Προσερχόμενοι στα Νηπιαγωγεία, αντιμετωπίσαμε μια νέα σκληρή πραγματικότητα, για την οποία δεν είχαμε καθόλου προετοιμαστεί.
Αυτό αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι εκπαιδευτικοί Πε06 Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας αναφορικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην απασχόλησή τους στα Δημόσια Νηπιαγωγεία.
«Με δεδομένο ότι στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχουν βιβλία αναφοράς ή εγχειρίδια, καλούμαστε -χωρίς να έχουμε την απαραίτητα καθοδήγηση- να δημιουργήσουμε εκ του μηδενός υλικό στον ελεύθερό μας χρόνο, χρόνο φυσικά στον οποίο βέβαια καλούμαστε να διαθέσουμε και για την πολλά υποσχόμενη επιμόρφωσή μας (που δυστυχώς ξεκίνησε καθυστερημένα, αφήνοντας ανεκμετάλλευτο το αρχικό διάστημα 1/9-13/9, τουλάχιστον για όσους προσλήφθηκαν 1-3/9)» αναφέρουν χαρακτηριστικά, προσθέτοντας πως προβλήματα αντιμετωπίζουν και ως προς το ωράριο και ως προς το ρόλο τους στις τάξεις.
Ακολουθεί η ανακοίνωση:
Ως ενημερωμένοι εκπαιδευτικοί πάνω στα σύγχρονα θέματα και τις νέες τάσεις, είχαμε ενθουσιαστεί με την ιδέα εισαγωγής των αγγλικών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία. Μετά από την δημόσια διαβούλευση του θέματος, η επικράτηση των επιστημονικών δεδομένων δημιούργησε κλίμα ικανοποίησης στον κλάδο μας για το μέλλον και την εκπαίδευση των παιδιών μας.
Μετά την χαρά όμως που ακολούθησε η είδηση της πρόσληψής μας, αντιληφθήκαμε ότι δεν θα εργαζόμαστε με πλήρες ωράριο, όπως οι υπόλοιποι συνάδελφοι μας, παρόλο που υπάρχουν πολλές κενές ώρες που θα μπορούσαν να μας έχουν δοθεί. Προσληφθήκαμε ως εργαζόμενοι μειωμένου ωραρίου από 10 έως 15 ώρες, ενώ κάποιοι συνάδελφοι μας που επίσης δραστηριοποιούνται στα νηπιαγωγεία έχουν ωράριο 24 ωρών.
Αξιοσημείωτο είναι δε ότι υπάρχουν πολλά κενά σε όμορα δημοτικά σχολεία, όπου και θα μπορούσαμε να συμπληρώνουμε το ωράριό μας. Με έκπληξή μας λοιπόν διαβάσαμε στις συμβάσεις εργασίας μας το ωράριο 08.00-14.00, το οποίο αποτελεί το ωράριο των εργαζομένων πλήρους ωραρίου. Αφού θέσαμε σχετικό ερώτημα στις πρωτοβάθμιες διευθύνσεις που ανήκουμε, λάβαμε την απάντηση ότι είναι τυπικό το ωράριο που αναγράφεται, για να ενημερωθούμε αργότερα ότι το τελικό ωράριο εργασίας μας ξεκινά στις 09.15 και τελειώνει στις 12.45.
Δηλαδή η μοναδική διαφορά του ωραρίου μας από το ωράριο των εργαζομένων πλήρους απασχόλησης είναι περίπου μία ώρα μετά την έναρξη και μία ώρα πριν το σχόλασμα.
Το ωράριό μας αυτό, αναγόμενο σε πενθήμερη εργασία, ισούται με εργασιακό ωράριο 20 ωρών με μισές αποδοχές και μισή μοριοδότηση. Μάλλον δεν ξέρουμε μαθηματικά γιατί νομίζαμε ότι το 15 είναι το μισό του 30 (εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών πλήρους ωραρίου).
Μάλιστα, συνάδελφος απευθυνόμενη στην οικία της διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για διευκρινήσεις, έλαβε την προσβλητική απάντηση από προϊστάμενο του τμήματος ΕΣΠΑ αναπληρωτών, “μήπως θέλετε να την πληρώσω εγώ από την τσέπη μου;”.
Προσερχόμενοι στα Νηπιαγωγεία, αντιμετωπίσαμε μια νέα σκληρή πραγματικότητα, για την οποία δεν είχαμε καθόλου προετοιμαστεί. Με δεδομένο ότι στο νηπιαγωγείο δεν υπάρχουν βιβλία αναφοράς ή εγχειρίδια, καλούμαστε -χωρίς να έχουμε την απαραίτητα καθοδήγηση- να δημιουργήσουμε εκ του μηδενός υλικό στον ελεύθερό μας χρόνο, χρόνο φυσικά στον οποίο βέβαια καλούμαστε να διαθέσουμε και για την πολλά υποσχόμενη επιμόρφωσή μας (που δυστυχώς ξεκίνησε καθυστερημένα, αφήνοντας ανεκμετάλλευτο το αρχικό διάστημα 1/9-13/9, τουλάχιστον για όσους προσλήφθηκαν 1-3/9).
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί, ότι είμαστε ένας κλάδος που διδάσκουμε σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης και οποιοδήποτε υλικό δεν χρησιμοποιείται απαραίτητα την επόμενη διδακτική χρονιά, εκτός αν η τύχη το φέρει και εργαστούμε ξανά στην ίδια. Αναρωτιόμαστε φυσικά, για πόσες τάξεις, θεματικές ενότητες, πόσες ηλικίες παιδιών να ετοιμάζουμε υλικό, ειδικά σε καθεστώς ημιαπασχόλησης και μετακινήσεων σε 5 σχολεία;
Συγκεκριμένα, καθώς υπάρχει μια ελευθερία από το Υπουργείο σε σχέση με τις θεματικές που ακολουθούνται κάθε εβδομάδα στο Νηπιαγωγείο, παρατηρείται το φαινόμενο της κάλυψης διαφορετικών ενοτήτων σε κάθε νηπιαγωγείο ή ακόμα και σε κάθε τμήμα του ίδιου νηπιαγωγείου! Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι κάνουμε λόγο για πολύ μεγάλο φόρτο εργασίας, ειδικά όταν υπάρχουν συνάδελφοι που καλούνται να διδάξουν σε 4-5 νηπιαγωγεία με 2 τμήματα το καθένα!
Επιπλέον, η πληροφόρηση τόσο προς εμάς όσο και προς τις σχολικές μονάδες στις οποίες απασχολούμαστε είναι ελλιπέστατη αναφορικά με το ρόλο μας, με αποτέλεσμα να μας ζητείται ακόμη και να παραμένουμε μόνες μας στα 25μελή τμήματα (εν μέσω πανδημίας!!!). Αντιλαμβάνεστε τους κινδύνους που μπορεί κάτι τέτοιο να συνεπάγεται λόγω της απειρίας μας με τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα;;; Επίσης, κάποιοι συνάδελφοι νηπιαγωγοί δεν έχουν ενημερωθεί σωστά, και μας ζητούν να ξεκινήσουμε τις δραστηριότητες στην αγγλική γλώσσα εσπευσμένα.
Πρωτού δηλαδή παρέλθει το αρχικό διάστημα της παρακολούθησης από πλευράς μας του προγράμματος της τάξης, σκοπός του οποίου είναι η σταδιακή εξοικείωσή μας με το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου, αλλά και πρωτού ολοκληρωθούν οι δύο πρώτες ενότητες της επιμόρφωσής μας.
Κυρίες και κύριοι δυστυχώς δεν σταματάει στα ωράρια και τις προσβολές η αναλγησία των υπευθύνων αλλά αντιμετωπίζουμε και πραγματικούς κινδύνους για την σωματική μας ακεραιότητα. Μετακινούμαστε σε πολλά σχολεία ανάμεσα σε μικρά χρονικά κενά. Πολλοί από εμάς έχουμε προσληφθεί σε 5 νηπιαγωγεία. Καλούμαστε λοιπόν να διανύουμε μεγάλες αποστάσεις στα υποτιθέμενα διαλείμματα με δικά μας έξοδα και δικά μας μεταφορικά μέσα. Δεν φτάνει δηλαδή που πληρωνόμαστε για 3 διδακτικές ώρες την ημέρα αλλά απασχολούμαστε για 3,5 πραγματικές ώρες, ανάμεσα σε αυτές τις διδακτικές ώρες είμαστε στους δρόμους και δεν μας καλύπτει κανένας σε πιθανό ατύχημα. Είμαστε εκτεθειμένοι σε κίνδυνο με δική μας ευθύνη.
Κατανοούμε ότι υπήρχε καλή πρόθεση να γίνει ό,τι καλύτερο και να απορροφηθούν από το υπουργείο Ευρωπαϊκά κονδύλια, όμως υπήρχε πολύς χρόνος να οργανωθεί και να υλοποιηθεί το Πρόγραμμα της Εισαγωγής των Αγγλικών στα Νηπιαγωγεία υπό καλύτερες συνθήκες χωρίς να γίνουμε οι εκπαιδευτικοί αντικείμενο εργασιακής εκμετάλλευσης.
Η κάθε αλλαγή στην Παιδεία χρήζει κατάλληλης προετοιμασίας. Σε μερικούς τομείς δεν υπάρχει χώρος για πειραματισμούς. Η πολιτική επιμόρφωσης θα έπρεπε να αποτελεί προϊόν πολιτικού σχεδιασμού ενταγμένου σε ένα ευρύτερο προγραμματισμό. Εφόσον την προηγούμενη χρονιά εφαρμόστηκε το πρόγραμμα πιλοτικά, θα μπορούσε φέτος να γινόταν μια ουσιαστική επιμόρφωση σε όλους τους ΠΕ06 και να προχωρούσε η γενικευμένη εφαρμογή του την επόμενη χρονιά. Δεν υπήρχε δα και τόση βιασύνη για έναν νέο θεσμό.
Ναι, είναι ένας καινούριος θεσμός τα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο. Σε κάθε νέο θεσμό όμως χρειάζεται η επιστράτευση εμπνευσμένων παιδαγωγών, πρόθυμων να δημιουργήσουν και να παράγουν εκπαιδευτικό έργο. Κι εμείς δεν νιώθουμε καθόλου έτσι υπ’ αυτές τις συνθήκες. Αντίθετα νιώθουμε ότι η επιτυχία του συγκεκριμένου εγχειρήματος στηρίζεται μόνο στον ζήλο και την αυταπάρνηση των εργαζομένων, οι οποίοι καλούνται για άλλη μια φορά να καλύψουν τις αδυναμίες των προγραμμάτων που εξαγγέλλονται.
Διαμαρτυρόμαστε λοιπόν για την καταστρατήγηση των εργασιακών μας δικαιωμάτων αλλά και για την υποβάθμιση της ποιότητας δουλειάς μας. Απαιτούμε:
- να πληρωνόμαστε και να μοριοδοτούμαστε σύμφωνα με τις πραγματικές ώρες απασχόλησής μας
- να επιμορφωθούμε εντός του ωραρίου εργασίας μας και να εξασφαλιστεί το υλικό διδασκαλίας
- να μας δοθούν τα πραγματικά κενά όμορων σχολείων προκειμένου να συμπληρώνουμε το ωράριο πλήρους εργασιακής απασχόλησης
- να επιτρέπεται προσαρμογή των ωρολογίων προγραμμάτων των νηπιαγωγείων για να μπορεί να εξυπηρετείται εύρυθμα και το μάθημα των αγγλικών
Κίνηση Εκπαιδευτικών ΠΕ06 στα Νηπιαγωγεία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη