Πριν μερικές ημέρες, με έγγραφο που εκδόθηκε στις 11 Αυγούστου, το υπουργείο καλεί 11.507 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς να παρουσιαστούν διά ζώσης στις δ/νσεις εκπαίδευσης όπου προσλήφθηκαν από τις 11 Αυγούστου (!!!) μέχρι και τις 17 Αυγούστου για να αναλάβουν υπηρεσία και να ορκιστούν.
Στις 11 επίσης Αυγούστου το απόγευμα, το υπουργείο με νέο του έγγραφο ανακοινώνει παράταση προθεσμίας έως 23 Αυγούστου. Για τους πυρόπληκτους παρατείνει την προθεσμία έως 31 Αυγούστου, ενώ για έγκυες - σε λοχεία και έχοντες σοβαρό πρόβλημα υγείας παρέχει τη δυνατότητα ανάληψης υπηρεσίας και ορκωμοσίας στις δ/νσεις εκπαίδευσης όπου διαμένουν.
Στις 13 Αυγούστου, το υπουργείο εκδίδει έγγραφο που καλεί τους υποψήφιους αναπληρωτές και ωρομίσθιους να δηλώσουν ηλεκτρονικά περιοχές προτίμησης πρόσληψης και στο ίδιο έγγραφο αναφέρεται ότι οι αναπληρωτές θα παρουσιαστούν απευθείας στο σχολείο στο οποίο θα διατεθούν για ανάληψη υπηρεσίας - έτσι γινόταν άλλωστε τα τελευταία 2 χρόνια. Παράλληλα για φέτος, θα κληθούν να υπογράψουν ηλεκτρονικά και ψηφιακά τις συμβάσεις εργασίας τους.
Κατά τις ημερομηνίες 11 έως 17 Αυγούστου λοιπόν 679 άνθρωποι καλούνται να μετακινηθούν από όλα τα μέρη της Ελλάδας για ανάληψη υπηρεσίας στη Σύρο και άλλοι 895 άνθρωποι θα πρέπει να μετακινηθούν στη Ρόδο για τον ίδιο λόγο - αυτό αφορά νεοδιόριστους που έχουν προσληφθεί σε νησί των Κυκλάδων και των Δωδεκανήσων αντίστοιχα που σημαίνει ότι η Σύρος και η Ρόδος δεν είναι ο τελικός τους προορισμός αλλά είναι απαραίτητο να παρουσιαστούν εκεί λόγω του ότι εκεί βρίσκεται η διεύθυνση εκπαίδευσης. Συνολικά 1.574 άνθρωποι θα πρέπει να ταξιδέψουν προς Σύρο και Ρόδο.
Την τελευταία εβδομάδα τα νέα κρούσματα του κορονοϊού κυμαίνονται καθημερινά από 3.500 έως 4.600, εμφανίζουν ανοδική πορεία, ενώ λόγω του δεκαπενταύγουστου γνωρίζουμε όλοι ότι υπάρχει μια τεράστια μετακίνηση πληθυσμού από τα αστικά κέντρα στην περιφέρεια για διακοπές και αναψυχή - θα το διαπιστώσουμε σε 10-15 μέρες με τη σχετική αύξηση των κρουσμάτων. Αυτό προκαλεί οριακή πληρότητα και ασφυκτικές καταστάσεις στα μέσα μεταφοράς, τα πλοία και τα αεροπλάνα. Ιδιαίτερα για τα τελευταία, οι τιμές εισιτηρίων εκτοξεύονται σε δυσθεώρητα ποσά για ταξίδια της τελευταίας στιγμής. Υποθέτω πως όλοι γνωρίζουν ότι ο εμβολιασμός δεν ακυρώνει την μετάδοση του ιού αλλά μειώνει τις πιθανότητες σοβαρής νόησης.
Όλοι οι νεοδιόριστοι, καθότι ήταν αναπληρωτές από 4 έως 15 χρόνια, κάθε χρόνο από την 1η Ιουλίου έως την ημερομηνία επαναπρόσληψης τους (όπου θα κληθούν να ξανα-αναπληρώσουν τους εαυτούς τους και τις ίδιες σε πολλές περιπτώσεις θέσεις) είναι άνεργοι.
Η διαδικασία που αφορά την ανάληψη υπηρεσίας, απαιτεί από τους εκπαιδευτικούς να προσκομίζουν κάθε χρόνο τα ίδια έγγραφα ξανά και ξανά στις διευθύνσεις εκπαίδευσης. Τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω πανδημίας, τα έγγραφα αυτά τα προσκομίζουν απευθείας στις σχολικές μονάδες όπου προλαμβάνονται.
Οι δε αιτήσεις δήλωσης προτίμησης για νομούς κι έπειτα για σχολικές μονάδες γίνονται ηλεκτρονικά, είτε καταχωρώντας τις προτιμήσεις σε ηλεκτρονικό σύστημα, είτε με ψηφιοποιημένη και υπογεγραμμένη αίτηση.
Η δε διαδικασία ορκωμοσίας διεκπεραιώνεται εξ αποστάσεως στα πανεπιστήμια τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας χωρίς κανένα πρόβλημα.
Λαμβάνοντας όλα τα παραπάνω υπ’ όψιν, θα ήθελα να θέσω τα ακόλουθα ερωτήματα:
1. Ποιος είναι ο ουσιώδης λόγος για τον οποίο καθίσταται απαραίτητο να προσέλθουν με φυσική παρουσία 1.574 άνεργοι άνθρωποι εν μέσω πανδημίας και δεκαπενταύγουστου στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, ιδιαίτερα στις νησιωτικές περιοχές που προανέφερα, για διαδικασίες που ήδη διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως;
2. Καθότι δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι η διαδικασία πρόσληψης θα ολοκληρωθεί εντός μίας ημέρας, οπότε και μπορεί να απαιτηθεί από έναν άνθρωπο να παραμείνει (ενδεχομένως αναγκαστικά με την οικογένεια του) για περισσότερες ημέρες κοντά στη διεύθυνση εκπαίδευσης, ποιος ουσιώδης λόγος καθιστά απαραίτητο από 1.574 ανθρώπους να εξασφαλίσουν πανάκριβα εισιτήρια και διαμονή σε μέρη όπου η διαμονή είναι εξαιρετικά ακριβή λόγω πληρότητας και δεκαπενταύγουστου, προκειμένου να διεκπεραιώσουν διαδικασίες που μέχρι και σήμερα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως;
3. Αν υπάρχει κάποιος ουσιώδης λόγος που δε μας είναι ακόμη γνωστός (να μας τον γνωστοποιήσετε), γιατί δεν έχει προβλεφθεί σχετική αποζημίωση και κάλυψη εξόδων από αυτούς που προκαλούν την οικονομική βλάβη σε αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι είναι γνωστό ότι είναι άνεργοι, πόσο μάλλον όταν τους ζητείται να προβούν σε μεγάλα έξοδα και επαναπρογραμματισμό της ζωής τους την τελευταία στιγμή;
4. Για ποιον λόγο το υπουργείο απαιτεί από 11.507 ανθρώπους να μετακινηθούν εν μέσω πανδημίας, να διακινδυνέψουν την υγεία τους, των οικογενειών και των δικών τους προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαδικασίες που είναι γνωστό ότι διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά και εξ αποστάσεως χωρίς να απαιτείται φυσική παρουσία;
5. Ιδιαιτέρως στις περιπτώσεις όπου οι νεοδιόριστοι προσλαμβάνονται στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα το σχολείο στο οποίο θα διοριστούν είναι πολύ πιθανό να βρίσκεται σε άλλο νησί. Αυτό σημαίνει ότι τελικός τους προορισμός δεν θα είναι τα νησιά στα οποία βρίσκονται οι διευθύνσεις εκπαίδευσης. Παράλληλα, η τελική ανακοίνωση για τις τοποθετήσεις απαιτεί χρόνο προκειμένου να διεκπεραιωθούν οι διαδικασίες τοποθετήσεων και δεν γνωρίζει κανένας πόσος θα είναι αυτός ο χρόνος. Συνεπώς, 11.507 άνθρωποι θα πρέπει να επιστρέψουν στον τόπο τους και όταν ανακοινωθούν οι τοποθετήσεις θα πρέπει να ταξιδέψουν εκ νέου στον τελικό τους προορισμό (με εξαίρεση φυσικά λίγους ανθρώπους που έτυχε να προσληφθούν στον τόπο διαμονή τους). Για ποιον λόγο το υπουργείο απαιτεί από όλους αυτούς τους ανθρώπους να προγραμματίσουν δύο ταξίδια εν μέσω πανδημίας, θέρους, δεκαπενταύγουστου, μέγιστης πληρότητας των μέσων μαζικής μεταφοράς και ανεργίας;
6. Σε νησιά υψηλής επισκεψιμότητας, όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Ρόδος, η Κρήτη και αρκετά άλλα κάθε εκπαιδευτικός (ανάλογα ισχύουν και για άλλα επαγγέλματα όπως της ιατρικής) καλείται να αναζητήσει κατοικία σε λίγες μέρες, εν μέσω τουριστικής περιόδου, κάτι που είναι πρακτικά ανέφικτο να βρεθεί. Να θυμίσω το «αναπληρωτές experience» (εμπνευσμένο από το επίσημο «Santorini experience» που διοργάνωσε ο δήμος Σαντονίνης) με ανθρώπους που κοιμούνταν για μέρες σε παραλίες και μέσα στα φορτωμένα αυτοκίνητά τους με τους πανικόβλητους δημάρχους και παράγοντες που έτρεχαν να διαψεύσουν την πραγματικότητα και να μοιράζουν εφάπαξ χαρτζιλίκια για να κλείσουν τα στόματα και να προλάβουν την αρνητική διαφήμιση.
Ποια είναι η λύση που προτείνει το υπουργείο εκτός από την μεταφορά της ευθύνης στους κατά τόπους δήμους; Ποιες ενέργειες έχουν γίνει προκειμένου να σταματήσουν να ταλαιπωρούνται εκατοντάδες άνθρωποι με το θέμα των κατοικιών και του τεράστιου κόστους διαβίωσης σε τέτοια νησιά που έχουν σαν αποτέλεσμα να αδειάζουν τα σχολεία κάθε χρόνο και να μη θέλει να ξαναπάει κανένας τους;
Να υπενθυμίσουμε πως οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί καλούνται να εργαστούν με αρκετά λιγότερα χρήματα από τα ήδη λίγα που λάμβαναν ως αναπληρωτές οπότε σε νησιά με υπερβολικό κόστος διαβίωσης απαιτείται πρακτικά 2η δουλειά ή δανεικά. Αν μάλιστα μιλήσουμε για μονογονεϊκή οικογένεια, μπορούμε να κάνουμε λόγο για επερχόμενη διαβίωση σε συνθήκες εξαθλίωσης. Η λύση που πρότεινε η υπουργός κ. Κεραμέως (και δεν γνωρίζω αν όντως υλοποιήθηκε) για συμπερίληψη περισσότερων εκπαιδευτικών στο εφάπαξ επίδομα 300€ ανά σχολικό έτος φτάνει για 2 μόλις διανυκτερεύσεις στο νησί της Σαντορίνης.
7. Γιατί το υπουργείο κωφεύει στις πολλαπλές επιστολές και αιτήματα από συλλόγους, επίσημους φορείς και συναδέλφους για την ανάγκη εξ αποστάσεως ηλεκτρονική ανάληψη υπηρεσίας και ορκωμοσίας; Συναντούμε πολλές προτεινόμενες-λογικές-ουσιαστικές λύσεις αλλά ουδεμία απάντηση. Δε γνωρίζουν καλύτερα την υφιστάμενη κατάσταση οι ήδη υπηρετούντες σε αυτές τις περιοχές; Δεν είναι καταλληλότεροι να προτείνουν λύσεις σε σχέση με υπαλλήλους του υπουργείου που δε σχετίζονται με τις σχολικές μονάδες και τη διαβίωση σε τέτοιες περιοχές;
8. Ποια είναι η λογική πίσω από αυτές τις αποφάσεις; Τι απ’ όλα τα παραπάνω δεν μπορούσε να γίνει εξ αποστάσεως και ηλεκτρονικά και απαιτούν από τόσες χιλιάδες ανθρώπους και οικογένειες να θέσουν την υγεία τους σε κίνδυνο, να μπουν σε απίστευτες ταλαιπωρίες, πολλαπλή οικονομική βλάβη χωρίς πρόβλεψη αποζημίωσης και παροχής κατοικίας (όπως προβλέπεται ας πούμε για τα σώματα ασφαλείας);
9. Το υπουργείο έχει λάβει τις προαναφερόμενες αποφάσεις με τη σύμφωνη γνώμη της επιτροπής λοιμωξιολόγων; Δηλαδή, με αριθμό ημερησίων κρουσμάτων, βάση του οποίου πριν μερικούς μήνες επέβαλαν lock-down και καραντίνα, είναι πλέον ασφαλές να μετακινηθούν 11.507 άνθρωποι σε πολλαπλά ταξίδια και ασφυκτικά γεμάτα μέσα μαζικής μεταφοράς;
Επειδή είμαστε βέβαιοι ότι διαθέτετε αντίληψη και αίσθηση ευθύνης απέναντι στους Έλληνες πολίτες, καλό θα ήταν να μας το αποδείξετε παρέχοντας ουσιαστικές και ολοκληρωμένες εξηγήσεις, λογικά επιχειρήματα, να εκθέσετε τη γενική λογική βάση των οποίων λαμβάνετε αποφάσεις, χωρίς υπεκφυγές, μισόλογα, μετάθεση ευθυνών και πολιτικαντισμούς. Αφορά τις ζωές μας, αφορά τις οικογένειες μας, αφορά την υγεία μας, αφορά την αξιοπρέπειά μας και δεν θα αφήσουμε σε κανέναν να παίζει ή να μας εμπαίζει με αυτά.
Και για να προλάβω μερικούς: Λυπάμαι, όμως η υπεκφυγή «ναι, αλλά τουλάχιστον εσύ διορίστηκες» δεν επαρκεί ως απάντηση για όλα τα παραπάνω. Αντιθέτως, παρεκκλίνει από το πρόβλημα και δε βοηθάει στην επίλυση του.
Υ.Γ. Με την ευκαιρία να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στο προσωπικό της διεύθυνσης πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κυκλάδων για τη συνεργασία και τη διάθεση να βοηθήσουν όσο τον δυνατόν περισσότερο τους νεοδιόριστους (και μελλοντικά τους αναπληρωτές) συναδέλφους. Σας ευχαριστούμε από καρδιάς!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη