Την περασμένη Δευτέρα στην Κοζάνη, σημειώθηκε ρεκόρ κρουσμάτων κορονοϊού σε μαθητές σχολείων. Σύμφωνα με τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, πάνω από 123 τα κρούσματα εντοπίστηκαν στις σχολικές μονάδες της Κοζάνης τη Δευτέρα, κι άλλα 120 κρούσματα χθες Τρίτη, σύνολο 223 σε δυο μέρες, κι όλα αυτά μόνο σε μια σχετικά μικρή περιφερειακή πόλη...
Σύμφωνα εξάλλου με τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, στις 7 Νοεμβρίου είχαμε 119.006 διαπιστωμένα κρούσματα σε νέους έως 17 ετών, ενώ την επόμενη μέρα, Δευτέρα 8 Νοεμβρίου φτάσαμε στις 120.704, δηλαδή 1.698 νέα κρούσματα σε παιδιά, σε μόλις μια μέρα.
Και χθες, την πιο μαύρη μέρα από το ξέσπασμα της ασθένειας με 8.613 νέα κρούσματα, τα (συνολικά) κρούσματα σε παιδιά ανήλθαν σε 122.843, δηλαδή ακόμα 2.139 παιδιά μολύνθηκαν μέσα σε μια ακόμα ημέρα, ή 3.837 στο διήμερο που πέρασε...
Οποιοσδήποτε έχει παιδιά στα σχολεία, αντιλαμβάνεται αυτές τις μέρες ότι τα πράγματα δεν πάνε καλά με τον κορονοϊό, χωρίς να χρειαστεί να του το επιβεβαιώσουν οι επιστήμονες. Όλοι γνωρίζουν ότι καθημερινά εντοπίζονται εκατοντάδες μαθητές και εκπαιδευτικοί που νοσούν, κι όμως τα τμήματα δεν κλείνουν. Λογικό στον παραλογισμό του, αφού το 50% + 1, αυτή η έμπνευση της υπουργού Παιδείας, οδηγεί σε λειτουργία τμημάτων ακόμα και με πολλά κρούσματα.
"Δεν θα κλείσουν τα σχολεία"
Εδώ όμως υπάρχει κι ένα πρόβλημα: η κ.Κεραμέως αλλά και η επιτροπή των ειδικών, τις τελευταίες μέρες προσπαθούν να μας πείσουν ότι τα κρούσματα στα σχολεία δεν είναι και τόσο πολλά! Η υπουργός Παιδείας επικαλείται ότι μόλις 6 τμήματα επί συνόλου 80.000 έχουν κλείσει, άρα δεν τρέχει τίποτα. Και η κυβέρνηση μαζί της, διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι δεν αναμένεται ούτε νεο λοκ ντάουν ούτε κλείσιμο των σχολείων.
Να ξανακλείσουν τα σχολεία βέβαια, κανείς δεν το θέλει -χθες μάλιστα συμπληρώσαμε και έναν χρόνο από την ημέρα που έκλεισαν πέρυσι. Εφέτος, παρότι τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, κανείς δε θέλει πραγματικά να κλείσουν καθώς η τηλεκπαίδευση έχει σωρεύσει ελλείψεις και προβλήματα, όμως αυτό είναι ένα θέμα, κι ένα εντελώς διαφορετικό θέμα είναι να μας λένε μισές αλήθειες και επιλεκτικά στοιχεία για να πείσουν ότι δεν υπάρχει πρόβλημα, ενώ είναι εντονότατο και πασιφανές. Ιδού λοιπόν γιατί όσα ακούγονται για τα κρούσματα στα σχολεία είναι παραπλανητικά:
Η "δημιουργική στατιστική"
Η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Β.Παπαευαγγέλου, στην ενημέρωση που έγινε στις 4 Νοεμβρίου, είπε: "Εντυπωσιακή είναι η σταθερή ηλικιακή κατανομή των νέων κρουσμάτων. Παρ’ όλο, δηλαδή, που τα σχολεία είναι ανοιχτά εδώ και σχεδόν δυο μήνες, δεν έχουμε αύξηση ποσοστού των νέων κρουσμάτων στα παιδιά, στους μαθητές. Έτσι, ενώ όταν άνοιξαν τα σχολεία, λόγω του αυξημένου testing που γινόταν για να έχουμε πάλι μαθητές στο σχολείο, τα παιδιά σχολικής ηλικίας αποτελούσαν το 29% του συνόλου των κρουσμάτων. Σήμερα το ποσοστό αυτό είναι στο 25%. Επίσης, ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η σταθερότητα του ποσοστού των νέων κρουσμάτων στους γονείς των μαθητών"
Την αναφορά αυτή την έκανε "σημαία" η κ.Κεραμέως, η οποία δήλωσε σε ραδιοφωνικό σταθμό και κατόπιν ανάρτησε στο twitter τα εξής:
"Καμία απολύτως συζήτηση για αναστολή λειτουργίας σχολείων. Πολλές ευχαριστίες στην εκπαιδευτική κοινότητα για την εξαιρετική τήρηση των μέτρων. Κλειστά είναι μόλις 6 τμήματα στα πάνω από 80.000. Το ποσοστό των παιδιών που νοσούν στο γενικό πληθυσμό μειώθηκε από 29% στο 25%"
Για να λάβει άμεσα δεκάδες απαντήσεις από εξαγριωμένους γονείς, που παρατήρησαν ότι τα μόλις 6 τμήματα έκλεισαν λόγω της πρόβλεψης να μην κλείνουν τμήματα αν δεν έχουν ποσοστά 50% +1 κι όχι γιατί δεν υπάρχουν πολλά κρούσματα. Κάποιος μάλιστα της απάντησε:
“Κυρία Κεραμέως σε δημόσιο δημοτικό έμαθα ότι το 1/4 του 7.000 είναι μεγαλύτερο από το 1/3 του 4.000. Στα ιδιωτικά τα κλάσματα ήταν εκτός ύλης; “, εννοώντας προφανώς ότι το 29% των παιδιών που νοσούσαν επί του γενικού πληθυσμού όταν τα κρούσματα ήταν 4.000, είναι λιγότερα σε αριθμό από το 25% επί του πληθυσμού που νοσεί τώρα που τα κρούσματα ξεπέρασαν τις 8.000...
Αλχημείες και τεχνάσματα
Την επιδημιολογική στατιστική πρέπει να την κατανοεί κανείς για να μην παρασύρεται από αλχημείες και τεχνάσματα και αποσπασματική παρουσίαση των αριθμών όπως επιχείρησε η κ. Ν. Κεραμέως, αναφέρει η οδοντίατρος Έλενα Μηλιώτη, και εξηγεί:
"Τα κρούσματα στα παιδιά, μειώθηκαν ως ποσοστό στον γενικό πληθυσμό, όχι γιατί μειώθηκαν πραγματικά στην συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, αλλά γιατί υπάρχει αναλογικά μεγαλύτερη αύξηση κρουσμάτων στις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. Η αύξηση κρουσμάτων στα παιδιά ειναι τεράστια και θα συνεχίσει κι άλλο, μέχρι να κολλήσουν όλα τα παιδιά, αν τα σχολεία παραμείνουν ανοιχτά με τέτοιο τεράστιο επιδημικό κύμα και φορτίο. Τα παιδιά τροφοδοτούν την ενδοοικογενειακη μετάδοση και είναι κομμάτι μεγάλο των αλυσίδων μετάδοσης"
Τα στοιχεία λένε άλλα...
Η εξέλιξη του εβδομαδιαίου ΜΟ ημερησίων κρουσμάτων το τελευταίο 7ήμερο σε σχέση με το προηγούμενο κατά ηλικιακές ομάδες:
•0-17: + 44,7% (από 974 στα 1409, ρεκόρ πανδημίας)
•18-39: + 82,6% (από 1152 στα 2105, ρεκόρ πανδημίας)
•40-64: + 60,9% (από 1337 στα 2151, ρεκόρ πανδημίας)
•65 και άνω: + 63,1% (από 437 στα 712, ρεκόρ πανδημίας)
Όμως όταν έχεις 45% αύξηση ημερησίων κρουσμάτων το 7ήμερο και 62% αύξηση ημερήσιων κρουσμάτων το 14μερο στα παιδιά 0-17 ετών, δεν το λες "μείωση κρουσμάτων", έστω και με την προσεκτική διατύπωση περί "μείωσης ποσοστού στο γενικό πληθυσμό", γιατί παραπλανείς τον κόσμο...
Πλασματική η μείωση...
Η κ.Μηλιώτη, η οποία έχει και γνώσεις βιοστατιστικής, εξηγεί στο alfavita.gr το τέχνασμα:
“Αν στο σύνολο των κρουσμάτων αυξηθούν τα κρούσματα των υπολοίπων ηλικιών περισσότερο από όσο της ηλικιακής ομάδας 0-17 τότε στο συνολικό ποσοστό προκύπτει μια μείωση η οποία ειναι πλασματική. Δηλαδή αν έχω τη μια εβδομάδα συνολικά 100 κρούσματα και σε παιδιά είναι τα 50 τότε είναι 50% τα κρούσματα των παιδιών. Αν την άλλη εβδομάδα έχω 200 κρούσματα και είναι τα 100 σε παιδιά πάλι είναι 50% αλλά τα κρούσματα σε παιδια αυξήθηκαν. Δεν έμειναν τα ίδια. Επίσης αν έχω 1000 κρούσματα μετά και είναι 300 σε παιδιά, τότε είναι 30% τα κρούσματα των παιδιών. Αλλά δεν μειώθηκαν τα κρούσματα σε παιδιά!"
Για όλα αυτά η κ.Κεραμέως δε λέει τίποτα. Η μάλλον λέει, όπως και οι επιστήμονες που τη στηρίζουνόπως ο κ.Γκ.Μαγιορκίνης, ότι δεν υπάρχει πρόβλημα στα σχολεία καθώς "τα παιδιά με το που ξεκίνησαν το σχολείο, άρχισε το πιο έντονο testing. Οπότε μην ξεχνάμε ότι τα παιδιά, κάθε εβδομάδα, κάνουν δύο φορές τεστ και εάν και εφόσον υπάρχει, γίνεται και ακόμα πιο έντονο".
Self Test και κύμα συγχωνεύσεων...
Όχι απλά δε λένε λέξη για την ανάγκη μείωσης των μαθητών στις τάξεις, αλλά αντίθετα, η κ.Κεραμέως επιμένει στο κύμα συγχωνεύσεων, που επιβαρύνει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Όλα θα αντιμετωπιστούν με τα συνεχή τεστ μας λένε..
Στο θέμα αναφέρθηκε και ο Νάσος Ηλιόπουλος: «Η κ. Κεραμέως πανηγυρίζει για το γεγονός ότι το 1/4 των κρουσμάτων είναι σε παιδιά», αναφέρει σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Νάσος Ηλιόπουλος, σχολιάζοντας αντίστοιχη ανάρτηση της υπουργού Παιδείας, η οποία διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει καμία συζήτηση για αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Ακολούθως ο κ. Ηλιόπουλος αναφέρει: «Αντί για τα απαραίτητα μέτρα προστασίας με την μείωση των παιδιών ανά τμήμα προχωράει σε συγχωνεύσεις. Δημιουργεί δηλαδή τμήματα με 28 και 29 μαθητές και μαθήτριες. Συνειδητά θέτει σε κίνδυνο την υγεία των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους»
Μια (ακόμα) πραγματικά εφιαλτική "δημιουργική στατιστική" από την κυβέρνηση. Αυτή τη φορά για τα παιδιά μας... Μόνο που με δηλώσεις και παραπλανητικά στοιχεία το πρόβλημα δε λύνεται
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη