Τρέχει από τις 5 Απριλίου, ημέρα Δευτέρα, η διαδικασία του Α’ Κύκλου αιτήσεων του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα» για την χορήγηση του voucher των 200 ευρώ σε μαθητές, φοιτητές και σπουδαστές, για αγορά laptop ή tablet.
Στην πρώτη φάση του προγράμματος μπορούν να καταθέσουν αίτηση οι οικογένειες οι οποίες έλαβαν το επίδομα παιδιού του ΟΠΕΚΑ στην πρώτη εισοδηματική κατηγορία το έτος 2020.
Στη δεύτερη φάση, η πλατφόρμα θα ανοίξει και για τους υπόλοιπους δικαιούχους που πληρούν τα εισοδηματικά και κοινωνικά κριτήρια του προγράμματος.
Οι αιτήσεις συμμετοχής - επιχορήγησης δικαιούχων στο δεύτερο κύκλο του Προγράμματος μπορούν να υποβάλλονται από την Τετάρτη 5 Μάϊου 2021. Ο δεύτερος κύκλος αφορά όλους τους δυνητικούς δικαιούχους, ακόμα και αν δεν είναι εγκεκριμένοι δικαιούχοι επιδόματος παιδιού ΟΠΕΚΑ.
Αιτήσεις συμμετοχής - επιχορήγησης δικαιούχων και στους δύο κύκλους του Προγράμματος μπορούν να υποβάλλονται , έως την ημερομηνία γενικής λήξης του Προγράμματος, δηλαδή έως τις 30 Ιουλίου 2021.
Τα vouchers μπορούν να χρησιμοποιούνται για αγορές σε εγκεκριμένους προμηθευτές από τη Δευτέρα 12/04/2021 έως και την Παρασκευή 30/07/2021.
Δικαιούχοι είναι οι οικογένειες με ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα έως 6.000 ευρώ, οι οποίες θα λάβουν επιταγή 200 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο ηλικίας από 4 έως 24 ετών, το οποίο φοιτά σε εκπαιδευτική δομή στην Ελλάδα
Να σημειωθεί πως οι δικαιούχοι του προγράμματος υποχρεούνται να διατηρήσουν τον εξοπλισμό και απαγορεύεται ρητά να τον μεταπωλήσουν κατά τη διάρκεια της διετούς εγγύησης.
Προβλήματα στις αιτήσεις
Χιλιάδες λάθη έχουν γίνει από τη Δευτέρα που έχει ξεκινήσει η διαδικασία από τους δικαιούχους που κάνουν αίτηση για το voucher των 200 ευρώ, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας.
Τα περισσότερα προβλήματα εμφανίζονται στις αιτήσεις που απαιτούν «επιβεβαίωση της φοίτησης» καθώς και στα εμφανιζόμενα στοιχεία των τέκνων (επώνυμο, όνομα κλπ.).
Πώς λύνονται τα προβλήματα:
Αιτήσεις με προβλήματα στην Επιβεβαίωση της Φοίτησης
Η επιβεβαίωση της φοίτησης τέκνων που φοιτούν σε δημόσιες δομές, Πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ΑΕΙ και ΙΕΚ του Υ.ΠΑΙ.Θ, πρέπει να γίνεται μόνο μέσω ηλεκτρονικής διασταύρωσης.
Δικαιολογητικά προβλέπονται μόνο στην περίπτωση των «Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας», επειδή σε αυτά δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική διασταύρωση.
Στις παραπάνω (τρεις πρώτες) περιπτώσεις, οι δικαιούχοι δεν πρέπει να παρακάμπτουν την ηλεκτρονική διασταύρωση και δεν πρέπει να οριστικοποιούν την αίτηση με ένδειξη ολικής/μερικής απόρριψης, υποβάλλοντας στη συνέχεια αιτήματα επανεξέτασης και επισυνάπτοντας διαφόρων τύπων έγγραφα/δικαιολογητικά, με σκοπό το χειρωνακτικό έλεγχο.
Σύμφωνα με τον Οδηγό του Προγράμματος, κατά κανόνα ΔΕΝ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ αιτήσεις που απορρίπτονται, λόγω αποτυχίας ηλεκτρονικής διασταύρωσης με μητρώο φοίτησης που θα έπρεπε να είναι ήδη ενημερωμένο με τα στοιχεία του αιτούντα.
Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς αν δε γνωρίζουν ή αν δεν είναι σίγουροι για την ορθότητα των στοιχείων φοίτησης στην περίπτωση των σχολείων;
- Πρέπει να επικοινωνήσουν με τον Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος έχει πρόσβαση στο σχολικό μητρώο. Θα πρέπει να επιβεβαιώσουν μαζί του ένα προς ένα όλα τα στοιχεία: ονοματεπώνυμο, ημερομηνία γέννησης, αριθμός μητρώου. Η διοίκηση των σχολικών μονάδων είναι προσβάσιμη και κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
- Αν εντοπιστεί λάθος στα στοιχεία του σχολικού μητρώου, αυτά διορθώνονται από το Διευθυντή. Μετά τη διόρθωση, οι γονείς πρέπει να περιμένουν 2 εργάσιμες ημέρες πριν ξαναδοκιμάσουν την ηλεκτρονική διασταύρωση φοίτησης, προκειμένου να έχει ενημερωθεί το ηλεκτρονικό μητρώο.
- Στη συνέχεια θα πρέπει να εισέλθουν στην αίτηση και να επιβεβαιώσουν τη φοίτηση (ηλεκτρονική διασταύρωση), δηλώνοντας τα σωστά στοιχεία που υπάρχουν και στο σχολικό μητρώο. Οι αιτούντες, πέραν των προσωπικών στοιχείων, πρέπει να ελέγχουν ότι έχουν επιλέξει το σωστό σχολείο και τη σωστή τάξη.
Κατ’ αναλογία, τα παραπάνω ισχύουν και για τις άλλες δύο εκπαιδευτικές δομές.
Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς εάν, ενώ γνώριζαν τα σωστά στοιχεία φοίτησης και έκαναν επιτυχώς ηλεκτρονική διασταύρωση με τη σχολική μονάδα, στο τέλος κατά την υποβολή της αίτησης το συγκεκριμένο παιδί/μαθητής απορρίφθηκε αδικαιολόγητα;
- Εντός των πρώτων ημερών, υπήρξαν περιορισμένα προβλήματα λάθους (μη) απάντησης κατά την ηλεκτρονική διασταύρωση λόγω ιδιαίτερα αυξημένου φόρτου των συστημάτων. Για όλες αυτές τις περιπτώσεις θα δοθεί η δυνατότητα ανοίγματος της αίτησης και επανάληψης της ηλεκτρονικής διασταύρωσης. Όλα τα παιδιά που δικαιούνται voucher θα το λάβουν.
- Σε κάθε περίπτωση, όταν οι γονείς ενώ ακολουθούν πλήρως την παραπάνω διαδικασία συνεχίζουν να έχουν προβλήματα, θα πρέπει να στέλνουν γραπτά το πρόβλημά τους στο help desk του Προγράμματος για περαιτέρω κατευθύνσεις.
Τι θα πρέπει να κάνουν οι γονείς αν ήδη οριστικοποίησαν την αίτηση και υπέβαλλαν δικαιολογητικά αντί να προβούν σε επιτυχή ηλεκτρονική διασταύρωση ως όφειλαν;
Κατ’ εξαίρεση για τις πρώτες ημέρες του Προγράμματος, και για την καλύτερη εξυπηρέτηση όλων των δικαιούχων, εξετάζεται επίσης το ενδεχόμενο να δοθεί και σε αυτούς τους γονείς η δυνατότητα να ακολουθήσουν τη σωστή διαδικασία, προχωρώντας σε επιβεβαίωση των στοιχείων φοίτησης με τη σχολική μονάδα (εάν απαιτείται) και στη συνέχεια σε ηλεκτρονική διασταύρωση.
Για τις παραπάνω περιπτώσεις αιτήσεων που βρίσκονται στο στάδιο επανεξέτασης και δεν είναι προς το παρόν προσβάσιμες σε επεξεργάσιμη μορφή, θα δοθεί ξανά πρόσβαση την Παρασκευή 9 Απριλίου.
Από εκείνη την ημερομηνία και μετά οι δικαιούχοι μπορούν να εισέρχονται για να επιβεβαιώσουν το κριτήριο φοίτησης.
Προβλήματα με τα στοιχεία των τέκνων
Σε κάποιες περιπτώσεις τα στοιχεία των τέκνων (επώνυμο, όνομα κλπ.) δεν εμφανίζονται σωστά στην αίτηση. Το πιο σύνηθες πρόβλημα είναι η αναφορά «άρρεν» ή «θήλυ» στο πεδίο όνομα, αντί του πραγματικού ονόματος του παιδιού. Δεν αποκλείονται όμως και άλλα λάθη/ανακρίβειες.
Το ονοματεπώνυμο και η ημερομηνία γέννησης των παιδιών δε δύναται να συμπληρωθούν από το δικαιούχο, αλλά αντλούνται αυτόματα από το μητρώο ΑΜΚΑ. Τα λάθη ή ανακρίβειες οφείλονται στο γεγονός ότι το μητρώο δεν είναι σωστά επικαιροποιημένο.
Η ακρίβεια των στοιχείων αυτών όμως είναι σημαντική, διότι τα στοιχεία διασταυρώνονται στη συνέχεια με τα ηλεκτρονικά μητρώα των εκπαιδευτικών δομών για την επιβεβαίωση της φοίτησης. Αν δεν είναι σωστά ενημερωμένα, τότε πιθανότατα δε θα είναι δυνατή η επιβεβαίωση της φοίτησης και η έγκριση της επιταγής (voucher).
Σε περίπτωση λαθών όπως τα παραπάνω, οι γονείς θα πρέπει πρώτα να προβούν στη διόρθωση των στοιχείων των παιδιών τους στο μητρώο ΑΜΚΑ, και στη συνέχεια να προχωρήσουν στην υποβολή της αίτησης επιχορήγησης.
Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν είναι τα εξής:
- Ελέγχουν την ορθότητα των στοιχείων των παιδιών τους στην αίτηση. Αν εντοπίσουν πρόβλημα, δεν προχωρούν στην υποβολή της και επιλέγουν έξοδο από την εφαρμογή.
- Επισκέπτονται ένα ΚΕΠ (με φυσική παρουσία ή μέσω τηλεδιάσκεψης) για την επικαιροποίηση των στοιχείων ΑΜΚΑ.
- Αφού προβούν στην αλλαγή των στοιχείων, περιμένουν τουλάχιστον δύο εργάσιμες ημέρες έως ότου το κεντρικό μητρώο ΑΜΚΑ ενημερωθεί με τα νέα, τροποποιημένα στοιχεία.
- Στη συνέχεια θα εισέλθουν ξανά στην ηλεκτρονική πλατφόρμα (νέο login) και θα συνεχίσουν τη διαδικασία υποβολής της αίτησης, αυτή τη φορά αντλώντας αυτόματα τα σωστά στοιχεία από το μητρώο ΑΜΚΑ.
Για να υποβάλλετε νέα αίτηση πατήστε Εδώ.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη