giorgos-christopoulos
"Κι όπου φύγει, φύγει" (από την ιδιωτική εκπαίδευση)...

Τα τελευταία δύο χρόνια (με κορύφωση τη φετινή χρονιά) παρατηρούμε μια γιγαντιαία φυγή εκπαιδευτικών από τα ιδιωτικά σχολεία. Εκατοντάδες συνάδελφοι αποδρούν στην κυριολεξία παραιτούμενοι, σε πολλές περιπτώσεις χάνοντας ό, τι πολυτιμότερο έχει ένας εκπαιδευτικός, την προϋπηρεσία του.

Κάποιοι θα σκεφτούν. Φεύγουν για να πάνε αναπληρωτές, να μπουν στη σιγουριά του δημόσιου, να γλιτώσουν τα βάσανα του ιδιωτικού.

Ας το ξεκαθαρίσουμε, δεν υπάρχει καμιά σιγουριά. Οι αναπληρωτές διορίζονται για κάποιους μήνες, δεν αμείβονται το καλοκαίρι και δεν γνωρίζουν τι τους ξημερώνει την επόμενη χρονιά. Και φυσικά να μην ξεχνούμε ότι οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί που παραιτούνται χάνουν όλα τα μόρια από την ιδιωτική εκπαίδευση, με αποτέλεσμα να συρρικνώνουν δραματικά τις πιθανότητες εισόδου τους στον σχετικό πίνακα του ΑΣΕΠ.

Υπάρχει όμως αλήθεια σε σχέση με τα "βάσανα" του ιδιωτικού σχολείου. Καταρχήν είναι σημαντικό να ειπωθεί ότι δεν υπάρχει σχεδόν κανείς συνάδελφος ο οποίος μπαίνει στη διαδικασία να δουλέψει σε ένα ιδιωτικό σχολείο που να μην έχει όρεξη για δουλειά, που δεν αγαπάει το λειτούργημά του και τα παιδιά. Το πρόβλημα είναι οι συνθήκες που αντιμετωπίζει. Και δεν μιλώ απλώς για την πίεση που υπάρχει από εργοδότες και (δυστυχώς...) γονείς που επιχειρούν να επιβάλουν τη γνώμη τους, μόνο και μόνο επειδή πληρώνουν.

Μιλώ για την ακραία αδικία, για τις ατέλειωτες ώρες υπερωριών που δεν αμείβονται, μιλάω για τις συνοδείες σχολικών λεωφορείων, το σφουγγάρισμα τουαλετών, τον καθαρισμό κήπων, τις απογευματινές μελέτες που δεν πληρώνονται, τις καλοκαιρινές φυλάξεις που δεν πληρώνονται, τα ατελείωτα Σαββατοκύριακα με bazzaars, opening days, εκδηλώσεις κ.λπ. που δεν πληρώνονται, την τραγωδία με τα ιδιωτικά νηπιαγωγεία που υποχρεώνουν τις συναδέλφισσες να τους επιστρέφουν το μισό μισθό στο χέρι, για το bullying, τις ύβρεις, κάποιες φορές ακόμη και τη χειροδικία, τη σεξουαλική παρενόχληση... Μιλάω για το γεγονός ότι με τον τραγικό νόμο Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση ο ιδιοκτήτης χωρίς καμιά αιτιολογία (σε αντίθεση με ό, τι συμβαίνει σχεδόν παντού στην Ε.Ε.) μπορεί ανά πάσα στιγμή να πετάξει τον εκπαιδευτικό εκτός σχολείου. Και το πιο κρίσιμο. Ακόμη και μια μέρα πριν την κατάθεση βαθμολογιών ή τη διεξαγωγή εξετάσεων. Εκεί που καραδοκεί ο γονιός-πελάτης (κι ο νοών νοείτω...).

Μιλάω για το γεγονός ότι σε πλούσια σχολεία, ισχυρά σχολεία που εισπράττουν υψηλότατα δίδακτρα και όπου οι πιέσεις στους εκπαιδευτικούς είναι αφόρητες, δεν δίδεται ούτε ψίχουλο ηθικού ή οικονομικού κινήτρου. Ούτε καν ένα ευχαριστώ, ούτε μια καλή κουβέντα. Αντιθέτως, το κλίμα (που σε έναν εκπαιδευτικό οργανισμό θα έπρεπε να είναι όσο το δυνατόν καλύτερο) σε πολλά ιδιωτικά σχολεία είναι άθλιο. Backstabbing, χαφιεδισμός, τρομοκρατία από διευθυντικά στελέχη-τσοπανόσκυλα του σχολάρχη, μια κατάσταση εμφύλιας διαμάχης που δυστυχώς διαχέεται και προς "τα κάτω" και επηρεάζει κάθε μέλος του προσωπικού.

Φυσικά δεν μπορούμε να τσουβαλιάσουμε όλα τα ιδιωτικά σχολεία. Υπάρχουν πολλά εκπαιδευτήρια που σέβονται το λειτούργημα και την προσωπικότητα των εκπαιδευτικών, που παρέχουν πολύ καλές συνθήκες εργασίας και αμοιβής. Άλλωστε αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι οι αποχωρήσεις από αυτά τα σχολεία είναι ελάχιστες.

"Ένα σχολείο ωριμάζει μαζί με τους εκπαιδευτικούς του" αναφέρει ορθότατα στην τελευταία έκθεσή του ο (συντηρητικός) ΟΟΣΑ. Σχολείο που έχει μεταβληθεί σε κέντρο διερχομένων, χωρίς σταθερό προσωπικό, με εργασιακές σχέσεις, όπως αυτές που ανέφερα, είναι μοιραίο να χάσει βαθμιαία την ποιότητά του.

Ας το έχει αυτό υπόψη της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας που ικανοποιεί κάθε ακραίο αίτημα των ιδιοκτητών, χωρίς να αναλογίζεται ότι με την στάση αυτή διογκώνει την ανομία και την ασυδοσία και, εν τέλει, βλάπτει τα ιδιωτικά σχολεία (που υποτίθεται ότι θέλει να στηρίξει). Ας το έχουν αυτό υπόψη τους και οι γονείς που πληρώνουν αδρά. Ας κάνουν τον κόπο, πριν εγγράψουν τα παιδιά τους σε ένα ιδιωτικό σχολείο, να ενημερωθούν, αν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τα παιδιά τους πληρώνονται κι αν είναι ευχαριστημένοι εκεί που δουλεύουν. Ας ψυλλιαστούν ότι κάτι δεν πάει καλά, όταν βλέπουν να φεύγουν σωρηδόν οι εκπαιδευτικοί από το σχολείο τους. Εκτός κι αν έχουμε φτάσει στο απώγειο ενός εκπαιδευτικού κυνισμού, όπου κάποιοι εγγράφουν τα παιδιά τους σε ένα ιδιωτικό εκπαιδευτήριο, αδιαφορώντας για το τι αυτό παρέχει και με μοναδικό γνώμονα το parking των παιδιών και την "κοινωνική καταξίωση". Στην εποχή της απόλυτης παρακμής, κάτι τέτοιο δεν θα με εντυπωσίαζε...

                                                                                                              Γιώργος Χριστόπουλος, γ.γ. του Δ.Σ της ΟΙΕΛΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

apergia_ntountouka_36_0.jpg
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
Παράσταση διαμαρτυρίας για τις κλήσεις σε ακρόαση εκπαιδευτικών στην Π.Ε. Αχαΐας
Εκπαιδευτικοί: Διαμαρτυρία στις 25/11 για τις κλήσεις συμμετεχόντων στην απεργία-αποχή
ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων