Στις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας βρίσκονται ήδη οι συντελεστές που όρισαν τα Πανεπιστήμια βάσει των οποίων θα προκύψει η ελάχιστη βάση εισαγωγής (ΕΒΕ) σε κάθε τμήμα από τα 459 των ΑΕΙ και των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών.
Σε κάποιες περιπτώσεις που για οποιονδήποτε λόγο, κάποιο ΑΕΙ δεν καθόρισε τον συντελεστή της Ε.Β.Ε., ο καθορισμός του θα οριστεί με απόφαση του Υπουργού Παιδείας.
Επισημαίνεται ότι ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή ή τμήμα είναι ενιαίος για την εισαγωγή υποψηφίων από ημερήσια ή εσπερινά ΓΕ.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.
Οι σχολές ΑΕΙ, η εισαγωγή στις οποίες προϋποθέτει την εξέταση σε ένα ή περισσότερα ειδικά μαθήματα (π.χ. Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ, Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας του Ιονίου Πανεπιστημίου, κ.α.), έχουν συντελεστή για την εξαγωγή της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος επιλογής ο οποίος μπορεί να είναι διαφορετικός από τον συντελεστή της σχολής ή του τμήματος.
Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι για την διαπίστωση της δυνατότητας εισαγωγής στις ανωτέρω σχολές και τμήματα εξετάζεται πρώτα η επίτευξη της Ε.Β.Ε. του ειδικού μαθήματος ή των ειδικών μαθημάτων ή των πρακτικών δοκιμασιών και έπειτα η επίτευξη της Ε.Β.Ε. της σχολής, του τμήματος ή της εισαγωγικής κατεύθυνσης.
Ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των σχολών και τμημάτων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ορίστηκαν οι τιμές 0,80 και 1,20 αντιστοίχως. Ως συντελεστής της Ε.Β.Ε. μπορεί να οριστεί αριθμός με έως δύο δεκαδικά ψηφία, ο οποίος βρίσκεται εντός του ανωτέρω διαστήματος ελάχιστης και μέγιστης τιμής. Ως ελάχιστη και μέγιστη τιμή του συντελεστή της Ε.Β.Ε. των ειδικών μαθημάτων ή πρακτικών δοκιμασιών για εισαγωγή ορίστηκαν οι τιμές 0,70 και 1,10 αντιστοίχως.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ (ΕΚΠΑ) | ||
ΤΜΗΜΑ | ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ | ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Θεολογίας | 0,80 |
|
Κοινωνικής Θεολογίας και Θρησκειολογίας | 0,80 |
|
Νομικής | 1,20 |
|
Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης | 1,20 |
|
Οικονομικών Επιστημών | 1,20 |
|
Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης | 1,00 | 0,80 |
Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών | 1,00 |
|
Κοινωνιολογίας | 1,00 |
|
Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών | 1,20 |
|
Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλίας | 0,95 |
|
Ψηφιακών Τεχνών και Κινηματογράφου | 0,80 |
|
Φιλολογίας | 1,00 |
|
Ιστορίας και Αρχαιολογίας | 1,00 |
|
Φιλοσοφίας | 1,10 |
|
Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης | 0,80 |
|
Ψυχολογίας | 0,96 |
|
Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας | 0,90 | 0,90 |
Γαλλικής Γλώσσας και Φιλολογίας | 0,80 | 0,70 |
Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας | 0,80 | 0,70 |
Ιταλικής Γλώσσας και Φιλολογίας | 0,80 | 0,70 |
Ισπανικής Γλώσσας και Φιλολογίας | 0,80 | 0,70 |
Μουσικών Σπουδών | 0,90 | 0,80 |
Θεατρικών Σπουδών | 0,90 |
|
Ρωσικής Γλώσσας και Φιλολογίας & Σλαβικών Σπουδών* *αφορά την Εισαγωγική Κατεύθυνση ΡΩΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΦΙΛΟΛΟΓΙΑ. Η εισαγωγική κατεύθυνση ΣΛΑΒΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ δεν είναι ενεργή. | 0,90
|
|
Φυσικής | 1,20 |
|
Χημείας | 1,20 |
|
Μαθηματικών | 1,20 |
|
Βιολογίας | 1,20 |
|
Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος | 0,95 |
|
Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών | 1,20 |
|
Ιστορίας και Φιλοσοφίας της Επιστήμης | 1,05 |
|
Αεροδιαστημικής Επιστήμης και Τεχνολογίας | 0,90 |
|
Τεχνολογιών Ψηφιακής Βιομηχανίας | 0,85 |
|
Ιατρικής | 1,20 |
|
Οδοντιατρικής | 1,20 |
|
Φαρμακευτικής | 1,20 |
|
Νοσηλευτικής | 1,20 |
|
Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης | 1,20 |
|
Εκπαίδευσης & Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία | Δεν υπέβαλε πρόταση | |
Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού | 0,80 | 0,70 |
Αγροτικής Ανάπτυξης, Αγροδιατροφής και Διαχείρισης Φυσικών Πόρων | 0,80 |
|
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ | |
ΤΜΗΜΑ | ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ |
ΒΙΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ | 1,01 |
ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | 1,20 |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ | 1,20 |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | 1,00 |
ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΖΩΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ | 1,00 |
ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ & ΓΕΩΡΓΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΗΣ | 1,04 |
ΔΑΣΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ | 0,80 |
ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ | 0,80 |
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ | 0,80 |
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (ΕΜΠ) | |
ΣΧΟΛΗ
| ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ |
Πολιτικών Μηχανικών | 1.2 |
Μηχανολόγων Μηχανικών | 1.2 |
Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών | 1.2 |
Αρχιτεκτόνων Μηχανικών | 1.0 |
Χημικών Μηχανικών | 1.2 |
Αγρονόμων & Τοπογράφων Μηχανικών | 1.2 |
Μηχανικών Μεταλλείων Μεταλλουργών | Δεν υπέβαλε πρόταση |
Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών | 1.2 |
Εφαρμοσμένων Μαθηματικών & Φυσικών Επιστημών | 1.2 |
ΠΑΝΤΕΙΟN ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
| ||
ΤΜΗΜΑ | ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ | ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Τμήμα ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
| 1,20 |
|
Τμήμα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
| 1,20 |
|
Τμήμα ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΙΣΤΟΡΙΑΣ | 1,00 |
|
Τμήμα ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
| Δεν υπέβαλε πρόταση |
|
Τμήμα ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑΣ
| 0,90 |
|
Τμήμα ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ
| Δεν υπέβαλε πρόταση |
|
Τμήμα ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
| 1,00 |
|
Τμήμα ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
| 1,00 | 1,00 |
Τμήμα ΔΙΕΘΝΩΝ, ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ - ΣΠΟΥΔΩΝ
| 1,00 | 1,00 |
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ | ||
ΤΜΗΜΑ | ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΤΜΗΜΑΤΟΣ | ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
Ηλεκτρολόγων και Ηλεκτρονικών Μηχανικών | 1,00 |
|
Μηχανικών Βιοϊατρικής | 0,80 |
|
Μηχανικών Βιομηχανικής Σχεδίασης και Παραγωγής | 1,00 |
|
Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | 1,20 |
|
Μηχανικών Τοπογραφίας και Γεωπληροφορικής | 0,80 |
|
Μηχανολόγων Μηχανικών | 1,11 |
|
Ναυπηγών Μηχανικών | 0,90 |
|
Πολιτικών Μηχανικών | 0,93 |
|
Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης | 0,90 |
|
Διοίκησης Επιχειρήσεων | 1,20 |
|
Διοίκησης Τουρισμού | 1,00 | 1,00 |
Κοινωνικής Εργασίας | Δεν υπέβαλε πρόταση |
|
Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής | 1,20 |
|
Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | 1,00 |
|
Γραφιστικής και Οπτικής Επικοινωνίας | 1,00 | 1,00 |
Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής | 0,90 | 0,80 |
Συντήρησης Αρχαιοτήτων και Έργων Τέχνης | 0,80 | 0,70 |
Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών Τεχνών | 1,00 |
|
Βιοϊατρικών Επιστημών | 1,00 |
|
Εργοθεραπείας | 1,20 |
|
Μαιευτικής | 1,00 |
|
Νοσηλευτικής | 1,00 |
|
Φυσικοθεραπείας | 1,20 |
|
Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων | 1,10 |
|
Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτών | 1,00 |
|
Δημόσιας και Κοινοτικής Υγείας | 0,90 |
|
Πολιτικών Δημόσιας Υγείας | 0,90 |
|
Από τις αποφάσεις των ΑΕΙ προκύπτει ότι τα περισσότερα τμήματα των κεντρικών ΑΕΙ επέλεξαν συντελεστές 1 και πάνω από 1. Ενδεικτικά, οι επτά από τις εννέα σχολές του ΕΜΠ επέλεξαν τον ανώτατο συντελεστή 1,20.
Ενδεικτικά, πέρυσι ο μέσος όρος των επιδόσεων των υποψηφίων στο 1ο επιστημονικό πεδίο (ανθρωπιστικές σπουδές) ήταν 11,1, στο 2ο επιστημονικό πεδίο (θετικές – τεχνολογικές επιστήμες) 11,44, στο 3ο επιστημονικό πεδίο (υγείας) 11,56 και στο 4ο επιστημονικό πεδίο (οικονομίας – πληροφορικής) 9,81.
Κόφτες στην εισαγωγή στα Πανεπιστήμια
Μια διεξοδική ματιά στις συνθήκες και στους όρους εισαγωγής στις φετινές Πανελλαδικές Εξετάσεις φανερώνει ότι το υπουργείο Παιδείας έχει στήσει έναν πολυπλόκαμο μηχανισμό αναχαίτισης των υποψηφίων.
Οι φετινοί υποψήφιοι έχουν χάσει μέρος της Β Λυκείου πέρυσι και φέτος στη Γ Λυκείου έκαναν μόνο 8 εβδομάδες μάθημα. Στη μέση της χρονιάς το Φεβρουάριο έμαθαν για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, και λίγο αργότερα για την ανακατανομή των θέσεων εισακτέων. Παράλληλα, δυο μήνες πριν από την έναρξη των Πανελλαδικών Εξετάσεων δεν γνωρίζουν ποια τμήματα θα είναι φέτος στο μηχανογραφικό τους καθώς ο σχεδιασμός του ΥΠΑΙΘ αφορά στο «κόψιμο» τμημάτων.
Τι σημαίνουν όλα αυτά;
Για να τα δούμε με μια σειρά:
1. Η μείωση του αριθμού εισακτέων στα Πανεπιστήμια Αθήνας – Θεσσαλονίκης και πιθανόν και Πάτρας, δηλαδή στα αστικά κέντρα όπου κατοικοεδρεύει η πλειονότητα των υποψηφίων της χώρας (άρα υπάρχει αυξημένη ζήτηση) είναι σίγουρο ότι αφενός δημιουργεί ανοδικές τάσεις στις βάσεις εισαγωγής τους αφετέρου αποκλείει μεγαλύτερο αριθμό υποψηφίων σε σχέση με πέρσι ή πρόπερσι. Όπως είναι γνωστό και αποδεικνύεται και με τα υπάρχοντα στατιστικά δεδομένα οι σχολές και τα τμήματα των ΑΕΙ των τριών μεγαλύτερων αστικών κέντρων της χώρας προσελκύουν τον μεγάλο όγκο των υποψηφίων. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, η οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την απουσία φοιτητικής μέριμνας που έκανε απαγορευτικό σε υποψήφιους χαμηλών εισοδημάτων να φοιτήσουν σε σχολή εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας, δημιούργησε ένταση των ανισοτήτων αφού ακόμη και η επιτυχία σε μια σχολή δεν σήμαινε και τη δυνατότητα φοίτησης για τον υποψήφιο. Ακόμη χειρότερα φέτος θα είναι τα πράγματα, καθώς οι οικονομικές συνθήκες είναι πιο επιβαρυμένες για μεγαλύτερα στρώματα του πληθυσμού γεγονός που αυξάνει την αγωνία και το άγχος χιλιάδων υποψηφίων όχι μόνο για το αν θα πετύχουν την είσοδό τους στο Πανεπιστήμιο αλλά και για την περίπτωση να μην υπάρχει η δυνατότητα οικονομικής κάλυψης της φοίτησής τους μετά την εισαγωγή τους.
2. Η αύξηση των θέσεων εισακτέων σε τμήματα περιφερειακών Πανεπιστημίων (πχ. Αιγαίου, Θεσσαλίας, Ιονίου, Θράκης, Δυτικής Μακεδονίας κλπ πιθανόν να μετριάσει τις ανοδικές τάσεις των βάσεων εισαγωγής και τον αποκλεισμό υποψηφίων. Ωστόσο είναι σίγουρο ότι, για πολλούς υποψήφιους που θα πετύχουν την είσοδό τους σε σχολή εκτός τόπου μόνιμής κατοικίας ή εκτός πραγματικών επιλογών τους, θα σημαίνει «εικονική επιτυχία», κοντολογίς χωρίς περιεχόμενο. Και αυτό γιατί η οικονομική αδυναμία στήριξης των σπουδών τους γρήγορα θα τους αναγκάσει να τις παρατήσουν αυξάνοντας έτσι το ποσοστό των λεγόμενων «μη ενεργών φοιτητών», που, από την άλλη, είναι και κριτήριο για καταργήσεις ή συγχωνεύσεις τμημάτων.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη