Thumbnail
«Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση ενός ονείρου, του διορισμού, να μετατρέπεται σε μια μακροχρόνια σύγχρονη και άνευ καμίας ουσίας Οδύσσεια» - Γράφουν οι Δρακόπουλος Γρ., Εμμανουηλίδης Αρ., Πετρόπουλος Μιχ.

Αιτούμαστε από το Υπουργείο  Παιδείας την τροποποίηση του σχετικού νόμου 3848/2010, ΦΕΚ 71/Α/2010 («Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και άλλες διατάξεις») και την τροποποίηση του άρθρου 33 παρ. 2 του Ν. 4038/2012 (ΦΕΚ 14/2-2-2012 τ.Α'), ώστε ο απαιτούμενος χρόνος για υπηρέτηση της οργανικής θέσης από τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς  να είναι ένας χρόνος και όχι δύο, όπως προβλέπεται. 

Στηρίζουμε το αίτημα των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθ­μιας Εκπαίδευσης για μείωση του απαιτούμενου χρόνου υπηρέτησης της οργανικής θέσης σε έναν χρόνο από δύο. Αίτημα που τυγχάνει της καθολικής αποδοχής από την εκπαιδευτική κοινότητα, όπως αποδεικνύεται και από τη σχετική ανακοίνωση της ΟΛΜΕ, στις 27 Οκτωβρίου 2021, με θέμα «Να δοθεί δικαίωμα μετάθεσης τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς».

Εκτιμούμε ότι οι συνθήκες όταν ψηφίστηκε η συγκεκριμένη διάταξη είναι διαφορετικές από αυτές που ισχύουν σήμερα.

Η διετής παραμονή δεν έχει να προσφέρει ουσιαστικά τίποτα στην καλύτερη κάλυψη των υπαρχόντων κενών στην Εκπαίδευση. Υπάρχει πληθώρα προσφοράς για εργασία αλλά και πληθώρα κενών προς κάλυψη σε ολόκληρη την επικράτεια. Δεν ζητούμε να μετατεθούν σε κενά που δεν υπάρχουν. Πρέπει, εφόσον υπάρχουν κενά, να τους δοθεί η δυνατότητα να τα διεκδικήσουν μέσω της διαδικασίας των μεταθέσεων.
Η μόνη λογική αυτής της ρύθμισης, υπό τις παρούσες συνθήκες, μόνο ως τιμωρητική μπορεί να χαρακτηριστεί. Μακριά από τον τόπο των συμφερόντων τους και με μισθό που δύσκολα καλύπτει τα έξοδα της επιβίωσης τους, θα πρέπει να δοθεί στους εκπαιδευτικούς η δυνατότητα μετακίνησης. 

Εξάλλου, η συντριπτική πλειοψηφία εξ αυτών έχει ήδη υπηρετήσει σε σχολικές μονάδες μακριά του τόπου μονίμου κατοικίας, ενώ σημαντικότατο ποσοστό έχει προϋπηρεσία σε δυσπρόσιτα σχολεία της ηπειρωτικής και νησιωτικής Ελλάδας. Επιπλέον, υπάρχει και το σχετικό προηγούμενο, όταν προ ολίγων ετών το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε αναλόγως για διορισμένους μέσω ΑΣΕΠ εκπαιδευτικούς. Δεν επιτρέπεται σε μία Δημοκρατία η Πολιτεία να λειτουργεί με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Και δεν επιτρέπεται να υπάρξουν έστω και αβάσιμες υπόνοιες ότι μεθοδεύτηκε η οποιαδήποτε διαδικασία για προσωπικές εξυπηρετήσεις εκπαιδευτικών που βρίσκονται χαμηλότερα στους πίνακες διορισμού, σε σύγκριση με συναδέλφους που προηγούνται κατά πολύ στην κλίμακα. 

Επίσης, κατά τη διετή παραμονή των νεοδιορίστων εκπαιδευτικών, ο νόμος δεν προβλέπει την οριστική τοποθέτησή τους σε ένα σχολείο, πριν την πάροδο της διετίας! Νομοθεσία που επιτείνει την αγωνία και την ανασφάλεια των εκπαιδευτικών. 

Αν στο τέλος της χρονιάς προκριθεί η λύση κάλυψης μερικών κενών μέσω επιπλέον μονίμων διορισμών, δημιουργείται τα παρακάτω πρόβλημα: από τις 5.282 αιτήσεις μετάθεσης που υποβλήθηκαν πέρυσι, ικανοποιήθηκαν οι 2.851. Απομένουν 2431 αιτήσεις, που δεν ικανοποιήθηκαν. Αν αποκλειστούν οι 11700 νεοδιόριστοι από την διαδικασία, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα περσινά κενά δεν καλύφτηκαν πλήρως και ότι θα δημιουργηθούν και νέα με τις αναμενόμενες σε μεγάλο αριθμό συνταξιοδοτήσεις και φέτος, τότε τα πραγματικά κενά στην Εκπαίδευση δεν μπορούν να καλυφθούν ούτε καν στοιχειωδώς από τους  εναπομείναντες στην ενεργό υπηρεσία εκπαιδευτικούς. Έτσι, θα διαιωνίζουμε το οξύμωρο που παρατηρείται σε μόνιμη βάση, κάτοικος των Κυκλάδων να υπηρετεί ως αναπληρωτής στην Βόρεια Ελλάδα, ενώ στις Κυκλάδες να υπηρετεί ως μόνιμος εκπαιδευτικός από τη Βόρεια Ελλάδα!

Η Πολιτεία οφείλει να παρέχει τις συνθήκες εκείνες που απαιτούνται, ώστε οι εκπαιδευτικοί να είναι αφοσιωμένοι στο λειτούργημα τους και όχι να προσπαθούν να επιβιώσουν μακριά από τον τόπο τους επί μακρόν και να παρακολουθούν πολλούς νεότερους να εργάζονται κοντά στα σπίτια τους, έστω και με την σύμβαση του αναπληρωτή.

Δεν επιτρέπεται η πραγματοποίηση ενός ονείρου, του διορισμού, να μετατρέπεται σε μια μακροχρόνια σύγχρονη και άνευ καμίας ουσίας Οδύσσεια.

Η  Ομάδα Έρευνας Τεκμηρίωσης Διδασκαλίας της Φυσικής

*Δρακόπουλος Γρ., Εμμανουηλίδης Αρ., Πετρόπουλος Μιχ.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekdromes-sxoleia
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
Η θέση των εκπαιδευτικών για το νέο θεσμικό πλαίσιο του ΥΠΑΙΘΑ για τις εκπαιδευτικές εκδρομές
Νέες ρυθμίσεις στις εκπαιδευτικές εκδρομές: Αντιδράσεις από εκπαιδευτικούς και γονείς
olme
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων
Επιστημονική Ημερίδα με θέμα: «Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αντιθέσεις, προκλήσεις, ευκαιρίες»
100 χρόνια ΟΛΜΕ: Συνδιοργάνωση Επιστημονικής Ημερίδας με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτ. Εκπ/σης Παν/μίου Ιωαννίνων