Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών: «Εν κρυπτώ και στο σκοτάδι»
Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης καταγγέλλουν ότι η διοίκηση και το ΠΥΣΔΕ προχωρούν εν κρυπτώ και στο σκοτάδι τις τοποθετήσεις των νεοδιόριστων, αποσπασμένων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών

ΟΙ Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης καταγγέλλουν ότι παρά τα αιτήματα των ΕΛΜΕ και του κλάδου, Υπουργείο, Διοίκηση και νόθο ΠΥΣΔΕ με διορισμένα όλα του τα μέλη (Διευθυντής διορίστηκε πέρσι μέσα στο κατακαλόκαιρο και οι υπόλοιποι διορίστηκαν μετά τις ηλεκτρονικές εκλογές παρωδία) προχωρούν ακάθεκτοι στις τοποθετήσεις, χωρίς καμία τήρηση κριτηρίων διαφάνειας – αντικειμενικότητας – δικαιοκρισίας.

Οι εκπαιδευτικοί αναφέρουν πως «η βιασύνη, οι fast-track διαδικασίες και χωρίς χρονοδιάγραμμα με τις οποίες προχωρούν στις τοποθετήσεις δεν είναι τυχαία. Διοίκηση και νόθο ΠΥΣΔΕ, σε πλήρη εναρμόνιση με την αντιεκπαιδευτική  κυβερνητική  πολιτική, εξυπηρετούν την επικοινωνιακή πολιτική του υπουργείου».

«Στόχος τους είναι να πειστεί η κοινωνία πως στις 13-9 όλα θα είναι έτοιμα στα σχολεία και βαίνουν καλώς, και ας υπάρχουν μια σειρά προβλήματα (ολοκλήρωση εγγραφών, μετεγγραφών, έγκριση «ολιγομελών», επιλογή β΄ ξένης γλώσσας, μείωση μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με ειδικά προβλήματα, κ.ά.) Όλα αυτά, καθώς και η τοποθέτηση των αναπληρωτών σε κενά πριν ολοκληρωθούν οι τοποθετήσεις των νεοδιόριστων και των αποσπασμένων, θα φέρουν τα πάνω κάτω το επόμενο διάστημα. Όχι μόνο γιατί θα προκύψουν και νέα κενά, αλλά και γιατί οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών με βάση την εκπαιδευτική διαδικασία έπονται των τοποθετήσεων των μόνιμων. Νέες αναστατώσεις περιμένουν τους εκπαιδευτικούς με συνεχείς αλλαγές στην κατανομή μαθημάτων που θα αποβαίνουν σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι εκπαιδευτικοί.

Και συνεχίζουν λέγοντας: «Μια πρόγευση παραβίασης των εργασιακών δικαιωμάτων και τι θα ακολουθήσει, πήραμε από τις προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων, τις τοποθετήσεις στα διαπολιτισμικά σχολεία, από τον προσδιορισμό των κενών και των υπεράριθμων. Στο όνομα της κανονικότητας απαξιώνουν τους συναδέλφους και το δικαίωμά τους να γνωρίζουν όλα τα κενά πριν δηλώσουν την προτίμησή τους, παραβιάζουν κάθε αρχή διαφάνειας, ισοτιμίας και αντικειμενικότητας για να διαμορφώνουν κατάλληλο έδαφος για «διευκολύνσεις», «εξυπηρετήσεις»  και  πελατειακές σχέσεις». 

Πιο συγκεκριμένα :

  • Υπεράριθμοι: Διοίκηση και «ΠΥΣΔΕ» αρνήθηκαν διαφανείς διαδικασίες στον καθορισμό των υπεραρίθμων. Αυθαίρετα καθόρισαν τους υπεράριθμους χωρίς να ρωτηθούν τα σχολεία και οι συνάδελφοι και έκαναν τις τοποθετήσεις με κλειστά σχολεία. Σαν αποτέλεσμα μόνο 34 συνάδελφοι από τους 111 που κρίθηκαν υπεράριθμοι, κατέθεσαν αίτηση και 30 τοποθετήθηκαν σε λειτουργικό κενά. Ότι δεν θα προλάβαιναν να ενημερωθούν οι συνάδελφοι, δεν τους απασχόλησε καθόλου. Νέους συναδέλφους συμπεριέλαβαν στον οριστικό πίνακα (27/8) που δεν ήταν στον προσωρινό πίνακα (25/8), ενώ στους υπεράριθμους συμπεριέλαβαν και τους συναδέλφους που έχασαν τις θέσεις τους στα πρώην ΚΕΣΥ.
  • Λειτουργικά κενά : Προσδιόρισαν τα κενά στις ειδικότητες γενικής παιδείας χωρίς να αποδεχθούν ούτε μια από τις προτάσεις του κλάδου: υπολογισμός κενών με λιγότερους μαθητές –15 μαθητές λόγω πανδημίας κορονοϊού,, κάλυψη των ολιγομελών, υπολογισμός της β΄ Ξένης γλώσσας με βάση τις επιλογές των μαθητών, χωρισμός τμημάτων που φοιτούν μαθητές με ειδικά προβλήματα, κ.ά.
  • Προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων και αποσπασμένων : Το όργιο των παρατυπιών και της αδιαφάνειας στις τοποθετήσεις από Διοίκηση και «ΠΥΣΔΕ» κυριάρχησε  στις προσωρινές τοποθετήσεις νεοδιόριστων (113 συνάδελφοι) και αποσπασμένων (151 συνάδελφοι) που έγιναν στα τυφλά, χωρίς δημοσιοποίηση των κενών και χωρίς αιτήσεις προτίμησης σχολείων. Οι διαβεβαιώσεις ήταν ότι θα τοποθετηθούν στα ίδια σχολεία που ήταν πέρσι, που δεν ίσχυσε για την πλειοψηφία των συναδέλφων, ενώ αρνήθηκαν και τις επανατοποθετήσεις τους πριν ανοίξουν τα σχολεία, όπως ζητήθηκε με ένστασή τους από δεκάδες συναδέλφους, ακόμη και μεταξύ αυτών που ζητούσαν αμοιβαία αλλαγή σχολείων. Οι συνέπειες της απαράδεκτης αυτής στάσης τους σε βάρος των εργασιακών δικαιωμάτων μας, στην ουσιαστική λειτουργία των σχολείων και στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών δεν είναι αμελητέες, αφού τις επόμενες ημέρες θα καθοριστούν οι αναθέσεις των μαθημάτων, με αποτέλεσμα μέχρι να γίνουν οι τοποθετήσεις που θα ισχύουν για όλη την χρονιά, αυτοί οι συνάδελφοι να μη συμμετέχουν στη διαδικασία αυτή. 
  • Αναπληρωτές : Εντελώς στο σκοτάδι γίνονται οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών γιατί η κυβέρνηση για τους εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις επιλέγει να μην υπάρχουν καθόλου εργασιακά δικαιώματα. Για 145 συναδέλφους αναπληρωτές γενικής παιδείας και 70 ειδικής αγωγής (22 Τμήματα Ένταξης – Σ.Μ.Ε.Α.Ε. και 48 Παράλληλη) που προσλήφθηκαν στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης ακολουθούνται πρωτοφανείς διαδικασίες τοποθέτησης. Κανείς δεν γνωρίζει όλα τα κενά, ούτε οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αναπληρωτές, ώστε να μην μπορούν να διαμαρτυρηθούν και υποβάλλουν τις ενστάσεις τους, ούτε τα σωματεία για να μη μπορούν να κάνουν έλεγχο και να υπερασπιστούν τους συναδέλφους. Τα κενά είναι σε γνώση μόνο των Διευθύνσεων που τα προσδιόρισαν μετά από επιλογή τους ώστε αριθμητικά να είναι όσες και οι προσλήψεις αναπληρωτών. Το Υπουργείο διαχειρίστηκε τις τοποθετήσεις των αναπληρωτών, τους κάλεσε να ηλεκτρονικά υποβάλλουν αίτηση τοποθέτησης μέσω του ΟΠΣΥΔ και στον κάθε έναν ξεχωριστά ανακοίνωσε τόσα κενά όσες και οι προσλήψεις αναπληρωτών στην κάθε ειδικότητα. Τραγελαφικές καταστάσεις θα εξελιχθούν άμεσα με τις εν κρυπτώ τοποθετήσεις καθώς όλα τα κενά πρέπει να δίνονται σε κάθε φάση των τοποθετήσεων (υπεράριθμοι, διάθεση, νεοδιόριστοι, αποσπασμένοι). Στη συνέχεια άλλα κενά θα δίνονται ατομικά στις επόμενες φάσεις προσλήψεις αναπληρωτών που θα μπορούσαν να τα είχαν διεκδικήσει αναπληρωτές των προηγούμενων φάσεων. Με αυτή τη διαχείριση των τοποθετήσεων των αναπληρωτών η κυβέρνηση προσβλέπει να περιορίσει τις αντιδράσεις στην πολιτική των περικοπών και της λιτότητας.
  • Κενά ειδικής αγωγής : Το κουτσούρεμα των κενών συνεχίζεται και στην ειδική αγωγή. Τα κενά που προσδιόρισαν για αποσπάσεις στα Τμήματα Ένταξης είναι 41 (21 ΠΕ02, 10 ΠΕ03, 10 ΠΕ04), ενώ πέρσι για την αντίστοιχη διαδικασία τα κενά είχαν προσδιοριστεί σε 107 (50 ΠΕ02, 35 ΠΕ03, 24 ΠΕ04), από τα οποία 42 προοριζόταν για τους νεοδιόριστους (20 ΠΕ02, 15 ΠΕ03, 7 ΠΕ04). Μειώνουν κατά 1/3 τα κενά σε σχέση με πέρσι.
  • Τοποθετήσεις στα Διαπολιτισμικά σχολεία : Ανήγγειλαν (30/8) νέες τοποθετήσεις στα διαπολιτισμικά προσδιορίζοντας νέα κενά (1 ΠΕ02 και 1 ΠΕ03), χωρίς αιτιολόγηση, τα οποία δεν είχαν συμπεριληφθεί στην αρχική πρόσκληση αιτήσεων (20/8). Αν σε δύο σχολεία μέσα σε 10 μέρες ανακάλυψαν ότι υπάρχουν άλλα δύο κενά, τίθεται το εύλογο ερώτημα με τις εν κρυπτώ διαδικασίες: πόσα άραγε νέα κενά θα προσδιορίσουν συνεχίζοντας τις τοποθετήσεις όλων των φάσεων για τα 145 σχολεία της συνολικής δύναμης της ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης; Έκαναν τοποθετήσεις συναδέλφων χωρίς να πάρουν υπόψη τα μόρια τους, παρόλο που προσδιόρισαν τις τοποθετήσεις με μετρήσιμα κριτήρια.  Προσμέτρησαν όλα τα μεταπτυχιακά και όχι μόνο όσα αναφέρονται στη διαπολιτισμική εκπαίδευση παρόλο που πέρσι σύσσωμη η πλειοψηφία του τότε ΠΥΣΔΕ, Διοίκηση, αιρετός της ΔΑΚΕ και διορισμένα μέλη (και αυτά από το ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ) αρνήθηκαν να  μοριοδοτούνται όλα τα μεταπτυχιακά, όπως αυτό το κριτήριο εφαρμόζεται για τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών για μόνιμη θέση στα διαπολιτισμικά.
  • Διαθέσεις για συμπλήρωση ωραρίου: Δεν δημοσιοποίησαν όσα κενά είναι κάτω από 12 ώρες, καθώς και τα σχολεία όπου υπάρχουν πλεονάσματα και οι συνάδελφοι αυτών των σχολείων θα διατεθούν για συμπλήρωση ωραρίου. Για να μπορεί να γίνει στοιχειώδης έλεγχος για τις τοποθετήσεις συναδέλφων που κάθε χρόνο ξεπερνάνε τις 500. Για να σταματήσει το απαράδεκτο καθεστώς των τοποθετήσεων-τυφλοσούρτη, χωρίς αιτήσεις συναδέλφων για συμπλήρωση ωραρίου, όπως προβλέπεται από την εκπαιδευτική διαδικασία (Π.Δ. 50).

Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν – διεκδικούν:

  • Διαφανείς διαδικασίες, με όλα τα κενά για όλες τις τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών με βάση τις δηλώσεις και τα μόρια των συναδέλφων.
  • Να καλυφθούν τώρα όλα τα κενά ενιαία και όχι αποσπασματικά και σε φάσεις και για όλες τις εκπαιδευτικές δομές (ενισχυτική, ΕΠΑΛ, τάξεις υποδοχής, ΔΥΕΠ, σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας).
  • Η Διοίκηση να καταθέσει χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων με βάση τις προτάσεις του κλάδου που θα κατοχυρώνει το δικαίωμα των ενστάσεων σε όλες τις φάσεις των τοποθετήσεων.
  • Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή στα Σ.Μ.Ε.Α.Ε., στα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ και να υπολογίζονται στον προσδιορισμό των κενών.
  • Να κοινοποιηθούν και όλα τα κενά κάτω από 12 ώρες και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με αιτήσεις των συναδέλφων.
  • Να ανακοινωθούν όλα τα κενά για την ειδική αγωγή (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) με βάση τα σύνολο των αιτημάτων που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο.

«Δεν θα επιτρέψουμε να θυσιαστούν τα εργασιακά μας δικαιώματα στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του υπουργείου», τονίζουν οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης.

«Εκπαιδευτικοί μόνιμοι, νεοδιόριστοι, αναπληρωτές να μην ανεχθούμε να θυσιαστούν τα εργασιακά μας δικαιώματα στο βωμό της αντιεκπαιδευτικής λαίλαπας του υπουργείου. Να μην ανεχόμαστε τον κομματικό μηχανισμό του κυβερνώντος κόμματος που στήθηκε με διορισμένες Διοικήσεις στις Διευθύνσεις, δοτά διορισμένα μέλη από το στελεχικό δυναμικό της ΔΑΚΕ και πρόθυμους σε όλες τις θέσεις των ΠΥΣΔΕ, όλοι μαζί σε εντεταλμένη υπηρεσία νομιμοποίησης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης. Να απαιτήσουμε με τα σωματεία μας διαφανείς και αντικειμενικές τοποθετήσεις με όλα τα κενά δημόσια και με βάση τις αιτήσεις προτίμησης και τα μόρια του καθενός. Οι ΕΛΜΕ να οργανώσουν τώρα παραστάσεις, διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις με τη συμμετοχή των συναδέλφων για να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου. Όλα δημόσια! Όλα με μόρια! Όλα αιτιολογημένα! Παντού δικαιοκρισία!»

«Η ΟΛΜΕ να σταματήσει να παρακολουθεί τις εξελίξεις από μακριά!»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες