Eπιστολή-υπόμνημα προς τον πρωθυπουργό και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας στέλνουν οι πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των ελληνικών ΑΕΙ, ζητώντας άμεσα νομοθετική παρέμβαση για την δημιουργία οργανικών θέσεων ΠΕ91.01 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, ενόψει των επικείμενων διορισμών εκπαιδευτικών.
«Τη διδασκαλία του Θεάτρου στα σχολεία μας, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, για 20 χρόνια υποστηρίζει πλήθος αναπληρωτών θεατρολόγων, εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ91.01. Στο σύνολο των περίπου 1000 εκπαιδευτικών θεατρολόγων που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία φέτος, οι 913 είναι αναπληρωτές και οι 75 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που διορίστηκαν μέσω του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι για πάρα πολλά χρόνια οι ίδιοι άνθρωποι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων», επισημαίνουν οι πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου.
Παράλληλα, τονίζουν:
«Γνωρίζουμε ότι για τους διορισμούς είναι προϋπόθεση η ύπαρξη οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι είναι κρίσιμη η ώρα ώστε να γίνει η απαραίτητη νομοθετική παρέμβαση και να αρθεί το συγκεκριμένο εμπόδιο, προκειμένου, στο πλαίσιο των επικείμενων διορισμών των 10.500 εκπαιδευτικών, για τον κλάδο ΠΕ91.01 να υπάρχει το πλήθος εκείνων των θέσεων που να ανταποκρίνεται στις οργανικές ανάγκες των εκπαιδευτικών μονάδων, τις οποίες κάθε χρόνο καλύπτουν 900 και πλέον αναπληρωτές».
Αναλυτικά το υπόμνημα:
Προς: τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη
Κοιν: Υπουργό Παιδείας κ. Νίκη Κεραμέως
Υφυπουργό Παιδείας κ. Ζέττα Μακρή
Υφυπουργό Παιδείας, κ. Aγγελο Συρίγο
Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας κ. Aλ. Κόπτση
Θέμα: «Θέσπιση οργανικών θέσεων ΠΕ 91 στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση»
Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ,
Η διδασκαλία του Θεάτρου στο σχολείο, μέσα από τα μαθήματα Θεατρική Αγωγή και Στοιχεία Θεατρολογίας, είναι ένα πολυσύνθετο ‘εργαλείο’ για την καλλιτεχνική και συνάμα ψυχοσυναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μαθαίνουν να συνεργάζονται, να γίνονται μέλη ενεργά μιας ομάδας, κοινωνικοποιούνται, καλλιεργούν και αναπτύσσουν τα εκφραστικά τους μέσα και την ικανότητά τους στην επικοινωνία, χρησιμοποιούν και αναπτύσσουν τη φαντασία τους και τη δημιουργικότητά τους, καλλιεργούν την ενσυναίσθηση και αναπτύσσουν μια θετική στάση ζωής. Παράλληλα, μέσα από τη Θεατρική Αγωγή οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να προσεγγίσουν, με βιωματικό και ασφαλή τρόπο, πολλά κοινωνικά ζητήματα, όπως, το κεφάλαιο της ενδοσχολικής βίας (bullying) και φυσικά, να κατανοήσουν βιωματικά έννοιες από όλα τα γνωστικά αντικείμενα. Ας μην ξεχνάμε ότι μέσα από τη Θεατρική Αγωγή γνωρίζουν και την πλούσια ιστορία του τόπου μας σε αυτή τη σημαντική μορφή τέχνης, που γεννήθηκε στην Ελλάδα, και προσεγγίζουν τα μεγάλα θεατρικά έργα του ελληνικού και του παγκόσμιου ρεπερτορίου.
Τη διδασκαλία του Θεάτρου στα σχολεία μας, Γενικής και Ειδικής Αγωγής, για 20 χρόνια υποστηρίζει πλήθος αναπληρωτών θεατρολόγων, εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ91.01. Στο σύνολο των περίπου 1000 εκπαιδευτικών θεατρολόγων που υπηρετούν στα δημόσια σχολεία φέτος, οι 913 είναι αναπληρωτές και οι 75 μόνιμοι εκπαιδευτικοί, που διορίστηκαν μέσω του τελευταίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008.
Το γεγονός αυτό καταδεικνύει ότι για πάρα πολλά χρόνια οι ίδιοι άνθρωποι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς λειτουργικές ανάγκες των σχολικών μονάδων.
Γνωρίζουμε ότι για τους διορισμούς είναι προϋπόθεση η ύπαρξη οργανικών θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Θεωρούμε ότι είναι κρίσιμη η ώρα ώστε να γίνει η απαραίτητη νομοθετική παρέμβαση και να αρθεί το συγκεκριμένο εμπόδιο, προκειμένου, στο πλαίσιο των επικείμενων διορισμών των 10.500 εκπαιδευτικών, για τον κλάδο ΠΕ91.01 να υπάρχει το πλήθος εκείνων των θέσεων που να ανταποκρίνεται στις οργανικές ανάγκες των εκπαιδευτικών μονάδων, τις οποίες κάθε χρόνο καλύπτουν 900 και πλέον αναπληρωτές.
Τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου υπηρετούν την επιστήμη και την τέχνη του θεάτρου τριάντα χρόνια τώρα και με το επιστημονικό και διδακτικό τους έργο έχουν μορφώσει πλήθος επιστημόνων θεατρολόγων, με σκοπό να υπηρετήσουν από όλες τις δυνατές θέσεις την καλλιέργεια και την ανάπτυξη του θεάτρου στην πατρίδα μας. Η θέση τους στον χώρο του σχολείου είναι κρίσιμη, διότι μπορούν να συμβάλουν αποφασιστικά στη μόρφωση των παιδιών, στην ψυχοπνευματική τους ανάπτυξη και στην ολοκληρωμένη αισθητική τους καλλιέργεια.
Το σχολείο του 21ου αιώνα χρειάζεται τους επιστήμονες θεατρολόγους οργανικά ενταγμένους στη λειτουργία του ώστε να υποστηρίξουν την παιδαγωγική και διδακτική του ανάπτυξη.
Οι Πρόεδροι των Τμημάτων Θεατρικών Σπουδών και Θεάτρου των Ελληνικών ΑΕΙ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη