foto-sxoleia-memaska-mathites
Nikos Libertas / SOOC
Αύριο συνεδριάζει η επιτροπή των ειδικών για το άνοιγμα των σχολείων - Ποιες ημερομηνίες βρίσκονται στο τραπέζι των συζητήσεων

Με την 5η ή την 12η Απριλίου να βρίσκονται στο τραπέζι ως πιθανές ημερομηνίες για το άνοιγμα των σχολείων, συνεδριάζει αύριο η επιτροπή λοιμωξιολόγων του υπουργείου Υγείας.

Κι ενώ ακόμη αναμένονται οι τελικές αποφάσεις, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σε χθεσινή τηλεοπτική της εμφάνιση, έκανε λόγο για επαναλειτουργία των Γυμνασίων και Λυκείων την ερχόμενη Δευτέρα. Ωστόσο, η απόφαση θα ληφθεί μετά τη σχετική εισήγηση της Επιτροπής, η οποία αναμένεται να προτείνει άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας στις 12 Απριλίου ή να προκρίνει τη διά ζώσης διδασκαλία μόνο στις περιοχές που δεν βρίσκονται στο βαθύ κόκκινο, όπως άφησε να εννοηθεί ο αναπληρωτής καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής ΕΚΠΑ Δημήτρης Παρασκευής.

Το σίγουρο είναι ότι προτάσσεται το άνοιγμα της δευτεροβάθμιας σε πρώτη φάση, με την επαναλειτουργία των δημοτικών και των νηπιαγωγείων πιθανόν να μετατίθεται για μετά το Πάσχα. Μάλιστα, όπως έχει ανακοινώσει ήδη το υπουργείο Παιδείας, η περίοδος των διακοπών του Πάσχα, δεν θα αξιοποιηθεί για μαθήματα, όπως είχε γίνει πέρυσι. Και η υπουργός Παιδείας αλλά και η αρμόδια υφυπουργός Ζέττα Μακρή, πάντως, έχουν δηλώσει ότι εξετάζεται μία μικρή παράταση του σχολικού έτους, όχι τόσο για κάλυψη της ύλης, η οποία όπως λένε θα έχει ολοκληρωθεί, αλλά προκειμένου να μπορέσουν οι μαθητές να παραμείνουν περισσότερο χρόνο γίνεται στις φυσικές τάξεις τις οποίες έχουν στερηθεί επί πολλούς μήνες.

Χωρισμένη στα τρία η Επιτροπή

school_foto_book.jpg

Εντός της Επιτροπής των λοιμωξιολόγων έχουν διαμορφωθεί τρεις κυρίαρχες τάσεις σχετικά με το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία και το λιανεμπόριο. 

Ενώ είναι ξεκάθαρο πως προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι το άνοιγμα των σχολείων και του λιανεμπορίου εντός της επιτροπής σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr συγκροτείται μία μεγάλη ομάδα επιστημόνων που τοποθετείται αρνητικά στο άμεσο άνοιγμα!

Τη Δευτέρα ανακοινώθηκαν 1.724  νέα κρούσματα κορονοϊού στη χώρα σε σύνολο 15.607 PCR και Rapid τεστ. Αυτό σημαίνει πως η θετικότητα είναι 11,05%, γεγονός που προκαλεί τρόμο στους επιστήμονες και φρενάρει την προοπτική της άμεσης "επανόδου στη κανονικότητα", ενώ σήμερα ο αντίστοιχος αριθμός των κρουσμάτων αναμένεται να αγγίξει τις 4.000.

Ποιες είναι οι ομάδες εντός της επιτροπής και τι λένε για τα σχολεία

Η πρώτη ομάδα είναι αυτή που στέκεται καθολικά ενάντια στο άνοιγμα των σχολείων πριν το Πάσχα και στη γενικότερη χαλάρωση των μέτρων καθώς τονίζουν πως ακόμα και η παραμικρή άρση περιορισμών θα κάνει τη χώρα να μοιάζει με "Μπέργκαμο".

Κάποιοι από τους επιστήμονες αυτής της ομάδας κάνουν λόγο για εκτόξευση των κρουσμάτων και των διασωληνωμένων τις επόμενες ημέρες.

Η ομάδα αυτή τονίζει πως αν υπάρξει υπομονή έως και μετά το Πάσχα όπου θα έχει προχωρήσει ο εμβολιασμός η κατάσταση θα είναι σαφώς καλύτερη για μία ολική επαναφορά. Η ομάδα αυτή τονίζει δε πως με αυτή τη μεθοδολογία θα υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες για να δούμε πιο γρήγορα ένα καλοκαίρι όπως παλιά!

Η δεύτερη ομάδα που αριθμητικά υπερτερεί της πρώτης και συντάσσεται με τη στοχοθεσία του κυβερνητικού επιτελείου σχετικά με τα σχολεία, το λιανεμπόριο και τα καταστήματα.

Οι επιστήμονες της δεύτερης ομάδας είναι αυτοί που μιλούν για άμεση χαλάρωση των μέτρων και άρση του Lockdown το οποίο όπως λένε φαίνεται να μην αποδίδει.

Κύριο επιχείρημα στην τοποθέτηση αυτής της ομάδας είναι πως η μετάδοση πλέον γίνεται εντός των σπιτιών με συναντήσεις και πως αυτή η τάση θα πρέπει να εκτονωθεί με το άνοιγμα των δραστηριοτήτων στους εξωτερικούς χώρους

Η τρίτη ομάδα τοποθετείται κάπου το κέντρο και τονίζει πως δεν πρέπει να ανοίξουν σχολεία και λιανεμπόριο μαζί! Υποστηρίζουν πως η συνεδρίαση της Τετάρτης θα πρέπει να εισηγηθεί άνοιγμα ενός τομέα και μόνο!

Νίκος Τζανάκης: Τα σχολεία έχει αποδειχθεί ότι συμβάλουν στην πανδημία

Ο καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης και αντιπρόεδρος της Πνευμονολογικής Εταιρείας Νίκος Τζανάκης τοποθετήθηκε για το άνοιγμα των σχολείων και τάσσεται υπέρ της επαναλειτουργίας της Γ’ Λυκείου ή μόνο του Λυκείου.
«Τα σχολεία έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλουν στην πανδημία, η δομή των σχολείων στην Ελλάδα δεν επιτρέπει να αραιώσουμε τα παιδιά στις τάξεις και δεν έχουμε και τα καλύτερα κτιριακά συγκροτήματα για αερισμό των αιθουσών, θα πρότεινα υβριδική λειτουργία των σχολείων στις περιοχές με χαμηλό επιδημιολογικό φορτίο δηλαδή μερικά μαθήματα εξ αποστάσεως και μερικά μαθήματα στην τάξη εκ περιτροπής και στις κόκκινες περιοχές προς στιγμήν τα σχολεία μπορούν να περιμένουν, η δουλειά τους έως ένα βαθμό γίνεται» είπε.
«Θα έβλεπα την Γ’ Λυκείου ή μόνο το Λύκειο να επιστρέφει στα σχολεία» υπογράμμισε.

Προϋπόθεση ο διαγνωστικός έλεγχος για την επιστροφή στα σχολεία

Σήμερα, με σχετικό άρθρο σε πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, ορίζεται ο διαγνωστικός έλεγχος ως προϋπόθεση για την επιστροφή των μαθητών στα θρανία. Πολλοί είναι βέβαια αυτοί που τονίζουν πως δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση λύση καθώς αν τα σχολεία δεν ανοίξουν με 15 μαθητές ανά τάξη, ώστε να μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις.
«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια για να επιστρέψουν τα παιδιά στα σχολεία. Είχαμε συζήτηση την Παρασκευή με την επιτροπή, και παρουσιάσαμε ένα πλήρες σχέδιο για το άνοιγμα σε πρώτη φάση της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, δηλαδή γυμνασίων και λυκείων. Ο στόχος είναι για την άλλη εβδομάδα κάποια στιγμή. Θα συνοδεύεται από το συμπληρωματικό μέτρο του self-testing για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τεστ μια φορά την εβδομάδα στο σπίτι», δήλωσε στο Mega η Νίκη Κεραμέως.
«Το τεστ αυτό θα το παίρνουν οι γονείς δωρεάν από τα φαρμακεία. Δικαιούται κάθε παιδί, όπως και κάθε ενήλικας, τέσσερα τεστ τον μήνα. Κάθε Δευτέρα μαθητές και εκπαιδευτικοί θα κάνουν το self-test, με στόχο να θωρακίσουμε όσο μπορούμε τα σχολεία μας. Όλα τα μέτρα θα συνεχίσουν να ισχύουν, όπως μάσκες, διαλείμματα, αποστάσεις κλπ», επισήμανε.

Εμβολιασμοί εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις

Το υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο που εστάλη στα σχολεία, ζητούσε εσπευσμένα από τους εκπαιδευτικούς να δηλώσουν εντός λίγων ωρών αν επιθυμούν να εμβολιαστούν με αδιάθετες δόσεις εμβολίων. 

Αναλυτικά η εγκύκλιος αναφέρει:

Προκειμένου να ενεργοποιηθεί η δυνατότητα του εμβολιασμού των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ –ΕΒΠ που εργάζονται στις σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης κατά την τρέχουσα εμβολιαστική περίοδο, καλούνται οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης να προβούν στον ορισμό Ομάδας Συντονισμού Εμβολιασμών. Τα μέλη της Ομάδας Συντονισμού μπορεί να είναι εκπαιδευτικοί ή διοικητικοί υπάλληλοι. Έδρα της Ομάδας Συντονισμού είναι η Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία υπάγεται ο Συντονιστής. Οι ώρες απασχόλησης είναι 14.00-20.00 (ώρες αιχμής 15-19.00). Τα μέλη της Ομάδας Συντονισμού απασχολούνται δια ζώσης στην έδρα της Ομάδας και απαλλάσσονται από λοιπά καθήκοντα.

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης συγκεντρώνει τα στοιχεία των μελών των Ομάδων Συντονισμού Εμβολιασμών της περιοχής αρμοδιότητάςτης (ΠΔΕ, Δ/νση Εκπ/σης, Επώνυμο, Όνομα, κινητό τηλέφωνο, τηλέφωνο εργασίας, τηλέφωνο οικίας, e-mail, ιδιότητα στην Ομάδα) και τα αποστέλλει στη Γενική Γραμματεία Α/θμιας, Β/θμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής στην ηλεκτρονική διεύθυνση ταχυδρομείου: [email protected]. Η σχετική προθεσμία που είχε ορίσει το υπουργείο έληγε χθες, αλλά οι εκπαιδευτικοί έχουν ζητήσει παράταση.

Η κάθε Ομάδα Συντονισμού Εμβολιασμών συλλέγει από τις σχολικές μονάδες τα στοιχεία των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ –ΕΒΠ (ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμό κινητού τηλεφώνου, αριθμό τηλεφώνου οικίας, σχολείο απασχόλησης)που επιθυμούν να καταστούν δικαιούχοι εμβολιασμού για πρώτη φορά, το οποίο δηλώνουν με υπεύθυνη δήλωση, από αδιάθετες δόσεις εμβολίων στα εμβολιαστικά κέντρα και καταρτίζουν κοινό κατάλογο εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ ταξινομημένο ανά ημερομηνία γέννησης με φθίνουσα σειρά ηλικίας. Σε περίπτωση ίδιας ημερομηνίας γέννησης η ταξινόμηση γίνεται αλφαβητικά.

Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ –ΕΒΠ κατά την ειδοποίησή τους δηλώνουν τη δυνατότητα έγκαιρης προσέλευσης την ίδια ημέρα στο εμβολιαστικό κέντρο,και αφού εμβολιαστούν, ενημερώνουν σχετικά την Ομάδα Συντονισμού, ώστε να απαλειφθεί το όνομά τους από τον κατάλογο. Εκπαιδευτικόςή μέλος ΕΕΠ –ΕΒΠ ο οποίος ειδοποιείται αλλά δηλώνει ότι δε δύναται να προσέλθει τη συγκεκριμένη μέρα παραμένει στον κατάλογο για επόμενη ειδοποίηση. Καθίσταται σαφές ότι οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ –ΕΒΠ καλούνται με τη σειρά προτεραιότητας του καταλόγου,και σε περίπτωση που δεν ανταποκριθούν στην κλήση ή δεν είναι σε θέση να μεταβούν εντός του προβλεπόμενου χρόνου στο σημείο εμβολιασμού, ενημερώνεται ο επόμενος στον κατάλογο.

Αντιδράσεις

Δεν άργησαν να έρθουν και οι πρώτες αντιδράσεις, με την ΔΟΕ, με επιστολή της στην υπουργό Παιδείας ζητά να μάθει το όνομα της εταιρείας με τα αδιάθετα εμβόλια της οποίας θα γίνει η διαδικασία καθώς και να δοθεί παράταση προθεσμίας υποβολής δηλώσεων 2-3 ημερών, προκειμένου να ενημερωθεί το σύνολο των εκπαιδευτικών.

Μάλιστα, κατηγορεί το υπουργείο για «βεβιασμένη ενέργεια» που «φανερώνει, δυστυχώς, ότι δεν υπάρχει οργανωμένος και μελετημένος σχεδιασμός για την κάλυψη των αναγκών όλων των εκπαιδευτικών να εμβολιαστούν με το εμβόλιο που επιθυμούν και για την, ουσιαστική, προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας».

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

VOUCHER 1250 Ευρώ σε εργαζόμενους και ανέργους του ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ: Αιτήσεις εδώ

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/10

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κολωνακι
Πώς τα «κατσικάδικα» έγιναν Κολωνάκι - Η ιστορία ενός βοσκότοπου που έγινε αριστοκρατική συνοικία
Οι στάνες, τα παλιά ρέματα, η πλατεία, η Δεξαμενή και τα σπάνια αρχοντικά
Πώς τα «κατσικάδικα» έγιναν Κολωνάκι - Η ιστορία ενός βοσκότοπου που έγινε αριστοκρατική συνοικία