Η κατάργηση των μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών από το Λύκειο, ξεπέρασε τα σύνορα της χώρας με τις αντιδράσεις πλέον να έρχονται και από το εξωτερικό.
Τη φωνή της ενώνει η Βρετανική Κοινωνιολογική Εταιρεία με τους Έλληνες κοινωνικούς επιστήμονες που ζητούν εδώ και καιρό την επαναφορά των μαθημάτων στα ωρολόγια προγράμματα σπουδών των σχολείων.
Με επιστολή που απευθύνει στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, η πρόεδρος της Βρετανικής Κοινωνιολογικής Εταιρείας, καθηγήτρια Susan Halford, ζητά από την αρμόδια υπουργό να επανεξετάσει την απόφαση κατάργησης του μαθήματος τονίζοντας: «Το να αρνηθούμε στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν αυτήν τη γνώση και κατανόηση, καθώς και τις δεξιότητες κριτικής, αναλυτικής και αντανακλαστικής σκέψης που προσφέρει μια κοινωνιολογική εκπαίδευση, φαίνεται εξωπραγματικό, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε όλοι».
Ολόκληρη η επιστολή
Αγαπητή Υπουργέ Κεραμέως,
Η Βρετανική Κοινωνιολογική Εταιρεία προσεγγίστηκε πρόσφατα από μέλη της Ελληνικής Ένωσης κοινωνιολόγων και από ομάδα Εκπαιδευτικών Κοινωνιολογίας στην Ελλάδα. Είμαστε συγκλονισμένοι από την πρόσφατη απόφασή σας να τερματίσετε τη διδασκαλία της Κοινωνιολογίας στα Ελληνικά Λύκεια από αυτό το έτος. Κατανοούμε ότι αυτό επικυρώθηκε ως «πολιτική απόφαση», αλλά και ότι δεν έχει δοθεί καμία επιστημονική ή παιδαγωγική αιτιολόγηση.
Γνωρίζουμε τις πολλές εκστρατείες που διεξάγονται επί του παρόντος στην Ελλάδα, με επικεφαλής καθηγητές και ακαδημαϊκούς, και γράφουμε για να εκφράσουμε την αλληλεγγύη μας σε αυτές τις εκστρατείες. Σε αυτό το πλαίσιο, είναι σημαντικό να υπερασπιστούμε την επιστήμη μας δηλώνοντας με σαφήνεια την αξία της κοινωνιολογικής εκπαίδευσης και να περιγράψουμε τι θα χάσει η επόμενη γενιά εάν τηρηθεί αυτή η απόφαση.
Η κοινωνιολογία παρέχει τα θεμέλια για την εμπειρική και θεωρητική ανάλυση των πιο πιεστικών προκλήσεων της εποχής μας. Η Κοινωνιολογία επικεντρώνεται σε ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης, ανισότητας και αλλαγής και καλλιεργεί την έρευνα και την γνώση που είναι αναπόσπαστο μέρος της ανάπτυξης της κοινωνικής συνείδησης και της κοινωνικής νοημοσύνης.
Η κοινωνιολογία μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ενημέρωση της επόμενης γενιάς για την κατανομή του πλούτου και την κοινωνική ισότητα, για τις σχέσεις μεταξύ των φυλών και των φύλων και για το πώς μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής μας, ιδίως η υγεία και η εκπαίδευση, μέσω των κοινωνικών παρεμβάσεων.
Οι κοινωνιολογικές γνώσεις και δεξιότητες είναι βασικές σε πολλά επαγγέλματα, τη διοίκηση, την βιομηχανία και τον κοινοτικό τομέα, και καλλιεργούν ευαισθητοποιημένους και ενεργούς πολίτες με κοινωνικά αντανακλαστικά.
Καθώς αντιμετωπίζουμε τις συνέπειες της παγκόσμιας πανδημίας, της κλιματικής αλλαγής, του μαζικών μετακινήσεων, της ανισότητας και της αυξανόμενης ψυχικής ασθένειας, η Κοινωνιολογία θα πρέπει να έχει κεντρικό ρόλο στην αναζήτηση λύσεων.
Η απόφασή σας να καταργήσετε την Κοινωνιολογία σημαίνει ότι αυτά τα θέματα δεν θα έχουν πλέον θέση στο εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα. Το να αρνηθούμε στους μαθητές την ευκαιρία να αναπτύξουν αυτήν τη γνώση και κατανόηση, καθώς και τις δεξιότητες κριτικής, αναλυτικής και αντανακλαστικής σκέψης που προσφέρει μια κοινωνιολογική εκπαίδευση, φαίνεται εξωπραγματικό, λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε όλοι.
Αδυνατούμε να κατανοήσουμε πώς ένα σύγχρονο δημοκρατικό κράτος θα μπορούσε να ακολουθήσει αυτό το μονοπάτι.
Σας καλούμε επειγόντως να επανεξετάσετε αυτήν την απόφαση.
Με εκτίμηση,
Η καθηγήτρια Susan Halford
Πρόεδρος της Βρετανικής Κοινωνιολογικής Ένωσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη