Με αφορμή έγγραφο της ΕΛΜΕ Πειραιά, το οποίο αποκαλύπτει χιλιάδες εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία, η Βουλευτής Β Πειραιά και Γραμματέας της ΚΟ του ΜέΡΑ25 Φωτεινή Μπακαδήμα, κατέθεσε σχετικό ερώτημα προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.
Στο ερώτημα της η κα. Μπακαδήμα ρωτά την υπουργό Παιδείας αν είναι ενήμερη για την κατάσταση με τα εκπαιδευτικά κενά στα σχολεία, καθώς σύμφωνα με το έγγραφο της ΕΛΜΕ Πειραιά, υπάρχουν σχολεία τα οποία μέχρι και σήμερα δεν έχουν διδαχθεί καθόλου Βιολογία ή Φυσική Αγωγή.
Μεταξύ άλλων, η βουλευτής του ΜέΡα25 ρωτάει την υπουργό για ποιο λόγο εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν τώρα, στην Δ’ Φάση, για τα Τμήματα Υποδοχής, παρότι τα προσφυγόπουλα έρχονται σχολείο από την αρχή της χρονιάς καθώς και για ποιο λόγο δεν υπήρξε μέριμνα ώστε να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις βελτίωσης εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν με την Α’ φάση στην Παράλληλη Στήριξη και οι οποίοι ζητούν το αυτονόητο, να συγκεντρώσουν το ωράριο διδασκαλίας τους σε ένα σχολείο και σε συγκεκριμένους μαθητές που είναι βέλτιστο και για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η ερώτηση όπως κατατέθηκε στη Βουλή
Προς: την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: ΕΛΜΕ Πειραιά: Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς
Η ΕΛΜΕ Πειραιά με το Α.Π 313/14-11-2021 έγγραφό της ζητά να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικούς καθώς, μέχρι και σήμερα χιλιάδες διδακτικές ώρες συνεχίζουν να χάνονται εξαιτίας των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς.
Ειδικότερα αναφέρει:
«Παρά τη συστηματική προσπάθεια του ΥΠΑΙΘ να συγχωνεύσει τμήματα πανελλαδικά και στον Πειραιά, τις πιέσεις να αναπροσαρμοστούν ωρολόγια προγράμματα για να φαίνεται πως διδάσκονται τάχα όλα τα μαθήματα, η αλήθεια δεν κρύβεται. Οι προσλήψεις αναπληρωτών, που έρχονται με το σταγονόμετρο, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις χαμένες διδακτικές ώρες.
Συγκεκριμένα στον Πειραιά, ακόμα και μετά τη Γ’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών συναδέλφων, συνεχίζουν να χάνονται περίπου 2.500 διδακτικές ώρες (μόνο στη Γενική Εκπαίδευση-στοιχεία ΔΙΔΕ Πειραιά). Ακόμα και η Δ’ φάση προσλήψεων, μέσα Νοέμβρη (72 Γενικής Εκπαίδευσης-2 ΜΝΑΕ Μειωμένου Ωραρίου-9 για τα Τμήματα Υποδοχής Μειωμένου Ωραρίου-23 στην Ειδική Αγωγή) σε καμία περίπτωση δεν επαρκεί για να καλύψει τις παραπάνω ώρες.
Κοντεύουν Χριστούγεννα και υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα σε συγκεκριμένα μαθήματα (ενδεικτικά αναφέρουμε Βιολογία, Φυσική Αγωγή). Δύο σχολεία Ειδικής Αγωγής στον Πειραιά λειτουργούν ακόμα με πεντάωρα, ενώ εκπαιδευτικοί για τα Τμήματα Υποδοχής προσλήφθηκαν τώρα (Δ’ Φάση), παρότι τα προσφυγόπουλα έρχονται σχολείο από την αρχή της χρονιάς.
Στην Ειδική Αγωγή και ιδιαίτερα στην Παράλληλη Στήριξη, οι προσλήψεις μέχρι τώρα (στη Β’ και Γ’ φάση) ήταν κυριολεκτικά με το “σταγονόμετρο”. Απόδειξη των μεγάλων κενών μέχρι σήμερα (δηλαδή των μαθητών που παρέμεναν μέσα στο Νοέμβρη χωρίς εξειδικευμένη βοήθεια και στήριξη) είναι ότι στη Δ’ φάση-μέσα Νοέμβρη- προσλήφθηκαν 17 συνάδελφοι στην Παράλληλη, διπλάσιοι από όσους προσλήφθηκαν στη Β’ και Γ’ φάση μαζί!
Επιπλέον των μαθητών που παρέμεναν χωρίς ειδική στήριξη σε μια σειρά μαθήματα, οι ελάχιστες προσλήψεις είχαν σαν αποτέλεσμα να μην ικανοποιηθούν οι αιτήσεις βελτίωσης πολλών συναδέλφων που προσλήφθηκαν με την Α’ φάση στην Παράλληλη Στήριξη (ζητούν το αυτονόητο, να συγκεντρώσουν το ωράριο διδασκαλίας τους σε ένα σχολείο και σε συγκεκριμένους μαθητές). Δηλαδή, περιφέρονται μέχρι σήμερα από σχολείο σε σχολείο και από μαθητή σε μαθητή, κάνοντας από λίγο μάθημα σε πολλούς, στη λογική “λίγο από όλα”.»
Κατόπιν των παραπάνω που αποδεικνύουν πως η αξιολόγηση που νομοθετήθηκε δεν μπορεί εν τοις πράγμασι να εφαρμοσθεί, καθώς τα κενά σε εκπαιδευτικούς και οι ελλείψεις σε υλικοτεχνικές και κτηριακές υποδομές λόγω αδυναμίας του Κράτους να ανταποκριθεί στις αυτονόητες υποχρεώσεις του, δυναμιτίζουν την ίδια τη διαδικασία,
Ερωτάται η κα Υπουργός:
- Είναι ενήμερη για όσα αναφέρονται στο έγγραφο της ΕΛΜΕ Πειραιά;
- Είναι ενήμερη πως μέχρι σήμερα κάποια σχολεία δεν έχουν διδαχθεί καθόλου Βιολογία, Φυσική Αγωγή, όπως ενδεικτικά αναφέρεται στην ανακοίνωση και αν ναι, ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε να αναπληρωθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες των μαθητών;
- Είναι ενήμερη πως δύο σχολεία Ειδικής Αγωγής στον Πειραιά λειτουργούν ακόμα με πεντάωρα και αν ναι, ποια άμεσα μέτρα θα ληφθούν ώστε να λειτουργεί πλήρως τα δύο αυτά σχολεία;
- Για ποιο λόγο εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν τώρα, στην Δ’ Φάση, για τα Τμήματα Υποδοχής, παρότι τα προσφυγόπουλα έρχονται σχολείο από την αρχή της χρονιάς.
- Για ποιο λόγο δεν υπήρξε μέριμνα ώστε να ικανοποιηθούν οι αιτήσεις βελτίωσης εκπαιδευτικών που προσλήφθηκαν με την Α’ φάση στην Παράλληλη Στήριξη και οι οποίοι ζητούν το αυτονόητο, να συγκεντρώσουν το ωράριο διδασκαλίας τους σε ένα σχολείο και σε συγκεκριμένους μαθητές που είναι βέλτιστο και για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία;
Η ερωτώσα βουλευτής
Φωτεινή Μπακαδήμα
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη