Τις συγχωνεύσεις τμημάτων που είχαν σαν αποτέλεσμα η κόρη τους να μην διδαχθεί το μάθημα των Γαλλικών καταγγέλλουν με αναφορά τους οι γονείς μαθήτριας Γυμνασίου των Αχαρνών.
Μάλιστα, όπως σημειώνουν οι ίδιοι, οι μαθητές της Α' τάξης δεν διδάσκονται τρία μαθήματα, ενώ «διδάσκονται εκ περιτροπής Τεχνολογία-Πληροφορική-Οικιακή Οικονομία, λόγω έλλειψης χώρου και υπολογιστών στο εργαστήριο Υπολογιστών»!
Οι γονείς της μαθήτριας καταγγέλλουν τη διαδικασία συγχώνευσης τμημάτων ενάμιση μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων, ζητούν συγκεκριμένα ΔΔΕ Ανατολικής Αττικής και ΥΠΑΙΘ να μην προχωρήσουν σε συγχώνευση τμημάτων στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών, καθώς και να καλυφθούν όλες οι ειδικότητες και οι διδακτικές ώρες στη σχολική μονάδα άμεσα.
Υπενθυμίζεται ότι οι αντιδράσεις γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών πληθαίνουν, καθώς τα προβλήματα στα σχολεία που επιφέρουν τόσο τα κενά σε εκπαιδευτικούς όσο και οι συγχωνεύσεις τμημάτων πληθαίνουν.
Την ίδια ώρα, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης, κάνει λόγο για «ορθή διαχείριση προσωπικού» και όχι για «συμπτύξεις τμημάτων».
Αναλυτικά η αναφορά καταγγελία των γονέων:
Είμαστε γονείς μαθήτριας που φοιτά στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών, στην Α τάξη. Λάβαμε τηλεφώνημα τη Δευτέρα 18/10/2021 από τη διεύθυνση του σχολείου του παιδιού μας κατά το οποίο μας ρώτησαν αν ενδιαφερόμαστε να υπογράψουμε υπεύθυνη δήλωση, ώστε το παιδί μας να διδαχθεί Γερμανικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα (αντί των Γαλλικών που διδασκόταν δύο χρόνια στο Δημοτικό σχολείο και είχαμε επιλέξει να διδαχθεί και στο Γυμνάσιο), μια που:
1ον δεν υπάρχει στο σχολείο εκπαιδευτικός Γαλλικών και
2ον επίκειται συγχώνευση των 5 τμημάτων της Α τάξης σε 4 (!), κατόπιν εντολής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής.
Να σημειωθεί ότι, μέχρι σήμερα, Τρίτη 19/10/2021, οι μαθητές της Α τάξης ΔΕ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ Βιολογία, Γεωλογία-Γεωγραφία, Γαλλικά και διδάσκονται εκ περιτροπής Τεχνολογία-Πληροφορική-Οικιακή Οικονομία, λόγω έλλειψης χώρου και υπολογιστών στο εργαστήριο Υπολογιστών.
Σε κατ' ιδίαν συνάντησή μας με τον Υποδιευθυντή της σχολικής μονάδας, ενημερωθήκαμε ότι μετά τις τοποθετήσεις τον Ιούνιο των μαθητών/τριών της Α τάξης Γυμνασίου στα Γυμνάσια της περιοχής με αλλαγμένα και ασαφή κριτήρια ως προς τις τοποθετήσεις αυτές, οι μαθητές/τριες της Α τάξης ήταν αρκετοί ώστε να δημιουργηθούν 5 τμήματα.
Όμως, τον Σεπτέμβριο έγιναν ανατοποθετήσεις των μαθητών στα Γυμνάσια, με αποτέλεσμα να μειωθούν οι μαθητές της Α τάξης στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών. Ως εκ τούτου, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής έστειλε mail στη σχολική μονάδα διερευνητικό ως προς τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα. Η σχολική μονάδα έστειλε απαντητικό mail αναλύοντας τους λόγους που οδήγησαν στη δημιουργία 5 τμημάτων. Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας τότε έστειλε εντολή για συγχώνευση των τμημάτων.
Σε συνέχεια των κινήσεών μας, συνομιλήσαμε τηλεφωνικώς με τον κύριο Ράπτη στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας, ο οποίος μας ενημέρωσε ότι ο Νόμος προβλέπει συγχώνευση τμημάτων και κακώς η Διεύθυνση του 9ου Γυμνασίου δεν προχώρησε στην κίνηση αυτή από τον Σεπτέμβριο.
Επειδή:
1. Προβλέπεται, επίσης, από τον Νόμο οι σχολικές μονάδες όλων των βαθμίδων να είναι πλήρως στελεχωμένες και εξοπλισμένες από την πρώτη μέρα λειτουργίας τους, ώστε να διασφαλίζεται η δωρεάν και ισότιμη παιδεία για όλα τα παιδιά.
2. Δε λαμβάνονται υπ'όψιν οι παιδαγωγικές και ψυχολογικές συνέπειες των συγχωνεύσεων τμημάτων ενάμιση (1 1/2) μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων.
3. Δε λαμβάνονται υπ'όψιν οι ιδιαιτερότητες και οι δυσκολίες της περιοχής, ούτε καν οι διαγνώσεις μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών της Α τάξης του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών.
4. Θεωρούμε εξαιρετικά επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία, εν μέσω της πανδημίας covid-19, αντί να μειώνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα να αυξάνεται, ειδικά σε μια σχολική μονάδα με μικρές αίθουσες.
5. Είναι ευρέως γνωστό ότι η εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολύ καλύτερη και αποδοτικότερη με 21 μαθητές σε μια τάξη, παρά με 27, 28 ή 29 μαθητές.
6. Υπάρχει πιθανότητα το παιδί μας ή/και άλλοι/ες μαθητές/τριες της Α τάξης του 9ου Γυμνασίου Αχαρνών να χρειαστεί να αλλάξουν σχολείο, ώστε να διδαχθούν Γαλλικά, με συνέπεια να εξαναγκαζόμαστε, παρά τη θέλησή μας, να συναινέσουμε στην αλλαγή της δεύτερης ξένης γλώσσας, καθιστώντας έτσι άκυρη (στα όρια του εμπαιγμού) την επιλογή της.
7.Ανατρέπεται ο οικογενειακός και εκπαιδευτικός προγραμματισμός κάθε οικογένειας καθώς, ενώ το παιδί έχει ξεκινήσει να μαθαίνει Γαλλικά στις τελευταίες τάξεις του Δημοτικού κι έχει επιλέξει την ίδια γλώσσα και στο Γυμνάσιο, με αυθαίρετο κι εκβιαστικό τρόπο εξαναγκάζεται να επιλέξει τα Γερμανικά.
Για όλους αυτούς τους λόγους
- καταγγέλουμε τη διαδικασία συγχώνευσης τμημάτων ενάμιση (1 1/2) μήνα μετά την έναρξη των μαθημάτων
- αιτούμαστε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής και το ΥΠΑΙΘ να μην προχωρήσουν στη συγχώνευση τμημάτων στο 9ο Γυμνάσιο Αχαρνών
- απαιτούμε να καλυφθούν όλες οι ειδικότητες και οι διδακτικές ώρες στη σχολική μονάδα άμεσα
Παρακαλούμε για δικές σας ενέργειες.
Πεφάνης Ιωάννης
Μπαξεβάνου Μαρία
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη