Άγγελος Συρίγος
INTIME NEWS/ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Πόσεις θα είναι οι θέσεις εισαγωγής στα δημόσια ΙΕΚ; Σύμφωνα με την πρόσφατη Απόφαση του υπουργείου παιδείας Κ5/62224 7-6-2021 ΦΕΚ 242 τ.Β΄ θα είναι 6.105 στα ΙΕΚ του υπουργείου παιδείας, 840 στα ΙΕΚ  του ΟΑΕΔ 675 στα ΙΕΚ του υπουργείου Υγείας

Σε ότι αφορά τον ισχυρισμό ότι ένας τεράστιος αριθμός φοιτητών εγκαταλείπει τα ΑΕΙ λόγω αντικειμενικής μαθησιακής αδυναμίας, τότε εάν οι μαθητές λυκείου οι οποίοι, εκτός των ωρών διδασκαλίας στο σχολείο, αφιερώνουν άλλες τόσες ώρες σε φροντιστήρια, ιδιαίτερα και προσωπική μελέτη και τελικά παρουσιάζουν αντικειμενικές μαθησιακές αδυναμίες, τότε φταίει το εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο θα πρέπει να αλλάξουν οι κυβερνώντες, Υπουργοί, Υφυπουργοί και όχι απλά να κάνουν διαπιστώσεις. 

Στη δήλωση του Υφυπουργού ότι τα Δημόσια ΙΕΚ διαθέτουν επαρκείς θέσεις για να καλύψουν όσους, κατά την εκτίμησή του, μείνουν εκτός ΑΕΙ παρατηρούμε τα εξής. 

Από τους 100.00 και πλέον υποψήφιους θα μείνουν εκτός περίπου 25.000 διότι οι διατιθέμενες θέσεις στα ΑΕΙ είναι 77.415. 

Οι διατιθέμενες θέσεις δεν θα καλυφθούν κυρίως λόγω ΕΒΕ  και όσοι θα μείνουν εκτός (υπολογίζονται 20.000 έως 30.000) θα έχουν την ευχέρεια να εισαχθούν σε ένα δημόσιο ΙΕΚ, σύμφωνα με τις δηλώσεις του Υφυπουργού. 

Πόσεις θα είναι οι θέσεις εισαγωγής στα δημόσια ΙΕΚ; Σύμφωνα με την πρόσφατη Απόφαση του υπουργείου παιδείας Κ5/62224 7-6-2021 ΦΕΚ 242 τ.Β΄ θα είναι 6.105 στα ΙΕΚ του υπουργείου παιδείας, 840 στα ΙΕΚ  του ΟΑΕΔ 675 στα ΙΕΚ του υπουργείου Υγείας. 

Σημειώνουμε ότι οι δηλώσεις του Υφυπουργού έγιναν το Σάββατο 5/6/2021 και τη Δευτέρα 7/6/2021 δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ με τις θέσεις που προαναφέραμε. 

Απορίας άξιο είναι και το γεγονός ότι σε καμία ανακοίνωση του υπουργείου παιδείας δεν αναφέρεται ότι όσοι μείνουν εκτός ΑΕΙ έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν στη Β΄ τάξη ΕΠΑ.Λ.  

-Δεν γνωρίζουν οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ ότι τα ΕΠΑ.Λ. είναι 404, έχουν πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική διασπορά από τα Δημόσια ΙΕΚ  του ΥΠΑΙΘ τα οποία είναι 125; 

-Δεν γνωρίζουν οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ ότι τα ΕΠΑ.Λ. έχουν μεγαλύτερες δυνατότητες να δεχτούν μαθητές απ΄ ότι τα Δημόσια ΙΕΚ να δεχθούν καταρτιζόμενους;  

-Δεν γνωρίζουν οι υπεύθυνοι του ΥΠΑΙΘ ότι οι απόφοιτοι του ΕΠΑ.Λ. μετά το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας και την πιστοποίηση κατατάσσονται στο επίπεδο 5 όπως και οι απόφοιτοι του ΙΕΚ (Ν. 4763, άρθρο 35, παρ. 2); 

-Αγνοούν οι υπεύθυνοι του ΥΠΑΙΘ ότι οι απόφοιτοι του ΕΠΑ.Λ. μετά το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας και την πιστοποίηση κατατάσσονται σε τμήματα ΑΕΙ συναφούς ειδικότητας, όπως και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ (Ν. 4763/2020, άρθρο 43 παρ., 1); 

-Αγνοούν οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ ότι στους μαθητευόμενους του ΕΠΑ.Λ. η αμοιβή ορίστηκε στο 95% του κατώτερου ημερομίσθιου, ότι η διάρκεια αυξήθηκε σε 11 μήνες, παρέχεται ασφάλιση, ο χρόνος λογίζεται ως συντάξιμος, παρέχεται βεβαίωση προϋπηρεσίας. Γιατί αυτά τα λίγα ευνοϊκά για τα ΕΠΑ.Λ. τα οποία έχει  ο Ν. 4763/2020 αποσιωπώνται και γίνεται συνεχώς διαφήμιση για τα ΙΕΚ από το ΥΠΑΙΘ και τις φιλοκυβερνητικές εφημερίδες;   

-Αγνοούν οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ ότι τα Δημόσια ΙΕΚ δεν έχουν μόνιμο προσωπικό, δεν διαθέτουν βιβλιογραφία για τους καταρτιζόμενους, σε πολλές ειδικότητες δε υπάρχουν επαγγελματικά δικαιώματα, χρησιμοποιούν συνήθως τα εργαστήρια των Ε.Κ. και των ΕΠΑ.Λ. τα οποία δεν ανταποκρίνονται συχνά στις απαιτήσεις της κατάρτισης, ένα μεγάλο ποσοστό  διακόπτει την κατάρτιση από το Α΄ εξάμηνο και ένα πολύ μικρό ποσοστό αποφοίτων λαμβάνει το Δίπλωμα και το σπουδαιότερο, δεν είναι γνωστό ότι οι εγγραφόμενοι δεν έχουν την κατάρτιση ως επιλογή τους αλλά ως λύση ανάγκης διότι απέτυχαν στις πανελλαδικές; 

Είναι κουραστικό να απαριθμήσουμε και άλλα τρωτά του θεσμού των ΙΕΚ. 

Τέλος για να μην ξεφύγουμε από το θέμα της απορρόφησης στα Δημόσια ΙΕΚ όσων αποτύχουν στις πανελλαδικές: Πως θα χωρέσουν στα δημόσια ΙΕΚ τόσοι υποψήφιοι οι οποίοι θα μείνουν εκτός ΑΕΙ;  

Αυτό είναι πράγματι ένα σταυρόλεξο για πολύ δυνατούς λύτες. 

Εμείς αδυνατούμε να το λύσουμε, ίσως το λύσει κάποιος στο υπουργείο παιδείας. 

Ίδωμεν 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Καρδιαγγειακά νοσήματα σε γυναίκες
Καρδιαγγειακή υγεία: Πέντε συμπτώματα που πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών
Πέντε βασικά ζητήματα που, σύμφωνα με ειδικούς στο Fortune, κάθε γυναίκα άνω των 40 πρέπει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη
Καρδιαγγειακή υγεία: Πέντε συμπτώματα που πρέπει να προσέχουν οι γυναίκες άνω των 40 ετών
Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: «Η Γερμανία των Ελλήνων, η Ελλάδα των Γερμανών. Η κλασική Ελλάδα και η επίδρασή της στον γερμανόφωνο πολιτισμό»
9ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο: Το 1ο Γυμνάσιο Λαγκαδά στο Μόναχο στις 29 Νοεμβρίου