«Προτεραιότητά μας είναι να ανεβάσουμε δραστικά το επίπεδο στην κατάρτιση. Δεν γίνεται άλλο να πέφτουν θύματα άνεργοι και εργαζόμενοι της κατασπατάλησης πόρων χωρίς αποτέλεσμα», σημείωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, μιλώντας σήμερα στο διαδικτυακό συνέδριο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, με θέμα «Επαναστάτες χωρίς παιδεία».
«Σε αυτήν την προσπάθεια θα συνεργαστούμε με το υπουργείο Παιδείας, τα πανεπιστήμια και τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης των πανεπιστημίων, έτσι ώστε να σηματοδοτηθεί η ποιοτική αλλαγή, αλλά και να γίνουν χωρίς καθυστερήσεις ορατά τα αποτελέσματα της προσπάθειας» συμπλήρωσε ο υπουργός Εργασίας.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε ότι η χώρα μας, μετά από 40 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι τελευταία στους 27, στο λεγόμενο skills matching. «Δηλαδή, έχουμε τη μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ δεξιοτήτων και αναγκών της αγοράς εργασίας. Αυτό δεν είναι πηγή υπερηφάνειας για κανέναν. Αυτή η αρνητική επίδοση σε συνδυασμό με την 4η Βιομηχανική Επανάσταση υπογραμμίζει ότι πρέπει να δράσουμε τα ταχύτερο. Δεν θέλουμε να κάνουμε σχεδιασμούς επί χάρτου, αλλά μία αλλαγή που θα πιάσει τόπο και θα μας οδηγεί προς τα μπρος, μία μεταρρύθμιση με ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό αποτύπωμα», διευκρίνισε.
«Πρόσφατα», όπως είπε, «προχωρήσαμε τη συνεργασία του ΟΑΕΔ με τη Google με ένα πρόγραμμα δωρεάν πιστοποιητικών ολοκληρωμένης επαγγελματικής εκπαίδευσης σε τομείς υψηλής ζήτησης, όπως data analytics και project management. Συνεργαζόμαστε με τα ελληνικά πανεπιστήμια, με τα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης των πανεπιστημίων, ώστε να έχουν ενεργό συμμετοχή και να ανεβάσουμε το επίπεδο στον τομέα της κατάρτισης».
Παράλληλα, ο κ. Χατζηδάκης υπογράμμισε ότι το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προωθεί την έναρξη προγραμμάτων κατάρτισης, ύψους 300 εκατ. ευρώ, έως το φθινόπωρο του 2021, αξιοποιώντας πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης.
«Κορωνίδα αυτών των προσπαθειών θα είναι η παρουσίαση και η ψήφιση στη συνέχεια του νομοσχεδίου για την κατάρτιση», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας, προσθέτοντας ότι το νομοσχέδιο θα διέπεται από τις εξής αρχές:
«- την πιστοποίηση όλων (παρόχων κατάρτισης και καταρτιζομένων), ώστε να διασφαλίζεται ότι οι παρεχόμενες υπηρεσίες είναι υψηλού επιπέδου.
- την αξιολόγηση τόσο των παρόχων όσο και των καταρτιζομένων, αλλά και του ίδιου του κράτους, ώστε τα προγράμματα κατάρτισης και επανακατάρτισης να πετυχαίνουν τους στόχους τους και να ακολουθούν τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές.
- Και την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων, ώστε τα χρήματα να πιάνουν πράγματι τόπο. Γι' αυτόν το λόγο, θα συνδεθεί η χρηματοδότηση των παρόχων με τα αποτελέσματα της δουλειάς, που θα κάνουν, βάσει της πιστοποίησης».
Μεταξύ άλλων, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι στόχος είναι να αντιμετωπιστούν οι σημερινές παθογένειες και τα επαγγελματικά περιγράμματα, που θα επικαιροποιηθούν, να είναι σχετικά σύντομα και εύχρηστα, να βασίζονται στην ευρωπαϊκή ταξινόμηση δεξιοτήτων ESCO και να επικαιροποιούνται τακτικά. «Τα επαγγελματικά προγράμματα αποτελούν μία ολοκληρωμένη περιγραφή ενός επαγγέλματος (τίτλος, ιστορική αναδρομή και εξέλιξή του, ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για την άσκησή του και προτεινόμενες διαδρομές για την απόκτησή τους, κ.λπ.) και είναι στην αρμοδιότητα του ΕΟΠΠΕΠ. Σήμερα, υπάρχουν 202 επαγγελματικά περιγράμματα, μη επικαιροποιημένα, ενώ υπάρχουν πολλά νέα επαγγέλματα χωρίς περίγραμμα. Στο πλαίσιο του τρέχοντος ΕΣΠΑ, έχει ξεκινήσει διαδικασία επικαιροποίησης για 124 από τα υφιστάμενα και για ανάπτυξη 39 νέων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη