«Δεν πρέπει να είμαστε φοβικοί. Κάνουμε ένα μεγάλο βήμα προς την ενίσχυση της ελευθερίας και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας. Πρέπει να δείξουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας, τους διευθυντές μας, να τους δώσουμε περισσότερο χώρο να λαμβάνουν πρωτοβουλίες», δηλώνει στην ATHENS VOICE η υπουργός Παιδείας για το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και αναφέρεται στον προβληματισμό του Υπουργείου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.
«Όλο το διάστημα που συζητάμε για την αξιολόγηση με τους εκπαιδευτικούς υπήρχε μία βασική ανησυχία σχετικά με το ενδεχόμενο να τους αξιολογεί μόνο ένας αξιολογητής. Ακούσαμε και καταγράψαμε τον προβληματισμό αυτό, και για αυτό και προβλέψαμε αξιολόγηση από 3 αξιολογητές».
«Εφαρμόζουμε τη βασική αρχή, όποιος αξιολογεί, αξιολογείται»
Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας, «η αξιολόγηση είναι ένας εξαιρετικά αποτελεσματικός μηχανισμός βελτίωσης, ενδυνάμωσης και υποστήριξης των εκπαιδευτικών. Πρόκειται για μία διαδικασία αξιολόγησης η οποία έχει δυο πτυχές:
- πρώτον την επιβράβευση των αρίστων με μοριοδότηση για την ανάληψη θέσεων ευθύνης (π.χ. για να γίνουν Διευθυντές), και
- δεύτερον την επιμόρφωση όσων κριθεί ότι χρήζουν βελτίωσης. Όλο το διάστημα που συζητάμε για την αξιολόγηση με τους εκπαιδευτικούς υπήρχε μία βασική ανησυχία σχετικά με το ενδεχόμενο να τους αξιολογεί μόνο ένας αξιολογητής. Ακούσαμε και καταγράψαμε τον προβληματισμό αυτό, και για αυτό και προβλέψαμε αξιολόγηση από 3 αξιολογητές, όλοι εκ των οποίων αξιολογούνται. Εφαρμόζουμε τη βασική αρχή, όποιος αξιολογεί, αξιολογείται. Έχω την αίσθηση ότι έχει καταστεί σαφές ότι μέσω της αξιολόγησης θα αναδειχθεί ακόμη περισσότερο το έργο των εκπαιδευτικών μας και θα έχουν την ευκαιρία να γίνουν ακόμη καλύτεροι» ανέφερε η Νίκη Κεραμέως.
Σχετικά με την αυτονομία των σχολείων και τις «υπερεξουσίες» που δίνονται στους διευθυντές των σχολείων, η υπουργός Παιδείας απάντησε πως «προχωράμε μια διαδικασία μεγαλύτερης αυτονομίας των σχολικών μονάδων, η οποία συνοδεύεται από ενισχυμένες αρμοδιότητες του διευθυντή, και συνακόλουθη ανάγκη για αυξημένη λογοδοσία.
Αφενός προβλέπεται ένα σημαντικό υποστηρικτικό πλαίσιο του Διευθυντή και εντός της σχολικής μονάδας (Υποδιευθυντής, ενδοσχολικοί συντονιστές, μέντορες κτλ) και εκτός (Διευθυντής εκπαίδευσης, σύμβουλοι εκπαίδευσης), αφετέρου προβλέπεται φυσικά αξιολόγηση του Διευθυντή, και σε περίπτωση μάλιστα που ένας Διευθυντής κριθεί ότι δεν ανταποκρίνεται στο ρόλο για τον οποίο έχει επιλεγεί, τότε αντικαθίσταται.
Σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων: «Δείγμα υγιούς λειτουργίας»
Σε ερώτηση μήπως «η αυτονομία των σχολείων και οι αποφάσεις που λάβουν για συνεργασίες με ΑΕΙ και φορείς, οδηγήσει σε ανισότητες στην παρεχόμενη εκπαίδευση μεταξύ των σχολικών μονάδων» η Νίκη Κεραμέως είπε πως «οι διαφοροποιήσεις μεταξύ των σχολείων που μπορεί να προκύψουν αποτελούν δείγμα υγιούς λειτουργίας. Κάθε σχολική μονάδα έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες και κλίσεις.
Θέλουμε την πολυφωνία, θέλουμε διευθυντές ενεργούς, ευνοούμε τις πρωτοβουλίες και την ανάδειξη της μοναδικότητας της κάθε σχολικής μονάδας μέσα από αυτές» είπε.
Μόνιμοι διορισμοί
Αναφερόμενη στους μόνιμους διορισμούς, η Νίκη Κεραμέως σημείωσε ότι «ξεκινήσαμε πέρυσι με τους πρώτους 4.500 μόνιμους διορισμούς στην ιστορία μέσω ΑΣΕΠ στην ειδική αγωγή. Και συνεχίζουμε φέτος με τους πρώτους μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση μετά από 12 χρόνια. Ταυτόχρονα προχωράμε με οριζόντιες επιμορφώσεις σε οτιδήποτε νέο εισάγεται στα σχολεία: για παράδειγμα αυτή την εποχή τρέχει επιμόρφωση για τα εργαστήρια δεξιοτήτων που θα εφαρμοστούν από τον Σεπτέμβριο στα σχολεία.
Νέες αλλαγές τον Σεπτέμβριο
Ο Σεπτέμβριος θα βρει τα σχολεία μας με αρκετές σημαντικές βελτιώσεις, τόνισε η υπουργός Παιδείας.
«Αρχής γενομένης από το Σεπτέμβριο, πολλές από τις τομές που δρομολογήσαμε το τελευταίο διάστημα, θα πάρουν «σάρκα και οστά». Θα αναφερθώ επιγραμματικά σε μερικές εξ αυτών, όπως είναι η φοίτηση στο νηπιαγωγείο για όλα τα παιδιά από τεσσάρων ετών και η καθολική εισαγωγή των αγγλικών, μέσω δραστηριοτήτων, στο νηπιαγωγείο.
Επιπλέον, από φέτος ξεκινά η καθολική εφαρμογή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα» σε όλα τα νηπιαγωγεία, δημοτικά και γυμνάσια της χώρας. Στόχος είναι τα παιδιά να αποκτήσουν ήπιες δεξιότητες, ψηφιακές δεξιότητες και δεξιότητες ζωής (κριτική σκέψη, ενσυναίσθηση, επίλυση προβλημάτων κτλ) μέσα από θεματικές όπως ο σεβασμός στο περιβάλλον, η εκπαιδευτική ρομποτική, η σεξουαλική αγωγή, ο εθελοντισμός, η επιχειρηματικότητα και η οδική ασφάλεια. Από φέτος θα λειτουργεί σχεδόν διπλάσιος αριθμός Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων, ενώ ιδρύσαμε και τα πρώτα 6 πρότυπα ΕΠΑ.Λ. στην ιστορία της χώρας. Διαμορφώνουμε νέα προγράμματα σπουδών στη γενική εκπαίδευση, προχωρούμε σε οριζόντιες επιμορφώσεις εκπαιδευτικών, ενώ από φέτος εφαρμόζεται και η ελάχιστη βάση εισαγωγής και το παράλληλο μηχανογραφικό.
Έχουν γίνει πολλά, θα συνεχίσουμε και με άλλες πρωτοβουλίες για να δώσουμε στα παιδιά μας περισσότερο και καλύτερα εφόδια για το μέλλον τους».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη