makri-zetta
ΖΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ / INTIME NEWS
Λιγότερα από πέρσι τα κρούσματα στα σχολεία υποστηρίζει η Ζέττα Μακρή - Αραίωση των τμημάτων ζητά ο Νίκος Φίλης

Ο αριθμός των κρουσμάτων covid-19 στα σχολεία είναι μικρός σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό ανέφερε η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη με θέμα: «20.000 κρούσματα κορονοϊού στα σχολεία σε 1,5 μήνα λειτουργίας. Να σπάσουν τώρα τα πολυπληθή τμήματα».

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμιζε ότι τα ρεκόρ κρουσμάτων έχουν προκαλέσει εύλογη ανησυχία και στη σχολική κοινότητα, με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς να καλούνται να κάνουν μάθημα στοιβαγμένοι σε μικρές αίθουσες και με μόνα μέτρα ασφάλειας τη χρήση μάσκας και τα self test:

«Υπολογίζεται ότι από τις 13 Σεπτεμβρίου που άνοιξαν τα σχολεία πάνω από 20.000 κρούσματα αφορούν μαθητές/τριες. Για τα οποία δυστυχώς λόγω ανύπαρκτης ιχνηλάτησης δεν γνωρίζουμε πόσα σχετίζονται με ενδοσχολική μετάδοση και πόσα από αυτά αποτέλεσαν αιτία διασποράς του ιού στις οικογένειες ή στην ευρύτερη κοινότητα, προκαλώντας νοσηλείες, διασωληνώσεις και πιθανότατα ακόμη και θανάτους» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Η υφυπουργός Παιδείας, αναφερόμενη στην ενημέρωση του υπουργείου Παιδείας από τον ΕΟΔΥ, για το διάστημα 1/9/2021 έως χθες, 2/11/2021, η κ. Μακρή είπε ότι έχουν καταγραφεί 37.778 κρούσματα σε ηλικίες 4-18 ετών.

Προσέθεσε επίσης πως από την επιδημιολογική διερεύνηση του ΕΟΔΥ, μόνο 6.924 κρούσματα, δηλαδή το 18,3% του συνόλου, συνδέεται με τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες.

Στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, σημείωσε η κ. Μακρή, αυτά τα 6.924 κρούσματα είναι το 0,48%. «Υπάρχει μικρός αριθμός κρουσμάτων στα σχολεία σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό», είπε η υφυπουργός Παιδείας, προσθέτοντας ότι στα σχολεία τηρούνται όλα τα υγειονομικά μέτρα τα οποία προκρίνει και ο ΕΟΔΥ: αυξημένος δωρεάν διαγνωστικός έλεγχος, rapid test σε επαφές κρουσμάτων, χρήση μάσκας, διαφορετικά διαλείμματα και αυξανόμενα ποσοστά εμβολιασμού του μαθητικού πληθυσμού.

Από την πλευρά του, ο κ. Φίλης ανέφερε ότι απαιτείται αραίωση των τμημάτων και τόνισε την ανάγκη ιχνηλάτησης των κρουσμάτων στα σχολεία και τη διασπορά του ιού στις οικογένειες και την ευρύτερη κοινότητα. Επανέλαβε, δε, την πρόταση Τσίπρα για συγκρότηση επιστημονικής επιτροπής διακομματικής συμφωνίας.

Η κ. Μακρή απάντησε ότι το ερώτημα για την ιχνηλάτηση είναι αρμοδιότητας του υπουργείου Υγείας, σημείωσε ωστόσο ότι, «απόδειξη της μειωμένης διασποράς» στα σχολεία είναι ότι αυτή τη στιγμή έχουμε μονοψήφιο αριθμό τμημάτων σε αναστολή, μόλις 0,2% σε σχέση με τα 80.000 σχολικά τμήματα.

Αναφορικά με τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη, είπε πως στο υγειονομικό πρωτόκολλο βάσει του οποίου λειτουργούν από την αρχή της χρονιάς τα σχολεία της χώρας, επαναλαμβάνοντας για μία ακόμη φορά ότι βάσει στοιχείων «ο μέσος όρος μαθητών είναι 17 παιδιά ανά τάξη στο Δημοτικό και 19 παιδιά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση», υποστηρίζοντας ότι δεν συμψηφίζονται τα σχολεία των αστικών κέντρων με εκείνα των νησιών και ότι «ο αριθμός των 27 μαθητών ανά τάξη δεν ξεπερνιέται πουθενά», αναφέροντας μάλιστα και την αντίστοιχη εγκύκλιο που εξειδικεύει το Προεδρικό Διάταγμα 79/2017.

Συγχωνεύσεις τμημάτων

Στη συνέχεια, τον λόγο πήρε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελλής, ο οποίος έθεσε το ζήτημα των μαζικών συγχωνεύσεων τμημάτων σε σχολεία όλης της χώρας και τόνισε την έλλειψη μέτρων προστασίας ενάντια στον κορονοϊό τονίζοντας ιδιαιτέρως την επιμονή του ΥΠΑΙΘ να μην αραιώσει τα τμήματα.

«Παρά τα ήδη υπερπληθή τμήματα η κυβέρνηση συγχωνεύει περισσότερα από 1.000 τμήματα προκαλώντας ακόμη πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία» τόνισε ο Γ. Δελλής, αναφέροντας ενδεικτικά την περίπτωση των περιοχών της Γ' Αθήνας ζητώντας να ανακληθούν οι αποφάσεις των συγχωνεύσεων αλλά και ρωτώντας να μάθει τι προτίθεται να κάνει το υπουργείο Παιδείας για τα χιλιάδες κενά σε εκπαδευτικούς.

Προσλήψεις

Η υφυπουργός αναφέρθηκε επιπλέον στους μόνιμους διορισμούς αλλά και τις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών για την κάλυψη των κενών που αλλάζουν δυναμικά λόγω αδειών τονίζοντας ότι «είναι άλλο η πολιτική in vitro και άλλο η πολιτική in vivo».

 

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες