Thumbnail
«Θα ήθελα, να εκφράσω την επιθυμία και την αίτησή μου, για πρόσληψη περαιτέρω εκπαιδευτικών, και για λειτουργία των σχολικών μονάδων και τις απογευματινές ώρες, με σκοπό την παροχή δωρεάν φροντιστηρίου, μέσης εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές» - του Ελευθέριου Σούρλα

Έκκληση στην υπουργό Παιδείας για ενίσχυση με εκπαιδευτικό προσωπικό για την παροχή ενισχυτικών μαθημάτων εντός των δημόσιων σχολείων για όλους τους μαθητές, απευθύνει με επιστολή του μαθητής της Β' Λυκείου της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων.

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή του Ελευθέριου Σούρλα

Αξιότιμη υπουργέ κα Νίκη Κεραμέως,

Είμαι μαθητής από την Β΄ τάξη του Προτύπου Λυκείου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων. Ο δύσκολος αυτός καιρός της πανδημίας, έβαλε εμένα και αρκετούς μου φίλους σε σκέψεις, σχετικά με το πόσο σημαντική είναι η δια ζώσης διδαχή στο σχολείο, που προσφέρεται δωρεάν σε όλους τους μαθητές. Έχουμε εντυπωσιαστεί με τις γρήγορες εξελίξεις στο θέμα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης , η οποία, ωστόσο, όπως όλοι γνωρίζουμε, δεν αντικαθιστά την δια ζώσης διδασκαλία.

Αναφερόμενος στη δια ζώσης διδασκαλία, θα ήθελα να θίξω ένα ζήτημα το οποίο θα έπρεπε να απασχολεί ήδη την εκπαιδευτική κοινότητα. Δυστυχώς, μιλώντας κυρίως για την βαθμίδα του Λυκείου, κυριαρχεί η παραπαιδεία. Τα παιδιά καταφεύγουν σε ιδιωτικά φροντιστήρια ή σε ιδιαίτερα μαθήματα με σκοπό την προετοιμασία τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Είναι όμως και κάποια παιδιά που δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να παρακολουθήσουν φροντιστηριακά μαθήματα. Αν και όλα αυτά τα χρόνια, δεν είχα δώσει ιδιαίτερη σημασία στον ρόλο που παίζει το να πηγαίνει κανείς φροντιστήριο, κατάλαβα πόσο σημαντικό είναι δυστυχώς στις μέρες μας, όταν, κοντινό μου συγγενικό πρόσωπο που φοιτάει στην Γ΄ Λυκείου και δεν πηγαίνει φροντιστήριο, έχει αρκετά μεγάλα κενά στην διδαχή και από πιο μικρές τάξεις, τα οποία διογκώθηκαν στα πλαίσια της τηλεκπαίδευσης, λόγω του ότι το σύστημα παρουσιάζει αρκετά προβλήματα, σε αντίθεση με την τηλεκπαίδευση στα  φροντιστήρια, που γίνεται από άλλα ιδιωτικά και ενδεχομένως, ισχυρότερα, συστήματα.

Τι μέλλον, λοιπόν, θα έχει ένα παιδί που, βασίζεται μόνον στο σχολείο όπως είναι στην παρούσα φάση, χωρίς να ακούει τέλεια τον καθηγητή κατά την παράδοση του διαδικτυακού μαθήματος, αφού το σήμα χάνεται αρκετά συχνά, και πως ακριβώς θα προετοιμαστεί πλήρως, ώστε να επιτύχει τον στόχο του αποτελεσματικά; Όμως, το ίδιο πρόβλημα εξακολουθεί, όπως προανέφερα, να υφίσταται και στην δια ζώσης εκπαίδευση καθώς οι ώρες στο σχολείο δεν επαρκούν ώστε οι μαθητές να επιλύσουν όλες τους τις απορίες και να καλύψουν όλα τους τα κενά, και να επιτύχουν έτσι, στις Πανελλαδικές εξετάσεις για την Γ΄ Λυκείου.

Θα ήθελα, λοιπόν, σε αυτό το σημείο, να εκφράσω την επιθυμία και την αίτησή μου, για πρόσληψη περαιτέρω εκπαιδευτικών, και για λειτουργία των σχολικών μονάδων και τις απογευματινές ώρες, με σκοπό την παροχή δωρεάν φροντιστηρίου, μέσης εκπαίδευσης   για όλους τους μαθητές με προτεραιότητα το Γυμνάσιο και το Λύκειο λόγω των επερχόμενων πανελλαδικών εξετάσεων. Επίσης, αιτούμαι ως μαθητής, την καλύτερη δυνατή αξιολόγηση των καθηγητών του Λυκείου και τον καλύτερο δυνατό προγραμματισμό τους, ώστε να μπορεί η ύλη να καλυφθεί μέσα από τους ίδιους στο μάθημα, κατά κύριο λόγο  της κατεύθυνσης για την Β΄ και Γ’  τάξη του Γενικού Λυκείου, παραπάνω από μία φορές, με αποτέλεσμα  να υπάρχει διαθέσιμος χρόνος για να  λυθούν τυχόν απορίες  με προϋπόθεση την άριστη διδαχή και μεταδοτικότητα προς το σύνολο των  μαθητών.

Στα πλαίσια, λοιπόν, της πανδημίας και της παράτασης του σχολικού έτους, θα ήθελα να σας προτείνω, την διεξαγωγή καλοκαιρινών μαθημάτων σε επίπεδο φροντιστηρίου προαιρετικά, σε όλους τους μαθητές που το επιθυμούν , δωρεάν, ούτως ώστε να καλυφθούν τα μεγάλα κενά που έχουν δημιουργηθεί εξ΄ αιτίας των εν λόγω συνθηκών κρίσης της δημοσίας υγείας που επέβαλαν το κλείσιμο όλων των σχολείων. Και δεν αναφέρομαι αποκλειστικά για την Τρίτη Λυκείου, αλλά και  για μεταβατικές τάξεις όπως είναι οι τάξεις του Γυμνασίου, και του Δημοτικού, όπου τα παιδιά οπλίζονται με τις βασικές γνώσεις και αποκτούν τις βάσεις που είναι απαραίτητο να διαθέτει ένας άνθρωπος πολιτισμένος στον εικοστό πρώτο αιώνα, ανεξαρτήτως τομέα σπουδών ή επαγγέλματος που θα ακολουθήσει στην πορεία. Γιατί η γενική παιδεία και μόρφωση, είναι δείγμα πολιτισμού και θα πρέπει να πληρούνται όλες οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την σωστή μόρφωση των ανθρώπων, η οποία όπως είχε πει και ο Αριστοτέλης, είναι πολύ σημαντική καθώς προάγει συνολικά τον άνθρωπο και , σαφώς, αποτελεί το μοναδικό στοιχείο που κανείς δεν μπορεί να κλέψει από κανέναν.

Αναφορικά με τα κενά της τηλεκπαίδευσης, θα ήθελα να θέσω και το θέμα των προαγωγικών εξετάσεων. Θεωρώ πως είναι αδιανόητο να διεξαχθούν οι προαγωγικές εξετάσεις τουλάχιστον για την φετινή σχολική χρονιά , την στιγμή που υπάρχουν παιδιά σε χωριά που για μεγάλο χρονικό διάστημα δεν είχαν σχεδόν καθόλου επαφή με την τεχνολογία, άρα και με την τηλεκπαίδευση, πριν να δοθούν τα tablet από εσάς, μιλώντας για το διάστημα που τα σχολεία ήταν κλειστά έπειτα από την εισήγηση των ειδικών. Αυτό σημαίνει πως τα κενά που έχουν δημιουργηθεί είναι μεγάλα, και πως , δεν θα ήταν εφικτή ούτε η διεξαγωγή των εξετάσεων με μειωμένη ύλη αφού η ύλη έχει κυλήσει ανώμαλα στα σχολεία της Ελλάδας. Επομένως, το ζήτημα είναι , σε αυτήν την περίπτωση , κατά την προσωπική μου άποψη, να επανέλθουμε στην δια ζώσης εκπαίδευση όσο πιο γρήγορα γίνεται ώστε να λύσουμε όλες μας τις απορίες ως μαθητές και να ωφεληθούμε όσο περισσότερο γίνεται από την ψυχοφθόρα αυτή διαδικασία του εγκλεισμού και της στέρησης της δια ζώσης επαφής με τον καθηγητή και με τους φίλους μας στο σχολικό περιβάλλον, και όχι στην εικονική τάξη, που μάλλον σαν να παρακολουθούμε εκπομπή σε ραδιοφωνικό σταθμό μοιάζει.

Πιστεύω πως η πανδημία του κορωνοϊού είναι μια ευκαιρία, ώστε εμείς οι μαθητές να αγαπήσουμε περισσότερο το σχολείο. Το σενάριο να μην δοθούν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις πιστεύω πως θα πρέπει να προκριθεί, καθώς με την επέκταση του σχολικού έτους και με τα προγράμματα υποστηρικτικής διδασκαλίας που σας προανέφερα, όλοι οι μαθητές θα έχουμε άριστη διδαχή, και θα μπορούμε να εκτιμήσουμε σε βάθος το πόσο τυχεροί είμαστε που μπορούμε και πάμε σχολείο δια ζώσης, κάτι το οποίο πριν από μερικά χρόνια το θεωρούσαμε ως δεδομένο, αλλά και το πόσο σημαντικό είναι να πηγαίνουμε σχολείο με όρεξη ούτως ώστε να κερδίσουμε την γνώση  και όχι, να πηγαίνουμε σχολείο, προσπαθώντας, μέσα σε ένα μήνα, να καλύψουμε τα κενά που έχουμε λίγο πολύ, με στείρα αποστήθιση και με το άγχος της ενδεχόμενης αποτυχίας στις προαγωγικές εξετάσεις, πάνω σε μία ύλη που δεν έχει διδαχθεί κάτω υπό φυσιολογικές συνθήκες.

Με ιδιαίτερη εκτίμηση,

Μαθητής της Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων Β΄ Λυκείου

Ελευθέριος Σούρλας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΥΠΑΙΘ
Διορισμοί: «Το ΥΠΑΙΘΑ κλείνει την πόρτα σε αναπληρωτές με προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση»
Διορισμοί: «Κυβέρνηση και ΥΠΑΙΘΑ οφείλουν εδώ και τώρα να λύσουν την αδικία που οι ίδιοι δημιούργησαν με την πολιτική τους»
Διορισμοί: «Το ΥΠΑΙΘΑ κλείνει την πόρτα σε αναπληρωτές με προϋπηρεσία στην ιδιωτική εκπαίδευση»
Πορεία ΛΟΑΤΚΙ
Ομοφοβικό παραλήρημα από 40χρονο: Συνελήφθη γιατί παρακινούσε σε εγκλήματα μίσους σε πορεία ΛΟΑΤΚΙ
Συνελήφθη 40χρονος για ομοφοβική ανάρτηση που παρακινούσε σε μίσος
Ομοφοβικό παραλήρημα από 40χρονο: Συνελήφθη γιατί παρακινούσε σε εγκλήματα μίσους σε πορεία ΛΟΑΤΚΙ
foto_education.jpg
Σχολικές Επιτροπές – Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας: «Όχι στην κατάργησή τους»
«Οι διευθυντές σχολείων για να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές δυσκολίες είτε θα απευθύνονται στους γονείς ή και σε χορηγούς»
Σχολικές Επιτροπές – Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας: «Όχι στην κατάργησή τους»