Νίκη Κεραμέως CISCO
Επί 10 ολόκληρους μήνες, η Υπουργός Παιδείας ψευδόταν ασύστολα ισχυριζόμενη ότι (α) η σύμβαση με τη Cisco είναι δωρεάν και (β) τα δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών είναι ασφαλή.

Πριν από έναν ακριβώς χρόνο, στις 18/3/2020, ο Σύλλογός μας με ανακοίνωσή του είχε επισημάνει ότι:

Οι κινήσεις του Υπουργείου, οι ευχαριστίες σε μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους του χώρου προδιαθέτουν μια πρωτοβουλία που μπορεί να οδηγήσει σε ανάθεση σε μεγάλη εταιρία όλου του πακέτου της τηλεκπαίδευσης.

Επίσης, οι εξαγγελίες της Περιφέρειας Αττικής για αντίστοιχη πλατφόρμα που παρέχει σε συνεργασία με ιδιωτική εταιρεία κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Δηλώνουμε ότι μια τέτοια εξέλιξη αποτελεί ιδιωτικοποίηση της εκπαίδευσης και μάλιστα με εξαιρετικά αμφίβολα αποτελέσματα, παρέχει πρόσβαση σε εξαιρετικά ευαίσθητα δεδομένα σε εταιρικούς ομίλους, ανοίγει το ζήτημα της σύνδεσης με την αξιολόγηση (και μάλιστα με τον πανοπτικό έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας από κρατικούς φορείς και ιδιωτικούς ομίλους και την παροχή ευαίσθητων δεδομένων στην αγορά) και μας βρίσκει κάθετα αντίθετους.

Δυστυχώς, οι εξελίξεις επιβεβαίωσαν αυτές τις εκτιμήσεις μας.

Επί 10 ολόκληρους μήνες, η Υπουργός Παιδείας ψευδόταν ασύστολα ισχυριζόμενη ότι (α) η σύμβαση με τη Cisco είναι δωρεάν και (β) τα δεδομένα εκπαιδευτικών και μαθητών είναι ασφαλή.

Συνεχίζει στον ίδιο ολισθηρό δρόμο και σήμερα, όταν επιμένει να ισχυρίζεται ότι τα δεδομένα που έχει στην κατοχή της η εταιρία είναι αποπροσωποποιημένα.

Όταν όλοι γνωρίζουν ότι οι μεγάλες εταιρίες ενδιαφέρονται για τέτοιες «αποπροσωποποιημένες» πληροφορίες (μεταδεδομένα) και τις μεταπωλούν η μία στην άλλη ώστε να διαμορφώσουν το προφίλ του κάθε «πελάτη» (φύλο, ηλικία, μορφωτικό επίπεδο, προτιμήσεις, ενδιαφέροντα, τάσεις, κλπ).

Σήμερα αποκαλύπτεται ότι το «δωρεάν» ισούται με 2 εκατομμύρια ευρώ στη Cisco κι ανεξέλεγκτη εμπορική χρήση των χρυσοτόκων μεταδεδομένων από μέρους της.

Θυμίζουμε ότι η Υπουργός Παιδείας:

  • Είπε ψέματα από το βήμα της Βουλής ότι είναι δωρεάν η σύμβαση με την Cisco και ότι έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.
  • Απέκρυψε τη συγκεκριμένη σύμβαση για μεγάλο χρονικό διάστημα ενώ ήταν υποχρεωμένη βάση νόμου να την δημοσιοποιήσει.
  • Δεν πήρε, ένα χρόνο τώρα, ούτε ένα μέτρο για την ασφαλή και συνεχή λειτουργία των σχολείων.
  • Δεν εκπόνησε ένα σχέδιο εκπαιδευτικής λειτουργίας, αναπροσαρμογής της ύλης και των διδακτικών στόχων ώστε να αντιμετωπιστούν τα μορφωτικά κενά που προκύπτουν από τη μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων.
  • Δεν αναβάθμισε στο ελάχιστο τις δικτυακές υποδομές και τον τεχνολογικό εξοπλισμό των σχολείων παρά την αδήριτη αναγκαιότητα.
  • Δεν υποστήριξε τους/τις εκπαιδευτικούς, (οι οποίοι, συναισθανόμενοι τον κοινωνικό τους ρόλο σήκωσαν μόνοι τους το τιτάνιο έργο της στήριξης των μαθητών τους με κάθε διαθέσιμο μέσο) για ούτε ένα λεπτό της ώρας, με έγκαιρη, οργανωμένη, μεθοδική και στοχευμένη επιμόρφωση.
  • Κατάφερε να έχει καθηλωμένα τα παιδιά μπροστά σε μια οθόνη από τον περασμένο Νοέμβριο και δεν έστειλε ούτε ένα πλήκτρο σε εκείνα που στερούνται τα χρειώδη.
  • Κατάφερε να μιλάμε όχι για χαμένη χρονιά αλλά για χαμένη γενιά! Για απογείωση των μορφωτικών ελλειμμάτων και των εκπαιδευτικών ανισοτήτων. Για ανυπολόγιστες συνέπειες στην κοινωνική ανάπτυξη και την ψυχοσυναισθηματική κατάσταση των παιδιών.

Δεν πρόκειται για προσωπικές ευθύνες και αβλεψίες, αλλά για συνειδητές πολιτικές επιλογές της κυβέρνησης που προωθεί το σχολείο της αγοράς, αντιλαμβάνεται τους γονείς ως πελάτες και το μορφωτικό αγαθό ως προϊόν προς πώληση. Συνειδητές επιλογές μιας κυβέρνησης, που φέρει ακέραια την ευθύνη για την εξέλιξη της πανδημίας και την μακρόχρονη αναστολή λειτουργίας των σχολείων, αφού άφησε ανοχύρωτα τα νοσοκομεία και τα σχολεία.

Απέναντι σε αυτή την πραγματικότητα αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε:

  1. Άμεση διακοπή της συνεργασίας με καταγγελία της σύμβασης που έχουν συνυπογράψει τα δύο μέρη.
  2. Νομικό έλεγχο των ενεργειών της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ και συνολικά της σύναψης συνεργασίας με τη Cisco.
  3. Γενναία χρηματοδότηση του ΠΣΔ ώστε να καλύπτονται όλες οι λειτουργίες της ΕξΑΕ αποκλειστικά από δημόσιους φορείς. Η ΕξΑΕ δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή διδασκαλία και δεν μπορεί να αξιοποιείται παρά μόνο σε περιόδους μακρόχρονης αναστολής λειτουργίας των σχολείων.
  4. Να παραιτηθεί η Υπουργός Παιδείας και να σταματήσει η αντιεκπαιδευτική πολιτική αποδόμησης του δημόσιου σχολείου.
  5. Αλλαγή του επιδημιολογικού μοντέλου, με ικανοποίηση των αιτημάτων των υγειονομικών και υλοποίηση, άμεσα, των αιτημάτων των εκπαιδευτικών ώστε να ανοίξουν και να λειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία.

 

Καλούμε άμεσα το Δ.Σ. της ΔΟΕ, τους Συλλόγους  ΠΕ, τους γονεϊκούς φορείς, να προχωρήσουμε σε κεντρική απεργιακή πανεκπαιδευτική κινητοποίηση την επόμενη εβδομάδα.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες