ΑΣΠΑΙΤΕ και αδιαφορία του ΥΠΑΙΘ: Επιστολή στον Κ. Μητσοτάκη
Ανοιχτή επιστολή της Ενώσεως Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Ε.Τ.Ε.) προς τον Πρωθυπουργό της Ελλάδος για το θέμα της ΑΣΠΑΙΤΕ

Η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Ε.Τ.Ε.) στέλνει ανοικτή επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη. Αφορμή για την επιστολή αυτή είναι ότι το υπουργείο Παιδείας, αρνείται να προωθήσει λύση στο πρόβλημα της σχολής ΑΣΠΑΙΤΕ, του μοναδικού ΑΕΙ το οποίο δεν είναι ενταγμένο στον Πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Τα τελευταία δύο χρόνια έχει υπάρξει μεγάλη  κινητικότητα για το θέμα, με συναντήσεις του ΔΣ της ΕΤΕ με όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, τα οποία συμφώνησαν με τις προτάσεις της Ένωσης και προέβησαν σε διάφορες κοινοβουλευτικές δράσεις.

Από την μεριά του το υπουργείο Παιδείας παραμένει άφαντο, αφού η ΕΤΕ επιχείρησε να συναντηθεί με την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, χωρίς να πάρει καμία απάντηση. «Φωνή βοώντος εν τη ερήμω», αναφέρει χαρακτηριστικά η Ένωση.

Η ΕΤΕ καταγγέλλει πως η απαξίωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να  ασχοληθεί με την ΑΣΠΑΙΤΕ, είναι σαφής υποβάθμιση της προσπάθειας ανάπτυξης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.), που τόσο διατυμπανίστηκε  κατά τη διάρκεια της συζήτησης και ψήφισης του Νόμου 4763/2020 (Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης).

Η επιστολή

Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ,

Συμβολικά σήμερα, εορτή του Αγίου Πνεύματος, η Ένωση Τεχνολόγων Εκπαιδευτικών (Ε.Τ.Ε.) εκφράζει την αγανάκτηση των χιλιάδων εκπαιδευτικών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και των αποφοίτων της ΑΣΕΤΕΜ/ΣΕΛΕΤΕ και ΑΣΠΑΙΤΕ επειδή για μια ακόμα φορά, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, με τη συμπλήρωση  δύο χρόνων από την ανάληψη της εξουσίας από την κυβέρνησή σας, αρνείται να προωθήσει λύση στο πρόβλημα της σχολής ΑΣΠΑΙΤΕ, του μοναδικού ΑΕΙ το οποίο δεν είναι ενταγμένο στον Πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Αυτά, παρά το έγγραφο προς ενημέρωση που σας στείλαμε (Αριθμός Πρωτοκόλλου εισερχομένου εγγράφου του γραφείου σας: 1412, 19/2/2021), το οποίο άμεσα προωθήσατε στο αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να εξεταστεί. Σας ενημερώνουμε ότι δεν έχει γίνει τίποτε, ο χρόνος ήταν αρκετός, και πιθανές λύσεις παραπέμπονται στο μέλλον.

Όλο αυτό το χρονικό διάστημα υπήρξε μεγάλη κινητικότητα για το θέμα, με συναντήσεις του ΔΣ της ΕΤΕ με όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα, τα οποία συμφώνησαν με τις προτάσεις μας και προέβησαν σε διάφορες κοινοβουλευτικές δράσεις. Δυστυχώς όμως για το ΥΠΑΙΘ στασιμότητα.

Επιχειρήσαμε συνάντηση με την Υπουργό, χωρίς να πάρουμε απάντηση. Ζητήσαμε έστω μια δήλωση της για το μέλλον της ΑΣΠΑΙΤΕ, πριν την ανακοίνωση του αριθμού των φετινών εισακτέων στα ΑΕΙ, η οποία συνδέεται άμεσα με τις επιλογές των υποψηφίων κατά την συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων. Φωνή βοώντος εν τη ερήμω.

Επίσης σε τηλεδιάσκεψη (26/3/2021) ύστερα από παρέμβαση του Προέδρου της Βουλής κ. Κώστα Τασούλα, συνομιλήσαμε  με τον Υφυπουργό κ. Α.  Συρίγο, παρουσία του βουλευτού της ΝΔ κ. Μ. Παπαδόπουλου και του Προέδρου της ΔΕ της ΑΣΠΑΙΤΕ κ. Γ. Χατζαράκη, στην οποία συζητήθηκε, μεταξύ άλλων, η επιθυμία του Πρύτανη κ. Αθ. Δημόπουλου  για ένταξη της σχολής στο ΕΚΠΑ. Η συνάντηση διακόπηκε λόγω εκτάκτου γεγονότος στο ΥΠΑΙΘ, με τη συμφωνία να ολοκληρωθεί σύντομα. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Αντιθέτως μετά από νέο έγγραφό μας ο κ. Υφυπουργός επικοινώνησε τηλεφωνικά, με τον Πρόεδρο του ΔΣ της ΕΤΕ (8/6/2021) και του ανακοίνωσε:

“Το ΥΠΑΙΘ δεν μπορεί τώρα να προβεί σε ανακοινώσεις, αφού πλέον έχουν ετοιμαστεί τα μηχανογραφικά, χρειάζεται χρόνος, δημιουργία επιτροπών, θετική εισήγηση της ΕΘΑΑΕ, υπάρχει πρόβλημα με το ιδιοκτησιακό της σχολής[1] το οποίο δεν είναι καθαρό αφού εμπλέκεται και το ΤΑΙΠΕΔ και τέλος δεν είναι μόνο το ΕΚΠΑ που ενδιαφέρεται για τη σχολή αλλά και το ΕΜΠ.”

Η απαξίωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων να  ασχοληθεί με την ΑΣΠΑΙΤΕ, είναι σαφής υποβάθμιση της προσπάθειας ανάπτυξης της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Κ.), που τόσο διατυμπανίστηκε  κατά τη διάρκεια της συζήτησης και ψήφισης του Νόμου 4763/2020 (Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Δια Βίου Μάθησης).

Διερωτόμαστε, τι ακριβώς συμβαίνει με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ;

  • Δεν είναι έτοιμη, παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες ή μήπως έχει αποφασίσει, αντί για την ένταξη της ΑΣΠΑΙΤΕ στον Πανεπιστημιακό τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, το κλείσιμο της μοναδικής Σχολής εκπαίδευσης των Εκπαιδευτικών της Ε.Ε.Κ., χρησιμοποιώντας το επιχείρημα του μικρού αριθμού εισακτέων, που θα προκύψει από την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής;
  • Γιατί η Υπουργός κ. Νίκη Κεραμέως, δεν προχωρά την ένταξη της ΑΣΠΑΙΤΕ στο ΕΚΠΑ, δημιουργώντας μια νέα Πανεπιστημιούπολη του ΕΚΠΑ στην περιοχή του Αμαρουσίου;  Μήπως μεγάλα συμφέροντα επιβουλεύονται και το εναπομείναν κτήμα από το οικόπεδο της ΑΣΠΑΙΤΕ;
  • Γιατί δεν δίνεται λύση, ούτε καν έχουν δρομολογηθεί οι απαιτούμενες ενέργειες όταν:
    • Συμφωνούν το ΕΚΠΑ και η ΑΣΠΑΙΤΕ.
    • Συμφωνούν οι εκπαιδευτικοί της ΕΕΚ.
    • Συμφωνούν όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα.     

Θεωρούμε ότι αποτελεί χρέος η έμπρακτη συμβολή σας στην Πανεπιστημιακή μετεξέλιξη της σχολής, ένα αίτημα έξι δεκαετιών, που αποτελεί ηθική και συμβολική υποχρέωση σας προς τον ιδρυτή της σχολής το 1959, κ. Κωνσταντίνο Καραμανλή.

Προσδοκώντας στην αποφασιστική σας διαμεσολάβηση για να δρομολογηθεί λύση.                                                                               


[1] Η ΕΤΕ αναφορικά με το ιδιοκτησιακό της Σχολής (πρώην οικόπεδο ΑΣΠΑΙΤΕ), παρακολουθεί εδώ και χρόνια την προσπάθεια ξεπουλήματος και εκμετάλλευσής του σε βάρος των σκοπών για τους οποίους απαλλοτριώθηκε το 1961 από την Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Καραμανλή. Τα στοιχεία βρίσκονται αναρτημένα στην ιστοσελίδα της ΕΤΕ 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

γλυπτά του Παρθενώνα
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
Σύμφωνα με τον Economist τόσο το Βρετανικό Μουσείο όσο και η βρετανική κυβέρνηση φαίνονται έτοιμοι για συμφωνία με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του...
Τα Γλυπτά του Παρθενώνα ενδέχεται να επιστρέψουν στην Ελλάδα το 2025
dieuthintes_1.jpg
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
Πειθαρχικά αντί για μονιμοποιήσεις στη Δυτική Αττική - Καταγγελίες για αυταρχικές πρακτικές
Δυτική Αττική: Πειθαρχικά αντί μονιμοποιήσεων – Καταγγελία για αυταρχικές πρακτικές
myschool_b2_0.jpg
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Πώς θα γίνει η επικαιροποίηση του πληροφοριακού συστήματος myschool έως τις 2 Δεκεμβρίου, ως προς τις διευθύνσεις μονίμου κατοικίας όλων των...
Σχολεία: Οι γονείς μαθητών ΣΤ' Δημοτικού πρέπει να επικαιροποιήσουν τη Διεύθυνση κατοικίας για την εγγραφή στα Γυμνάσια - Οδηγίες
Σχολική αίθουσα
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»
Καταγγελία για τους χειρισμούς του ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας - Αυθαίρετες ενέργειες και παράβαση διαδικασιών
Καταγγελία εκπαιδευτικών για αυθαιρεσίες στο ΠΥΣΠΕ Β΄ Αθήνας: «Παραβίαση διαδικασιών και απαξίωση»