Την ανυπαρξία οποιαδήποτε πρόβλεψης για τις ευπαθείς ομάδες της ακαδημαϊκής κοινότητας καταγγέλλει η βουλευτής του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα, καταθέτοντας στη Βουλή σχετική ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.
Μεταξύ άλλων η κ. Μπακαδήμα ρωτά «για ποιο λόγο δεν υπήρξε η πρόβλεψη για εξ αποστάσεως διδασκαλία όσων μαθημάτων δεν είναι εργαστηριακά για όσους φοιτητές έχουν σοβαρούς ιατρικούς λόγους για τους οποίους η προσέλευσή τους σε μια πολυπληθή τάξη μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή τους καθώς και οι εμβολιασμένοι μπορούν να μεταδώσουν τον κορονοϊό, πράγμα που μπορεί για αυτούς τους φοιτητές να αποβεί μοιραίο;».
«Το πρόβλημα εντείνεται για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και, όπως δηλώνουν πανεπιστημιακοί και φοιτητές δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για εκείνους καθώς, μπορεί να είναι εμβολιασμένοι, αλλά ο κίνδυνος είναι περισσότερο από υπαρκτός σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο», σημειώνει ακόμα η κ. Μπακαδήμα.
Η ερώτηση που κατατέθηκε στη Βουλή:
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Καμία πρόβλεψη για τις ευπαθείς ομάδες της ακαδημαϊκής κοινότητας
Με τη νέα ακαδημαϊκή χρονιά να έχει ξεκινήσει σε πολλά ιδρύματα και τον αριθμό των καθημερινών κρουσμάτων να είναι 3000-4000 καθηγητές, προσωπικό και φοιτητές εκφράζουν φόβους για τον συνωστισμό μέσα στα αμφιθέατρα και όπως τονίζουν τα μέλη του διδακτικού προσωπικού των ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ) θεωρούν ακατανόητη και ανεδαφική τη θέση του Υπουργείου για «διά ζώσης εκπαίδευση των φοιτητών (σε ποσοστό 100%) και στην μέγιστη πληρότητα των αιθουσών», όταν σε πολλές περιπτώσεις η πληρότητα ξεπερνά το 100% (με ορθίους στις αίθουσες), πολλές αίθουσες δεν έχουν εξαερισμό ή υπάρχει αδυναμία τακτικού καθαρισμού.
Το πρόβλημα εντείνεται για τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και, όπως δηλώνουν πανεπιστημιακοί και φοιτητές δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για εκείνους καθώς, μπορεί να είναι εμβολιασμένοι, αλλά ο κίνδυνος είναι περισσότερο από υπαρκτός σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο. Στην προ COVID εποχή ενθαρρύνονταν οι διαδικτυακές δράσεις και πολλοί διδάσκοντες κατέφευγαν σε αυτές όταν θεωρούσαν ότι κάποιο μάθημα ή άσκηση που περιείχε πολλές προβολές μπορούσε να γίνει με μεγαλύτερη άνεση έτσι. Τώρα απλώς απαγορεύεται και ελλοχεύουν κυρώσεις.
Για τους λόγους αυτούς οι πανεπιστημιακοί ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να δίνεται ρητά η ευχέρεια εξ αποστάσεως ή μικτού τρόπου διδασκαλίας για την αντιμετώπιση τέτοιων δυσμενών συνθηκών που παραβιάζουν τους κανόνες υγιεινής και υπερβαίνουν τα όρια του λελογισμένου επιδημιολογικού ρίσκου. Θα πρέπει να τονισθεί πάντως ότι η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχει απορρίψει το αίτημα αυτό και επιμένει αποκλειστικά στη δια ζώσης διδασκαλία, την ίδια στιγμή που υπάρχει απαράδεκτη καθυστέρηση στη λήψη μέτρων και στη βελτίωση των υποδομών για τη διασφάλιση της καταλληλότητας των χώρων εκπαίδευσης μολονότι ήταν αναμενόμενο ότι η επιστροφή στη δια ζώσης διδασκαλία θα γινόταν με την πανδημία να συνεχίζεται.
Κατόπιν των παραπάνω και με δεδομένο πως υπάρχουν πλήθος καταγγελίες φοιτητών και δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και οι οποίοι κινδυνεύουν-και προφανώς όχι λόγω δικής τους υπαιτιότητας- να χάσουν το εξάμηνο καθώς δεν διακινδυνεύουν να βρεθούν σε μικρούς, κλειστούς χώρους διδασκαλίας με πολλά άτομα και δίχως εξαερισμό,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
1. Για ποιο λόγο δεν υπήρξε η πρόβλεψη για εξ αποστάσεως διδασκαλία όσων μαθημάτων δεν είναι εργαστηριακά για όσους φοιτητές έχουν σοβαρούς ιατρικούς λόγους για τους οποίους η προσέλευσή τους σε μια πολυπληθή τάξη μπορεί να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τη ζωή τους καθώς και οι εμβολιασμένοι μπορούν να μεταδώσουν τον κορονοϊό, πράγμα που μπορεί για αυτούς τους φοιτητές να αποβεί μοιραίο;
2. Η επιτροπή Λοιμωξιολόγων έχει εγκρίνει αυτή την απόφαση της Κυβέρνησης που συνωστίζει φοιτητές σε χώρους χωρίς απαραίτητες υποδομές που να εξασφαλίζουν συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας;
3. Αν ναι, ποιο το σκεπτικό πίσω από αυτή την έγκριση;
4. Ισχύει πως το Υπουργείο απορρίπτει ρητά την εναλλακτική της εξ αποστάσεως παρακολούθησης μαθημάτων ακόμα για όσους φοιτητές ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες μολονότι, λόγω δικής του υπαιτιότητας, οι υποδομές δεν είναι κατάλληλες για να ισχύσουν όλα τα υγειονομικά πρωτόκολλα;
5. Αν ναι, ποιο το επιστημονικό και ποιο το πολιτικό σκεπτικό αυτής της απόφασης;
6. Ποιος θα αναλάβει την ευθύνη αν λόγω της αδιαλλαξίας του Υπουργείου ένας φοιτητής με σοβαρό πρόβλημα υγείας νοσήσει από κορονοϊό;
7. Ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν προκειμένου να μην στερήσει η Κυβέρνηση από φοιτητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με ασφάλεια;
Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη