Η ΕΛΜΕ Χανίων και ο Σύλλογος Κοινωνιολόγων – Παράρτημα Χανίων, καλούν εκπαιδευτικούς και μη, την Τετάρτη 9 Ιουνίου στην αυλή του 1ου Γυμνασίου Χανίων, ώρα 19:00 και με μέτρα προστασίας και μέριμνας για την υγεία μας (μάσκες και αποστάσεις), σε μία εκδήλωση – συζήτηση ενάντια στην κατάργηση των κοινωνικών επιστημών και την υποβάθμιση των εικαστικών μαθημάτων στην δημόσια παιδεία.
Οι εκπαιδευτικοί τονίζουν πως παρά τις τεκμηριωμένες και αδιαπραγμάτευτες αντιρρήσεις όλων των επιστημονικών φορέων που έχουν τοποθετηθεί δημόσια για το θέμα, η κυβέρνηση – χωρίς καμία δημόσια, διεπιστημονική και δημοκρατική διαβούλευση – καταργεί πλήρως τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών και της Κοινωνιολογίας, υποβαθμίζοντας παράλληλα τα αντικείμενα της πολιτικής παιδείας και των εικαστικών.
Η Κοινωνιολογία και οι κοινωνικές επιστήμες αποτελούν τις απαραίτητες και αναντικατάστατες θεωρητικές προϋποθέσεις μιας ορθολογικής και μεθοδολογικά έγκυρης ερμηνείας των κοινωνικών φαινομένων και των κοινωνικών μετασχηματισμών.
«Θεωρούμε τις εν λόγω διαδικασίες υποβάθμισης της γενικής παιδείας ως μία εσκεμμένη προσπάθεια να υποβαθμιστούν τα δημόσια σχολεία και οι δυνατότητες ανάπτυξης της προσωπικότητας και των κριτικών και αναλυτικών δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί.
Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Χανίων
Προσκαλούμε τους/τις συναδέλφους/ισσες εκπαιδευτικούς, τους γονείς, και την Ένωση Γονέων Χανίων, τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους επιστημονικούς συλλόγους της πόλης, ώστε να ενημερωθούμε και να οργανώσουμε παράλληλα τις αντιστάσεις μας. Παρά τις τεκμηριωμένες και αδιαπραγμάτευτες αντιρρήσεις όλων των επιστημονικών φορέων που έχουν τοποθετηθεί δημόσια για το θέμα, η κυβέρνηση – χωρίς καμία δημόσια, διεπιστημονική και δημοκρατική διαβούλευση – καταργεί πλήρως τα μαθήματα των κοινωνικών επιστημών και της Κοινωνιολογίας, υποβαθμίζοντας παράλληλα τα αντικείμενα της πολιτικής παιδείας και των εικαστικών.
Η Κοινωνιολογία και οι κοινωνικές επιστήμες αποτελούν τις απαραίτητες και αναντικατάστατες θεωρητικές προϋποθέσεις μιας ορθολογικής και μεθοδολογικά έγκυρης ερμηνείας των κοινωνικών φαινομένων και των κοινωνικών μετασχηματισμών. Αποτελούν τα θεωρητικά θεμέλια κάθε προσπάθειας του ανθρώπου για την πρόοδο και τον εκδημοκρατισμό των θεσμών γύρω από τους οποίους οργανώνεται κάθε πτυχή της κοινωνικής ζωής.
Παράλληλα τα εικαστικά μαθήματα και οι τέχνες στα σχολεία, αποτελούν επίσης αναντικατάστατες προϋποθέσεις της δημιουργικής και πνευματικής ανάπτυξης των μαθητών και μαθητριών. Ενδιαφέρον έχει πως το υπουργείο επιχειρεί να υποβαθμίσει τα εικαστικά, μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, όπου αναδύθηκε ιδιαίτερα η ανάγκη των νέων παιδιών για επαφή με την τέχνη, ως έναν τρόπο ατομικής και συλλογικής διαχείρισης των τραυμάτων και των δυσκολιών που αντιμετώπισαν οι οικογένειες μέσα στην δύσκολη αυτή συνθήκη. Αξίζει παράλληλα να υπενθυμίσουμε πως στην περίπτωση του ελεύθερου και του γραμμικού σχεδίου, είχε καταργηθεί η διδασκαλία σε ένα μάθημα πανελλαδικών εξετάσεων.
Θεωρούμε τις εν λόγω διαδικασίες υποβάθμισης της γενικής παιδείας ως μία εσκεμμένη προσπάθεια να υποβαθμιστούν τα δημόσια σχολεία και οι δυνατότητες ανάπτυξης της προσωπικότητας και των κριτικών και αναλυτικών δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών.
Η κατάργηση των κοινωνικών επιστημών και η υποβάθμιση των εικαστικών είναι ρυθμίσεις που αρμόζουν σε ένα αυταρχικό και απολυταρχικό καθεστώς και όχι σε μια δημοκρατική παιδεία που μεριμνά για την εξοικείωση της νεολαίας με τις τέχνες, όπως και με τις θεωρητικές έννοιες βάσει των οποίων προσεγγίζουμε λογικά τον κοινωνικό κόσμο και ερμηνεύουμε τους τρόπους που μεταβάλλεται.
Είναι παιδαγωγικό, κοινωνικό, και ανθρώπινο το χρέος μας: Όχι μόνο να μην επιτρέψουμε σε καμία περίπτωση αυτήν την επιχείρηση επιβολής του σκοταδισμού στα σχολεία, αλλά να συνεργαστούμε διεπιστημονικά μέσα στους εκπαιδευτικούς συλλόγους για την αναβάθμιση των κοινωνικών επιστημών, των εικαστικών όπως και όλων των γνωστικών αντικειμένων και των δομών της δημόσιας παιδείας. Ας γίνει αυτή η εκδήλωση ένα ακόμα βήμα σε αυτή την κατεύθυνση.
Για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο 1ο ΓΕΛ - 5ο Γυμνάσιο
Η ΕΛΜΕ Χανίων τοποθετείται σχετικά με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο σχολικό συγκρότημα του 1ου ΓΕΛ - 5ου Γυμνασίου Χανίων:
Συνεχίζουμε τις δράσεις και τις κινητοποιήσεις μαζί με τη σχολική κοινότητα του συγκροτήματος, με πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στο Δήμο Χανίων την Τρίτη 8/6 στις 12 το μεσημέρι και στάση εργασίας 11-2.
Οι οδοί Καψωμένου και Τσιγκουνάκη χρησιμοποιούνται, από την λειτουργία των σχολείων μέχρι σήμερα, σχεδόν αποκλειστικά από τους 650 μαθητές/τριες , τους 80 εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό των δυο σχολείων .
Η δρομολογούμενη μετατροπή τους από το Δήμο Χανίων, σε οδούς υψηλού κυκλοφοριακού φόρτου οχημάτων (είσοδος- έξοδος 3 υπόγειων γκαράζ ), θα θέσει σε τεράστιο κίνδυνο την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών/τριών και θα υποβαθμίσει τη λειτουργία των δυο σχολείων, εξαιτίας της ηχορρύπανσης, της ατμοσφαιρικής και αισθητικής ρύπανσης που θα προκαλέσει.
Ως ΕΛΜΕ Χανίων, η δρομολογούμενη αυτή μετατροπή μας βρίσκει κάθετα αντίθετους και θα κάνουμε ότι χρειάζεται για την αποτρέψουμε.
Καλούμε όλες/ους σε πανεκπαιδευτική κινητοποίηση στο Δήμο Χανίων την Τρίτη 8/6 στις 12 το μεσημέρι (διευκολυντική στάση εργασίας 11-2).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη