«Με τρίμηνες προσλήψεις και με τιμωρητικές διατάξεις δεν αντιμετωπίζεται η πανδημία», αναφέρει σε ανακοίνωση της η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Και αυτό γιατί, όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, η κυβέρνηση, μπροστά στο τέταρτο κύμα της πανδημίας, όφειλε ήδη να έχει πάρει μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων. Αντί γι’ αυτό, ψήφισε μέσα στο κατακαλόκαιρο ένα ακόμα αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που πλήττει τα μορφωτικά δικαιώματα χιλιάδων μαθητών.
«Οι ευθύνες της είναι τεράστιες», σχολιάζουν οι εκπαιδευτικοί.
Να σημειωθεί ότι εδώ και ενάμιση χρόνο έχουν διατυπωθεί με σαφήνεια από όλα τα σωματεία εκπαιδευτικών, τους συλλόγους γονέων, καθώς και τα μαθητικά συμβούλια, αιτήματα, τα οποία η κυβέρνηση αρνείται πεισματικά να εφαρμόσει:
- Απέναντι στο αίτημα για μείωση του αριθμού μαθητών ανά αίθουσα, απάντησε με αύξηση του μέγιστου αριθμού μαθητών, ενώ σχεδιάζει την κατάργηση εκατοντάδων ολιγομελών τμημάτων σε όλη τη χώρα.
- Απέναντι στο αίτημα να καλυφθούν όλα τα κενά και να προσληφθεί επιπλέον προσωπικό, ώστε να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες που έχουν προκύψει, η απάντησή της ήταν χιλιάδες κενά σε όλη την Ελλάδα μέχρι και τον Φλεβάρη, τρίμηνες συμβάσεις εργασίας που τις γενικεύει, μέσα από νέα τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο για το κτηματολόγιο(!), διορισμοί που οριακά υπερβαίνουν τις φετινές συνταξιοδοτήσεις.
- Απέναντι στο αίτημα για μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ του ΕΟΔΥ μέσα στα σχολεία, περιορίστηκε στα self-test δημιουργώντας πρόβλημα σε χιλιάδες μαθητές σε όλη τη χώρα, πετώντας το μπαλάκι για άλλη μια φορά στους εκπαιδευτικούς που έκαναν τεράστιες προσπάθειες για να μην αποκλειστούν οι μαθητές από την εκπαιδευτική διαδικασία.
- Απέναντι στο αίτημα για προτεραιοποίηση των εκπαιδευτικών στους εμβολιασμούς, σχεδίαζε να ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί τέλη Μάη, και μόνο μετά από έντονες πιέσεις από το εκπαιδευτικό κίνημα άνοιξε την πλατφόρμα εμβολιασμών στις 21 Απρίλη, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειονότητα των συναδέλφων να ολοκληρώσει τη διαδικασία του εμβολιασμού μετά το τέλος της σχολικής χρονιάς.
Η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης επισημαίνει το γεγονός πως η κυβέρνηση αντί να λάβει υπόψη της σοβαρά τις ευθύνες που τη βαραίνουν για το γεγονός ότι με τις παλινωδίες της εδώ και δύο χρόνια τα σχολεία υπολειτουργούν, για μια ακόμα φορά προσπαθεί με επικοινωνιακά τρικ να πετάξει το μπαλάκι της ευθύνης από πάνω της, αναζητώντας αποδιοπομπαίους τράγους. «Είναι πραγματικά ντροπή να κουνάει το δάχτυλο στους εκπαιδευτικούς», τονίζει στη ανακοίνωση της.
Παράλληλα, είναι γελοίο την τελευταία στιγμή, μέσω τροπολογίας, να θεσμοθετεί και πάλι τον απαράδεκτο και αντιπαιδαγωγικό θεσμό των Τριμηνιτών εκπαιδευτικών, για να καλύψει τα κενά και τις ανάγκες της πανδημίας. Μέσω της ίδιας τροπολογίας, επιπλέον, να εισάγει ποινές (περικοπή αποδοχή, απόλυση για αναπληρωτές κ.α.) για συναδέλφους που δεν είναι εμβολιασμένοι και δε θα προσκομίζουν για την είσοδό τους στο σχολείο μοριακό ή rapid test, επιδιδόμενη για άλλη μια φορά στο προσφιλές της κυνήγι μαγισσών.
Όπως τονίζουν οι εκπαιδευτικοί, κλάδος απέδειξε με τη στάση του ότι είναι συνεπής απέναντι στα υγειονομικά μέτρα, έβαλε πραγματικά πλάτη χωρίς την παραμικρή βοήθεια, προκειμένου να κρατήσουν οι μαθητές μια στοιχειώδη έστω επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.
- Φρόντισε για την τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, όσο τα σχολεία ήταν ανοιχτά, τη στιγμή που η κυβέρνηση ακολουθούσε την πολιτική της μάσκας-αερόστατο και του παγουρίνο.
- Στήριξε με προσωπικό κόπο και κόστος την εκπαιδευτική διαδικασία, όταν τα σχολεία ήταν κλειστά, χωρίς καμία βοήθεια.
- 21.000 συνάδελφοι με την ψυχή στο στόμα εμβολιάστηκαν κυνηγώντας τα ακυρωμένα ραντεβού.
- Πάνω από το 75% των συναδέλφων έχει ήδη εμβολιαστεί, ενώ αρκετοί συνάδελφοι έχουν νοσήσει.
«Οι κυβερνητικές ευθύνες πλέον είναι εγκληματικές, δεν μπορούν να κρυφτούν από επικοινωνιακά τεχνάσματα, δεν μπορούν να κρυφτούν πίσω από τη μόνιμη επίκληση της ατομικής ευθύνης, τον εκφοβισμό και τις απειλές προς τους εργαζόμενους», αναφέρει η Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.
Και συνεχίζει λέγοντας: «Καλούμε όλο τον κλάδο, τους γονείς και τους μαθητές να δώσουμε τη μάχη, να μείνει το νομοσχέδιο-τερατούργημα στα χαρτιά και ταυτόχρονα να απαιτήσουμε άμεσα μέτρα για τη λειτουργία των σχολείων:».
Οι εκπαιδευτικοί διεκδικούν, μαζί με όλα τα εργατικά συνδικάτα:
- Άμεσα μέτρα στήριξης του δημόσιου τομέα της Υγείας με ενίσχυση σε προσωπικό και υποδομές, επίταξη του ιδιωτικού τομέα της υγείας.
- Καθολικό πρόγραμμα δημόσιου δωρεάν εμβολιασμού, με εξαντλητική ενημέρωση, πλήρη προληπτικό έλεγχο και σταθερή παρακολούθηση των εμβολιασμένων, στα πλαίσια ενός ενισχυμένου συστήματος Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.
- Άμεσα μέτρα προστασίας της Υγείας των εργαζομένων στους χώρους δουλειάς, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στα σχολεία και στα πανεπιστήμια.
- Επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ σε όλους τους εργαζομένους με αποκλειστική επιβάρυνση του κράτους και των εργοδοτών.
- Άμεσα μέτρα προστασίας στις αστικές συγκοινωνίες και στις μεταφορές εν γένει, με πύκνωση δρομολογίων και αυστηρή τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
- Όχι στην εργοδοτική αυθαιρεσία και στις απολύσεις. Καμία περιστολή των δημοκρατικών δικαιωμάτων με πρόσχημα τον κορωνοϊό.
Για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, οι εκπαιδευτικοί απαιτούν:
- Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις, 15 μαθητές ανά τάξη. Έγκριση όλων των ολιγομελών τμημάτων.
- Να γίνουν άμεσες επιδιορθώσεις, επισκευές και προσαρμογές, σε όσες σχολικές αίθουσες χρειάζεται, με σκοπό να διασφαλίζεται ο σωστό αερισμός και η υγιεινή τους.
- Να εξασφαλιστεί επαρκές προσωπικό για την καθαριότητα για όλα τα σχολεία ώστε να μπορούν επί της ουσίας να τηρηθούν τα πρωτόκολλα.
- Μαζικά, δωρεάν και επαναλαμβανόμενα τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ.
- Επιπλέον δρομολόγια για τη μετακίνηση των μαθητών από και προς το σχολείο με σκοπό να αποφευχθεί ο συνωστισμός.
- Έκτακτη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών με σκοπό την εξασφάλιση όλων απαραίτητων υλικών καθαρισμού, ατομικής υγιεινής κ.τ.λ.
- Να γίνουν προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων.
- Συγκεκριμένα εκπαιδευτικά - παιδαγωγικά μέτρα για την αντιμετώπιση των σύνθετων μαθησιακών και ψυχοκοινωνικών προβλημάτων που έχει δημιουργήσει η πανδημία, η αναστολή λειτουργίας των σχολείων και η πολύμηνη τηλεκπαίδευση.
- Να μην εφαρμοστεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο, να καταργηθεί η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής.
«Το αμέσως επόμενο διάστημα δυναμώνουμε τον αγώνα μας», καταλήγει η ανακοίνωση.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη