Αψυχολόγητες και επικίνδυνες αναθέσεις μαθημάτων
«Η απόφαση που εκδόθηκε από το ΣτΕ, έκανε την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να πανηγυρίζει και να δημοσιεύει στις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες δελτίο τύπου, αναφέροντας επί λέξει: «Καθόλα νόμιμη η ανάθεση των μαθημάτων της Φυσικής και της Αισθητικής Αγωγής σε δασκάλους» - Γράφει η Ολυμπία Ζαραμπούκα

Πολλοί συνάδελφοι εκπαιδευτικοί ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αναπληρωτές και μόνιμοι, διαμαρτύρεστε για την ανάθεση του μαθήματός μας στα Δημοτικά σχολεία σε εκπαιδευτικούς ΠΕ 70. Έχετε απόλυτο δίκιο και η αγανάκτησή σας είναι απολύτως δικαιολογημένη.

Υπάρχει όμως το ενδεχόμενο να μην γνωρίζουμε όλοι μας γιατί και πως υφίσταται η απαράδεκτη από κάθε άποψη αυτή κατάσταση. Για αυτόν τον λόγο σκόπιμο θεωρώ να παραθέσω μερικά γεγονότα και το πλαίσιο που αιτιολογεί την δυσάρεστη αυτή για εμάς κατάσταση.

Δυστυχώς, εκτός από εμάς και για τους μαθητές, οι διευθυντές των δημοτικών σχολείων που αναθέτουν και οι εκπαιδευτικοί ΠΕ70 που δέχονται την ανάθεση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, είναι απολύτως νομικά και υπηρεσιακά, με κάποιες απλές προϋποθέσεις, νομικά κατοχυρωμένοι. Η κατοχύρωσή τους αυτή πηγάζει και βασίζεται στο Προεδρικό Διάταγμα 79 του 2017, με το οποίο επιτρέπεται η ανάθεση, μεταξύ άλλων μαθημάτων και του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70.

Μη αποδεχόμενοι την απαράδεκτη αυτή ρύθμιση, η οποία από επιστημονικής απόψεως κρίνεται ακόμα και επικίνδυνη, εκπαιδευτικοί θεατρολόγοι μαζί με συναδέλφους μας και συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων της αισθητικής αγωγής που θίγονταν, προσέφυγαν κατευθείαν, δυστυχώς για εμένα, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, για να προσβάλλουν το Π.Δ. 70/2017 για αντισυνταγματικότητα. Για περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες, δείτε σχετικό άρθρο μου, δημοσιευμένο εδώ (https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/235685_telika-poios-ehase-oi-ekpaideytikoi-eidikotiton-i-ypoyrgeio-gia-tin-anathesi), όπου καταθέτω την άποψή μου για τον, κατά την γνώμη μου, εσφαλμένο νομικά χειρισμό.

Επανέρχομαι όμως. Η απόφαση που εκδόθηκε από το ΣτΕ, έκανε την τότε πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας να πανηγυρίζει και να δημοσιεύει στις εκπαιδευτικές ιστοσελίδες δελτίο τύπου, αναφέροντας επί λέξει: «Καθόλα νόμιμη η ανάθεση των μαθημάτων της Φυσικής και της Αισθητικής Αγωγής σε δασκάλους…». Με λίγα λόγια το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο αποφάσισε ότι η διάταξη του Π.Δ. 79/2017 που επιτρέπει την ανάθεση δεν είναι αντισυνταγματική και απλά θέτει την προϋπόθεση της μη τοποθέτησης στο σχολείο εκπαιδευτικού της ειδικότητας, προκειμένου να γίνεται καθόλα νόμιμα η ανάθεση του αντίστοιχου μαθήματος σε δασκάλους.

Από τότε, όπως όλοι γνωρίζουμε,, γίνεται μέχρι και κατάχρηση της διάταξης αυτής και κατά κόρον ανατίθεται το μάθημά μας σε εκπαιδευτικούς ΠΕ70. Ο μακαρίτης ο Νίκος ο Τριπόδης είχε κάνει ό,τι περνούσε από το χέρι του μέσω της Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α. για να καταδείξει τεκμηριωμένα την αντιεπιστημονική και επικίνδυνη για την δημόσια υγεία και ασφάλεια των μαθητών αυτή τακτική. Μέχρι και απόπειρες, άκουσον άκουσον, επιμόρφωσης δασκάλων στην διδασκαλία της Φυσικής Αγωγής από συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, είχε σταματήσει με τις δημόσιες επεμβάσεις του. Για την επιστημονική προσέγγιση του θέματος έχουν γραφεί πολλά, έχουν επικοινωνηθεί ακόμα περισσότερα και το ζήτημα έχει καλυφθεί πλήρως. Εις μάτην όμως γιατί, καθώς φαίνεται, αυτό δεν αρκεί για τους κρατούντες.

Χαρακτηριστική η κραυγή αγανάκτησης συναδέλφου, όπως αυτή διατυπώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης των εκπαιδευτικών, που εκφράζει την απογοήτευσή της για την προσβολή που γίνεται στην επιστήμη που αφιέρωσε τόσα χρόνια για να σπουδάσει, με όχημα αψυχολόγητες αναθέσεις του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε δασκάλους: «…Επίσης στη φυσική αγωγή με όλα αυτά που συμβαίνουν υπάρχουν πρωτόκολλα λειτουργίας για το υλικό, για το μάθημα για όλα. Δε γίνεται να μας φεύγει η ψυχή 2 χρόνια τώρα να βάλουμε σε σειρά τα παιδιά, να φτιάξουμε το υλικό και ξαφνικά να πετάγεται ο κάθε ένας που νομίζει ότι μπορεί να τα διδάξει όλα και να μας ανακατεύει ...... επειδή υπάρχει νόμος του Π.Δ. 79!!!!! Κάπου έλεος!!! Και αυτό να γίνεται με τις ευλογίες των διευθυντών γιατί έτσι βολεύονται..... ».

Το ζητούμενο λοιπόν είναι τι κάνουμε για να αρχίσουμε να βάζουμε φραγμό στην απαράδεκτη αυτή τακτική, μέχρι να αλλάξει η νομική αυτή ρύθμιση του προεδρικού διατάγματος.

Στον τομέα που θεωρώ ότι μπορώ να συμβάλω και εγώ λίγο για την αντιμετώπιση αυτού του ακανθώδους και υποτιμητικού για τον κλάδο προβλήματος, είναι στην συνδικαλιστική μεταχείρισή του.

Αρχικά να καταλήξουμε ποιος σύλλογος, σωματείο ή ένωση μπορεί να αναλάβει την δουλειά αυτή. Η Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α. θα μπορούσε, εάν ήταν συνδικαλιστικός φορέας και όχι επιστημονική ένωση. Εξάλλου έχει δώσει ρέστα, στα μέτρα των δυνατοτήτων της,  από επιστημονικής απόψεως για να αντικρούσει την απαράδεκτη αυτή τακτική.

Η Δ.Ο.Ε. στην οποία ανήκουμε συνδικαλιστικά ως εκπαιδευτικοί που υπηρετούμε στη δημόσια πρωτοβάθμια εκπαίδευση; Κατ’ αρχήν, σύμφωνα με τον ακρογωνιαίο συνδικαλιστικό κανόνα, μία συνδικαλιστική οργάνωση δεν εμπλέκεται ποτέ σε θέματα που φέρνουν υπηρεσιακά αντιμέτωπους εκπαιδευτικούς μέλη της. Ακόμα όμως και αν μπορούσε, θα το έκανε; Αυτονόητη η αρνητική απάντηση για την δασκαλοκεντρική Δ.Ο.Ε.

Η Π.Ε.Π.Φ.Α.; Αυτή ούτε που ασχολήθηκε ποτέ με το πρόβλημα. Επομένως ο συνδικαλιστικός φορέας και σύλλογος που έχει την δυνατότητα και την επιθυμία να χειριστεί το ζήτημα είναι ο Π.Σ.Ε.Α.Α.. Έχει την δυνατότητα γιατί διαθέτει την επιστημονική γνώση, την τεκμηρίωση και το κύρος των καθηγητών μας στα Τ.Ε.Φ.Α.Α. και έχει την επιθυμία διότι δεν δεσμεύεται και δεν έχει υποχρεώσεις σε κανέναν.

Το θέμα είναι όμως πως εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε τον Π.Σ.Ε.Α.Α. να πολεμήσει για αυτήν την υπόθεση. Πιστεύω με δύο τρόπους: 

Πρώτον να εντοπίζουμε σε ποιες περιπτώσεις γίνεται κατάχρηση της ανάθεσης του μαθήματός μας σε δασκάλους, μόνο και μόνο για την υπηρεσιακή τους διευκόλυνση, όταν στηρίζεται η ανάθεση αυτή σε αβάσιμες ή νομιμοφανείς αλλά ανύπαρκτες στην ουσία δικαιολογίες και προϋποθέσεις και να αναλαμβάνουμε την ευθύνη επωνύμως να το καταγγέλουμε στην αρμόδια Διεύθυνση και να ενημερώνουμε ταυτόχρονα και τον Π.Σ.Ε.Α.Α..

Δεύτερον να εγγραφούμε μαζικά στα μητρώα των μελών του Πανελληνίου Συλλόγου Επαγγελματιών Άσκησης και Αθλητισμού για την προφανή και αυτονόητη ενδυνάμωσή του ενώπιον της πολιτικής ηγεσίας, η οποία μπορεί να τροποποιήσει την αντιεπιστημονική και επικίνδυνη για το κοινωνικό σύνολο ρύθμιση του Π.Δ. 79/2017. Εγγραφές γίνονται στο παρακάτω: https://pseaa.gr/index.php/my-dashboard/syndromi-melous  

Εξάλλου ο Π.Σ.Ε.Α.Α. ήδη έχει προβεί σε ενέργειες επ’ αυτού, όπως επιστολή που απέστειλε στην υφυπουργό παιδείας κα Μακρή, με την οποία εφιστούσε την προσοχή και ζητούσε να μην ληφθεί υπόψη για τους φετινούς διορισμούς η νομική δυνατότητα ανάθεσης του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε δασκάλους και όπως η συνάντηση του προέδρου του Π.Σ.Ε.Α.Α. μαζί με στελέχη του τομέα εκπαίδευσης του συλλόγου, με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας κο Κόπτση, στον οποίο τέθηκε, μεταξύ άλλων θεμάτων των συναδέλφων, το πρόβλημα, αναλύθηκε επαρκώς από κάθε άποψη και κατατέθηκε και σχετικό υπόμνημα.
 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

tsigaro-kapnisma.jpg
Η Βρετανία ψηφίζει αν θα γίνει η πρώτη χώρα που απαγορεύει το τσιγάρο στους νέους
Απαγόρευση πώλησης προϊόντων καπνού σε όσους έχουν γεννηθεί από το 2009 και μετά και την απαγόρευση στο κάπνισμα σε ορισμένους εξωτερικούς χώρους
Η Βρετανία ψηφίζει αν θα γίνει η πρώτη χώρα που απαγορεύει το τσιγάρο στους νέους