Επιπλέον οικίσκο για τη διά ζώσης εκπαίδευση των μαθητών του δημοτικού σχολείου Θραψάνου που υπέστη σοβαρές ζημιές από τον ισχυρό σεισμό στην Κρήτη, κατάλληλο οικίσκο για το κυλικείο, δωρεάν γεύματα για όλα τα παιδιά και κάλυψη των κενών των εκπαιδευτικών ζητά μεταξύ άλλων η Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Περιφέρειας Κρήτης.
Επιπλέον, οι γονείς ζητούν να εγκατασταθούν όλες οι οικογένειες που τα σπίτια τους κρίθηκαν ακατάλληλα σε οικίσκους στο χωριό, χωρίς αποκλεισμούς, με ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης και έκτακτη επιχορήγηση σε όσους έχασαν τη δουλειά τους και σε όσους είναι άνεργοι, ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν αξιοπρεπώς και να στηρίξουν τα παιδιά τους να επανέλθουν σιγά σιγά σε μια φυσιολογική καθημερινότητα.
Αναλυτικά το υπόμνημα που κακατέθηκε στις τοπικές αρχές:
Η Ομοσπονδία Γονέων Κρήτης μαζί με το Σύλλογο Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού συντάσσουμε το παρόν υπόμνημα προς όλους τους αρμόδιους φορείς, ζητώντας την άμεση παρέμβασή τους ώστε να λυθούν χωρίς άλλη καθυστέρηση τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει με τον καταστροφικό σεισμό της 27ης Σεπτεμβρίου, τόσο στη λειτουργία του σχολείου, όσο και στην καθημερινή ζωή όλων των μαθητών και των γονέων τους.
Οι 62 μαθητές που φοιτούν στο Δημοτικό Σχολείο Θραψανού ζουν με τις οικογένειές τους μια δύσκολη καθημερινότητα. Αρκετοί έχουν μείνει χωρίς σπίτι, αφού στο χωριό κρίθηκαν ακατάλληλα 50 σπίτια, ενώ πολλοί που εργάζονται στα παραδοσιακά αγγειοπλαστικά εργαστήρια της περιοχής μετρούν ένα μεγάλο κόστος ζημιών χωρίς να έχουν λάβει ακόμα καμία αποζημίωση. Μέσα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες οι γονείς καλούνται να συνεχίσουν την ολόπλευρη υποστήριξη που έχουν ανάγκη τα παιδιά τους σε μόρφωση, εξωσχολικές δραστηριότητες, φροντιστήρια κλπ.
Δυστυχώς ο σεισμός δεν άφησε ανέγγιχτο το κτίριο του Δημοτικού Σχολείου Θραψανού, το οποίο κρίθηκε ακατάλληλο από το αρμόδιο κλιμάκιο που έκανε τον έλεγχο. Πρόκειται για ένα ιστορικό μνημείο, το οποίο χτίστηκε το 1927 και έχει κριθεί διατηρητέο. Θεωρείται μοναδικής αρχιτεκτονικής ομορφιάς και αξίας, είναι φορέας ιστορικής μνήμης και έχει μεγάλη σημασία να αποκατασταθούν πλήρως όλες οι ζημιές που έχει υποστεί με βάση τους σύγχρονους αντισεισμικούς κανονισμούς. Επιπλέον, μέσα στο σχολείο βρίσκεται το μεγάλης αξίας ιστορικό αρχείο του σχολείου, το οποίο πρέπει άμεσα να μεταφερθεί, ώστε να μην υποστεί αλλοιώσεις.
Οι μαθητές έχουν ήδη ξεκινήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία σε οικίσκους, οι οποίοι τοποθετήθηκαν στο χωριό, 6 για τα τμήματα και 1 για το γραφείο των δασκάλων. Η απαραίτητα αυτή προσωρινή λύση θα πρέπει να πηγαίνει παράλληλα με ένα κατεπείγον ολοκληρωμένο σχέδιο πλήρους αποκατάστασης του ιστορικού σχολείου, αλλά και μελέτης ανέγερσης νέου αν κριθεί απαραίτητο, ώστε η παραμονή των μαθητών στους οικίσκους να μη γίνει μόνιμη!
Στην τοποθέτηση των οικίσκων υπάρχουν ακόμα συγκεκριμένες ελλείψεις που δυσχεραίνουν το έργο των εκπαιδευτικών, όπως η έλλειψη αίθουσας υπολογιστών και τμήματος ένταξης στο οποίο φοιτούν 11 παιδιά και δε λαμβάνουν όλο αυτό το διάστημα την απαραίτητη εξατομικευμένη υποστήριξη, ενώ αντίστοιχα δεν πραγματοποιούνται σωστά οι συνεδρίες με την ψυχολόγο και την κοινωνικό λειτουργό του σχολείου.
Επιπλέον, σε μια περίοδο που κάθε οικογένεια έχει να αντιμετωπίσει δεκάδες προβλήματα και η ακρίβεια μεγαλώνει συνεχώς, το υπουργείο παιδείας δε φρόντισε να κινηθούν έγκαιρα οι απαραίτητες διαδικασίες που θα εξασφάλιζαν την απρόσκοπτη συνέχεια του προγράμματος σίτισης. Έτσι ενώ το σχολείο έχει ενταχθεί στο συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν λαμβάνει ακόμα τα σχολικά γεύματα που τώρα είναι πιο απαραίτητα από ποτέ αφού μπορούν να αποτελέσουν ένα μέτρο ανακούφισης για αρκετές οικογένειες.
Την ίδια στιγμή μετρά, ακόμα και τώρα που μπήκε ο Νοέμβρης, εκπαιδευτικά κενά: 16 ώρες αγγλικών, 16 ώρες φυσικής αγωγής, 4 ώρες θεατρικής αγωγής, 6 ώρες μουσικής και 6 ώρες Τ.Π.Ε., με αποτέλεσμα να μη λειτουργεί ακόμα το ολοήμερο πρόγραμμα.
Με βάση τα παραπάνω ζητάμε άμεσα τα εξής:
• Την τοποθέτηση ενός ακόμα οικίσκου για την κάλυψη των αναγκών του μαθήματος των Η/Υ και του τμήματος ένταξης.
• Την τοποθέτηση κατάλληλου οικίσκου για την στέγαση του κυλικείου.
• Την εξασφάλιση δωρεάν γευμάτων για όλα τα παιδιά, πρωινού και μεσημεριανού με κρατική χρηματοδότηση και με ευθύνη του Δήμου.
• Την άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών.
• Την κατεπείγουσα μελέτη χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις για την πλήρη αποκατάσταση όλων των ζημιών του ιστορικού σχολείου με βάση τον σύγχρονο αντισεισμικό κανονισμό.
• Την άμεση μεταφορά του ιστορικού αρχείου του σχολείου σε ασφαλές μέρος στους οικίσκους που στεγάζεται προσωρινά η διοίκηση του σχολείου.
Επιπλέον, θεωρούμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει άλλη καθυστέρηση για την κάλυψη βασικών αναγκών των οικογενειών:
• Να εγκατασταθούν όλες οι οικογένειες που τα σπίτια τους κρίθηκαν ακατάλληλα σε οικίσκους στο χωριό, χωρίς αποκλεισμούς, με ανθρώπινες συνθήκες διαβίωσης.
• Να δοθεί έκτακτη επιχορήγηση σε όσους έχασαν τη δουλειά τους και σε όσους είναι άνεργοι, ώστε να μπορέσουν να επιβιώσουν αξιοπρεπώς και να στηρίξουν τα παιδιά τους να επανέλθουν σιγά σιγά σε μια φυσιολογική καθημερινότητα.
• Να αποζημιωθούν πλήρως οι οικογένειες που μετρούν μεγάλο κόστος ζημιών στα εργαστήρια αγγειοπλαστικής.
• Να αποζημιωθούν στο 100% των ζημιών που έχουν υποστεί η περιουσίες τους, ώστε να ξαναφτιάξουν τα σπίτια τους χωρίς δάνεια και άλλους όρους.
• Απαλλαγή πληρωμών σε ΔΕΗ, τηλεφωνία, ύδρευση, ΕΝΦΙΑ, καθώς και διαγραφή χρεών για το 2021 σε τράπεζες και εφορία για όσο διαρκεί αυτή η κατάσταση.
Ομοσπονδία Ενώσεων Συλλόγων Γονέων Κρήτης Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Δ.Σ. Θραψανού
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη