θέματα να τα παραπέμπουμε να απευθυνθούν σε τηλεφωνικές γραμμές υποστήριξης, οι οποίες φυσικά και είναι αποτελεσματικές αλλά  να μην υπάρχει ζωντανή γραμμή υποστήριξης στο σχολείο; Στο φυσικό τους χώρο; Είναι δυνατόν να μιλάμε για ψυχοκοινωνική υποστήριξη με ψυχολόγο που αλλάζει κάθε χρόνο, έρχεται στα μέσα της χρονιάς και μοιράζεται στα σχολεία;

Πέρα από την κα Μενδώνη δε θα έπρεπε να ζητήσουν μια «συγγνώμη» όλοι οι Υπουργοί Παιδείας που απέτυχαν να δημιουργήσουν ένα πραγματικά φυσικό χώρο για τα παιδιά που τα προστατεύει από εκδηλώσεις βίας μέσα σε δραστηριότητες που ενθαρρύνονται να συμμετέχουν υποτίθεται για την ψυχική τους υγεία και προάγουν τον πολιτισμό, τις αξίες και τα ευγενή αισθήματα και να τα αφήνει συνθλίβονται ψυχικά και σωματικά στον αθλητισμό και την τέχνη;

Πού στεκόμαστε εμείς ως εκπαιδευτικοί και γονείς; Πού διαμαρτυρόμαστε για όλη αυτή την κατάσταση; Τι διεκδικούμε για τα παιδιά μας; Εστιάζουμε στην καταστολή γιατί εκεί είναι ο θεατός κόσμος των φαινομένων αλλά ποιος ασχολείται με την πρόληψη;

Μπορώ λοιπόν να απαντήσω με μια λέξη σε όλους τους εκτός θέματος και ουσίας δείκτες αξιολόγησης σε αυτό το έκτρωμα που θέλει να μετατρέψει το παιδαγωγικό προσωπικό σε τεχνοκρατικό και να ξεριζώσει κι άλλο τον παιδαγωγικό χαρακτήρα του σχολείου, του φυσικού χώρου των παιδιών… ΑΠΟΤΥΧΑΜΕ…να γίνουμε ένα σχολείο ΠΡΟΛΗΨΗΣ και ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ των θεμελιωδών δικαιωμάτων ενός παιδιού και ένα σχολείο ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ μιας υγιούς κοινωνίας… Η’ μήπως τελικά άλλου στοχεύετε;

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ