νηπιαγωγείο, νηπιαγωγεία, ωράριο νηπιαγωγών, αύξηση ωραρίου
Το Συντονιστικό Νηπιαγωγών λέει «όχι» στην αποτελμάτωση του δημόσιου Νηπιαγωγείου - «Θα αγωνιστούμε για το σχολείο της ελευθερίας, της συνεργατικής μάθησης και της δημοκρατίας στο οποίο έχουν θέση όλοι»

«Οι συναντήσεις παρωδία του Υπουργείου που καπηλεύονται την αυτοθυσία των μάχιμων εκπαιδευτικών», αναφέρει το Συντονιστικό Νηπιαγωγών τονίζοντας πως η συνάντηση «φιάσκο» για την ενημέρωση των στελεχών της Αττικής, οργανώθηκε «χωρίς περιεχόμενο, για το περιτύλιγμα, αφού δεν υπάρχει καμία πολιτική επίλυσης χρόνιων προβλημάτων και εφαρμογής μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας».

«Αντίθετα», όπως αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί, «μας ανακοίνωσαν τη θέσπιση νέων διοικητικών θέσεων και μάλιστα με αυξημένο αριθμό, αυτών των «εποπτών ποιότητας» και των «μεντόρων». Αυτό που μάλλον ενδιαφέρει το Υπουργείο Παιδείας είναι οι επόπτες και όχι η ποιότητα».  

Τέλος, οι νηπιαγωγοί λένε «όχι» στην αποτελμάτωση του δημόσιου Νηπιαγωγείου επισημαίνοντας πως θα αγωνιστούν «για το σχολείο της ελευθερίας, της συνεργατικής μάθησης και της δημοκρατίας στο οποίο έχουν θέση όλοι».

Αναλυτικά

Ξεκίνησαν από τις 2/9 οι ενημερωτικές συναντήσεις του Υπουργείου προς τα στελέχη της εκπαίδευσης (Δ/ντές-ντριες δημοτικών, Προϊσταμένων Νηπ/γείων κ.ά.) για την «αναβάθμιση» της σχολικής μονάδας στη βάση της έκδοσης του πολυνομοσχεδίου Ν4823/3-8-2021 (ΦΕΚ 126) και με θέματα αιχμής την αξιολόγηση εκπαιδευτικών (εσωτερική, εξωτερική αξιολόγηση), τις νέες δομές του σχολείου και τα εργαστήρια δεξιοτήτων, την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας και το πολλαπλό βιβλίο (για τα δημοτικά). 

Συγκεκριμένα χθες, ολοκληρώθηκε η ενημέρωση των στελεχών της Αττικής, μέσα σε κλίμα καταιγιστικών σχολίων και αντιδράσεων στο chat, που κατακεραύνωναν τους υπευθύνους και την εκπαιδευτική πολιτική του Υπουργείου. Αξίζει να αναφερθεί πως κάποια άλλη δυνατότητα παρέμβασης από την πλευρά των συμμετεχόντων δεν επετράπη. Παρόλα αυτά πολλοί εκπαιδευτικοί και κυρίως οι Προϊσταμένες/οι  Νηπιαγωγείων δήλωσαν τη σκληρή καθημερινότητά τους στο Νηπιαγωγείο, που απέχει μακράν από τη δική τους, με σχόλια που αποτύπωναν με ακρίβεια την ακαταλληλότητα των μέτρων που το Υπουργείο θέλει να εφαρμόσει. Μέτρα που έρχονται να αποδιοργανώσουν πλήρως το Νηπιαγωγείο, εις βάρος της παιδαγωγικής διαδικασίας. 

Η συνάντηση ξεκίνησε χωρίς προηγουμένως το Υπουργείο να έχει εκδώσει για τη Δευτέρα, με το άνοιγμα των σχολείων, τα υγειονομικά πρωτόκολλα λειτουργίας, ούτε και την εγκύκλιο του αγιασμού, αλλά κυρίως χωρίς να έχει επιλύσει το θέμα της καθαριότητας των σχολείων και χωρίς να έχει μεριμνήσει για τη στέγαση των νηπίων και την πλήρη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. 

Η συνάντηση ξεκίνησε χωρίς ούτε ένα συγνώμη από τους αρμοδίους του Υπουργείου και του ΙΕΠ προς τους εκπαιδευτικούς, που όλο αυτό το διάστημα με υψηλό επίπεδο παιδαγωγικής ευθύνης και χωρίς στήριξη κατάφεραν να υποστηρίξουν τους μαθητές και το δημόσιο σχολείο. 

Η συνάντηση «φιάσκο» οργανώθηκε χωρίς περιεχόμενο, για το περιτύλιγμα, αφού δεν υπάρχει καμία πολιτική επίλυσης χρόνιων προβλημάτων και εφαρμογής μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας (μείωση παιδιών ανά τμήμα, μόνιμο προσωπικό καθαριότητας, τραπεζοκόμους, δωρεάν γεύματα για όλα τα παιδιά, δωρεάν τεστ για όλους κ.ά.), ενώ αντίθετα μας ανακοίνωσαν τη θέσπιση νέων διοικητικών θέσεων και μάλιστα με αυξημένο αριθμό, αυτών των «εποπτών ποιότητας» και των «μεντόρων». Αυτό που μάλλον ενδιαφέρει το Υπουργείο Παιδείας είναι οι επόπτες και όχι η ποιότητα.  

Κι ενώ ο Γ.Γ. διαβεβαίωνε ότι είναι «δίπλα» στον εκπ/κό, δεν παρέλειψε εξαρχής να τονίσει ότι η μη εφαρμογή των μέτρων αποτελεί πειθαρχικό παράπτωμα, τη στιγμή μάλιστα που η Ομοσπονδία μας (ΔΟΕ) με περσινή της απόφαση έχει νόμιμα προκηρυγμένη απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία στην οποία συμμετείχαν το 95% των εκπαιδευτικών. 

Κι ενώ εξήρε τους εκπαιδευτικούς για την ανταπόκρισή τους στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (και χωρίς προηγούμενη επιμόρφωση!), συνέχισε αυτοαναιρούμενος δηλώνοντας ότι η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών θα «αναμορφώσει» το σχολείο. 

Κι ενώ επαινούσε το Υπουργείο για τη δήθεν πολύ μεγάλη απήχηση που είχε το μέτρο του κλεισίματος των σχολείων (χωρίς να μας πει πού και σε ποιόν αναφέρεται), μας απέκρυψε στοιχεία για το ποσοστό συμμετοχής των μαθητών στη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, χαρακτηρίζοντας το «υψηλό», αποσιωπώντας ότι πολλές περιοχές το ποσοστό των μαθητών που δεν είχε πρόσβαση ήταν πολύ μεγάλο (65 – 80%) και σε περιοχές όπως των Ρομά έφτανε ως  και 100%, σύμφωνα με τα στοιχεία των συλλόγων. 

Μας ανακοινώθηκαν μέτρα στα όποια ούτε μια στιγμή δεν ακούσαμε τη λέξη παιδί -μάθηση, χαρά, δημιουργία, τέχνη, παιχνίδι, ζωή, αγάπη και ότι τα μέτρα αυτά αποβλέπουν στα οφέλη των μαθητών και των οικογενειών τους. Αντίθετα, επανειλημμένα αναφέρθηκε ότι τα παραπάνω ενδιαφέρουν τα στελέχη, την ανέλιξή τους και την αύξηση της «δύναμής» τους με τη μονοπρόσωπη δυνατότητα για λήψη αποφάσεων. 
 
Το αφήγημα της παρουσίασης ήταν ένας καταιγισμός εξωπραγματικών οδηγιών, αδύνατων και καταστροφικών για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς: αέναη συμπλήρωση φορμών με δείκτες και άξονες για την αξιολόγηση, προγραμματισμός εργαστηρίων δεξιοτήτων μέχρι το τέλος του Σεπτέμβρη! (χωρίς επιμόρφωση -όλοι αναρωτιόντουσαν τι είναι αυτά), υποχρεωτική διατήρηση ιστοσελίδας, υποχρεωτική ενδοσχολική επιμόρφωση εκτός ωραρίου, ηλεκτρονικά και έντυπα portfolio μαθητών, αναφορές για λήξη του σχολικού έτους στις 25 Ιουνίου  και μια σειρά από άλλα μέτρα που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα της παιδαγωγικής πράξης, τάξης και αντοχής του εκπαιδευτικού. 

Μέτρα που ακυρώνουν το πιο δημοκρατικό όργανο του σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων και μεταφέρουν όλες τις αρμοδιότητες στους Διευθυντές/ντριες και Προϊσταμένες/ους, καταλύοντας το πιο σημαντικό όπλο της παιδαγωγικής πρακτικής, την αλληλεγγύη, τη δημοκρατία και τη συνεργασία. 

Δεν συμπληρώνουμε καμία ηλεκτρονική φόρμα αξιολόγησης που ευνοεί τον ανταγωνισμό και τη διάκριση 

Η αποτελμάτωση του δημόσιου Νηπιαγωγείου δε θα περάσει 

Θα αγωνιστούμε  

-για το σχολείο της ελευθερίας, της συνεργατικής μάθησης και της δημοκρατίας στο οποίο έχουν θέση όλοι,

-για το σχολείο των ίσων, των όλων, των διαφορετικών.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Νετανιάχου
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για εγκλήματα στη Γάζα: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και Γκάλαντ
Εντάλματα σύλληψης από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για τον Νετανιάχου, τον Γκάλαντ και στέλεχος της Χαμάς που είναι νεκρό
Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο για εγκλήματα στη Γάζα: Εντάλματα σύλληψης σε Νετανιάχου και Γκάλαντ
pierrakakis new2
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
Το αντικείμενο της ομάδας περιλαμβάνει τον συντονισμό, την οργανωτική και διαδικαστική υποστήριξη, τον σχεδιασμό, καθώς και την παρακολούθηση της...
Πιερρακάκης: Νέα ομάδα εργασίας για τη βελτιστοποίηση της διαδικασίας προσλήψεων των εκπαιδευτικών - Ονόματα
ekav-650_0_0_0.jpg
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του
ο 10χρονος ψώνιζε με τη μητέρα του σε εμπορικό κέντρο όταν ξαφνικά ένιωσε αδιαθεσία λέγοντας ότι δεν μπορεί να αναπνεύσει.
Τραγωδία στη Θεσσαλονίκη: Νεκρό 10χρονο παιδί– Κατέρρευσε μπροστά στη μητέρα του